DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda

Ijesztő pillanatok után Kyle Busch szinte üzemanyag nélkül nyert Talladegán

A tekintélyes múltra visszatekintő Talladega Superspeeswayen folytatódott a NASCAR Cup Series, ahol Denny Hamlin és Aric Almirola várták az első sorból a zöld jelzést. Az aszfaltcsík elég híres arról, hogy egy apróbb hiba után is óriásit lehet bukni, a nagyobb balesetek pedig most sem maradtak el, ugyanakkor a mezőny sokáig tiszta versenyt futott. A verseny első felében alig volt szükség a sárga zászlóra, igaz amikor Chase Briscoe csúszott be keresztbe a pitroad irányába, az sokaknak esélyt adott. Ennek a sárgának köszönhetően tört előre például a Hendrick Motorsports gárdája a mezőny hátsó részéből, így az első szakaszt végül a 29. helyről induló Chase Elliott nyerte meg, aki a második etapot is elvihette volna, ám ott a leintésnél Almirola az utolsó pillanatokban előzte meg őt.

A végjátékhoz közeledve aztán a 23XI Racing és a Joe Gibbs Racing Toyotái tűntek az egyik legnagyobb esélyesnek, mellettük pedig a Forddal versenyzők különítménye alkotott egy hosszú sort Harrison Burton vezetésével, aki első győzelméért hajtott. Burton álmai aztán a mögötte autózó Noah Gragson lökése miatt törtek össze, ezt a balesetet viszont még további három követte a folytatásban. Öt kör volt még hátra, amikor Joey Logano és Corey LaJoie összeütköztek, így a hosszabbítás következhetett, ami a lehető legrosszabb hír volt az élmezőny jelentős részének. Sokan már ekkor is nagyon kevés üzemanyaggal rendelkeztek, így a például a versenyt ekkor vezető Ryan Blaney, vagy a 17. helyről induló Kyle Busch is kockáztatott azzal, hogy nem jöttek ki tankolni a legvégén, főként úgy, hogy kétszeri hosszabbításra volt szükség, de mégis nekik lett igazuk.

Az első próbálkozásánál ugyanis egy rémisztő baleset borzolta a kedélyeket. Ross Chastain merészen tört volna előre, amikor bement két autó közé, így viszont csak Gragson és a mögöttük érkező Kyle Larson versenyét tette tönkre. Utóbbi ráadásul hálát mondhat az égieknek, hogy megúszta az esetet, mivel visszasodródott a pályára, Ryan Preece pedig akkora erővel csapódott bele, hogy a bukókeret is meghajlott az 5-ös számú versenygépben. Ezek után következhetett a második hosszabbítás, ahol ismét jött egy baleset Bubba Wallace hibája után, ez viszont már a fehér zászló után történt, vagyis a verseny végét, egyúttal Busch győzelmét is jelentette. Mögötte Blaney lett a második, a 10. pozícióból induló Chris Buescher a harmadik, Chase Briscoe pedig a korábbi bakija ellenére is negyedik helyen zárt.  

Graham Rahal mégis indul az Indy 500-on

Az Indy 500-on való indulástól drámai körülmények között csapattársa által mindössze 7 ezred mérföld per óra különbséggel kiütött Graham Rahal mégis részt vehet a legendás verseny 107. felvonásán, miután Stefan Wilson a tegnapi balesetben komolyan megsérült, s ki kell hagynia a vasárnapi futamot. A Dreyer & Reinbold Racing első jelöltje a helyettesítésre pedig Rahal volt, és sikerült is tető alá hozni a megállapodást, amibe a szponzoroknak és mindkét motorszállítónak is bele kellett egyeznie.

Az eset külön pikantériája, hogy a néhai Justin Wilson öccse épp Rahal csapattársával, azzal a Katherine Legge-vel ütközött, aki beugróként egyedül kvalifikálta magát „egyenes ágon” már szombaton az Indy 500-ra a Rahal Letterman Lanigan Racing versenyzői közül.

rahal

„Az út túloldalára nem mennék át egy F1-es verseny miatt” – sarkos vélemény az IndyCar-legendától

A négyszeres Indy 500-győztes, jelenleg IndyCar-csapattulajdonos A.J. Foyt fogalmazta meg véleményét nem épp finomkodva arról, tartania kell-e az amerikai szériának a Formula-1 térnyerésétől.

„Nem gondolom. Én az út túloldalára nem mennék át egy F1-es verseny miatt. Előre tudni, ki fogja megnyerni. Ez nem versenyzés” – mondta az Autoweeknek a 88 éves Foyt.

A fő sikereit 60-as és 70-es években elérő, de Indianapolisban 1958-tól egészen 1993-ig szereplő texasi állítja, még Formula-1-es versenyző is lehetett volna a Ferrarinál – de nem fogadta el a felkérést:

„Jó néhány éve a Ferrari tett ajánlatot, de amikor azt mondták, második számú versenyző lennék, habár futamot nyerhettem volna, úgy döntöttem, maradok a sprint és midget autóknál. Ha én megnyerhetek egy versenyt, akkor azt meg is nyerem, nem fogok a csapat másik autója mögött maradni. Nem hiszek az ilyen versenyzésben” – mondta jellemző szókimondó stílusában A.J. Foyt.

Fotó: A.J. Foyt Racing

Egy kör F1-es autóval a Balaton Park Circuiten

Természetesen csak virtuálisan – gyorsan elkészült a megfelelő mod az Assetto Corsához, így megnézhetjük, hogy hasít végig az idei Red Bull a múlt héten átadott versenypályán:

A holland király alig bírta nézni ’21 Abu Dhabit

Vilmos Sándor holland király nagy F1-rajongó, s egy különleges podcastsorozatban felidézte azt a 2021 végi napot, amikor Max Verstappen megszerezte Hollandia történetének első világbajnoki címét: „Otthon néztem, egész nap ideges voltam. A gyerekeimnek is nézniük kellett. És verseny közben nem úgy tűnt, hogy Max ezt meg fogja nyerni…” – mondta a király, aki elmondása szerint majdnem otthagyta a családot, amikor a feszültség túl naggyá vált.

„Végül azt gondoltam, hogy jó szülőként példát kell mutatnom, és nem állhatok fel a tévé elől. Egész nap erre készültem, iderángattam az egész családot, és ha nem is állnak jól a dolgok, akkor is a helyemen kell maradnom. Nem teheted meg a gyerekeiddel, hogy felkelsz és morcosan elsétálsz.”

verstappen-2021-abudhabi

Alonso újra világbajnokságot nyerhet – véli korábbi F1-es csapattársa

Amióta az Aston Martin előreugrott a Red Bull üldözői közé, Fernando Alonso pedig sorra gyűjti a dobogós helyezéseket, folyamatosan téma, hogy vajon a spanyol újra nyerhet-e futamot vagy akár világbajnoki címet a Formula-1-ben. Bár a kétszeres vb-győztes szerint előbbihez is szerencsére – konkrétan az energiaitalosok botlására – lenne szükség, a renault-s diadalmenete során mellette csapattársként versenyző Giancarlo Fisichella szerint benne van a pakliban, hogy Alonso a negyvenen túl is újra feljut a csúcsra:

„Úgy gondolom, Fernando egy jó autóval újabb világbajnoki címet nyerhet. Fernando öregszik, de egyre csak gyorsabb lesz – nem tudom, hogyan csinálja! Fernando 2005-ben és 2006-ban volt a csapattársam, megnyertük közösen az egyéni és konstruktőri címeket a Renault-nak. Fantasztikus volt vele dolgozni. Örülök, hogy ilyen formában van és versenyről versenyre szerzi a dobogókat” – nyilatkozta a nemrég a Balaton Park Circuit megnyitóján járó olasz ex-F1-es a Sky Sports Newsnak. Fisichella egyúttal az Astont is dicsérte: „Idén nagyon-nagyon erősek, remek az autó. Különösen versenytávon tűnik úgy, hogy a legjobbak gumikopás terén. Az Aston Martin egy hihetetlen csapat, nagyon gyorsan fejlődtek.”

f1-alonso-aston-podium-miami

fotó: DPPI

Hamilton támogatásáról biztosította a Real Madrid csatárát

A Valencia elleni 1-0-ra elveszített mérkőzést követően rasszista atrocitás érte a Real Madrid brazil játékosát, Vinícius Jr-t, Lewis Hamilton pedig hétfőn Ista-sztorijában biztosította támogatásáról a futballistát. "Veled vagyok, Vini Jr!" - írta a hétszeres világbajnok.

Megvan az Indy 500 első nagy balesete, csigolyatörést szenvedett Wilson – videó

A kvalifikációk hétvégéje utáni hétfői edzésig kellett várni, hogy a 107. Indianapolisi 500 mérföldes kéthetes periódusa során megtörténjen az első nagyobb és látványosabb baleset. A tréning utolsó órájában jártunk, amikor egy előzés miatt némileg belassuló bolyban a több év után visszatérő hölgyversenyző Katherine Legge találta el hátulról Stefan Wilsont. Mindkét autó megpördült a kontakttól és falnak csapódott, Legge versenygépe egy pillanatra a levegőbe is felemelkedett. Legge saját lábán szállt ki az autóból, Wilson esetén viszont szükség volt segítségre, bár amikor a mentőautóba rakták, felmutatta a hüvelykujját, jelezve, hogy minden rendben van.

Mint később kiderült, ez nem teljesen van így, Wilson ugyanis a kórházi vizsgálatok alapján eltörte az egyik hátcsigolyáját, ez pedig azt is jelenti, hogy nem tud rajthoz állni a vasárnapi Indy 500-on. A brit versenyző csapata később jelenti be, mik a tervei a történtek után.

Alonso szívesen menne Verstappennel Le Mans-ba

Fernando Alonso nemrég az Indy 500 kapcsán kifejtette, hogy nem biztos abban, hogy visszatér még a legendás versenyre, a Le Mans-i 24 óráson viszont, melyet kétszer is megnyert Buemi és Nakajima társaként, el tudná képzelni, hogy újra részt vegyen. Sőt, a spanyol nemrég azt is elárulta, hogy a jelenlegi F1-es mezőnyből kit tudna elképzelni a társaként.

Amikor arról kérdezték, elindulna-e a világ legnagyobb autóversenyén a harmadik vb-címe felé tartó Max Verstappen oldalán, a spanyol így felelt: „A jövőben, ha lehetőség adódik rá, természetesen igen. Nagyon jó barátok vagyunk, folyamatos kapcsolatban állunk. Ha még egyszer elindulok Le Mans-ban, örömmel tennék Max oldalán. Amikor elmész pihenni, és átadod az autót, ha a legjobb versenyzőknek adod, akkor tudni fogod, hogy a legjobb kezekben van. Megtiszteltetés lenne számomra.”

alonso-verstappen

„Kizárt, hogy Schumacher gyorsabb volt Hamiltonnál”

A veterán F1-es újságíró, Peter Windsor szerint - aki korábban már Vettel karrierjét is élesen kritizálta -, James Allison szavai nem tükrözik a valóságot. A Mercedes technikai igazgatója azt mondta, hogy Michael Schumacher és Lewis Hamilton volt a két legjobb versenyző, akikkel valaha dolgozott, de kettejük közül is talán Schumacher volt a gyorsabb egy körön.

„Nem azt mondom, hogy James Allison azt sem tudja, miről beszél, mert a mérnökök figyelmét gyakran elterelik az apró gesztusok, a közös vacsorák és a pilóták viselkedése a pályán kívül, de kizártnak tartom, hogy a fénykorában járó Schumacher gyorsabb lett volna, mint a karrierje csúcsán lévő Hamilton. Nem létezik!

Valamire készül a Gulf és a Williams

Emlékezhetünk rá, hogy a 2021-es Monacói Nagydíjon egyedi festéssel indult a McLaren Formula-1-es csapata, felvéve akkori szponzora, a Gulf legendás világoskék-narancssárga színkombinációját. Idén már egy másik nagymúltú csapat, a Williams autóin tűntek fel a cég matricái, s bár sokan várták már a szezon előtt is, hogy visszatér a sokaknak tetsző színösszeállítás, végül csalódnunk kellett. Persze a Gulf részéről akkor azt nyilatkozták, hogy azért maradjunk éberek, mert vannak terveik. Nos, úgy tűnik, hogy valamire készülnek a felek, ugyanis pénteken, magyar idő szerint délután egy órakor valamit bejelent/bemutat a Gulf és a Williams, ami jó eséllyel egy egyszeri dizájn lesz, a 2023-as Monacói Nagydíjra.

 

Élen a Red Bull-junior, de nem gondol az F1-re

Miután az eddigi bajnoki éllovas Tomoki Nojiri egészségügyi okokból kihagyni kényszerült a Super Formula negyedik fordulóját, a Red Bull ifjú tehetsége, Liam Lawson idei második győzelmével átvette a vezetést a japán sorozatban. Az új-zélandi versenyzőt az elmúlt időben szóba hozták a várakozáson alul teljesítő Nyck de Vries ülésével is, de Lawson elmondása szerint egyelőre nem foglalkozik ezzel a lehetőséggel, s Nick Cassidy után a széria második új-zélandi bajnoka legyen.

„Nagyon jókor jött, hiszen a bajnoki tabella élére kerültem ezzel” – mondta győzelméről a 21 esztendős versenyző. „Jelenleg csak erre gondolok. Végig akarom csinálni az évet, a bajnoki címért akarok küzdeni, mert ezzel lehetnek a legjobb esélyeim a következő szezonra. Azt illetően, hogy mi történik az F1-ben… Erre egyáltalán nincsen ráhatásom.”

lawson-sf

Autómentes faluvá építik át a Mercedes központját Brackley-ben

Nagy beruházást jelentett be hétfőn a Mercedes F1-es csapata: 70 millió font értékű befektetéssel alakítják át az Egyesült Királyságban található főhadiszállást. Nem arról van szó, hogy a gyárépületeket terveznék át vagy bővítenék ki, helyette viszont megújul az infrastruktúra: a kampuszt parkosítják, a parkolók eltávolításával gyalogos területeket hoznak létre, a személyzet jólétét szolgáló szabadidős zónákkal, éttermekkel.

„A brackley-i kampusz 350 ember befogadására épült, ma pedig 1250-en vagyunk” – beszélt a beruházásról Toto Wolff. „Az elmúlt öt év fejlesztéseinek köszönhetően modern, csúcstechnológiájú létesítményeink vannak, most viszont azt tervezzük, hogy több új épülettel modern stílusú kampuszt hozunk létre, számos kikapcsolódási lehetőséggel, éttermekkel, modern edzőtermekkel, marketingépületekkel, az autók kivonásával. A saját kis falunkat akarjuk kiépíteni, olyan előnyökkel, melyek egy Szilícium-völgy stílusú környezettől elvárhatók.”

A tervben szerepel még, hogy a csapat száz százalékban megújuló energiával működjön – ennek része egy új parkoló napelemekkel. Ahol csak lehetséges, újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat használnak, a cél, hogy az irodai hulladék minimum hatvan százalékát újrahasznosítsák.

Vége a MotoGP-s álomnak: Razgatlioglu szakít a Yamahával

Hétfő délelőtt némileg váratlanul jelentette be a Yamaha és Toprak Razgatlioglu, hogy a 2023-as Superbike-világbajnoki idény végén elválnak az útjaik. A török a hangvillásokkal érte el a legnagyobb sikereit, amelyek közül kiemelkedik a 2021-ben szerzett vb-címe, amellyel megszakította Jonathan Rea hat év óta tartó uralmát.

Razgatlioglu eredményei és tehetsége nyomán rendszeresen felmerült a MotoGP-s váltás lehetősége is, s úgy tűnt, 2024-re kínálkozhat is esély neki a Yamaha gyári alakulatában, mivel Franco Morbidelli az Argentin GP-t leszámítva már másfél éve nem hozza a tőle elvárt szintet. A mostani bejelentés azonban a MotoGP-s esélyeseket is eloszlatta – a török motoros említést is tesz erről a közleményben tett nyilatkozatában: „A következő szezonra úgy éreztem, új kihívásra van szükségem, és bár volt lehetőség átmenni a MotoGP-be, nem éreztem ugyanazt a kapcsolatot a MotoGP-motorral, mint a Superbike-kal” – utalt a néhány héttel ezelőtti privát teszt tapasztalataira. „De ha a WSBK-ban maradok, új célra, új ambícióra van szükségem. Sajnálom, hogy elhagyom a Yamahát, mivel nagyon jó a kapcsolatunk, de a változás a sport része és normális minden profi számára.”

Ezzel Morbidelli esélyei jelentősen javultak az ülése megtartására még úgy is, hogy Lin Jarvis Yamaha-főnök a nyári szünetig adott időt az olasznak, hogy meggyőzze őket a folytatásról, de mivel a másik potenciális jelöltnek tartott Jorge Martin nemrég kifejtette, hogy 2024-re is marad a Pramac Ducatinál, szűkülnek a japánok lehetőségei. Ezzel egyidejűleg az még nem tiszta, hogy Razgatlioglut merre viheti az útja: a GPOne.com szaklap a BMW-t írja fő opcióként a török számára a Superbike-vb-n, amelynek mezőnyében a szavai alapján maradni fog.

FRISSÍTÉS: Hétfő délután be is jelentették, hogy Razgatlioglu a BMW-nél folytatja 2024-ben.

wsbk-razgatlioglu-yamaha

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

NASCAR: Kyle Larson győzelme ezúttal egymillió dollárt ért

Vasárnap rendezték meg a NASCAR Cup Series All-Star versenyét, amely a bajnokságba nem számít bele, ám tétje mégis van, hiszen a győztes egymillió dollárt vihet haza. A rendhagyó futamnak a lebonyolítása és a helyszíne sem volt szokványos, hiszen a North Wilkesboro Speedwayen utoljára 1996-ban járt a királykategória, azóta pedig a pályának elég hányattatott sorsa volt. Sokáig úgy tűnt, már a földdel tehetik egyenlővé, végül mégis megmentették, így megmaradt egy darabka a történelemből. Az itt rendezett All-Star futamra automatikusan bekerültek azok a teljes szezonos pilóták, akik szereztek valamikor bajnoki címet, rendelkeztek már All-Star elsőséggel, esetleg valamikor győzni tudtak az elmúlt egy évben. Ezek alapján 21 versenyző kvalifikált, őket két előfutamba osztották be, melyek a rajtrácsról hivatottak dönteni. Az első sort ezeken Chris Buscher és Daniel Suarez kaparintották meg, de azoknak sem kellett csalódni, akik nem feleltek meg a kritériumoknak, hiszen számukra ott volt a vasárnapi Open nevezetű futam, ahonnan a két legjobb mehetett tovább, egy embert pedig a nézők szavazhattak be.

Innen végül az Alex Bowman helyett beugró Josh Berry, Ty Gibbs, továbbá a szurkolók által Noah Gragson mehetett tovább a 200 körös versenyre, amely túl sok izgalommal nem szolgált. Kyle Larson és Bubba Wallace ugyanis jól taktikáztak az első sárga zászló alatt, így bár a mezőny sűrűjéből indultak, az első kiállásuk után pedig jelentősen visszaestek, mégis hamar az élre törtek a frissebb abroncsokon. Előnyüket később is megtartották, Larson viszont legfőbb riválisához képest is jóval gyorsabb volt, így sima győzelmet aratott. A 2021-es bajnok ezzel karrierje során harmadik alkalommal nyerte meg az All-Start, egyúttal harmadszorra vihette haza az ezért járó busás pénzösszeget. Mögötte Wallace lett a második, akit Tyler Reddick, Chase Briscoe, valamint Chase Elliott követett a legjobb öt között.

Hétvégén következik a Coca-Cola 600, amely a szezon leghosszabb futama lesz, hagyományosan a Charlotte Motor Speedwayen, ugyanazon a napon, amikor az F1-es Monacói Nagydíj, továbbá az Indy 500 is lebonyolításra kerül.

A W Seriest kezdetektől segítő Coulthard is lemondott a női sorozatról

A 2019-ben, 2021-ben és 2022-ben megtartott, kizárólag női sorozat tavaly úgy kommunikálta szezonja lerövidítését, hogy a 2023-os évad anyagi feltételeinek megteremtésére koncentrálnak – miután anyagi nehézségekbe ütköztek. Azóta csend honol a széria körül, és most a gyakorlatilag bajnokság nagyköveteként ténykedő David Coulthard is arról beszélt, a W Series története befejeződött:

„Csalódás volt számomra, hogy rengeteg motorsportban érintett cég beszél a sokszínűségről és befogadásról, de csak beszélnek, és pénzt nem adnak bele. Remélhetőleg ez idővel megváltozik” – mondta egy podcastben Coulthard. „Jelenleg úgy néz ki, ez a fejezet lezárult, de az öröksége megmarad olyan személyek formájában, mint Jamie Chadwick vagy Naomi Schiff” – folytatta a 13-szoros nagydíjgyőztes. Mondandója alapján elkönyvelhetjük, a Formula-1 által beindított F1 Academy nem riválisa lesz a W Seriesnek, hanem átveszi a helyét egyedüli női szériaként.

Történelmi Ferrari-győzelem a nürburgringi 24 óráson – videó

A hétvégén került sor a legendás egynapos viadalra a Nordschleifén, amely több szempontból is történelmi eredményt hozott. Egyfelől az Earl Bamber, Nicky Catsburg, Felipe Fernandez Laser, David Pittard felállású Frikadelli Racing Team Ferrarija diadalmaskodott, ezzel 20 év után, a Zakspeed Chrysler Viper GTS-R-ének 2002-es sikere után győzött nem német gyártó a nürburgringi 24 óráson. A ferraris egység ráadásul összesen 162 kört tett meg, ami új rekordot jelent versenytáv terén: három körrel múlták felül az eddigi csúcsot.

A kvartett eleinte a Mercedesekkel, később pedig a ROWE Racing BMW-jével (Maxime Martin, Sheldon van der Linde, Dries Vanthoor, Marco Wittmann) vívott szoros csatát, amely során öt óra elteltével egy defektet, vasárnap reggel pedig egy pálya széli kalandot kellett túlélniük, s végül 26 másodperccel utasították maguk mögé a rivális csapatot. A dobogóra egy Mercedes állhatott még fel.

Az alábbi videóban a 24 órás verseny legfontosabb történéseinek összefoglalója:

Szimulátorverseny Imola helyett: Albont kizárták, Norris elhülyéskedte

A törölt Emilia-romagnai Nagydíj helyett két virtuális eseményt is rendeztek – az egyik ötletgazdája a Williams volt, a 25 %-os távú imolai futammal az áradások károsultjai számára gyűjtöttek. A csapat pilótái közül indult Alex Albon, de végül kínosan ért véget számára a pótverseny – kék zászlók figyelmen kívül hagyása miatt diszkvalifikálták. A futamon főleg szimulátorversenyzők indultak, de ott volt a Williams-csapatfőnök James Vowles is, aki tizedik lett.

Több neves pilóta indult a Team Redline szimulátoros csapat által összehozott, szintén jótékony célra gyűjtő Real Racers Never Quit nevű eseményen, mindenekelőtt Max Verstappen, aki a háromból két futamot is megnyert. Rajta kívül a Red Bull szinte komplett juniorcsapata is rajthoz állt, akárcsak Felipe Drugovich – az utolsó menetben pedig meglepetésre csatlakozott az addig csak néző Lando Norris. A fiatal brit másokhoz hasonlóan nem vette túl komolyan a versenyt, a 25 ezer streamelőt szórakoztatva a rajtnál kiugrott és megelőzött mindenkit, majd Verstappennel csatázva tömegbalesetbe keveredett.

Egy hét után derült ki, hogy eltört Bagnaia bokája Le Mans-ban

Az első orvosi vizsgálat alapján Francesco Bagnaia sérülés nélkül megúszta a Maverick Vinalesszel Francia Nagydíj vasárnapján történt ütközést. A versenyt követő napokban még duzzadt volt a 2022-es MotoGP-világbajnok bokája, aki a probléma ellenére csütörtökön Misanóba utazott, utcai motorral edzeni a VR46-akadémistákkal.

Bagnaia azonban olyan fokú fájdalomra panaszkodott, amely miatt félbe kellett hagynia az edzést. A misanói orvosi központban megvizsgálták, és megállapították: a versenyző jobb bokájának ugrócsontja részleges törést szenvedett.

A Ducati ma kiadott közleménye kiemeli: a sérülés kicsi, mivel pedig az Olasz Nagydíjig három hét hátravan, Bagnaia várhatóan teljesen felépül és részt vehet a hazai versenyen. Mugellóban terv szerint újra az állandóan felállással áll rajthoz a gyári Ducati, mivel Bagnaia csapattársa, Enea Bastianini a sikertelen jerezi próbálkozás után visszatérhet, miután felépült Portugáliában szerzett vállsérüléséből.

F1 Academy: Két új győztes és elhúzó bajnoki éllovas

Új nyerteseket avattak a női utánpótlás-sorozat idei harmadik állomásán, Barcelonában. Az első futamra a holland Emely de Heus szerzett rajtelsőséget, a starttól fogva azonban Léna Bühler vezette a futamot. A Sauber-akadémista a 14. körig tartott első formulaautós sikere felé, de váltóhiba miatt félre kellett állnia – a svájci helyett De Heus örökölte meg első győzelmét, annak ellenére, hogy korábbi legjobb helyezése csak egy hatodik volt.

A fordított rajtrácsos futamon a vezetést rajtnál átvevő Amna Al Qubaisi futott be magabiztosan az első helyen: az emirátusokbeli hölgy már második győzelmét szerezte a szezonban. A harmadik versenyen, amelyről szintén időmérő döntött – a 30 perces első és harmadik futam kvalifikációját közvetlenül egymás után tartják – Bühler korrigált, és a pole-ból kezdve megszerezte első győzelmét a nyitófutam balszerencséje után.

A Barcelona előtt hatból három futamot megnyerő Marta Garcia ezúttal győzelem nélkül maradt, de hazai pályán három dobogót (egy második és két harmadik helyezést) szerzett, ezzel előnyét a bajnokságban jelentősen növelte – 41 pontra Hamda Al Qubaisi és 52-re Bühler előtt.

Fotók: F1 Acedemy

Domenicali: Beszéltem Verstappennel; nem hinném, hogy egyhamar visszavonulna

Max Verstappen már korábban is sokszor szóba hozta, hogy nem feltétlenül szeretne sokáig a Formula-1 aktív részese maradni, mert őt nem a rekordok döntögetése élteti. Első vb-címe után azt nyilatkozta, hogy már elérte, amit akart, most már minden egyéb csak ráadás. Az F1 sprinthétvégékkel való állandó variálása után újfent felhozta a holland, hogy amennyiben nem fog neki tetszeni a rendszer, lelép.

Stefano Domenicali, F1-vezér A Daily Mailnek nyilatkozott Verstappen szavait illetően: „Beszéltem Max-szal a Miami Nagydíjat megelőzően arról, mit gondol problémásnak. Azt is elmondta nekem, hogy imádja ezt a sportot és azt is, amit csinál. Ő egy világbajnok, aki zsinórban a harmadik címére hajt, egy született versenyző. Úgy gondolom, hogy még nálam is tovább lesz itt, amivel nekem nincs is semmi problémám" - nyilatkozta Domenicali.