DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Vettel-torpedó, manöken-Toro Rosso és más érdekességek Kanadából

Hogy hol? Természetesen a MiniDriversnél!

Megérkezett! Itt vannak az első képek az új VW Polóról!

A képeket a bemutatón tartózodó Benedek Attila kollégánk küldte:

WP_20170616_11_04_15_Pro

WP_20170616_11_04_06_Pro

WP_20170616_11_04_12_Pro

Megvannak az új VW Polo színei - mindjárt bemutató!

Kollégánk már Berlinben tartózkodik az új VW Polo bemutatójára várva - az autót még nem lepezték le, de a 14 féle hagyományos és a 8 fajta matt fényezést már ismerjük:

WP_20170616_10_15_09_Pro

WP_20170616_10_12_33_Pro

WP_20170616_10_49_50_Pro

WP_20170616_10_50_18_Pro

Kollégánk lefotózott egy ősöreg VW-t - nem ok nélkül!

Benedek Attila kollégánk az új Volkswagen Polo bemutatóján tartózkodik, ahonnan rövidesen exkluzív anyagokat fog küldeni nektek - azonban haladjunk csak szépen időrendben, így lássunk először egy-két fotót egy korai "példányról":

WP_20170616_09_42_48_Pro

WP_20170616_09_43_57_Pro_1

WP_20170616_09_44_18_Pro

Persze ez nem minden, egy-két apróságot már most megmutattak az új autóból is - például a színválasztékot:

ab-vw-polo-szinek

Ki kicsoda a DTM-ben? Segítünk utánajárni még a hétvégi versenyek előtt!

A júniusi Autósport és Formula Magazin átfogó összegzést ad a Német Túraautó-bajnokság eddigi történéseiről és bemutatja a 2017-es mezőnyt is. Keressétek az újságárusoknál!

q8pxhj7tueqaf2onlgm2_lg

Akár veled is megtörténhet: a rajongó adja át a győztes trófeát, majd őt locsolják pezsgővel a dobogósok

Napjainkban az összes élvonalbeli versenysorozat igyekszik minél jobban nyitni a rajongók felé, ebben viszont bizonyosan a Formula-E jár az élen. Az elmúlt hétvégén, a Berlin ePrix vasárnapi fordulóján egy a sorozat által kiválasztott "szuperrajongót", a 22 éves James Harmont érte az a megtiszteltetés, hogy átadhassa Sebastien Bueminek az első helyért járó serleget. Harmon Formula-E iránti elhivatottságára a sorozat képviselői is felfigyeltek, így kapta meg végül ezt az életreszóló élményt: a hétvége során szinte mindenhol ott lehetett, zárásként pedig együtt ünnepelhetett a dobogósokkal. 

"Mindenki ezt kéri, de sose fizetnek érte" - az anyagias Raikkönen beszólása 2005-ből

Most került elő ez a videó a 2005-ös Belga Nagydíj hétvégéjéről, amelyben a 25 éves McLaren-pilóta interjút ad a német RTL-nek. A beszélgetés végén a riporter megkéri a finnt, hogy a kamerába nézve üzenjen a nézőknek, de Raikkönen nem rajong az ötletért: "Utálom az ilyet. Mindig mindenki erre kér, de pénzt nem kapok érte." Végül azért kénytelen-kelletlen elmondta, amit kellett.

Mutassunk pár képet Michelisz TCR-autójáról?

Hát jó!

Óriási pályacsúcs Le Mans-ban!

3:14,791-et futott Kamui Kobayashi a Toyotával, és ezzel mintegy két másodperccel megjavítja az eddigi körrekordot Le Mans-ban! Kobayashi így 1 másodpercen belülre került ahhoz a 3:13,9-hez képest, mely az abszolút leggyorsabb kör a La Sarthe versenypályán - még a sikánok nélküli változaton futotta ezt Pedro Rodriguez, épp ezért ma már nem ez a hivatalos körrekord.

pf-kobayashi-record

Vettel is szinkronhang lett a Verdák 3-ban - de nem az angol változatban, és még csak nem is a németben

Olaszországban aligha létezik annál vonzóbb reklámfogás, mint hogy egy Ferrari-pilóta kölcsönözze a hangját a versenyautókról szóló animációs film egyik szereplőjének. Sebastian Vettel elfogadta a felkérést, az alábbi rövid videó pedig némi betekintést is enged a német pilóta szinkronélményébe. 

Nagy bukás után piros zászló Le Mans-ban

Az Eurasia #33-as Ligier-je csapódott a korlátnak a Mulsanne-ban, Erik Maris ült a volán mögött. A versenyző saját lábán szállt ki az autóból, de elővigyázatosságból az orvosi központba vitték a 63 esztendős pilótát, míg az edzés legalább egy órát áll a korlát javítása miatt - értékes időt veszítenek ezzel a csapatok.

pf-maris

Van ennél szebb? Egyik pályabíró megkéri a másik kezét az utcai versenyzés fővárosában

Az idei Man-szigeti TT két hetén nem a motorversenyzők az egyedüliek, akiknek a térde érintkezik a félelmetes közúti versenypálya aszfaltjával. Érintkezett ugyanis vele a pályabíróként a helyszínen dolgozó Cy Viccari jobb térde is, amikor egy jeggyűrűvel a kezében leereszkedett kedvese, Caroline Barton elé, hogy ezen a motorsportrajongók számára szent helyen megkérje a kezét. A pár 2014-ben ismerkedett meg, és egy évvel később már mindketten segédkeztek a Man-szigeti versenyen, amely közös szenvedélyük. A meglepett hölgy igent mondott a felkérésre, és a Walesben élő pár hamarosan vissza is tér majd a szigetre, hiszen esküvőjüket is itt tartják majd.

tt1

tt2

Alonsónak még nem sikerült, de a McLaren vezetősége már idén "megcsinálja" a tripla koronát

Legalábbis ezzel viccelődik alábbi posztjában a csapat vezérigazgatója, Zak Brown, amiköz közli, hogy ő és az F1-es csapatot igazgató Eric Boullier megérkeztek Le Mans-ba, hogy figyelemmel kísérjék a 24 órás verseny hétvégéjének eseményeit. Persze a két vezéregyéniség "triplája" csak a helyszíneken való idei jelenlétet illetően valósul meg, hiszen Boullier is eltöltött néhány napot Alonsóval Indianapolisban, Brown pedig beugrott szombaton Monacóba, hogy adjon egy-két interjút.

Ennél sokkal érdekesebb persze, hogy mégis mi a fenét keres a páros Le Mans-ban, ahol a McLarennek jelenleg nincs érdekeltsége - nem elképzelhetetlen, hogy Brownék már a jövőbeli részvételről tárgyalnak majd valakivel, hiszen nem titkolt céljuk, hogy hamarosan erre a nagy megmérettetésre is visszatérjen a McLaren neve és narancssárga festése. 

Amikor az ugrató raliautó elüti a drónt

WRC-futamon drónnak lenni is veszélyes. Ha a repülő kamera rengeteg egyéb képessége mellett érezni is tudna, bizonyára nem lenne boldog az Esapekka Lappival való találkozás után. 

A briteket is elérte a japán őrület

Eddig csak Ázsiában dívott a „pályaszafari”, most azonban beszivárgott az autósport egyik bölcsőjébe is: Silverstone-ban kétemeletes busz vitte körbe az érdeklődőket a pályán, miközben körülöttük GT-autók száguldoztak.

Ez volt az első McLaren, amelyet narancssárgára festettek

A csapat Twitterén osztott meg egy képet arról, hogy wokingi főhadiszállásukon kiállították az első autót, amely a tradicionális narancssárga – ők papajának szeretik hívni – színt viselte. Ez az M6A volt 1967-ben, nem egy F1-es versenygép, hanem az amerikai Can-Am szériába szánt sportautó. A McLaren állandó résztvevője volt a bajnokságnak, melyet az M6A-val Bruce McLaren és Denny Hulme 1-2-es pozícióban zárt. 

Vajon melyik Nigel Mansell kedvenc F1-es autója?

Nem az a gép, amellyel a világbajnoki címet szerezte, hanem a 1987-es – a brit oroszlán szerint egyenesen ez a „legdöbbenetesebb autó, melyet valaha építettek”. 1500 lóerő kvalifikáción (Mansell emlékei szerint), kuplung és kézi sebességváltó, kipörgésgátló nélkül.

Ez volt az év eddigi leggyorsabb kiállása

A legjobb kerékcseréért járó DHL Fastest Pit Stop Awardot Kanadában újra a Williams nyerte: mindössze 2,17 másodperc alatt lezavarták Lance Stroll kiállását, segítve az újoncot felzárkózásában a 9. helyig. Ez egyben az idei szezon leggyorsabbja is volt: a különbajnokságot továbbra is a kerékcsere-specialista csapat vezeti, annak ellenére, hogy Massa korai kiesése miatt csak egy autóval szereztek pontokat.

A kiállásrekord 1,92 másodperc – a Red Bull 2013-ban Kanadában, a Williams tavaly Bakuban érte el.

A kétszeres győztes nagyon lelkes, hogy ismét Le Mans-ban lehet - talán túlságosan is...

A két éve visszavonult, de továbbra is a Toyota kötelékébe tartozó Alexander Wurz borzasztóan örül, hogy ott lehet Le Mans-ban - meg is mutatta, egészen pontosan hol áll.

pf-wurz-me

Szomorú évfordulóról kell ma megemlékeznünk

Már 24 éve az égi versenypályákon száguld a brit legenda, James Hunt.