DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Közel másfél másodpercet adott a Toyota a Ferrarinak a portimaói időmérőn

Már a szabadedzéseken látszott, hogy az Endurance-vb második állomásán, Portimaóban is a Toyota viszi majd a prímet a Hypercar kategóriában, az időmérőn azonban a vártnál is nagyobb fölénnyel húzták be az első sort. Brendon Hartley 1:30,171-es idővel zsebelte be a pole-t a #8-as egységnek, 273 ezredet kiosztva a Kamui Kobayashi által vezetett vb-éllovas testvérautónak, a harmadik helyen végző Nicklas Nielsen viszont már több mint 1,4 másodpercet kapott a rajtelsőtől a Ferrarival. A Scuderia így is újfent a legközelebbi kihívónak tűnik, ugyanis negyedik lett James Calado a másik Ferrari 499 P volánjánál. Őket a Kevin Estre-féle Porsche követte, de a lemaradásuk már két szekundum fölötti volt, míg a testvérautó elé befurakodott a 94-es Peugeot Nico Müllerrel. A Sebringben olykor harmadik erőnek látszó Cadillac csak a nyolcadik helyre kvalifikált.

A többi géposztályt illetően: az LMP2-ben egyetlen ezred (!) döntött a pole-ról, Mirko Bortolotti és a Prema Racing ugyanis ennyivel múlta csak felül a Vector Racing egységét. A GTE Amban pedig a sebringi nyitányt is megnyerő egyetlen Corvette bizonyult a leggyorsabbnak Ben Keatinggel a volánnál. A portimaói 6 órás futam magyar idő szerint vasárnap 13 órakor startol.

wec-hartley-toyota-portimao-pole

RX: Tizenhét (!) magyar nevezett be a nyirádi vb- és Eb-fordulóra

Hétvégén Svédországban, Höljesben elkezdődik a Ralikrossz-világbajnokság és Európa-bajnokság 2024-es sorozata, a szezon három héttel később pedig Magyarországon, Nyirádon folytatódik: a WRX formájában egy újabb FIA vb-sorozat debütál hazánkban, az RX1 és RX3 Európa-bajnokság pedig harmadszor látogatja meg a Vörös Katlant.

Az esemény közeledtével a két Eb-széria nevezési listáját kiadták, rengeteg magyar résztvevővel: már az egy évvel ezelőtti tíz induló is tekintélyes hazai tábort jelentett, most ennél is számottevően többen, tizenhatan lesznek a hazaiak. Az Euro RX1 idei magyar alapemberei, akikkel már korábban, a törölt francia nyitány nevezési listája kapcsán foglalkoztunk Kárai Tamás, Benyó Máté, Koncseg Zoltán, Mózer Attila és Mózer Márk lesznek. Az ötösfogathoz Kiss László, valamint két Eb-újonc, Antal István és Held Zoltán csatlakoznak.

Az elsőkerekes Euro RX3 nyolcasa még izgalmasabb: Körmöczi Balázs és Kovács Sámuel lesznek az állandók, melléjük még hatan csatlakoznak, mindenekelőtt a kétszeres (2016, 2017) Európa-bajnok, Szabó Krisztián, akit 2021-es vb-szezonja óta nem láttunk nagy nemzetközi versenyeken. A címvédő Volland Racinggel induló Szabó mellett Répási Róbert, Ferjáncz András, Nagy Benjámin, Trepák Andor és Végh Tamás lesz az RX3-ban. A nevezési listák itt érhetők el.

A címben említett tizenhetedik magyar a Ralikrossz-világbajnokságon szerepel: a debütáló WRX nyirádi nevezéseit később teszik közre, az azonban már korábbról ismert, hogy Wieszt Jankó és a Renault Megane RX hazai vendégszereplőként rajthoz áll a versenyen, ahol az idei szabályok közösen engedélyezik az elektromos és benzinmotoros ralikrosszautók szereplését. Potenciális ellenfeleire a höljesi nevezési lista alapján következtethetünk.

Újabb lehetőséget kap az Alpine akadémistája az F1-es Brit Nagydíjon

Az Alpine bejelentette, hogy Jack Doohan ismét autóba ülhet egy szabadedzésen: a hétvégi Formula-1-es Brit Nagydíjon láthatjuk a fiatal ausztrált az első egyórás tréningen. Doohan legutóbb Kanadában kapott lehetőséget (bár az eső miatt alig tudott körözni), akkor annak az Esteban Ocon autójába ülhetett be, akinek a távozását napokkal korábban erősítették meg, valamint még friss volt a monacói ütközés miatti balhé is. Most viszont az ifjú pilóta – akit Carlos Sainz mellett az egyik fő esélyesnek tartanak a 2025-ös ülésre is – a nemrég szerződést hosszabbító Pierre Gasly versenygépét kapja meg az FP1-re.

Ezzel egyébként már három fiatal beugrónál tartunk a silverstone-i első szabadedzést illetően: azt már a szezon eleje tudni lehetett, hogy a Haasnál a hazai nagydíján is lehetőséget kap Oliver Bearman, míg a Williams a minap közölte, hogy az F2-es neveltjük, Franco Colapinto fog vezetni náluk.

a6e506e1db9f01999ade84f53ed9603f-l_resize

„Ha egy csapat türelmetlen, azzal nem tudok mit kezdeni” – Sainz

Továbbra is a 2025-ös F1-es pilótapiac egyik legfontosabb kérdése, hogy hova igazol Carlos Sainz: a sajtóhírek szerint a 2026-ban Audivá vedlő Sauber, a Williams és az Alpine is szívesen látná a spanyolt. Aki azonban egyelőre nem döntött még, ami a pilótakeringőt is befagyasztotta: Valtteri Bottas utalt is rá még a spielbergi sajtónapon, hogy mindenki egyetlen versenyzőre vár. Az Autosport értesülései szerint ráadásul a Williams állítólag nem is akar már tovább várni Sainz válaszára és tárgyalásba kezdtek más jelöltekkel – amikor erről megkérdezték az Osztrák Nagydíjon elért harmadik helye után a Ferrari-pilótát, így reagált a spanyol:

„Amennyire lehet, hogy vannak olyan csapatok, amelyek idegesek vagy próbálnak nyomást gyakorolni rám, most annak van itt az ideje, hogy kiélvezzem ezt a pillanatot, hogy dobogóra állhattam. Őszinte és egyenes leszek a csapatokkal, de annyira fontos ez a döntés számomra is, hogy annyi időt fogok rá szánni, amennyi csak szükséges. És ha van olyan csapat, amely nem tud várni vagy türelmet, azzal nem tudok mit kezdeni. Ez lesz a jövőm, ez az én döntésem, és igyekszem a lehető legőszintébb lenni mindenkivel és megadni magamnak a szükséges időt.”

Sainz és a pilótapiac helyzetéről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:

Fotó: ezzel a speciális festéssel indul a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon a Williams

A brit lobogóval díszített dizájnt készített a silverstone-i hétvégére a Williams F1-es csapata. A festésen mind az 1005 alkalmazott neve megtalálható, és az ünnepi hétvége keretein belül Jenson Button meghajtja a pályán első F1-es autóját, az FW22-est.

unnamed

Formula1.5 – Hülkenberg az Aston Martinok között

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Amikor a szezon elején elkezdtünk azzal játszadozni, hogyan nézne ki az élmezőnyön kívüli csapatok bajnoksága, a Mercedest még a „B-liga” tagjai közé soroltuk, de mivel a csillagosok egyre jobb formát mutatnak, kénytelenek voltunk hatcsapatosra szűkíteni a mezőnyt. Persze mindez nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mindenképpen érdekes megnézni ezt az alternatív tabellát, hogy sokkal jobban mutatja a középmezőny és az alsóház tendenciáit, illetve a versenyzők egymáshoz viszonyított teljesítményét.

pf-bliga11

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Hamilton MotoGP-csapatot vesz magának?

Rendkívül izgalmas pletykáról számolt be a The Race című lap: a MotoGP asseni Holland Nagydíjának hétvégéjén több forrástól is arról értesültek, hogy Lewis Hamilton szeretné megvásárolni a Gresini királykategóriás alakulatát, s a hírek szerint a hétszeres világbajnok belső köreinek egy tagja találkozott is a Nadia Padovani vezette alakulat képviselőivel.

Mint a lap beszámolója hangsúlyozza, a MotoGP feletti irányítást átvevő Liberty Media számára is tökéletes lenne ez a fejlemény, hiszen ezzel egyértelmű kapocs teremtetne a száguldó cirkusz, valamint a kétkerekű versenyzés csúcskategóriája között – erre a „szerepre” pedig talán senki nem alkalmasabb a hatalmas MotoGP-rajongó Hamiltonnál.

A Gresini az Apriliával való szakítás, azaz 2022 óta a jelenleg a MotoGP-t uraló Ducati egyik szatellitcsapataként funkcionál, s idén náluk versenyez a jelenkor legsikeresebb versenyzője, a 2025-re gyári szerződést kapó Marc Marquez. Miután a minap kiderült, hogy a Pramac Yamahára vált a Ducatiról, az olaszoknak két szatellitcsapata marad a Gresini, valamint a Valentino Rossi által alapított VR46 „személyében”.

hamilton-motogp-2019

Így áll(na) az idei F1-es sprintbajnokság

A sprinttel kapcsolatos elégedetlenkedés miatt tavaly felmerült a gondolat, hogy esetleg külön bajnokságban értékeljék a sprintek eredményeit. Bár ezt a megoldást – egyelőre – nem vezették be, nyugodtan eljátszhatunk a gondolattal, hogy állna a 2024-es „sprintszezon” három futam után, avagy féltávnál.

1.

Verstappen

24

 

1.

Red Bull

37

2.

Leclerc

14

 

2.

Ferrari

26

3.

Perez

13

 

3.

McLaren

21

4.

Piastri

12

 

4.

Mercedes

16

5.

Sainz

12

 

5.

RB

6

6.

Hamilton

10

 

6.

Haas

2

7.

Norris

9

 

 

 

 

8.

Russell

6

 

 

 

 

9.

Ricciardo

5

 

 

 

 

10.

Hülkenberg

2

 

 

 

 

11.

Tsunoda

1

 

 

 

 

verstappen-leclerc

Fiatal ül Sargeant autójába – de nem az, akiről szó volt!

Hosszú heteken át az egyik legtöbbet tárgyalt téma volt az F1-ben, hogy Andrea Kimi Antonelli hogyan és mikor veheti át Logan Sargeant helyét a Williamsnél – igaz, ezek a hangok alább hagytak, miután Toto Wolff a korkedvezményes szabály ellenére is egyértelművé tette, hogy nem siettetik a fiatal olasz bemutatkozását.

colapinto-f1-1

Ennek újabb jelét kaphattuk most, a Williams ugyanis bejelentette, hogy a csapat hazai versenyén teljesíti a két alkalom egyikét, amikor kötelező egy fiatalt beültetni az első szabadedzésre, ám Sargeant autóját nem Antonelli, hanem a grove-iak saját növendéke, Franco Colapinto foglalhatja el.

A 21. születésnapját nemrég ünneplő argentin versenyző tavaly év elején került be a Williams akadémiájára, s a tavalyi szezonvégi teszten már vezethette a csapat autóját. Colapinto egy győzelemmel és két dobogóval jelenleg az 5. helyen áll az idei F2-es szezonban.

colapinto-f1-2

Hamilton két és fél tizedet veszített körönként az autója sérülése miatt

Miközben George Russell megnyerte az F1-es Osztrák Nagydíjat Max Verstappen és Lando Norris ütközése után, Lewis Hamilton mindössze a negyedik helyen ért célba a másik Mercedesszel. Maga a hétszeres világbajnok is meglehetősen kritikus volt magával szemben a leintést követően, de mint azt Toto Wolff csapatfőnök elárulta: a W15-ös sérülése is hátráltatta a britet – azon túl, hogy Hamilton még egy büntetést is begyűjtött, amiért áthajtott a fehér vonalon a bokszbejáratnál:

„Ez egy volt a rosszabb napjai közül. Jól rajtolt, aztán meglehetősen kemény volt, hogy egy első kanyaros dologért vissza kellett adnia egy pozíciót. De teljesen világos volt, hogy nem fogunk 10 másodperces büntetést kapni, ha nem tesszük meg. Innentől pedig elindult egy spirál. Nagyon keményen nyomta a bejáraton, látható is, mennyire keményen, így elúszott az autója hátulja, és ezzel persze jött a büntetés. Mindezek tetejébe pedig még a padlólemez is sérült a kerékvetőn való áthajtás miatt, ami valszeg a legtöbbeknek megvolt, de neki nagyon jelentős. Két és fél tized maradt benne azokban a darabokban, amit letört a rázókő” – idézi Wolffot a MotorsportWeek.com portál.

f1-hamilton-mercedes-osztak

Alex Marquez további két évig a Gresini Ducatinál

Újabb hely kelt a MotoGP 2025-ös rajtrácsán: a várakozásoknak megfelelően a Gresini Racing hosszabbított – méghozzá egészen 2026 végéig – Alex Marquezzel. Az ifjabb Marqueznek ugyan futamgyőzelme még nincs a királykategóriában, sprinteket már nyert tavaly, az elmúlt másfél idénye határozottan erősebben alakult, mint a korábbiak. Ezzel ő jelenti majd a stabilitást Gresiniéknél, hiszen bátyja, Marc jövőre már a Ducati gyári csapatát fogja erősíteni.

Az még egyelőre kérdés, hogy ki lehet a csapattársa. Az utóbbi napokban felmerült Jack Miller neve, aki a KTM-től kénytelen távozni, s így két év után kerülne vissza a bolognai gyártó kötelékeibe. Ugyanakkor a Moto2-ben szereplő, de a Ducati által már az idény elején szerződtetett Fermin Aldeguer is befutó lehet, főleg annak fényében, hogy az olaszok másik megmaradó szatellit alakulatánál, a VR46-nál valószínűsíthető Fabio di Giannantonio hosszabbítása és a Pramac Yamahára váltása után akár Franco Morbidelli érkezése is. Azt sem lehet egyelőre tudni, hogy vajon a két istálló közül melyik örökli meg a gyári specifikációjú Desmosediciket, bár a sajtóértesülések szerint erre a VR46-nak van jobb esélye.

motogp-alexmarquez-gresini-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen megkérdezte a Red Bullt, visszahoznák-e a régi pályát

Az F1 mezőnyét 1970 és 1987 között minden évben vendégül látó Österreichringet, mely a kor egyik leggyorsabb pályája volt, az 1990-es években Hermann Tilke tervei alapján jelentősen lerövidítették. A régi nyomvonal nyugati része ma is szabadon áll, így elvi síkon nem lenne akadálya a legendás kanyarok visszaépítésének, de túl nagy realitása nincs ennek a felvetésnek – Max Verstappen azonban ennek ellenére megpróbálta főnökeit meggyőzni erről:

„Azt kértem, hogy próbáljuk meg visszaállítani, amilyen annak idején volt” – mondta Verstappen, aki persze maga is tudja, hogy nem valószínű, hogy ez megvalósulhat: „Egy kicsit gyorsabb első szektor elég király lenne, de nem hiszem, hogy ez jelenleg lehetséges. Viszont láttam néhány nagyon szuper onboardot a régi időkből, persze most is nagyon jó pálya, de szerintem még jobb lenne, ha az első szektorban is csak gyors kanyarok lennének, mert akkor gyakorlatilag csak egyetlen lassú kanyar lenne a pályán.”

Verstappen viszont ennek a vonalvezetésnek is látja az előnyeit, mindenekelőtt a nézők szempontjából: „Azt szeretem a legjobban, hogy a szurkolók valóban sokat láthatnak a pályából, bármelyik lelátón ülnek is. És szerintem ez egészen különleges hangulatot teremt, mert egy kicsit úgy érzed, mintha egy arénában lennél. A versenyzés és a futamnézés szempontjából mindenképpen ez az egyik legjobb pálya a naptárban.”

osterreichring

Norris ezután is Verstappen barátja marad? „Az attól függ…”

A Lando Norris és Max Verstappen közti ütközésről percekkel a leintés után a brit versenyző úgy nyilatkozott a sajtó képviselőinek, hogy kemény, de korrekt csatára számított a hollanddal, ám ezt nem kapta meg tőle, s csalódottságát fejezte ki a történtek miatt. Mivel a két versenyző híresen jó kapcsolatban van egymással, ezért joggal merült fel a kérdés, hogyan érinti kettőjük barátságát az, ami ma történt Ausztriában.

norris-verstappen-imola

Norris úgy érzi, a kapcsolatukat mindenekelőtt az fogja meghatározni, hogy Verstappen hogyan reagál majd a történtekre: „Attól függ, hogy mit mond majd a dologról. Ha azt mondja, hogy nem csinált semmi rosszat, akkor sokkal kevésbé fogom tisztelni, mint eddig. Ha viszont beismeri, hogy egy kicsit hülye volt, hogy ő jött nekem, hogy bizonyos értelemben egy kicsit felelőtlen volt, akkor azzal valamennyire kivívja a tiszteletemet.”

„De így is nehéz lesz lenyelni, hiszen a győzelemért harcoltam” – mondta Norris, majd hozzátette: „A magam részéről próbálok korrekt lenni. Ő viszont egyszerűen nem volt az.”

verstappen-norris-barcelona

Verstappen: Ez a verseny egyébként is sz*r volt

Miután Max Verstappen és Lando Norris összeütközött a spielbergi F1-es futam hajrájában, a brit kiesett, a holland pedig kerékcseréje után az 5. helyre esett vissza. Verstappent 10 másodperces időbüntetéssel sújtották az ütközésért, valamint két büntetőpontot is kiosztottak neki. Ezt persze akkor még nem tudhatta, amikor a fülére mondták az ítéletet – az alábbi párbeszéd hangzott el Verstappen, versenymérnöke és Christian Horner csapatfőnök részvételével:ű

verstappen-austria-pit

Lambiase: Max, csak hogy tudj róla, tíz másodperc büntetést kaptál az ütközésért Landóval, ha esetleg kérdeznének róla.
Verstappen: Persze. Naná, hogyne. Ez röhejes. Mehetett volna balra és jobbra is, mit kellett volna csinálnom?
Horner: Igen, nem volt korrekt veled, Max. Rettenetesen szerencsétlen dolog volt, de megtetted, amit tudtál.
Verstappen: Szerintem a verseny egyébként is szar volt, hogy őszinte legyek. Javulnia kell dolgoknak, de most ez van.

Verstappent egyébként a brit közvetítésekben dolgozó egykori F1-es versenyző, Martin Brundle is kritikával illette, aki az éretlenebb önmagához hasonlította a ma látott formáját: „Max visszatért a fiatal, a régi Maxhoz. Amikor a féktávhoz ér, borotvapengéket rak a könyökére, és úgy teszi ki őket!”

verstappen-stroll-austria

Steiner: A Mercedes biztonságos lépés lenne Verstappen számára

Az osztrák F1-es hétvége felvezetésének egyik legizgalmasabb sztorija Jos Verstappen és Christian Horner csörtéje volt, melyet Helmut Marko egyszerűen az „óvoda” szóval minősített. A hosszú éveken át a Haas csapatfőnökeként dolgozó Günther Steiner, aki maga is megtapasztalta, melyen érzés összetűzésbe kerülni a versenyzője családjával, úgy nyilatkozott a történtekről, hogy szerinte „minden csapatfőnök kerül ilyen helyzetbe időről-időre”. A jelenleg a médiában dolgozó szakember így folytatta:

steiner-2023-2

„Nem tudom, mi zajlik ott, és nem is akarok belefolyni, de szerintem mindkét fél meg akarja oldani a problémákat, hogy aztán arra koncentráljanak, hogy haladjanak tovább előre. Néha ez egyszerűen nem működik, ilyenkor el kell fogadni, hogy nem értünk egyet, és továbblépni. Mindketten okos emberek, néha vannak összetűzések, ez normális dolog” – mondta Steiner, majd arra is kitért, hogy szerinte 2026-ra a Mercedes lenne a legjobb választás Verstappen számára:

„Egészen biztos vagyok benne, hogy Max jövőre a Red Bullnál marad. De hogy utána kinek lesz a legjobb autója, arról fogalmam sincs, senki nem tudhatja. De a Mercedes szerintem egy biztonságos döntés lenne, valami azt súgja, hogy ők és a Ferrari erősek lesznek a motorok terén. De ki tudja, talán valaki meglep majd minket.”

jos-verstappen-austria

Kabaré: Tsunodát sértő káromkodásért vizsgálták, de azért úszta meg pénzbüntetéssel, mert rossz az angolja

„Ezek a srácok kib*ott retardáltak!” – hangzott el Yuki Tsunoda szájából a csapatrádióban az F1-es Osztrák Nagydíj időmérő edzésén.

A Q1 vége felé Guanyu  Zhou előzte meg a VCARB japánját a boxutcában, erre reagált így ingerülten – amit jelentettek az FIA felé, a szövetség pedig sértő megfogalmazás miatt vizsgálatot indított az ügyben arra hivatkozva, hogy megsértette a fogyatékkal élőket.

A meghallgatás során Tsunoda azzal védekezett, hogy nem beszél elég jól angolul, és nem volt tisztában azzal, hogy pontosan mit is jelentenek a szavai, és amikor megtudta, akkor megrémült, elborzadt.

Mivel bűnbánó magatartást tanúsított és nyilvánosan, a közösségi oldalán is elnézést kért a szavaiért, így végül 40 ezer euró pénzbüntetést kapott, amiből 20 ezret felfüggesztettek a szezon végéig.

f1-tsunoda

Betegen versenyez Ausztriában Norris, de nem hozza fel kifogásként

Már az Osztrák Nagydíj sajtónapján arról számoltak be helyszínen levő riporterek, hogy Lando Norris szemlátomást beteg, influenzaszerű vagy legalábbis náthás tünetekkel. Szombaton még mindig nem volt tökéletes Norris állapota, a sprintet követő sajtótájékoztatón megjelenésén és hangján is érződött, hogy nincsen rendben, ezért egy újságíró rákérdezett, mennyire befolyásolja teljesítményét a betegség:

„Nem tudom megmondani, hogy mekkora hatással van rám. Nem segít, de arról sem mondanék bármit, hogy változtat a teljesítményemen a pályán, nincs azon a szinten” – válaszolt Norris, akinek eredményeire nézve valóban nem gondolnánk, hogy állapota visszaveti: a két időmérőn második, a sprinten pedig harmadik helyezést szerzett.

„De csak beszélünk erről, ne kérdezzetek többet róla és boldog leszek! Szerintem semennyire nem befolyásol. A pályán kívül vannak apróságok, fáradt vagyok, rosszul alszom és hasonlók. Ennek van egy kis hatása, de semmi olyasmi, amit kifogásként használnék a pályán.”

Fotó: McLaren

Mazepin Magyarországon tesztelt GT-Ferrarit

Nyikita Mazepin a közösségi oldalán mutatott képeket arról, hogy újra Európában ülhetett versenyautóba: az orosz pilóta éppen Magyarországon, a Balaton Park Circuiten tesztelhetett egy GT-Ferrarit.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Megbüntették Hülkenberget Alonso leszorítós megelőzéséért az F1-es sprint után

A Formula-1-es Osztrák Nagydíj sprintversenyének hajrájában jártunk, amikor bőven a top 10-en kívül haladva Nico Hülkenberg a 3-as kanyar féktávján bevetődött Fernando Alonso mellé, de elfékezte magát, így leszorította az Aston Martint a pályáról, amely mellett még Daniel Ricciardo is elment. A felügyelők vizsgálták is utólag a manővert, és végül kiosztottak egy 10 másodperces időbüntetést a Haas pilótájának, amely miatt a 14.-ről a 19. helyre csúszott hátra, emellé pedig két büntetőpontot is bezsebelt a német.

A felügyelők indoklása szerint Hülkenberg elfékezte magát, elvétette a kanyarcsúcspontot és alulkormányzottá válva kiszorította a pálya szélére Alonsót, ezzel megakadályozva őt a bekanyarodásba és lekényszerítve őt a pályáról.

Russell: Jó látni, hogy a Ferrari előtt vagyunk

Sorozatban harmadik hétvégén tűnik gyorsnak a Mercedes, a spielbergi sprinten George Russell negyedik, Lewis Hamilton pedig hatodik lett – ugyan Russellt megelőzte az első körben Carlos Sainz, de aztán visszavette tőle a pozíciót. 

A brit szerint ismét megmutatták, hogy hol van a helyük az erősorrendben:

„A McLaren továbbra is előttünk van, de jó látni, hogy előzzük a Ferrarit. Változtatunk az autón, de nincs nagy gond. Úgy tűnik, hogy nagyjából másfél tizedmásodperc a hátrányunk Maxhoz és a McLarenekhez képest” – fogalmazott Russell.

f1-russell

Pontok a vb-helyezések helyett: Russell javaslata az F1-es csapatok felzárkóztatására

Néhány éve lépett életbe a Formula-1-ben az aerodinamikai hendikeprendszer: a konstruktőri helyezések alapján bizonyos százalékkal kevesebb időt tölthetnek el a jobban szereplő istállók, míg a hátrébb szereplő alakulatok többet dolgozhatnak, ezzel segítve a felzárkózásukat. George Russell azonban a Formula.hu jelenlétében arról beszélt Spielbergben, hogy bár jó az elképzelés, szerinte sokkal inkább a megszerzett pontok számának arányában kellene szintezni a szélcsatornában eltölthető időt, nem pedig pusztán a vb-helyezések alapján (jelenleg öt-öt százaléknyi az eltérés egy-egy helyezett között), hiszen például a Red Bull jóval nagyobb fórral rendelkezett 2023-ban a többiekhez képest, mint amekkora különbségek a többi csapat között kialakultak.

„Úgy gondolom, a szélcsatornás dolog nagyon jó, de jelenleg a bajnoki helyezések jelentik az alapját, nem pedig a pontok. A Red Bullnak duplaannyi pontja volt, mint a második helyezettnek a konstruktőri értékelésben, és mégis ugyanannyival csökkentik a szélcsatornás idejüket, mint a másodiknak a harmadikhoz képest. A Mercedes és a Ferrari között viszont csak három pont volt a különbség tavaly. Talán ha a pontok számán alapulna a dolog, nem a bajnoki helyezésen, az segítene a csapatoknak a gyorsabb felzárkózásban” – vélekedett Russell. A Mercedes britje azt is hozzátette, amit többek között Christian Horner Red Bull-főnök is rendre hangoztat, hogy a változatlan szabályrendszer is rendre összerázza az F1-es mezőnyt, így azt is javasolja, hogy hosszabb időre maradjanak állandók a technikai előírások.

f1-russell-mercedes-spielberg