DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 2. szerda

Milliárdos úrversenyző törte össze Hamilton egykori Paganiját

A napokban kapta fel a közösségi média azok a fotókat, amelyek a korábban Lewis Hamilton tulajdonában levő, lila Pagani Zonda 760LH-ról készültek: a sportkocsi csúnyán összetört a walesi A55 autópályán történt balesetben.

Friss fejlemény, hogy a Daily Mail kiderítette, ki volt a balesetet elszenvedő sofőr. Mark Radcliffe a neve, milliárdos vagyonát pedig fürdőszoba-berendezés online árusításából szerezte – korábban mobilkiegészítőkben utazott és Nagy-Britannia első eBay-milliomosaként tartották számon. Nem csupán autópályán használ gyors autókat, hanem versenyez is velük, a brit GT-bajnokság résztvevője, az alacsonyabb rangú GT Cup Championshipben pedig futamokat is nyert McLaren 720S GT3-mal.

A lap idéz egy szemtanút, aki elmondása szerint drámai volt a baleset egy hatalmas csattanással: a Pagani egy alagútban a falnak ütközve 360 fokban megforgott, majd a másik oldalt is eltalálta. Az eső szemerkélt, így az aszfalt csúszhatott. A sofőr sértetlenül kiszállt, a szemtanú szerint csak az autót ért kár miatt aggódott.

Az egyedi igények alapján gyártott 760 lóerős Paganit 2021-2022 fordulóján adta el Hamilton, állítólag hétszeres áron, 10 millió euróért, amikor környezettudatosságtól vezérelve eladta benzines autóit. A lila Pagani nem most tört össze először: 2015-ben Hamilton egy partiról hazafelé tartva ütközött három parkoló autónak.

Fotó: Ethan Gale / Instagram

Mindig is ide akartam tartozni – Vowles a Williamsről

Miután 13 évet töltött el a Mercedesnél, James Vowles egy új kihívás előtt állt, amikor elfogadta a Williams ajánlatát. A szakember a grove-i alakulat csapatfőnöke lett, amivel elmondása szerint egyik régi álma vált valóra. Bár egy élmezőnyben lévő csapatot hagyott el a brit istállóért, döntését továbbra sem bánta meg. „Sokat dolgoztam azért az életemben, hogy eljuthassak idáig. Mindig is ehhez a szerzvezethez akartam tartozni. Nem véletlen tehát, hogy ezt tartom életem egyik legjobb döntésének” – mondta el a csapat közösségi oldalára feltöltött videójára.

A zöldebb jövő miatt ment egy brit egyetemre Lewis Hamilton

A hétszeres világbajnok a Londonban található tudományegyetemre, vagyis az Imperial College London intézményébe látogatott el, miután a Mercedes kiemelt támogatója, a Petronas segítségével több malajziai diák tanulhat itt. A tanulók egy a cég által patronált program keretein belül az üvegházhatású gázok csökkentését célzó zöld technológiák kifejlesztésén dolgoznak, ami teljesen lenyűgözte a rutinos versenyzőt. Hamilton szerint ez is csak azt mutatja, hogy a Petronas igenis elkötelezett a fenntarthatóbb jövő iránt, ami az F1-re is igaz. „Érdekes élmény volt első kézből látni, hogy a Petronas miként dolgozik együtt az Imperial College intézményével a jövő technológiáinak közös fejlesztésén. Lehetőségünk nyílt beszélgetni néhány, a Petronas által támogatott malajziai diákkal az itt az Egyesült Királyságban szerzett tapasztalataikról”- idézte Hamilton szavait a GPFans.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Newey majdnem csődbe vitte az Aston Martint?

Christian Horner idézte fel egy interjúban azt az időszakot, amikor Adrian Newey a Red Bull istállótól kicsit hátrébb lépett és az Aston Martinnak dolgozott a Valkyrie fejlesztésén – és bár nem tudni, mennyire gondolta komolyan, mindenesetre úgy fogalmazott, hogy a sztártervező kis híján csődbe vitte a legendás brit márkát…

„Nagyon másfajta tapasztalat volt a számára, hiszen egy független gyártónak, egy kicsi gyártónak, mint az Aston, a költségek mindenben szerepet játszanak. És akkor ott van egy Adrian Newey, aki jó eséllyel azt sem tudja, hol van a pénzügyi részlegünk!” – mondta Horner nevetve a Financial Timesnak. „Egy egészen hihetetlen autót alkotott, de majdnem csődbe vitte az ASton Martint!”

A brit csapatvezető egyébként azt is elmondta, hogy az energiaitalosok Advanced Technologies részlege számára roppant hasznos tapasztalat volt ez a munka, hiszen megkötések nélkül dolgozhattak az F1-gyel ellentétben.

horner-newey-marko

Váltás: már a monacói közvetítésért is az F1 felel

A Mirror és a motorsportos közvetítésekben jártas Motorsport Broadcasting weboldal is arról számolt be, hogy hosszú évek után idén már nem a Tele Monte Carlo, azaz a helyi tv-csatorna, hanem központilag a Formula-1 gyártja majd a nemzetközi közvetítést a jövő hétvégi Monacói Nagydíjon. Míg korábban sok helyszínen előfordult, hogy helyi társaság felelt a közvetítésért, egy ideje már csak a hercegségnek volt meg ez a privilégiuma, amelyet azonban a hírek szerint a tavaly megkötött új, 2025-is szóló szerződés értelmében már ők is elveszítettek. Ez azt is jelenti, hogy a száguldó cirkusz történetében először idén fordul elő, hogy az összes nagydíjon központilag az F1-es tv-stábja gyártja majd a nemzetközi közvetítést.

Ez pedig az elmúlt évek tapasztalatai alapján jó hír a rajongók szempontjából, ugyanis sokszor érte kritikai a monte-carlói tévéseket a közvetítés minősége miatt: a legemlékezetesebb „incidens” 2021-ben történt, amikor a futam kvázi egyetlen akciója, a bokszból kiérkező Sebastian Vettel Pierre Gaslyval való összecsapását sikerült „lekeverniük” és helyette egy lényegtelen ismétlést bejátszaniuk Lance Strollról – ez a jelenet természetesen egyből mémesedett is a közösségi médiában.

f1-monaco_1

fotó: DPPI

Elképesztő jelenet az Indy 500 edzésén

A legendás verseny második edzésnapján a pitből kifelé tartó Pato O’Ward mellett nagy sebességgel zúgott el a mindössze második Indy 500 hétvégéjén részt vevő RC Enerson, amiből óriási baleset lehetett volna – állítólag a spottere kommunikációs probléma miatt nem tudta figyelmeztetni a veszélyhelyzetre az amerikai pilótát. Az eset és a McLaren pilótájának reakciója az alábbi videón látható:

Schumacherék apját a pecázás jobban érdekelte

Ralf Schumacher a minap arról beszélt, hogy szerinte hiába remekel idén Sergio Perez, nem lehet kérdéses, ki nyeri meg a 2023-as világbajnokságot, s a hangját mostanában sokat hallató expilóta, a legendás Michael Schumacher öccse azt is kifejtette, hogy mit gondol, miért forog a holland minden gondolata a versenyzés körül – hiszen mint köztudott, a kétszeres világbajnok talán mindenki másnál többet szimulátorozik.

„Ennek egyértelműen a neveltetéséhez van köze. Ismerem Jost. Max mindig a gokartpályán töltötte az idejét, és elhanyagolta az iskolát. Az én szüleimmel ez más volt. Anyám ugyan egy gokartpályán dolgozott, de apámat nem érdekelte a sportág, inkább eljárt pecázni. Még amikor Michaellel az F1-ben versenyeztünk, akkor sem akart eljönni. Túl stresszes volt a számára!” – nyilatkozta az ifjabbik Schumacher-testvér a Ran.de weboldalnak.

michael-schumacher-ferrari

Bezzecchi vagy Binder számít Bagnaia fő kihívójának?

Miközben afelől aligha van kétség, hogy a három vasárnapi nullázása ellenére a sprinteken szerzett pontjainak is köszönhetően a világbajnokságot vezető címvédő Francesco Bagnaia a fő favorit a MotoGP-ben, az már nem egyértelmű, kit lehet tekinteni a fő kihívójának: az őt egypontos távolságból üldöző, már két futamot is nyerő Marco Bezzecchit vagy a parádés felzárkózásokat produkáló és a remeklő KTM-ből rendre mindent kihozó Brad Binder? A témáról a Le Mans utáni Formula Motocastban is beszélgettünk – a vonatkozó részt 32:23-tól hallgathatjátok:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bottas segítene megmenteni a KymiRinget?

Néhány évvel ezelőtt kezdődtek meg a munkálatok Finnországban egy vadonatúj versenypálya, a KymiRing körül, amely elsősorban a MotoGP-nek adott volna otthont. Egy tesztet rendeztek is ott 2019-ben – felemás visszajelzésekkel –, ám a koronavírus-járvány elvitte a pálya debütálását, ahogy 2021-ben is a pandémia miatt kellett lefújni a Finn GP-t. Tavaly aztán az orosz-ukrán háború tett keresztbe a projektnek, ráadásul a pályát sem tudták időben homologizálni, így újfent kikerült a MotoGP naptárából, a legfrissebb hírek szerint pedig a pálya csődeljárás alá került.

A finnek Formula-1-es pilótája, Valtteri Bottas azonban nem akarja veszni hagyni a projektet, amely egyébként egyúttal F1-es nagydíjrendezésre is alkalmas Grade 1-es besorolást szeretett volna kapni az FIA-tól: „Szeretnék egy rendes, igazi nemzetközi versenypályát látni Finnországban. De a helyzet az, hogy a pályát irányító cég becsődölt, szóval innen nem lesz könnyű. De egyeztettem velük, hogy megnézzük-e, tudok-e bármiben is segíteni vagy valamit tenni. Egyelőre csak ennyiről volt szó: beszélgetésekről. De nem egyszerű” – idézi Bottast a Motorsport.com. A lap szerint amúgy a pálya mintegy 25 millió eurós tartozással rendelkezik, többek között az elmaradt MotoGP-versenyek kapcsán is.

kymiring-motogp-teszt

„Érzéketlen!” Kiakadtak a twitterezők az F1-es riporteren

A kritikák kereszttüzébe került a Twitteren a Sky Sports F1-es stábjának tagja, India második királykategóriás versenyzője, Karun Chandhok. Miután Vincenzo Landino szakíró felvetette, hogy a hétvégén az F1 rendezhetne egy virtuális futamot az elmaradt imolai verseny helyett, és a Twitchen szerzett bevételt fordítsák a károsultak megsegítésére, egy ismert podcaster hozzátette, hogy akár a Sky Sports stábja is beszállhatna az eseménybe, az indiai exversenyző ennyit válaszolt: „Vagy esetleg lehetne egy szabad hétvégénk, hogy emlékeztessük a gyerekeinket, hogy létezünk?”

A tweet által kiváltott rajongói felháborodásra reagálva Chandhok törölte a megjegyzést, de a reakciók és a vélemények természetesen megmaradtak… Az egyik találó reakció így szólt: „A szóválasztás rettenetes: emlékeztessük a gyerekeinket, hogy létezünk? Sajnos Imolában néhány embernek ez a luxus nem adatik meg többé az életben. Egy extra szabad hétvégét választani egy jótékonysági verseny helyett, mely a helyieket segítheti…”

imola-flood-rencken

„Marko személyes okok miatt nem Micket választotta”

Miután a Haas nem szavazott bizalmat egy harmadik szezonra Mick Schumachernek, az amerikaiaknál két szezont lehúzó német neve legfeljebb a Williamsnél és az AlphaTaurinál merülhetett fel, ám előbbi Logan Sargeantre, utóbbi pedig Nyck de Vriesre szavazott. Ez utóbbit azonban nem érti Mick nagybátyja, a hatszoros F1-es futamgyőztes Ralf Schumacher, aki szerint csakis személyes okok állhattak amögött, hogy nem az unokaöccsét választotta Helmut Marko, hanem a holland újoncot (akivel kapcsolatban az elmúlt hetekben pedig felröppent, hogy a halovány produkciója okán akár rövidesen le is cserélhetik):

„Franz Tost csapatmenedzserként és csapatfőnökként eleinte másik versenyzőt akart, mert tudja, hogy két-három év szükséges, mire egy pilóta felveszi a ritmust” – fogalmazott Ralf Schumacher, akit a Crash.net idézett. „Aki elérhető volt a pilótapiacon, az Mick volt. És Mick leigazolásának értelme is lett volna. De aztán jött Helmut Marko, és személyes vagy valamilyen okokból kifolyólag nem akarta ezt és inkább Nyck de Vriest választotta. Úgy fest, Markónak problémája van a Schumacher névvel. Bár személyesen én jót beszélgettem vele, úgy tűnik, Mickkel problémája van, máskülönben nem érthető számomra, miért nem működött ez. Hogy őszinte legyek, nemigen látok mást, aki pillanatnyilag beleillene a csapatba. Ezért lep meg, amit Dr. Helmut Marko csinál.”

f1-mick-schumacher-2023

fotó: DPPI

Fellélegezhetett Gasly az imolai F1-es futam törlésével

Több következménye is van a Formula-1-es mezőnyre nézve az Emilia-romagnai Nagydíj törlésének: csúsznak a csapatok Imolára szánt fejlesztései, a Magyar Nagydíjon debütál a kísérleti időmérő, valamint a költségplafonhoz is hozzányúlhatnak. Aki viszont bizonyos tekintetben megkönnyebbülhet a hétvégi verseny elmaradásával, az Pierre Gasly. A francia pilóta a tavaly októberi Mexikóvárosi Nagydíj óta ugyanis tíz büntetőponttal rendelkezett a licenszén, s amennyiben további kettőt begyűjtött volna, automatikusan egyfutamos eltiltásban részesült volna – a szabály ugyanis kimondja, hogy aki egy évnyi időn belül 12-t szerez, azt ezzel szankcionálják.

Bár 2023-ra változtak a szabályok, s immár csak közvetlenül a veszélyes vezetéssel kapcsolatos kihágásért jártak büntetőpontok (tavaly Gasly kapott például ismételt pályaelhagyásokért is), az Alpine-t erősítő pilóta feje fölött folyamatosan ott lebegett Damoklész kardjaként az eltiltás lehetősége. Most azonban fellélegezhet, ugyanis május 22-én, azaz hétfőn lejár két büntetőpontja, amelyeket tavaly Barcelonában szedett össze, így már csak nyolc lesz a licenszén, azaz távolabb kerül az eltiltástól – igaz, további pontokat majd csak júliusban veszít majd Gasly.

f1-gasly-alpine-2023

Tsunodáék is segítettek az áradás utáni takarításban Faenzában – fotó

Az AlphaTauri versenyzői saját maguk is megtapasztalhatták azt a környezeti katasztrófát, amely Emilia-Romagna térségét sújtja, s amely miatt törölték a hétvégi imolai futamot. Yuki Tsunoda és a faenzai istálló tagjai aztán csütörtökön még az áradások utáni romeltakarításban is segédkeztek a településen:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Radio Delta 1 (@radiodelta_1) által megosztott bejegyzés

Grosjean: S***fej csapattárs voltam

Az IndyCarra 2021-ben váltó és ott új otthonra találó Romain Grosjean az amerikai sorozat egyik legszínesebb egyéniségévé vált, aki lobbanékony magatartásával sűrűn kerül a figyelem középpontjába, tavaly andrettis csapattársával, Alexander Rossival csapott össze verbálisan – jellemvonásait még a Formula-1-ből és annak utánpótlásszériáiból hozta magával, de állítja, ő maga is sokat fejlődött.

„S***fej egy csapattárs voltam, azt hiszem, ebben jobbá váltam. Ha valaki Európában nő fel, akkor tudja, hogy csak egyvalakinek fog sikerülni a sok közül, ezért minden arra tanít, hogy tedd tönkre a csapattársad, jöjjön a következő lépcsőfok” – mondta a The Race-nek adott interjúban Grosjean, aki idén a bajnoki harcban is főszereplővé vált, öt forduló után a tabella negyedik helyén áll. „Itt máshogy mennek a dolgok. Régen én voltam az, aki le akarta győzni a csapattársát és karriereknek akart véget vetni, mert gyorsabb voltam a többieknél. Most más a helyzet.”

A világ legjobban kereső fiatal sportolóinak egyike Max Verstappen

Újabb listát adott ki a Forbes, amelyen előkelő pozícióban találjuk a kétszeres világbajnokot. Max Verstappen harmadik pozícióba került a világ legjobban kereső 25 év alatti sportolóinak listáján. Bevételét az elmúlt 12 hónap során 64 millió dollárra becsüli a magazin, amelyből 60 milliót keresett a versenyzéssel, 4 milliót egyéb szerződésekkel.

Fontos hangsúlyozni, az F1-es pilóták fizetését illetően mindig csak becslésekről beszélhetünk, és a különböző források számai akár drasztikusan eltérhetnek. A legújabb hírek szerint a holland alapfizetése 2023-ban 55 millió dollárra nőtt, ami egybevág a Forbes adataival, viszont 2022 év elején még csak 25 millió dollárost bérrel listázták Verstappent, szezon végén azonban olyan hírek is szárnyra kaptak, melyek szerint győzelmi bónuszokkal együtt 60 millió dollárt tett zsebre a világbajnok. A Forbes a 2022. május 1. és 2023. május 1. közti bevételeket összegzi.

A 25 év alatti sportolók kereseti listájának első helyén 120 millió dollárral a 25 éves Kylian Mbappé áll, aki az abszolút listán is harmadik pozícióban található. A focistán kívül az amerikaifutballista Kyler Murray előzi meg Verstappent (70,5 millió dollár), az F1-es címvédő mögött a 22 éves Erling Haaland (52 millió dollár) található.

Fotó: Red Bull Content Pool

Egymilliós adománnyal segíti a Ferrari az áradás áldozatait

Nem ez az első eset, hogy a Ferrari bőkezűségről tesz tanúbizonyságot, hiszen tavaly márciusban egymillió euróval támogatták a bajba került ukránokat a maranaellóiak, miután kirobbant az orosz-ukrán háború. Most ugyanekkora összeget adományoz a Ferrari a az Emilia-romagnai Területbiztonsági és Civil Védelmi szervezetnek, hogy segítsenek mindazoknak, akik nehéz helyzetbe kerültek az esőzések és az áradások következtében – tudatta hivatalos közleményben az olasz gyártó.

"Az ilyen gondterhes időkben a Ferrari mindig is kiállt a közösség mellett" - kezdte a Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna. "Azonnali és hatásos reakciót szerettünk volna adni az emilia-romagnai térségben élő embereknek, akiket most egy súlyos természeti katasztrófa állít hatalmas kihívás elé. A helyi szervekkel együttműködve - akik fáradhatatlan munkájáért nem elegendő szó a köszönet - úgy véljük, hogy ez a gesztus egy kézzelfogható segítséget nyújt majd a Ferrari család részéről."

A SpeedCafe értesülési szerint már kilencre nőtt a halálos áldozatok száma, miközben több mint tízezer ember volt kénytelen elhagyni az otthonát a kialakult helyzet miatt.


Fotó: Ferrari

Helyszíni fotók: így festett Imola csütörtökön

Kollégánk a helyszínen járt és néhány fotót is készített azután, hogy az esőzést és áradásokat követően lefújták a hétvégi viadalt. A bontáshoz és a pakoláshoz nélkülözhetetlen személyzet számára már engedélyezett volt a belépés a paddock területére csütörtökön, Imolában, ahol az Emilia-romagnai Nagydíj szerdai lefújása után megkezdődött az összecsomagolás, hogy a csapatok útnak indulhassanak Monaco felé. Ezen a napon a térséget hetek óta sújtó természeti csapás is alábbhagyott, azonban az esőzések és áradások továbbra is tartanak a környéken.

Dieter Rencken, a Formula.hu-val együttműködő RacingNews365.com legendás utazó tudósítója szerda este érkezett a környékre, csütörtökön pedig körbenézett az Enzo e Dino Ferrari versenypálya környékén. Köszönjük neki a képeket! A több fotót is tartalmazó galéria ide vagy a képekre kattintva tekinthető meg!

 

Csak két F1-es csapat teljesítette eddig az összes versenyt a szezonban – vagy mégsem?

Érdekes statisztika látott napvilágot: az eddig eltelt öt versenyen csak két csapat van, melynek mindkét pilótája befejezte a versenyt. Ugyanakkor ez a megállapítás is csak statisztikailag igaz, hiszen míg a Red Bullnál valóban célba ért mind az öt futamon Perez és Verstappen is, addig a másik ilyen istállónál, a Haasnál már nem ilyen egyszerű a helyzet. Kevin Magnussen ugyanis falnak csapta az autót az Ausztrál Nagydíj 53. körében, azonban mivel teljesítette a verseny 90%-át, a szabályok értelmében értékelték az eredményét, és így hivatalosan a 17. helyen zárta a melbourne-i futamot. Tehát a statisztikusok közbenjárásával elmondhatjuk, hogy mégis két csapat van, akiknek minden versenyen értékelhető eredményt ért el mindkét pilótája.

Dicséret Sargeantnek, rossz hír Schumachernek

A német sajtó számolt be arról, hogy a Williams versenyzőcserét mérlegel: a Sport1 értesülése szerint a csapat ultimátumot adott az újonc Logan Sargeantnak, hogy Barcelonáig javítson, eközben pedig Toto Wolff azért lobbizik, hogy a Mercedes tartalékpilótája, Mick Schumacher átvegye az amerikai helyét. James Vowles csapatfőnök friss nyilatkozata azonban nem azt sugallja, hogy Sargeant pozíciója annyira bizonytalan lenne:

„Logan azért van itt, mert gyors versenyző. Tényleg az, de mindent irányítása alatt kell tartania és tisztán kell vezetnie. Bakuban mindkét kvalifikáción a Q2-ig jutott, ez pedig az a következetesség, amire szükség van. Már elmagyaráztam neki, hogy elég gyors, a Q2-es szakaszokba kerülésekkel pedig dupla tapasztalatot kell szereznie. Ennek eredménye látszik majd a közeljövőben, ahogyan jobbá és jobbá válik” – idézi a holland Motorsport.com Vowlest, aki azonban irreális elvárásokat sem támaszt Sargeant irányába.

„Nem várom el tőle, hogy Alex tempóját hozza. Emellett egy sor pályán nem járt még soha korábban. Annak ellenére, milyen elégedetlen volt Miamiban, csupán három tizedmásodperc választotta el Alextől. Ez éppenséggel hét pozíciót jelentett, de a különbség három tized” – beszélt arról, hogy Sargeant Albonnal szemben is tisztességgel megállja a helyét. Nem éppen egy olyan csapatfőnök szavai, aki versenyzője kirúgására készül.

Beengedték Imolába a csapattagokat, nem számít csúszásra Monacóban az F1

Szerdán jelentették be, hogy az elmúlt időszak esőzései és áradásai miatt lefújták a hétvégi Formula-1-es Emilia-romagnai Nagydíjat. A kialakult helyzet miatt már kedden evakuálták az imolai pályát, ahova szerdán sem engedték be a csapatokat. A RacingNews365.com, a Motorsport.com és a Crash.net viszont egyaránt arról számolt be, hogy csütörtökre javult annyit a helyzet, hogy bár korlátozott számban, de beengedték a pályára a csapatok alapvető személyzetét, hogy megkezdhessék a paddock szétbontásának munkálatait. Ennek azért van jelentősége, mert a jövő hétvégén már Monacóban rendezik meg a következő futamot, így idejében össze kell pakolni és el kell juttatni oda a felszereléseket. Az F1 jelen állás szerint nem számít arra, hogy megcsúsznának a monacói viadal előkészületei, így egyelőre az ottani programra nincs hatással az olaszországi vészhelyzet.

Mindeközben az imolai pálya is közleményt adott ki a jeggyel rendelkezők számára: a belépőket vagy a 2024-es futamra lehet beváltani, vagy igényelni lehet visszatérítést – a pontos részleteket a régió jelenlegi helyzete miatt később hozzák majd nyilvánosságra.

f1-imola-2022-pit

fotó: DPPI

Még mindig pénzt akar az F1-től az Orosz Nagydíj promótere

Az Orosz Nagydíjat szinte egyből törölték 2022-ben az ukrajnai háború kitörése után, sőt később a Formula-1 azt is bejelentette, hogy teljes egészében felbontották a szerződést, így a jövőben sem fognak futamot rendezni sem Szocsiban, sem a tervezett szentpétervári új pályán. Ám az Orosz Nagydíj promotálását végző ANO Rosgonski vezérigazgatója, Alekszej Titov ragaszkodik hozzá, hogy az F1 fizesse vissza a meg nem rendezett tavalyi viadalért a jogdíj összegét:

„Még mindig tartoznak nekünk azzal a pénzzel. Arra kértük a Formula-1-et, hogy térítsék vissza, hiszen nem volt verseny. Ezt mind elismerték, szóval ilyen tekintetben nincs probléma, de technikailag nem lehetséges, hogy visszafizessék. Még mindig reméljük-e, hogy viszontlátjuk azt a pénzt? Igen, egyértelműen. Ez a mi országunk pénze, és nem félek ezt előhozni” – nyilatkozta Titov az orosz Tass hírügynökségnek.

f1-szocsi-2021

fotó: DPPI