Könnyen lehet, hogy rövidesen motorcsere miatti rajthelybüntetés vár Max Verstappenre a Formula-1-ben. A szabályok értelmében egy versenyző egy adott szezonban négy erőforrást használhat, a holland esetében pedig már bekerült a negyedik hajtáslánc az RB20-asba a néhány nappal ezelőtti Spanyol Nagydíjon – azaz ha egy ötödiket is be kell vetni, az tíz rajthelyes hátrasorolást fog jelenteni a címvédőnek.
A probléma gyökere a Kanadai Nagydíjra, egészen pontosan annak második szabadedzésére vezethető vissza, ahol Verstappen számára idejekorán véget ért a körözés az energiavisszanyerő-rendszerrel kapcsolatosan gyanított hiba miatt.
A Motorsport.com portál arról ír, hogy bár a meghibásodás elektronikai jellegű volt, a Red Bullnál tartottak tőle, hogy az átterjedhet a hajtáslánc más elemeire, mindenekelőtt a belsőégésű motorra. Éppen ezért hiába szerelték be Verstappen autójába a montreali péntek reggelén a – sorban egyébként harmadik – erőforrást, a hétvége további részére kiszedték és egy korábbi verziót tettek a helyére.
A meghibásodott motort ezzel egyidejűleg a Honda japán központjába szállították, hogy ott vizsgálják ki a problémát és azt, hogy menthető-e még a hajtáslánc. Mivel lassan három hét is eltelt a kanadai szabadedzés óta, a Motorsport.com úgy sejti, hogy egyre valószínűbb, hogy a motor nem menthető, így a Red Bull azt nem tudja használni a továbbiakban.
Márpedig ha kiesik egy erőforrás a felhasználható négyből az évad hátralévő 14 fordulójára, akkor jó esély van rá, hogy egy ötödiket is be kelljen vetni – még maga Christian Horner csapatvezető is úgy érzi, hogy ez vár rájuk majd: „Meglátjuk, hogyan alakulnak a következő versenyek, de úgy gondolom, elkerülhetetlen, hogy egy ponton be kelljen vetnünk egy újabb motort.”
A motorcsere és az emiatt tízhelyes rajtbüntetés alighanem fájóbb lenne most Verstappenéknek, mint volt az előző egy-két év hasonló eseteinél, amikor a holland például a 14. helyről rajtolva is nyerni tudott Belgiumban. Az élmezőny azóta ugyanis összerázódott, különösen a McLaren tűnik komoly kihívónak – sőt, lassan általános vélekedés szerint már a legjobb autónak –, így a regnáló világbajnoknak alighanem nehezebb dolga lenne az előretörésben és a győzelem megszerzésében egy hátrasorolás alkalmával.
Persze azt is jegyezzük meg, hogy ez jelen állás szerint legfeljebb az adott hétvégi eredményét kompromittálná Verstappennek, hiszen a világbajnokságban tetemes az előnye, sőt rendre növelni is tudja azzal, hogy a riválisok fenyegetése ellenére is nyeri a futamokat.