DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd

Mentális edző segíti Perezt, mert a nyomás miatt már otthon sem tudott boldog lenni

Mentális edzőt fogadott maga mellé a nyári szünetben Sergio Perez: a Red Bull F1-es pilótája elárulta, hogy akkora nyomás helyeződött rá az idei szezon első részében, annyi negatívummal kellett megküzdenie Max Verstappen mellett, hogy az ráment az egészségére, de legalábbis a magánéletére.

„Amikor ennyire nehéz időszakot élsz meg a munkádban, akkor nehéz boldog, vidám embernek lenni otthon a feleségeddel és a gyerekekkel” – mondta Perez a De Limburgernek.

„Szóval felbéreltem egy mentális trénert, mert a családom egy boldog, kiegyensúlyozott családapát érdemel otthon. Az edzőmmel együtt azon dolgoztunk, hogy otthon a legjobb önmagam lehessek, de közben versenyző maradjak. Ennek köszönhetően újra megtaláltam a pozitívumokat. 33 éves vagyok, de még mindig tanulok valamit minden nap.”

f1-perez-redbull

Perez az ideális csapattárs Verstappen számára?

Az F1-es kérdésekben hangját mostanában gyakran hallató többszörös futamgyőztes és vb-dobogós Juan Pablo Montoya már nem először értekezett a komoly hullámvölgybe került Sergio Perezről, aki kapcsán elmondta, hogy szerinte nem kell féltenie a helyét: „A Red Bullnak nincs oka másra cserélni Perezt, nem érdemes kockázatot vállalni egy olyan lépéssel, ami megbontja a jó kapcsolatot. Amíg Checo Max csapattársa, addig jó a légkör, hiszen nem helyez rá igazi nyomást, legföljebb amikor előkerül a legjobb formája, azzal kicsit felébreszti Maxot, ami ezt üzeni neki: Óh, most be kell fejeznem a játszadozást.

 

perez-verstappen

Montoya szerint Perez még évekre jó megoldást jelenthet a csapat számára: „Talán néhány év, két-három év múlva eljön a váltás ideje, ha Max egy másik fázisba ér, amikor persze még mindig csodálatos lesz, de változni fog. Ekkor talán szükség lesz valakire, aki sokkal éhesebb, hogy elvégezze a munkát” – mondta a kolumbiai, aki azt is leszögezte, hogy szerinte Helmut Marko megszólalásaival csak jobb teljesítményre akarja ösztökélni Perezt, és nem a közelgő menesztését vetíti előre nyilatkozataival:

„Helmut így működik: nem azért helyez rád nyomást, mert ki akar rúgni, hanem azért, hogy teljesíts. A legtöbbet akarja kihozni belőled, méghozzá nem úgy, hogy megveregeti a vállad, és azt mondja, hogy te vagy a legjobb, meg tudod csinálni, hanem azt mondja, hogy kapd össze magad, vagy kidobunk!”

A széltől szenvedett a Ferrari Silverstone-ban

Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke arról beszélt a sajtónak a csalódást keltő eredményt hozó Brit Nagydíjat követően, hogy a Scuderia sorsát az erős szél pecsételt meg Silverstone-ban, ami meglehetősen instabillá tette az autót. „Ugyanaz volt a helyzet, mint Miamiben, de legalább jobban teljesítettünk, mint ott” – mondta Vasseur, majd így folytatta: „A fejlesztések során erre koncentrálunk, hogy javítsuk az autó stabilitását. Úgy tűnik, jobban szenvedtünk másoknál a DRS-vonatban, ami az autó sajátosságaiból fakad.”

Amikor arról kérdezték, hogy a Magyar Nagydíj jobban fekszik-e majd a Ferrarinak, Vasseur nem akart egyértelmű választ adni: „Elméletileg igen, de ez nemcsak azon múlik, hogy a csomagod illik-e a pályához, hanem a beállításokon is. A felkészülés, a pénteki edzésnap a kulcs, Budapesten még jobban, mint máshol, hiszen nagyon nehéz itt előzni.”

leclerc-silverstone

Két telefonhívás intézte el De Vries kirúgását

Miközben Daniel Ricciardo a silverstone-i Pirelli-teszten körözgetett a Red Bull autójában, két telefonhívás megpecsételte Nyck de Vries sorsát – számolt be róla az ESPN. Christian Horner a helyszínen figyelte az ausztrál teljesítményét, aki hibázott is ugyan, de egyúttal egészen gyors tempót mutatott: legjobb köre alig maradt el Verstappen szombati pole-pozíciós idejétől – persze eltérő körülmények között, ezt hozzá kell tenni.

A csapatfőnök felhívta Helmut Markót, hogy beszámoljon neki Ricciardo jó produkciójáról, aki köszönte az információt, majd nem sokkal később visszahívta Hornert, és közölte, hogy kirúgta De Vriest a csapattól. Ezt követően szellőztette meg a holland sajtónak a távozó versenyző menedzsere a hírt, ami azt eredményezte, hogy a Red Bullnak a tervezettnél korábban meg kellett tennie a hivatalos bejelentést.

horner-ricciardo

Leclerc és Norris is esélyes a Red Bullnál?

Egy olasz sajtóértesülés szerint a Liberty Media megpróbálja abba az irányba terelni az F1 nagycsapatait, hogy két közel azonos képességű pilóta versenyezzen náluk, ami elősegítheti a tényleges, kiélezett küzdelmet abban az esetben is, ha egy istálló kiemelkedik a mezőnyből. A Red Bull pedig úgy tűnik, hogy nyitott is lenne erre, hiszen a hírek szerint már május végén érdeklődtek Leclerc-nél azzal kapcsolatban, hogy van-e esély arra, hogy a Ferrarival elválnak az útjaik – nem mellesleg az Aston Martin is megkörnyékezte a monacóit –, s Lando Norris is az energiaitalosok célpontja lehet, sőt a brit tehetség ügynökét Silverstone-ban látták is Helmut Markóval beszélgetni – jóllehet ennek más oka is lehet.

Mindenesetre most az év azon szakában járunk, amikor pilótapiaci pletykák egyre gyakoribbak lesznek, s amíg ennyi nyitott kérdés van a mezőny összetételét illetően 2024-re és különösképpen 2025-re, addig valószínűleg ezeknél meredekebb felvetések is elő fognak kerülni.

norris-verstappen

Minden programját leállítja az Audi: az F1 a lényeg

Minden gyári támogatást leállít motorsport-fronton az Audi, kivéve a 2026-tól kezdődő F1-es projektet. Az információt Rolf Michl, az Audi Sport igazgatója erősítette meg a Motorsport-Magazine kérdésére: állítólag a döntés megszületett, és az érintett csapatok, pilóták már meg is kapták az ezzel kapcsolatos tájékoztatást.

Ez azt jelenti, hogy a 2024-es lesz az utolsó Dakar, amin részt vesz a gyári Audi, és a GT3-as túraautós projek is privát csapatokhoz kerül. Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója már korábban is jelezte, hogy a vállalat célja egy top F1-es istálló létrehozása a már megszerzett Sauberrel közösen, ennek szentelik a figyelmüket, erre költik a pénzüket, és már építik is a csapatot: nemrég megszerezték James Key-t, valamint Neel Janit is, a tervezett új F1-es motorjukat pedig már idén szeretnék beindítani.

Audi-F1-2022-Spa-1

Közlekedési rend az F1-es Magyar Nagydíjra

A Hungaroring osztotta meg az alábbit azzal, hogy a jövő heti Magyar Nagydíjra autóval érkezők legyenek tisztában a közlekedési renddel.

 

Bemutatta új idei Gulf-festését a Williams

A Williams F1-es csapata három idei futamon, Szingapúrban, Katarban és Japánban fogja használni a most kiválasztott dizájnt: több választási lehetőséget adott meg az istálló az év korábbi szakaszában, és ezek közül a szurkolók szavazatai alapján döntötték el, hogy melyik lesz a befutó

Végül a "Bolder than Bold" névre hallgató terv győzött, ezt a klasszikusnak mondható Gulf-dizájnt láthatjuk három hétvégén keresztül:

f1-williams-gulf

 

Sétálj Baumgartner Zsolttal a Hungaroringen és nyerj két jegyet az F1-es Magyar Nagydíjra!

Ha rendelkezel bármilyen jeggyel az idei Magyar Nagydíjra, és szívesen sétálnál egy kört a Hungaroring aszfaltcsíkján a verseny hetében, hogy megnézd, hol köröznek majd Verstappenék és mindeközben meghallgasd az első és eddig egyetlen magyar F1-es versenyző, Baumgartner Zsolt történeteit, lájkold a Hungaroring Facebook-oldalát és írd meg kommentben, hogy kivel jönnél sétálni!  

Játssz szerda estig, hogy velünk tarthass július 18-án 18 órakor! Kétszer 2 db sétajegyet sorsolnak ki a kommentelők között.

Sorsolás: 2023. július 12. 19.30.

Részletek itt: https://hungaroring.hu/site/files/Baumgartners%C3%A9ta_Facebook%20j%C3%A1t%C3%A9kszab%C3%A1lyzat.pdf?fbclid=IwAR1S0Vbt38ooFYz2aqU8J7jo8UZvtaTNGWODC9Z_a1nh6-LSuoHpjorTNJw

358615227_613212860903553_8476672479734626169_n

Horner szerint Ricciardo semmit sem vesztett el a formájából

A mai napon hivatalosan is bejelentette az AlphaTauri, hogy a soron következő Magyar Nagydíjon már Daniel Ricciardo ül az autóba Nyck de Vries helyett.

Ricciardo a mai napon a Red Bull-lal tesztelt Silverstone-ban a Pirelli "megbízásából", ezek után pedig az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner nyilatkozott magáról a hírről, illetve a mai tapasztalatáról:

„Nagyszerű látni, hogy Daniel nem vesztett el semmit a formájából azért, mert távol volt a versenyzéstől. Nagyon lenyűgözően vezetett ma, és izgatottan várjuk, hogy a szezon hátralévő része mit hoz Daniel számára, aki kölcsönben az AlphaTaurinál fog szerepelni” – idézi Hornert a RacingNews365.com.

ATP_F1_3223_20230505_MIAMI_Pedicelli_resize

Videó: Ricciardo már meg is forgott a Red Bull-lal

Daniel Ricciardo ülhetett be a Silverstone-ban rendezett Pirelli-teszten a Red Bullba, és ahogy arról beszámoltunk, ez a gyakorlás már valószínűleg az AlphaTaurival való visszatérését készíti elő Nyck de Vries helyén.

Az ausztrál pilóta mindenesetre hamar megforgott: íme egy rövid jelenet a tesztjéről.

 

„Messze Lando a legjobb...” – Norrist szeretné a Red Bull?

Hétvégén ismét kiderült, hogy különösen jó viszonyt ápol egymással Max Verstappen és Lando Norris: szépeket mondtak egymásról, örültek egymás sikereinek, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt is elejtette, hogy a nála megrendezett BBQ-partin is remekül érezték magukat.

Az már korábban kiderült, hogy a Red Bull megpróbálta megszerezni Norrist, dr. Helmut Marko pedig ismét elismerte, hogy komolyabb tárgyalásokban álltak már, mielőtt a brit pilóta szerződést hosszabbított a McLarennel. De vajon szeretné-e még leigazolni?

„Landónak 2025-ig szerződése van a McLarennel, de messze ő a legjobb pilóta a fiatalabb generációból. Ráadásul a fiatalos karaktere miatt ő illene a legjobban a Red Bullhoz. Az sem titok, hogy jó barátságot ápolnak Maxszal” – mondta Marko az osztrák Kleine Zeitungnak.

SI202307080321_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Irreális háttérsztori: Brad Pitt karaktere 30 év után fog visszatérni az F1-be

A Formula-1-ről készülő hollywoodi produkció kapcsán okkal szúrhatja a motorsport-rajongók szemét, hogy Brad Pitt 59 évesen fogja eljátszani egy versenyző, Sonny Hayes karakterét. A film producereként ténykedő Lewis Hamilton ezt még annyival elintézte, hogy a színész „mintha visszafelé öregedne”, „és hát végső soron ez egy film”, Pitt azonban elárult néhány morzsát a háttérsztoriból, ami magyarázni igyekszik életkorát a filmben.

Eszerint – írja a The Race – Sonny Hayes még a 90-es években versenyzett a Formula-1-ben, de egy szörnyű baleset miatt a fiatal elhagyta a királykategóriát. Más szériákban versenyzett, de végül barátja, az APX GP tulajdonosa (őt játssza Javier Bardem) rábeszéli, hogy legyen tehetséges fiatal, Joshua Pearce csapattársa. A Silverstone-tól fogva forgatás kedvéért valódi F1-es bokszutcába költöző APX GP-ről tudni érdemes még, hogy az utolsó helyezett csapat, amelyik még sosem szerzett pontot. Hogy innen merrefelé fog kanyarodni a sztori, egyelőre még mindenki fantáziájára van bízva.

A McLaren a bokszban is a Red Bull fő F1-es kihívójává vált?

Az elmúlt években a Red Bull volt a leggyorsabb a kerékcserék során, idén viszont eleinte a Ferrari is felvenni látszott velük a versenyt a bokszban. Most viszont úgy fest, nemcsak a pályán, hanem ezen a téren is szintet lépett a McLaren: Spielberg után az F1-es Brit Nagydíjon is a wokingiak produkálták a leggyorsabb szervizelést. A szerelők konkrétan 2,23 másodperc alatt cserélték le a közepes keverékű abroncsokat keményekre Lando Norris autóján – hogy miért nem a lágyakra váltottak, arról itt beszélt Andrea Stella csapatfőnök –, ami ugyan 16 századdal lassabb a Red Bull idei 2,07-es legjobbjánál, amit Barcelonában állítottak be, de Silverstone-ban elegendő volt az első helyre a Ferrari és az Aston Martin előtt. Ezzel immár a McLaren két elsőséget számlál e tekintetben a Red Bull (5) és a Ferrari (3) mögött. Videón Norrisék vasárnapi kerékcseréje:

„Jól érzem magam a csapatnál” – De Vries reagált a nyomásra

Egyre élénkebbek azok a hangok, hogy a Red Bull akár már szezon közben lecserélheti Nyck de Vriest az AlphaTaurinál, aki a vele szemben támasztott elvárásoktól és a csapattárs Yuki Tsunodától is elmarad. A két fő jelölt erre Liam Lawson és Daniel Ricciardo, Helmut Marko pedig már nem is tagadta határozottan azt, hogy akár az ausztrál is esélyes lehet a holland ülésére. Mindenesetre amikor De Vriest a jövőjét illetően egyre jobban rá nehezedő nyomásról kérdezték az F1-es Brit Nagydíj után, az újonc igyekezett hűteni a kedélyeket:

„Boldog vagyok azzal, ahol vagyok, még mindig jól érzem magam a csapatnál, imádom, amit csinálok. A legjobbamat nyújtom, és ez minden, amit tehetek, nincs mit mondanom erről. Nem változott sem a hozzáállásom, sem az elkötelezettségem és a munkamorálom, szóval csak a lehető legjobban kell teljesítenünk” – fogalmazott a RacingNews365.com hasábjain De Vries.

A holland egyébként utolsóként ért célba Silverstone-ban, közvetlenül Tsunoda mögött, így úgy fest, az AlphaTauri fejlesztései, közte az új padlólemezzel, nem váltak be: „Nagy reményeink voltak, de senki sem ül a babérjain, mindenki növeli a teljesítményt” – mondta erről De Vries.

f1-devries-alphatauri-brit

„Sosem használtam DRS-t”: zseniális önirónia az egykori F1-estől

A Brit Nagydíj nézése közben a 2015-ben a Manor színeiben pár F1-es futamot is teljesítő IndyCar-pilóta, Alexander Rossi rövid és velős véleményt fogalmazott meg az állítható hátsó szárnyról a Twitteren: „A DRS béna.” Az amerikai versenyző hamar megkapta a magáét a kommentek között, mindenekelőtt az IndyCarban működő hasonló előzéssegítő rendszer, a push to pass kapcsán, de egy tweetelő azt is bedobta, hogy Rossi is használta a DRS-t, amikor még a Manornál versenyzett.

A válasz egészen szenzációsra sikeredett: „Nem használtam. Sosem voltam egy másodpercen belül az előttem lévőhöz képest.”

rossi-manor

Új alelnökkel erősíti a motorsportos projektjeit az Alpine

Némileg átalakítja a vállalati struktúráját az Alpine: a Renault viry-chatilloni motorrészlegének eddigi ügyvezető igazgatója, az ezt a posztot továbbra is megtartó Bruno Famin lesz mostantól az Alpine Motorsports új alelnöke. Ezzel a francia márka az autósportos tevékenységét igyekszik erősíteni: Famin fogja átfogni az összes projektet, beleértve a Formula-1-es alakulatot, a WEC-es programot, a terepralit – ahol a 2025-ben beszálló Dacia Dakar-projektjében segédkeznek –, valamint az Alpine Akadémiát is. A szakember közvetlenül a vezérigazgató Laurent Rossinak fog jelenteni, míg az említett projektek vezetői, így az F1-es istálló csapatfőnöke, Otmar Szafnauer pedig neki.

famin-alpine

Kötelessége a celebeknek megszólalni a rajtrácson?

Megan Thee Stallion után újabb hírességgel keveredett összetűzésbe rajtrácssétái során a riporterként dolgozó egykori versenyző, Martin Brundle. A Brit Nagydíj előtt a modellként és színészként is roppant népszerű Cara Delevingne-t próbálta megszólítani, de nem kapott engedélyt erre egy Delevingne közelében álló férfitól, majd miután hiába próbálta meggyőzni arról, hogy jogában áll megszólaltatni a hírességet, duzzogva elsétált egy cinikus megjegyzést mormolva: „Pedig biztosan hihetetlenül érdekes lett volna…”

A színésznő később a Twitteren (amit nem használ túl gyakran, hiszen két hónap után először posztolt), ezt írta: „Azt mondták nekem, hogy mondjak nemet, szóval így is tettem” – majd hozzátette egy újabb posztban: „Egyébként pedig nagyon jól éreztem magam ma, és örülök, hogy ott lehettem, nem érdekel, más mit gondol.”

Delevingne később retweetelt egy posztot, mely leszögezte, hogy a rajtrácssétára feljogosító pass átvételével az átvevő csak abba egyezik bele, hogy lefilmezhetik, de nem kötelessége interjút is adni, éppen ezért a színésznőnek minden joga megvolt nemet mondani, ráadásul egy F1-es személy mondta neki, hogy utasítsa vissza Brundle-t, kiemelve a kulcsmondatot: „A nem az nem”.

Horner BBQ-bulira hívta az összes F1-es pilótát

A Brit Nagydíj egyik sajtótájékoztatóján ejtette el azt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, hogy múlt héten barbecue-partyra hívta az F1-es mezőny minden tagját saját otthonába. Állítólag a mezőny nagyjából fele jelent meg végül, és Horner ezt annak kapcsán említette meg, hogy Max Verstappen és Lando Norris milyen jól kijön egymással: szerinte ott is rögtön a versenyzésről kezdtek beszélni, élvezik egymás társaságát.

f1-redbull-horner

NASCAR: Az időjárás miatt meglepő eredmény született Atlantában

A Chicagóban tett utcai pályás kitérő után az atlantai oválon folytatódott a száguldás a NASCAR Cup Series mezőnye számára. Ezen a pályán a hétvége korábbi alakulása miatt nagyon jó esély mutatkozott arra, hogy valamelyik Fordban ülő pilóta ünnepelhet a végén, mivel az időmérő edzésen az első hat helyet a kék oválos márka versenyautói foglalták el. A pole-pozíciót Aric Almirola szerezte meg, mellőle pedig Ryan Blaney indulhatott, aki az első szakaszt meg is nyerte, de a középső etapban is egy Ford zárt az első helyen, miután Brad Keselowskit intették le elsőként.

Ekkor még úgy látszott, semmi sem állítja meg a Fordot használó csapatokat, ám egy komoly vihar közeledett a pálya felé. A csapadék végül 75 körrel az eredeti táv befejezte előtt érkezett meg, ám ekkorra már túl voltak a futam felén, ami elég volt ahhoz, hogy kihirdessék a végeredményt. Ezzel William Byron kaparintotta meg a győzelmet, begyűjtve idei negyedik sikerét, ami viszont elképesztő ebben, hogy kétszer is a mezőny végén járt, egy alkalommal pedig körhátrányban is volt. A Hendrick Motorsports pilótája egyszer büntetés miatt került hátra, miután elgurult egy kereke a pitben, majd később Corey LaJoie autójával ütközött. A kiállások miatti kavarodás, valamint a nagy sietség azonban a segítségére volt, a versenyt pedig az ő szempontjából nézve a legjobbkor szakították félbe. Ehhez persze sokat tett hozzá Ryan Preece és Bubba Wallace ütközése is, ami miatt jöhetett a sárga zászló, kicsivel később pedig a piros is, ami már a viadal végét jelentette. 

Szintén örülhetett még a második és a harmadik helyen záró Daniel Suarez és AJ Allmendinger, mögöttük pedig Michael McDowell és Kyle Busch zárt még a legjobb ötben, noha korábban egyikük sem rendelkezett túl jó esélyekkel. A folytatás július 16-án következik a New Hampshire Motor Speedwayen.

Min fejleszt a Red Bull a Magyar Nagydíjra? Verstappen megválaszolta…

Az RB19 újításokat kap a soron következő versenyre. A silverstone-i futamgyőztesnél az FIA-sajtótájékoztatón próbáltak puhatolózni, milyen területeken igyekszik javítani a csapat eleve kiválóan működő, szezon 10. nagydíját is megnyerő autóját. Max Verstappen frappáns választ adott:

„A légellenálláson, az alacsony sebességen, a közepes sebességen, a magas sebességen… A DRS-hatáson, a gumihasználaton, ezeken mind dolgozunk. A fékteljesítményen is. Tényleg, nem viccelek!”

Fotó: DPPI