Zarco kizárta, hogy ő vegye át Marquez helyét a Repsol Hondánál
https://formula.hu/parc-ferme/36751
Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez szerződést bont a Hondával és jövőre már a Gresini Ducati színeiben húzza majd a gázt a MotoGP-ben, az egyik legfontosabb pilótapiaci kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a Repsolnál. Elsőre logikus lépésnek tűnt volna, ha a Honda szatellit gárdájához, az LCR-hez leigazolt Johann Zarcót léptetik előre a gyári alakulathoz, ám most a francia versenyző az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján megerősítette, hogy ez nem fog megtörténni:
„Tényleg azt gondoltam, én lehetnék a természetes jelölt, de számos más oka van, hogy ez mégsem volt annyira ’természetes’. Nem túl fényes csak azért bekerülni a gyári csapatba, mert szabaddá vált az ülés. Azért kell odakerülnöm, mert engem akarnak. Amikor Marc nemet mondott, sokkal nagyobb lelkesedést vártam a Hondától és a gyári csapattól, hogy ezt nyomják” – fogalmazott némileg csalódottan a Motorsport.com által idézett Zarco. A jelenleg a Pramac Ducatinál szereplő motoros hozzátette: amellett, hogy szemlátomást a Honda sem akarta annyira az előléptetését, ő maga is úgy érzi, hogy biztosabb a hosszabb maradása a MotoGP-ben, ha nem hagyja ott Lucio Cecchinello csapatát egy esetlegesen csak egy szezonig tartó repsolos kalandért.
Marquez helyére amúgy már egy hete is inkább a jelenleg az RNF Apriliát erősítő Miguel Oliveirát tartotta fő esélyesnek a sajtó, a portugál némi ellentmondásba is keveredett Razlan Razali csapatvezetővel annak kapcsán, van-e olyan záradék a szerződésében (amely 2024-re is szól), hogy egy gyári alakulat érdeklődése esetén távozhat. Mindenesetre Oliveira csütörtökön Phillip Islanden arról beszélt, hogy nincs fejlemény, majd ha lesz ajánlata, lesz mondandója is – viszont a minap még így nyilatkozott az esetleges váltásról a MotoGP.com weboldalnak: „Megtiszteltetés, hogy egy olyan gyártó vesz fontolóra, mint a Honda. Minden motoros célja, hogy gyári csapatnál gyári ülést kapjon azzal a céllal, hogy együtt fejlődjenek. A lehető leghamarabb szeretném, hogy ez megtörténjen.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Már 2016-ban „megjósoltuk”, kik végeznek idén a TOP 50-es listánk élén
https://formula.hu/parc-ferme/30901
Az alábbi kép az Autósport évkönyv 2016-os kötetének bemutatóján készült Szabó Krisztiánnal, Herczig Norberttel és Kiss Norberttel, akik már öt éve is a legjobb magyar autóversenyzők között szerepeltek – idén pedig ebben a sorrendben ki is sajátították szerkesztőségünk TOP 50-es rangsorának első három helyét!
A teljes lista az év női versenyzőjével, az év juniorpilótájával és az év csapatával együtt természetesen ezúttal is megtalálható az Autósport évkönyvben, amelyet IDE KATTINTVA lehet megrendelni, de már a könyvesboltokban is kapható!
Megérkezett a parázs szaúdi verseny legós összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/30900
A Szaúd-arábiai Nagydíj olyannyira bővelkedett az izgalmakban, hogy már az Abu Dhabi Nagydíjra készülve is késztetés érzünk arra, hogy visszanézzük a legóból készített összefoglalót.
Megvan Guanyu Zhou F1-es rajtszáma
https://formula.hu/parc-ferme/30902
Az FIA nyilvánosságra hozta a 2022-es szezon hivatalos rajtlistáját, melyen a jövőre az Alfa Romeo tagjaként debütáló kínai pilóta is szerepel. A dokumentumból kiderült néhány érdekesség, így például az, hogy Zhou a 24-es rajtszámmal indul majd, amit utoljára még Timo Glock használt 2012-ben, de változik a Ferrari, Red Bull és az AlphaTauri elnevezése is. A maranellói istálló eddig a Scuderia Ferrari Mission Winnow néven futott, itt viszont simán Scuderia Ferrariként hivatkoznak rájuk, míg az energiaitalosoknál és testvércsapatuk esetében a következő idényben már nem lesz feltüntetve a Honda neve, helyette Red Bull néven futnak majd az erőforrások.
Videó: Vandoorne kipróbálta a McLaren IndyCar-autóját
https://formula.hu/parc-ferme/30897
Stoffel Vandoorne posztolt egy videót arról, ahogy éppen a McLaren IndyCar-autóját teszteli - mint írta, ez egy szörnyeteg és óriási élmény volt neki a teszt.
What a BEAST!! Awesome experience testing @IndyCar yesterday! Thanks @ArrowMcLarenSP , that was a lot of fun pic.twitter.com/l4zH6bXBqD
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) December 7, 2021
Hamilton vs. Verstappen sokszorosan és balesetek tömkelege a legjobb szaúdi onboardok között
https://formula.hu/parc-ferme/30898
A dzsiddai versenyhétvégéről sem maradhatott el a szokásos válogatás a legjobb fedélzeti kamerás felvételekből. Visszanézhetjük a két vb-rivális összes összecsapását, de ezen felül is láthatunk érdekességeket, beleértve Giovinazzi remek előzését, Vettel kálváriáját Tsunoda és Raikkönen ellen, valamint a második rajtnál történt balesetet – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Újabb statisztikában közelítette meg Schumachert Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/30896
Pályafutása 19. F1-es mesterhármasát szerezte Szaúd-Arábiában Lewis Hamilton, vagyis 19. alkalommal fordult elő, hogy egy adott versenyhétvégén ő szerezte meg a pole-pozíciót, ő nyerte a futamot és övé lett a verseny leggyorsabb köre is. Ebben a statisztikábam még nem ő a sportág történetének legjobbja, Michael Schumacher ugyanis 22-vel vezeti a vonatkozó listát - a harmadik Jim Clark 11-gyel, az aktuális mezőnyből Sebastian Vettel a második legjobb nyolccal, Max Verstappennek pedig eddig két ilyen hétvégéje volt karrierje során.
fotó: dppi
Miért hallhattuk Masi „alkudozását”?
https://formula.hu/parc-ferme/30894
A Formula Podcast szaúdi futamértékelőjében azt a kérdést is feltettük, hogy miért kellett adásba tenni azokat a párbeszédeket, melyek meglehetősen rossz színben tüntették fel Michael Masi versenyigazgatót, s ezzel együtt áttételesen az egész F1-et is. Ez persze csak egy volt a felejthetetlen vasárnap számos szóra érdemes témája közül, úgyhogy jó szívvel ajánljuk az egész adás meghallgatását is, de ha kimondottan erre a részre vagy kíváncsi, ezt 52:13-tól találod meg.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Videó: idősebb Carlos Sainz Madridban bemutatózott
https://formula.hu/parc-ferme/30893
A 60. életévének betöltése felé haladó, kétszeres világbajnok Matador továbbra is formában van, a Dakar-sikerek után ezúttal egy B csoportos, nehezen vezethető "szörnyeteget", egy klasszikus Audi Quattro raliautót terelgetett Madridban, a Red Bull utcai eseményén. Előkerült az elektromos tereprali-autó, vagy az első világbajnoki címét hozó Toyota Celica is...
MiniDrivers: Az FIA versenyigazgatója legendás szerepben tesz ajánlatokat
https://formula.hu/parc-ferme/30890
Vettel szóvicce, a karrierje végét váró Raikkönen, vagy a popcornnal ezúttal csak szemlélőként résztvevő Dark Mini fogott meg benneteket legjobban a MiniDrivers Szaúd-arábiai Nagydíjának összefoglalójában? Esetleg az ajánlatokat tevő FIA, mint a Keresztapa? Egy biztos, poénból ezúttal sem volt hiány és még Sir Frank Williamsre is megemlékeztek.
Brawn szerint Hamilton jobb volt Verstappennél hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/30889
Ugyan a szurkolók szavazatai alapján Max Verstappen lett a Nap Versenyzője Dzsiddában, de Ross Brawn, a Formula-1 motorsportért felelős igazgatója kijelentette: számára nem a holland, hanem Lewis Hamilton nyújtotta a legjobb teljesítményt.
"Nálam Lewis kapja a hét elismerését. Szerintem ő jobb munkát végzett. Megőrizte a hidegvérét a csata hevében, impresszíven kezelte a futamot, nem követett el hibát és megfutotta a leggyorsabb kört egy olyan autóval, amelynek lógott a fél első szárnya" - indokolta meg véleményét Brawn.
fotó: dppi
Így készül George Russell utolsó williamses versenyére
https://formula.hu/parc-ferme/30891
Mint írja – készen áll a fináléra. És bár különösebben nagy tétje nincs annak, hogyan teljesít idei utolsó versenyén, feltehetőleg szeretné méltóképpen lezárni a Williamsnél töltött éveit, mielőtt beül Lewis Hamilton mellé a Mercedesbe. Jó eséllyel vállalkozni fog minimum egy pontszerzésre, de egy időmérős Q3-ra biztosan. Ehhez azonban formában kell lennie, és amint azt Instagram oldalán meg is mutatta, nem fecsérli az időt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ismét különleges festéssel indul a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/30892
Akárcsak a Monacói Nagydíj esetében, úgy a szezonzáró hétvégén sem a megszokott dizájnt kell keresni a McLaren autóin. A wokingi istálló egy nagyszerű kezdeményezés révén változtatja meg a versenygépek külsejét, melyet egyik szponzoruknak köszönhetnek. A British American Tobacco Vuse márkáján keresztül jött létre a Driven by Change kampány, melynek keretein belül a cég egy új platformot szeretne létrehozni, ami olyan 25 év feletti művészeknek adna lehetőséget, akik még nem elég ismertek, de megérdemelnék a hírnevet.
A mostani színpompás festés az Egyesült Arab Emirátusok egyik művésznője, Rabab Tantawy munkája, az elképzelését Davide Virdis autóipari tervezővel közösen véglegesítették, ezáltal pedig a hölgy lesz az első nő a közel-keletről, aki egy F1-es autó kinézetét tervezhette meg. Bár az alapvető papaja és kék színösszeállítás továbbra is megmarad, ám ezúttal több árnyalat és minta került az autó általában egyszínű kék részeire.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Mercedes gyárában járt, motort szerelni is beállt Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/30888
A finn versenyző tanult szakmája autószerelő, ezért nem szeppent meg, amikor Affalterbachban – ahol a Mercedes kézi építésű motorjai készülnek – rá bízták egy erőforrás összeszerelését. Videó magyar szinkronnal:
Így fordulhat elő, hogy Hamilton Verstappen előtt végez Abu Dhabiban, mégis a holland a világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/30887
Pontegyenlőséggel várja a 2021-es szezonzárót Max Verstappen és Lewis Hamilton, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag amelyikük előrébb végez az Abu Dhabi Nagydíjon, az lesz a világbajnok, ha pedig mindketten nulláznak, akkor a több győzelme révén a Red Bull-os lesz a befutó. Csakhogy van egy igen valószínűtlen eset, amikor a fenti állítás nem igaz: ha ugyanis Hamilton a két pontot érő kilencedik, míg Verstappen az egy vb-egységgel tizedik helyen fut be, s eközben a hollandé a leggyorsabb kör és az érte járó bónuszpont, akkor újfent pontazonosság alakulna ki, ami ez esetben is a trónkövetelőnek kedvezne. Persze ez eléggé elképzelhetetlen forgatókönyv, de sok mindent láthattunk már az idei évad során…
Podcast, MotoGP, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból
https://formula.hu/parc-ferme/30882
A Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.
Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.
Formula Podcast - A már lassan másfél éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.
Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel.
Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.
Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!
Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!
Így köszöntötte fel Susie Wolffot születésnapján a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/30884
Toto Wolff csapatfőnök felesége ugyan csak hétfőn, december 6-án ünnepelte születésnapját, miután Szaúd-Arábiában éjszakai versenyt rendeztek, éjfél után is még ébren volt az istálló, így ki is használták a lehetőséget, hogy némi énekléssel és tortával lepjék meg Susie Wolffot. Aki férjével együtt utalt rá, hogy Toto nem mindig tudta fejben tartani a jeles dátumot…
Night race = starting the birthday celebrations, trackside
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 6, 2021
"Toto, you remembered this year"
We hope you've had a great day, @Susie_Wolff pic.twitter.com/m42RV7K1in
Hitetlenkedő Vettel, ferraris belharc és feszültség az élen – így szólt a rádió Dzsiddában
https://formula.hu/parc-ferme/30885
Megérkezett a szokásos válogatás a nagydíjhétvége legjobb csapatrádiós beszélgetéseiből, és bizony voltak érdekes üzenetváltások Verstappen és Hamilton ádáz küzdelmén túl is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Verstappen lett az Utcák Királya 2021-ben
https://formula.hu/parc-ferme/30881
Monaco, Baku, Dzsidda: a 2021-es F1-es szezonban három utcai pályán feszült egymásnak a mezőny. Ezen a három futamon pedig még úgy is Max Verstappen szerezte a legtöbb pontot, hogy Bakuban egy defekt miatt kiesett: ő 43 egységet gyűjtött, Sergio Perez 37-tel a második legeredményesebb lett, Lewis Hamilton 33, Pierre Gasly 31, Carlos Sainz pedig 30 ponttal fért be a top ötbe.
Jeddah was our final street circuit of the season
— Formula 1 (@F1) December 6, 2021
And that means @Max33Verstappen is crowned 2021's King Of The Streets! #SaudiArabianGP#F1 pic.twitter.com/bRrww6btlQ
A Formula-2-es bajnokvárományos is F1-es autóba ülhet a fiatal pilóták tesztjén
https://formula.hu/parc-ferme/30886
Újabb név vált ismertté a szezonzárót követő kedden Abu Dhabiban rendezendő újoncteszt szereplőit illetően: az Alpine bejelentette, hogy az idén a Formula-2-es bajnoki cím kapujában álló, jövőre a csapat hivatalos tartalékosaként tevékenykedő Oscar Piastri vezetheti az idei futamgyőztes autójukat. A fiatal ausztrál számára ez lesz az első alkalom, hogy F1-es autóba ülhet. Piastri ezzel olyan nevekhez csatlakozik a teszten, mint idei fő riválisa, az Alfa Romeónál 2022-ben debütáló Guanyu Zhou, a Mercedestől ismét lehetőséget kapó Formula-E-világbajnok Nyck de Vries, a McLarennél az IndyCar-győzelmével fogadást nyerő Pato O’Ward, valamint Jüri Vips (Red Bull), Liam Lawson (AlphaTauri), Antonio Fuoco (Ferrari) és Robert Svarcman (Haas).
A fiatal pilóták tesztje amúgy párhuzamosan fog majd zajlani az aktuális mezőny kétnapos gyakorlásával, amely során a 2022-ben érkező 18 colos abroncsokkal ismerkedhetnek a versenyzők.
Enzo Fittipaldi a kórházból üzent: „Örülök, hogy ennyivel megúsztam”
https://formula.hu/parc-ferme/30883
Nagy balesettel indult a Formula-2-es szaúdi főfutama: Theo Pourchaire lefulladó autójába rohant bele a rajtrácson Enzo Fittipaldi. Sokáig csak annyit lehetett tudni, hogy mindkét pilóta eszméleténél volt és kórházba szállították őket, majd előbb Pourchaire jelezte Twitter-posztban, hogy jól van, később pedig a brazil pilóta testvére, Pietro Fittipaldi adott helyzetjelentést.
Hétfőn aztán Enzo Fittipaldi is bejelentkezett a kórházból, a kép tanúsága szerint ő azért jobban megütötte magát. „Hello, srácok, örülök, hogy csak a sarkamat törtem el, és néhány vágással és zúzódással megúsztam. Köszönöm az üzeneteiteket, valamint az FIA-nak és az orvosi csapatnak, hogy gondoskodtak rólam. Örülök, hogy Theo jól van. Hamarosan visszatérek a pályára, és gyorsabb leszek, mint valaha!” – írta a fiatal versenyző.
Hey guys, I am very grateful that I only broke my heel and have some cuts and bruises. Thank you all for the messages, as well as the FIA and medical staff for taking great care of me. I am very happy that Theo is ok. I will be back on track soon and faster than ever. pic.twitter.com/3aLqaEQtgn
— Enzo Fittipaldi (@enzofitti) December 6, 2021