Az elmúlt hetekben a Marc VDS második ülése volt az egyik legkelendőbb a MotoGP kialakulóban lévő 2018-as rajtrácsán. A hírek szerint többek között az Apriliától elküldött Sam Lowes, valamint az idén a Superbike-világbajnokságon versenyző Stefan Bradl is esélyes volt a helyre, de Scott Reddinget is szóba hozták velük, mielőtt a brit aláírt a Gresini Apriliához. Az utóbbi napokban azonban már Thomas Lüthi lépett elő fő favorittá, Marc van der Straten gárdája pedig a Brit Nagydíj előtti csütörtökön hivatalosan is bejelentette, hogy a svájcit igazolták le Franco Morbidelli mellé.
Lüthi 2005-ben szerezte eddigi egyetlen világbajnoki címét még a 125 köbcentis kategóriában, a középső géposztályban azonban azóta is folyamatosan esélyesnek számít: tavaly ezüstérmes lett az összetettben, s idén is a második helyet foglalja el jövő évi olasz kollégája mögött. Noha már 30 éves, eddig nem sok tapasztalata van királykategóriás motorral: 2005-ben még egy Hondát tesztelhetett, tavaly pedig a KTM-et. A következő évben azonban végre a MotoGP-s mezőny tagja lesz, méghozzá egy Honda RC213V nyergében.
„Számos opció közül választhattunk, amikor a 2018-as versenyzőinkről döntöttünk, de Thomas Lüthi volt az egyértelmű választásunk annak ellenére, hogy még újonc lesz a MotoGP-ben” – kommentálta a bejelentést Van der Straten, a Marc VDS elnöke. „Egy korábbi 125 köbcentis világbajnokról van szó, aki döbbenetesen kiegyensúlyozott a Moto2-ben: csak a 2013-as hatodik helye alkalmával szorult ki a legjobb ötből. Folyamatosan veszélyt jelentett ránk a középső géposztályban, s ez idén sincs másként, hiszen a kiegyensúlyozottságával komoly fenyegetést jelent a vb-álmainkra. Tom tökéletesen illeszkedni fog a csapatunkba, és egyszerre vagyok boldog és büszke, hogy a Marc VDS családjában üdvözölhetjük őt.”
Lüthi szerződtetésével eldőlt, hogy legalább három újonc lesz a jövő évi rajtrácson: a svájci mellett a Moto2-es éllovas Morbidelli és az LCR Honda által leigazolt Takaaki Nakagami is a Moto2-ből érkezik. Másrészt pedig így már csak az Avintia Racing adós a 2018-as versenyzőinek megnevezésével – igaz, a szaksajtó azt már szinte biztosra veszi, hogy az éppen a Marc VDS-től távozó Tito Rabat ülhet fel az egyik szatellit Ducatira, míg a másikra a szintén most még Moto2-es Xavier Simeont tartják fő esélyesnek, de persze az sem kizárt, hogy a jelenlegi Hector Barbera, Loris Baz párosból tartják meg az egyik motorost.