„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
Charles Leclerc-től akár ilyen idő is lehet, akkor is ő nyeri az F2 időmérőjét
https://formula.hu/parc-ferme/15696
Hóban mondjuk még nem próbálták, de egyelőre nem létezik olyan körülmény, amely mellett ne a Ferrari szupertehetsége, Charles Leclerc lenne idén a Formula-2 mezőnyének leggyorsabbja egy időmérőn. Mivel a Hungaroringen kizárták egy technikai szabálytalanság miatt, így nyolc hétvégéből hetedik pole-jának örülhetett Spában, ahol a viharos időben záruló F1-es szabadedzést követően kellett megbirkózniuk az időjárási viszonyokkal a fiataloknak. Leclerc nagyjából hét tizeddel volt gyorsabb a DAMS párosánál, Latifinél és Rowlandnél a hatalmas vízfüggönyben. Visszatért a mezőnybe az F1 2015-ös Manor-pilótája, Roberto Merhi, aki 8. helyével szintén remekül helytállt.
| # | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
| 1 | Charles Leclerc | Prema Racing | 2:20.842 | |
| 2 | Nicholas Latifi | DAMS | 2:21.510 | 0.668 |
| 3 | Oliver Rowland | DAMS | 2:21.578 | 0.736 |
| 4 | Gustav Malja | Racing Engineering | 2:22.069 | 1.227 |
| 5 | Antonio Fuoco | Prema Racing | 2:22.073 | 1.231 |
| 6 | Nyck de Vries | Racing Engineering | 2:22.534 | 1.692 |
| 7 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | 2:22.952 | 2.110 |
| 8 | Roberto Merhi | Rapax | 2:23.132 | 2.290 |

Ti is megtartottátok volna Kimi Raikkönent – De még mennyire!
https://formula.hu/parc-ferme/15695
Utóbbi szavazásunkban Kimi Raikkönen 2018-es szerződéshosszabbítása kapcsán arra voltunk kíváncsiak, ti is bizalmat szavaztatok volna-e a finn pilótának a Ferrari döntéshozói helyében. A közel 1400 válaszoló elsöprő többsége, 80 %-a mondott igent, ráadásul 64 %-uk arra az opcióra bökött, mely szerint „ő a tökéletes választás.” 10 % vallotta, hogy csak azért tartotta volna meg, mert „nincs jobb opció nála”, és csupán 6 % jelölte a lehetőséget, hogy „Igen, mert őt akarja Vettel.”
A 20 %-nyi nemmel válaszoló közel egyforma arányban szavazott a három lehetőségre: 7-7 %-at kapott a „Nem, csak azért maradhat, mert őt akarja Vettel”, és a „Nem, egy fiatalt kellett volna bevetni”, melyeknél egy leheletnyivel jutott kevesebb voks a „Nem, a mezőnyből kellett volna igazolni” alternatívának.

A rendező szerint nem lesz gond a Budapest Rali pilisi szakaszaival
https://formula.hu/parc-ferme/15694
A napokban felerősödtek azok a pletykák, melyek szerint elmaradhat a Budapest Rali, mert sokan (elsősorban a helyiek) nem szeretnék, ha autóversenyt rendeznének a Pilisben, ami útlezárással jár - ez nehézséget okozna az ott élőknek, illetve a kedvelt túraútvonalakat használók számára is.
Adamovits Márk, az esemény főrendezője azonban arról tájékoztatta portálunkat, hogy ilyesmiről szó sincs, a helyiek egyáltalán nem lesznek bezárva, kevesebb, mint húsz kilométert kértek el másfél napra és azt is úgy, hogy minden megközelíthető legyen valamilyen irányból. Az aggodalmukat kifejezőkkel azóta egyeztettek is és elhárult ez a probléma.

Karosszériát kell cserélni Massa autójában, nem indulhat délután
https://formula.hu/parc-ferme/15693
A Belga Nagydíj első edzésén hibázott a Williams brazilja és nekicsapta a falnak az autót - ennek következményeként elő kell szedni a tartalék karosszériát a csapatnak. "Nem kevés ideig tart, de a srácok olyan gyorsan dolgoznak, ahogy lehet. Megpróbálunk valamennyi időt pályán tölteni a második szabadedzésen, de erre kevés az esély" - mondta a Williams szóvivője a Motorsportnak.
Frissítve: Massa nem indulhat el a második szabadedzésen akkor sem, ha a Williams el tudna készülni időben autójával: a szabályok előírják, hogy a monocoque cseréje esetén a versenyző már nem léphet pályára aznap, mert az autónak újra át kell esnie az FIA hivatalos gépátvételi procedúráján.

26 évvel ezelőtt a McLaren kettős győzelemnek tapsolhatott Spában
https://formula.hu/parc-ferme/15690
Az 1991-es Belga Nagydíj még abszolút a wokingiakról szólt - Ayrton Senna nyert, Gerhard Berger pedig másodikként ért be mögötte, a csapat így kettős győzelmet aratott. A McLaren meg is emlékezett az eseményről...
#OnThisDay in 1991, Senna won the #BelgianGP, bringing home a McLaren 1-2 with teammate Gerhard Berger. pic.twitter.com/LbhQddRK8V
— McLaren (@McLarenF1) 2017. augusztus 25.
ÉLŐ: Így áll féltávnál az első szabadedzés
https://formula.hu/parc-ferme/15692
Így állunk az edzés felénél - kövesd velünk az eseményeket!
FP1 INITIAL CLASSIFICATION (45/90 MINS): @LewisHamilton #BelgianGP #FP1 pic.twitter.com/JXd0BJ35th
— Formula 1 (@F1) 2017. augusztus 25.
20 perc sem telt el az első szabadedzésből, de Felipe Massa már összetörte autóját
https://formula.hu/parc-ferme/15691
Spa első áldozata a betegség után visszatérő brazil pilóta lett, aki a Les Combes kanyarból kigyorsítva a jobboldali rázókövön veszítette el az irányítást, és törte össze a gumifalon autója bal oldalát. Piros zászlóval megszakították az edzést.
A Formula.hu élő közvetítése a szabadedzésről itt követhető.



Így kell gymkhana-videót gyártani egy terepre való gokarttal
https://formula.hu/parc-ferme/15681
Le Mans-győztes igazolt a Formula-E-be, ő lesz ott a legnagyobb Jani
https://formula.hu/parc-ferme/15689
Az éj leple alatt bejelentette versenyzőit a negyedik szezonra a Faraday Future Dragon Racing, köztük egy újonccal. Jerome d'Ambrosio továbbra is folytatja az együttműködést a csapattal, mellé viszont a svájci Neel Jani érkezik, aki 2016-ban a Le Mans-i 24 órást és vele együtt a Hosszútávú világbajnokságot is megnyerte a Porschével és csapattársaival - a német gyártó viszont év végén kiszáll a WEC-ből, így a 33 éves Janinak új munkahely után kellett néznie.
Mindez azt is jelenti, hogy a Dragonnal két és fél évet lehúzó Loic Duval távozik a csapattól, és elképzelhető, hogy az egész Formula-E-ből is. Az idéntől a DTM-be is beszálló francia két dobogót szerzett az amerikai istálló színeiben, mindkettőt még az első szezonban.

Adrenalin: Így rajtolnak a hegyi szörnyetegek
https://formula.hu/parc-ferme/15685
Kinek lesz a kedvenc motorsportja a hegyiversenyzés?
Amikor elkezdődött egy legendás történet: Schumacher és Spa
https://formula.hu/parc-ferme/15679
Michael Schumacher éppen Spában aratta első F1-es győzelmét - egy évvel azután, hogy bemutatkozott a sportágban.
Kicsi a bors, de erős: íme néhány apró, de brutális versenyautó
https://formula.hu/parc-ferme/15682
Nem kellett sokat várni a nyári szünet utáni első rajtbüntetésekre
https://formula.hu/parc-ferme/15688
A McLaren-Honda és Stoffel Vandoorne nemrég bejelentett 35 rajthelyes hátrasorolására sokan már csak legyintenek, ám ezúttal egy másik csapat is lépéshátrányból kezdi a versenyhétvégét. A Spára való felkészülés során a Sauber mérnökei állapították meg, hogy Marcus Ericsson váltójában sérülés keletkezett a Magyar Nagydíjon teljesített versenyt követően, így a svédnek soron kívüli csere miatt öt rajthelyes büntetést kell majd lenyelnie az időmérő után. Valószínűleg azonban, mivel a Sauber idén egyébként is a mezőny végén tanyázik, ez nem fogja túlságosan befolyásolni a csapat és Ericsson Belga Nagydíjának alakulását.

Egyetlen csapatnál maradt már csak kiadó hely a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/15684
Thomas Lüthi bejelentésével a Marc VDS másik ülésének sorsa is tisztázódott. Ez azt jelenti, hogy már csak az Avintia Ducati tartozik két versenyzőjének megnevezésével. Náluk Hector Barbera és Loris Baz versenyez idén, Esteve Rabatot és Xavier Simeont emlegetik még esélyesként.

Így érkezett meg a McLaren Spába - nézzünk körbe a bokszutcában!
https://formula.hu/parc-ferme/15686
Ilyen úton jutottak el a wokingiak Spába - legalábbis a csapat egy része:
Ever wondered how the team travel to the #BelgianGP? Whilst some of us fly, others go on a little Spa road trip. pic.twitter.com/m5R5SlAfhm
— McLaren (@McLarenF1) 2017. augusztus 24.
És így néz ki a bokszutca:
Pitlane 360. It's so good to be back. pic.twitter.com/U9DyFCPtkc
— McLaren (@McLarenF1) 2017. augusztus 24.
Hivatalos: Massa visszaülhet a Williamsbe
https://formula.hu/parc-ferme/15687
Nem tudott részt venni az idei Magyar Nagydíjon Felipe Massa - miután rosszul lett, Paul di Resta foglalta el a helyét a Williamsnél. A brazil pilóta azonban most teljesítette a szükséges orvosi vizsgálatokat és mindent rendben találtak nála - a hírek szerint a fülével (belső hallójáratával) akadtak problémái. Az FIA zöld utat adott neki, de di Resta készenlétben áll, ha ismét szükség lenne rá...
Megindult a jelentkezés az F1 virtuális bajnokságába!
https://formula.hu/parc-ferme/15683
A Formula-1 eSport széria, a Liberty Media új dobásának indulásáról már írtunk a héten. Azóta egy fontos változás történt: a szimulátoros bajnokság hivatalos oldalán megnyitották a jelentkezést. A részvételhez szükség lesz a holnap megjelenő F1 2017-re, a kvalifikáció pedig szeptemberben indul.
Jelentkezni ide kattintva, ezen az oldalon keresztül lehet.

Az első képek a megújult kétüléses F1-esről
https://formula.hu/parc-ferme/15680
Azok a kétüléses versenygépek, amelyekkel 2017-ben a versenynaptár állomásain autóztatnak különleges vendégeket – a Magyar Nagydíjon is láthattuk őket, ráadásul az egyik pilóta Baumgartner Zsolt – valójában 1998-as, közel húsz éves konstrukciók. Épp ezért kapta Mike Gascoyne, a Renault és Toyota egykori mérnöke azt a feladatot, tervezze át a gépeket, hogy megjelenésükben jobban hasonlítsanak az F1 jelenlegi generációjához.
A Belga Nagydíj hétvégéjén nyilvánosságra hozták az első fotókat a 2018-as kétülésesről: a megújulás számos ponton látható, a legszembetűnőbbek a széles gumik és első szárny.



Különleges cápauszonyt villantott a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/15678
A svájci kiscsapat több aerodinamikai fejlesztéssel készül a Belga Nagydíjra. Köztük szerepel egy új padlólemez, a leglátványosabb azonban minden bizonnyal a spái bokszutcában lefotózott, rendhagyó cápauszony, amelyhez az eddig ismerttől egészen eltérő T-szárny csatlakozik. (Az alsó képen látható a Sauber eddigi kialakítása.)


Megerősítve: Apja autóját vezeti Spában Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/15677
Már hetekkel ezelőtt beszámoltunk róla egy belga sajtóhír alapján, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher 18 éves fia a Belga Nagydíj hétvégéjén bemutatóköröket teljesít édesapja egy korábbi versenygépével.
A fiatal pilóta menedzsere, Sabine Kehm a Reutersnek tegnap megerősítette, Mick Schumachert valóban láthatják a pályán a rajongók vasárnap, a futamot megelőzően. A különleges bemutató aprója Michael Schumacher első, 1992-es spái futamgyőzelmének évfordulója, fia azonban nem az adott év autóját, hanem az 1994-es, világbajnoki Benetton B194-et vezeti.
