DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

449 millió dollárt termelt az idei F1-es Miami Nagydíj

Gigantikus számot közöltek az F1-es Miami Nagydíj szervezői: az esemény 449 millió dollárral járult hozzá a helyi gazdasághoz. A hétvége három napja alatt 195 millió dolláros jegybevételt produkált a floridai rendezvény, és a különböző eladásokkal, bevételekkel együtt Miami szélesebb környezetét vizsgálva 449 millió dolláros bevételt hozott a térségnek az F1.

Ez a szám jól mutatja, hogy miért érdemes manapság versenyt rendezni a hatalmas költségek ellenére, és miért állnak sorban a helyszínek azért, hogy bekerülhessenek a versenynaptárba.

ATP_F1_2884_20230504_MIAMI_Pedicelli_resize

Beidézték Perezt – és az összes csapatot!

Az összes F1-es csapat képviselőjének jelenése van a stewardok előtt a megfelelő szemvédelemre vonatkozó előírások megsértése miatt – ez az a bokszutcai szabálysértés, melyet többekkel, köztük Hamiltonnal és Verstappennel kapcsolatban is kiírtak a közvetítés során.

Sergio Perezt pedig a csapatrádióban elhangzottak miatt idézték be, az érdekesség csupán az, hogy bár a Lando Norrisszal való koccanása miatt kapott büntetése kapcsán valóban kemény szavakat használt a mexikói, az idézés szerint az 16:31-kor, azaz 29 perccel a verseny rajtja előtt történt – feltéve, hogy nem elgépeléssel van dolgunk…

perez-abudhabi

Utolsó F1-es versenyére készül Franz Tost

Franz Tost áprilisban jelentette be, hogy a 2023-as szezon végén távozik a faenzai istállótól, a helyét pedig Laurent Mekies, a Ferrari egykori sportigazgatója veszi át. Nem ez az egyetlen változás az AlphaTaurinál, ugyanis az FIA korábbi ügyvezető igazgatója, Peter Bayer vezérigazgatóként csatlakozott az istállóhoz, feladata a stratégiai döntések felügyelete az olaszoroszági és angliai bázison. Tost nem hagyja el teljesen az istállót, 2024-ben tanácsadói szerepet lát el két utódja mellett, azonban csapatfőnökként ez lesz az utolsó versenye a 67 éves szakembernek, aki a kezdetektől vezette a Red Bull kiscsapatát.

1956. január 20-án született, Ausztriában, s fiatalkorában maga is versenyzett, ám komoly sikereket nem halmozott. 1993-ban csatlakozott Willi Weber menedzsmentjéhez, ahol eleinte Ralf Schumacher karrierjét egyengette, majd a BMW pályaműveleti menedzsere lett, ahol a Williams beszállítójaként vállaltak szerepet. Egészen 2006. januárjáig dolgozott a bajoroknak Tost, aki a Scuderia Toro Rosso indulásával rögtön megkapta a csapatfőnöki pozíciót, amelyet azóta is ő tölt be. Egészen a mai napig. Irányítása alatt az istálló két futamgyőzelmet is szerzett.


Fotó: Red Bull Content Pool

Hülkenberg Q3-as szereplése bizonyítja, hogy befuccsolt a Haas F1-es fejlesztése?

A bő egy hónappal ezelőtti Formula-1-es USA Nagydíjon vetette be jelentős karosszéria-fejlesztéseit a Haas, amellyel elsősorban az egész szezonban borzalmas gumikezelésen igyekeztek javítani. Nico Hülkenberg azonban néhány futam után úgy érezte, hozzá jobban passzol a korábbi verzió, így Las Vegas óta újra azt használja. Márpedig most azzal ért el Q3-as eredményt és nyolcadik rajthelyet a német Abu Dhabiban, miközben a csapattárs Kevin Magnussen mindössze a 17. helyre kvalifikálta magát az időmérőn.

Bár a gumimenedzselésbeli viszonyok csak vasárnap derülnek ki, Hülkenberg a RaceFans.net szaklapnak nyilatkozva úgy fogalmazott, hogy a szombati eredmény azt mutatja, hogy valóban nem működnek a Haas újításai: „Meglátjuk holnap este. De úgy gondolom, ez megerősíti azt a benyomásomat, hogy a továbbfejlesztett autó nem igazán ért jelentős előrelépést. Valószínűleg nagyon-nagyon hasonló a teljesítmény. Ami önmagában nem túl jó, hiszen fejlesztésről beszélünk, működnie kellene. Szóval talán ez bizonyított valamit, holnap este kiderül. De természetesen ez csalódással tölt el és bosszant minket” – fogalmazott a német, hozzátéve, hogy meglepetésként érte az időmérős szereplés azok után, hogy pénteken az FP1-et kihagyta, hiszen Oliver Bearman ült az autójában, míg az FP2-n összetörte a VF-23-ast.

f1-hulkenberg-haas-abudhabi

Szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj, bajnoki döntő az F2-ben és a MotoGP-ben – vasárnapi menetrend

Az utolsó igazi autó-motorsportos versenynap következik 2023-ban – de az nem akármilyen lesz! A fő esemény persze a Formula-1-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíj, viszont lesznek komolyabb téttel bíró futamok is, hiszen a Formula-2-ben és a MotoGP-ben még nem dőlt el, hogy Theo Pourchaire vagy Frederik Vesti, illetve Francesco Bagnaia vagy Jorge Martin lesz-e a bajnok. Mutatjuk a programot a közvetítésekkel együtt:

10:15 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:40-10:50 MotoGP, Warm up (NET4+, előfizetés után élő)
12:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
13:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
14:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
15:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-verstappen-abudhabi

Időmérős csaták: Döntetlen a Mercedesnél, kiütés a Red Bullnál

A szezon utolsó kvalifikációja után összegezhetjük, hogyan teljesítettek a csapattársak egymás ellen az időmérőkön. Az egyetlen igazán kiegyensúlyozott a küzdelmet a Mercedes házimeccse hozta – ha nem számoljuk az AlphaTaurit, ahol Yuki Tsunoda három különböző csapattárssal küzdött meg a szezon során, s ebből két meccset csak szűk különbséggel húzott be.

hamilton-russell

A legkeményebb vereséget Sargeant szenvedte el, de Perez és Strolll sem lehet igazán büszke a csapaton belüli eredményre.

Red Bull: Verstappen 20–2 Perez

Mercedes: Hamilton 11–11 Russell

Ferrari: Leclerc 15–7 Sainz

McLaren: Norris 15–7 Piastri

Aston Martin: Alonso 19–3 Stroll

Alpine: Gasly 14–8 Ocon

Williams: Albon 22–0 Sargeant

AlphaTauri: Tsunoda 4–3 Ricciardo; Tsunoda 8–2 De Vries; Tsunoda 3–2 Lawson

Alfa Romeo: Bottas 16–6 Zhou

Haas: Magnussen 7–15 Hülkenberg

Döntöttek a felügyelők: Piastri megtarthatja a harmadik rajthelyét

Nem lehetett még véglegesnek tekinteni az F1-es Abu Dhabi Nagydíj időmérőjének végeredményét, mivel a harmadik helyen végző Oscar Piastrit beidézték a felügyelők amiatt, mert gyanújuk szerint feltarthatta Pierre Gaslyt a Q3-ban. A stewardok a kvalifikáció után meghallgatták mindkét versenyzőt és a csapataik képviselőit is, valamint átnézték a telemetriaadatokat és a fedélzeti kamerás felvételeket is.

Végül arra jutottak, hogy nem szükséges büntetni Piastrit, így a McLaren pilótája megőrizheti a harmadik pozíciót a rajtrácson. A felügyelők indoklása szerint Gasly ugyan elmondta, hogy szüksége volt egy apró irányváltásra, ahogy utolérte az ausztrált, de az Alpine franciája is elismerte, hogy nem volt szó feltartásról, az adatok alapján ráadásul akkor érte el a leggyorsabb miniszektoridőt is a vonatkozó szakaszon.

A felügyelők amúgy azt is közölték a kvalifikáció után, hogy bár a 20. helyen záró Logan Sargeant nem tudott a Q1-es legjobb időhöz képest 107 százalékon belülre kerülni, mivel volt ennek megfelelő ideje a szabadedzésekről, így természetesen felállhat a rajtrácsra vasárnap.

f1-piastri-mclaren-abudhabi

fotó: DPPI

Marko nem bízott Verstappen sikerében, 500 eurója bánta

Érdekes-humoros rádiózás zajlott le Max Verstappen és Christian Horner között, miután a holland megszerezte a pole-pozíciót az idényzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíjon. Mint kiderült, a Red Bull csapatfőnöke fogadást nyert ugyanis Helmut Markóval szemben, aki nem bízott Verstappen sikerében:

„Gratulálok, haver, neked köszönhetően nyertem 500 eurót Helmuttól, ami olyan, mintha sziklából fakasztanánk vizet. Úgyhogy fantasztikus munka!” – mondta a rádióban Horner, mire a holland pilóta így reagált: „Helmut fogadást veszített? Milyen világban élünk?” – felelte Verstappen. „Pontosan! A fogadás arról szólt, hogy az első sorban leszel, haver” – árulta el a részleteket az energiaitalosok csapatvezetője.

Az időmérőt követő sajtótájékoztatón Verstappen viccesen megjegyezte: „Szerintem Helmut megtanulta a leckét: sose fogadj ellenem!”

f1-horner-marko-redbull

„Nem volt meg az Alpine-ban a lelkesedés és a motiváció az előrelépéshez”

A korábban számos alakulatnál megforduló szakember, Pat Fry az idény közben távozott az Alpine Formula-1-es csapatától, ahova 2020-ban tért vissza azt követően, hogy még a benettonos években is dolgozott az istállónál. A nemrég a Williamsnél technikai igazgatóként a munkáját megkezdő Fry Abu Dhabiban beszélt arról, hogy úgy érezte, a franciákban nem volt meg a hajtóerő ahhoz, hogy előrébb lépjenek az F1-es középmezőnyből:

„Ha visszatekintek az első három évünkre, drámaian fejlesztettünk Enstone-on. Évről évre jobb autót építettünk, mindegyik autó nagy lépést jelentett az előzőhöz képest, ezért elismerés mindenkinek, sokkal jobban működött együtt a csapat, erre a három évre büszkék lehetünk. Távoli ötödik csapatból erős negyedikek lettünk. De nem éreztem úgy, hogy meglett volna a lelkesedés vagy a motiváció, hogy a negyediknél előrébb törjünk. Március elején döntöttem el, hogy én valamit előrébb akarok mozdítani, nemcsak ülni. Úgy érzem, vállalatként nem álltak készen elég keményen nyomni: mondhatod, hogy első akarsz lenni, de óriási a különbség aközött, hogy mondod és hogy teszel is érte.”

Fry kiemelte: nem a versenycsapatra, hanem a Renault-ra mint anyavállalatra értette azt, hogy nem érezte elég eltökéltnek őket az előrelépésben, emellett azt is elmondta, hogy kétségei vannak afelől, hogy a szintén idén év közben kirakott csapatfőnök, Otmar Szafnauer elegendő időt kapott volna ahhoz, hogy a megfelelő változtatásokat végrehajtsa az istállónál.

f1-alpine-abudhabi

Újonchiba: Véletlen gombnyomás a szabadedzésen

A tegnapi első szabadedzésen nem kevesebb mint 10 fiatal versenyző gördült pályára kilenc csapat színeiben, s mindannyiuk közül a Ferrari növendéke, a Haas autójába beülő Oliver Bearman volt a leglassabb. Annyira persze nem volt rossz a helyzet, hiszen a fiatal brit mindössze egyetlen tizeddel maradt el rutinos alkalmi partnerétől, Kevin Magnussentől, ráadásul mint kiderült, egy szokatlan hiba miatt is időt veszített, amikor gyorsköre során az edzésen már másodjára kapcsolta rossz motorüzemmódba az autót.

bearman-haas

„Úgy tűnt, hogy a gomb elhelyezése miatt a hatos kanyarban minden egyes körben hozzáérek. És ez nagyon bosszantó volt. A második lágygumis körömön, mely kicsit erősebb volt, sok időt veszítettem az egyenesben egyszerűen azért, mert rossz gombot nyomtam meg” – mondta az F2-es menő, aki az adott autóban ülő állandó versenyzőhöz képest így is a harmadik legjobb teljesítményt nyújtotta a nyolc „érintettből”.

Az egyetlen versenyző, aki gyorsabb tudott lenni az első edzésen a csapata másik autójában ülő állandó pilótánál, Felipe Drugovich volt, aki szűk három tizeddel futott jobb kört Lance Strollnál.

Verstappen az 1-es kanyarban veszít időt

Ahogy sok más versenyző számára, úgy Max Verstappennek is a második szabadedzésen kezdődött meg a szezonzáró hétvége, sőt mivel Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is balesetet szenvedett, a hasznos idő mindössze 25 perc volt. A holland versenyző a gyorskörök során az első szektorban lassabb volt csapattársánál, ami Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint az 1-es kanyarnak „köszönhető”:

„Az egész az 1-es kanyaron múlik, ennyi. ennyi. Kevés tapadása van elöl” – fejtette ki Marki, aki szerint Verstappen azon megjegyzését, miszerint az autója „úgy pattog, mint egy kenguru”, nem kell túlgondolni. „Nem tűnik olyan rossznak a helyzet, a harmadik szektorban minden rendben van. Az 1-esben viszont Perez két tizeddel gyorsabb, ott van a probléma.”

verstappen-abu

Sprintversenyek és F1-es időmérő – szombati program

A Formula-1-es szezon utolsó időmérő edzése mellett a MotoGP és az F2 idei utolsó sprintversenyét láthatjuk a szombati napon.

Szombat (november 25.)  
10:10-10:40 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:50-11:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
11:30-12:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:20 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:00 MotoGP, Sprintfutam (NET4+, előfizetés után élő)
15:00-16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

A hétvége teljes menetrendje itt tekinthető meg.

Az egyik Ferrari az élen, a másik a falban - Abu Dhabi Nagydíj, péntek

Fiatal pilóták vették birtokba az F1-es autókat az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésen, majd este nagy balesetek borzolták a kedélyeket. Eközben hosszabbított a McLaren és a Mercedes. Helyszíni riportunk, az Abu Dhabi Nagydíj helyszínéről a képre kattintva.

 

„Monzásított” dobogóval újított Abu Dhabi

A monzai pódiumhoz hasonlóan idén már az Abu Dhabi Nagydíj helyszínén is benyúlik a célegyenes fölé a dobogó. Helyszínen lévő kollégánk küldött képet az új látványosságról.


Fotó: Mészáros Sándor

Leclerc kizárólag a Mercedeseket figyeli

Óriási harcban áll a Ferrari a Mercedesszel a konstruktőri világbajnokság második helyéért, ahol az Ezüst Nyilak előnye vészesen fogyott az elmúlt hétvégéken, a szezonzáróra pedig már csak négy pont maradt az olaszokkal szembeni előnyükből.

A Scuderia pedig tovább támad, mert bár Sainz összetörte az SF-23-at a második szabadedzésen, Charles Leclerc a leggyorsabb volt, míg a két Mercedes a hatodik és nyolcadik helyen zárta a gyakorlást.

A monacói így értékelte a pénteki történéseket: "Trükkös nap volt, mindössze két gyorskört tudtunk menni és a hosszabbra tervezett etapjainkon sem mentünk túl sokkal többet. Ettől függetlenül az autót jó volt vezetni. A csata élesedik a Mercedesek ellen, akik szintén versenyképesnek látszanak, szóval nem lesz egyszerű dolgunk. Mindent megteszünk majd, hogy előttük zárjunk a kvalifikáción."


Fotó: Ferrari

Vinales körrekorddal nyitott Martin előtt, Bagnaia csak a 15.

Pénteken szokás szerint két edzéssel vette kezdetét a MotoGP szezonzáró Valenciai Nagydíja, a délutáni egyórás körözés pedig téttel is bírt, hiszen ott dőlt el, melyik tíz motoros jut automatikusan a szombati időmérő második fázisába. Rengeteg bukás tarkította az edzést, elesett Aleix Espargaro, Marco Bezzecchi, Alex Rins és Jack Miller is – utóbbi óriási highside esését követően ráadásul törmelék maradt a pályán, ezért a piros zászlók is előkerültek. A gyors újraindítást követően Luca Marini és Raul Fernandez, valamint Pol Espargaro is feliratkozott a balesetet szenvedők listájára.

A leggyorsabb köridőt végül Maverick Vinales futotta meg, az 1:29,142-es eredmény ráadásul új pályarekordot is jelentett. Mögötte a 21 pontos hátrányban lévő vb-aspiráns, Jorge Martin lett a második, aki az utolsó percekben folyamatosan a bajnoki éllovas Francesco Bagnaiát követte árnyékként a pályán és a bokszban egyaránt – egy ponton még a Ducati-menedzser, Davide Tardozzi is próbálta blokkolni őt a bokszutcában! Viszont sikerrel járt Martin, Bagnaia ugyanis mindössze 15. lett, vagyis a címvédő olasz kénytelen lesz a Q1-ben is szerepelni szombaton.

tardozzi-martin

Ami az élbolyt illeti: Vinales és Martin mögött Johann Zarco lett a harmadik, megelőzve a MotoGP-s ülésért hajtó katari győztest, Fabio di Giannantoniót. Top 10-ben és ezáltal Q2-ben még Marco Bezzecchi, Brad Binder, Marc Marquez, Raul Fernandez, Jack Miller és Aleix Espargaro, miközben kiszorult onnan Bagnaia mellett többek között Alex Marquez és a két Yamaha is. Joan Mir pedig kihagyta az edzést, miután délelőtt bukott nagyot, de szerencsére a kórházi vizsgálatok nem találtak törést nála.

A péntek délutáni edzés végeredménye:

motogp-valencia-pentek

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Gyászol a Hungaroring: Elhunyt Gál László

Elhunyt Gál László, kollégánk, barátunk, aki évtizedek óta ügyelt a boxutca biztonságára a Hungaroringen. Az egyik legveszélyesebb feladat volt az övé: boxtűzoltóként dolgozott, később a boxtűzoltók vezetője lett. 

Mostantól egy másik toronyban veszi fel reggelenként a rádióját… 

Isten veled, Laci! Őszinte részvétünk a családnak! - tudatta a Hungaroring.

 

F2: Szenvedett az éllovas, Doohané a pole

Az F1-gyel karöltve a Formula-2 is elérkezett záróhétvégéjéhez Abu Dhabiban. A juniorkategória bajnoki címének kérdése még mindig nyitott, az ART-s Theo Pourchaire és a premás Frederik Vesti van még harcban a trófeáért, a francia 25 pontos előnnyel vághatott neki a pénteki időmérőnek.

Az első próbálkozások után úgy tűnt, az ART érkezett jobb formában a szezonzáró hétvégére: a kvalifikáció első tíz perce után a csapat újonca, Victor Martins állt az élre. A bajnoki esélyesek – akik egyébként mindketten részt vettek nem sokkal az időmérő előtt az F1 első szabadedzésén – egyelőre nem találták a tempót. Különösen Pourchaire szenvedett, az Alfa Romeo tesztpilótája félidőnél az első tízbe sem fért be.

Az utolsó percekben Zane Maloney és Kush Maini is beszálltak a pole-pozícióért folytatott küzdelembe, a mezőnyből azonban Jack Doohan villantott a legnagyobbat és az élre állt. Szinte mindenki javult az utolsó gyorskörén, a bajnoki éllovasok azonban szenvedtek. Pourchaire csupán a 14. helyen végzett, megnehezítve ezzel saját dolgát bajnoki címének bebiztosításában. Vesti a kilencedikként fejezte be a kvalifikációt, így az első sorból kezdheti majd a holnapi sprintfutamot. Doohan magabiztosan zsebelte be a pole-pozíciót, mögüle Martins és a camposos Maini indulhatnak majd a főfutamon vasárnap.

Verstappen furcsának találja a fenntarthatóság fényében a Las Vegas–Abu Dhabi kombinációt

Nem kevesebb mint 12 órányi időzónát ugrott néhány nap alatt a Formula-1-es mezőny, amely nemrég még Las Vegasban versenyzett, a hétvégén viszont már Abu Dhabiban állnak rajthoz az évadzárón. A regnáló világbajnok Max Verstappen nem is érti ezt a menetrendet, különösen annak tükrében, hogy az F1 rendszeresen a fenntarthatóságot emlegeti célkitűzésként:

„Persze jövőre nem lehetséges, de egyértelműen úgy gondolom, hogy a jövőre tekintettel kicsit furcsa ez, hogy gyakorlatilag a világ másik felén vagyunk, mielőtt idejövünk. Főleg miközben fenntarthatóságról beszélünk. Valószínűleg ez nem túl fenntartható, és nem is csak a károsanyag-kibocsátás miatt, hanem az emberi szervezet szempontjából sem. Persze végül mindig megbirkózunk vele, de nem hiszem, hogy ez így a legjobb” – nyilatkozta Verstappen a Formula.hu jelenlétében. A holland hozzátette: dolgoznak az F1-gyel, hogy javítsanak az év végi futamok elrendezésén, és pozitívumként értékelte, hogy a tavaszi szakaszt illetően már előrelépés történt ilyen téren.

Charles Leclerc eközben arról beszélt, hogy mindenekelőtt a csapattagoknak megerőltető ez az átállás és hajsza: „Egyáltalán nem szenvedtem, pedig általában szoktam, de most nagyon más volt a helyzet. A 16 órás repülőúttal, amivel ideérkeztem, annyira fáradt voltam, hogy úgy aludtam, akár egy kisbaba az első éjszaka, azóta pedig jól vagyok. Szóval nem volt gond a jetlag, de beszélve másokkal a paddockban, és főleg a szerelőkkel és a mérnökökkel, mindenki nagyon-nagyon fáradtnak tűnik és látszólag küszködnek vele, és jövőre szerintem még nehezebb lesz, hiszen három futam lesz egymás után. Azután szerintem kicsit át kell gondolnunk, hogyan szervezzük a szezonnak ezt az utolsó részét.”

f1-verstappen-abudhabi-day0

„Inkább vagyok a saját helyzetünkben, mint az övékben” – Russell a Ferrari-csatáról

A szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj egyik legfőbb kérdése, hogy a Mercedes vagy a Ferrari végez-e a konstruktőri világbajnoki összetett második helyén. Az ezüstérmes pozíciót szinte egész évben az Ezüst Nyilak birtokolták, de Las Vegas után a maranellóiak mindössze négy pontra megközelítették őket. Bár a Mercedes Interlagosban csak szenvedett és Vegasban is egyértelműen a Ferrari volt a jobb, George Russell mégis bizakodva latolgatta az esélyeket Abu Dhabiban a Formula.hu jelenlétében:

„Szoros csata lesz a Ferrarival. Nyilvánvalóan egy erős verseny után vannak, de egyértelműen inkább vagyok a saját helyünkben, semmint az övékben. Csak ki kell hajtanunk a pályára, magunkra koncentrálnunk és a lehető leggyorsabbnak lennünk. Ha így teszünk, elöl fogunk végezni. Eléggé versenyképesek voltak itt tavaly, de meglepődtünk már idén párszor, hogy mely csapatok gyorsabbak egyes versenyeken, és fordítva. Nyitottan állunk a hétvégéhez. Úgy vélem, az időmérőn ők vannak előnyben, ahogy az a szezonban kirajzolódni látszott, de szerintem a vasárnap egy másik történet és jó futamunk lehet.”

f1-russell-mercedes-abudhabi-day0

Még nem fog megjelenni az Audi a Sauberen 2024-ben

Bő két év múlva, 2026-ban válik a motorgyártóként beszálló Audi gyári alakulatává a jelenleg Alfa Romeo néven futó istálló, amelytől viszont az F1-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után távozik a névadóként funkcionáló olasz márka. Kérdés így, hogy vajon milyen néven láthatjuk szerepelni jövőre és 2025-ben a hinwili istállót, amely valószínűleg visszatér a Sauber identitáshoz, de Alessandro Alunni Bravi szerint még várnunk kell ennek megismerésére:

„Már elterveztük a következő lépést. És persze már 2022 elején aláírtunk a névadó szponzorral a következő két szezonra” – fogalmazott a csapatfőnöki feladatokat ellátó szakember a Motorsport.com hasábjain. „Az FIA december 10-e körül fogja közzétenni a 2024-es nevezési listát, és mi is akkor fogjuk kommunikálni, nem korábban, hogy mi lesz a csapat neve és kik lesznek a névadó partnerek. Minden tiszta a következő két szezon kapcsán, és szeretném újra hangsúlyozni, hogy nem két átmeneti évről van szó, hanem ezek is részei a hosszú távú projektnek, amely a következő szintre emeli a csapatot.”

Azt viszont hangsúlyozta Alunni Bravi, hogy az Audi még nem fog megjelenni semmilyen formában az autóikon vagy a csapatnévben: „Nem. Az Audi 2026-ban száll be. Kereskedelmi szempontból fontos, hogy nagyot robbantsunk 2026-ban, ne értéktelenítsük el az Audi szerepvállalását a csapatban. Úgyhogy Sauberként folytatjuk, a csoportunk örökségére alapozva” – nyilatkozta. Hozzátette: a pletykákkal ellentétben nagyon is érződik az elhivatottság az Audi részéről, ezt személyesen is tapasztalta, amikor a napokban az ingolstadti központban járt, és azt is hangsúlyozta, hogy a kezdetektől minden szinten támogatják az Audi F1-es szerepvállalását a Volkswagen-konszernnél.

f1-audi_2