„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
Órási balszerencse, elveszítette a Super Formula bajnoki címét a Red Bull tehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/16326
Az elmúlt két F1-es versenyen a Toro Rossónál induló Pierre Gasly azért hagyta ki az austini hétvégét, hogy megpróbálja megszerezni a japán Super Formula elsőségét Suzukában. A francia mindössze fél pont hátránnyal vághatott neki a dupla fordulónak, két győzelemmel és egy második hellyel az utóbbi három futamon, az időjárás azonban keresztülhúzta számításait: már a pénteki edzéseket is elmosta az eső, s mivel az előrejelzések szerint a körülmények hasonlóak lesznek a hétvége további részében is, a szervező JRP mindkét versenyt törölte.
Így a tabella sugói hétvége utáni állása végeredménynek tekinthető: Hiroaki Ishiura lett a széria 2017-es bajnoka, Gasly-t és a szintén első szezonját teljesítő Felix Rosenqvistet megelőzve. A japán második címét gyűjtötte be három éven belül.

Emlékszünk még a nyolcvanas évek raliszörnyeire? Visszatértek! Csak kicsit másképp...
https://formula.hu/parc-ferme/16321
Így sem szólnak rosszul!
Megtörtént: íme Carlos Sainz első köre a Renault-val
https://formula.hu/parc-ferme/16322
Bemutatkozott új csapatánál a spanyol:
Legyőzheti-e jövőre a Toro Rosso-Honda a McLaren-Renault-t?
https://formula.hu/parc-ferme/16318
Min siklott félre a McLaren és a Honda kapcsolata, és milyen jövő várhat rájuk külön utakon? Erről is olvashattok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

A Renault nem mindig megy jól a Red Bullban, de mire megy a Red Bull-pilóta a Renault-ban?
https://formula.hu/parc-ferme/16317
Carlos Sainz előbb 2018-ra kötött szerződést, de aztán már az idei szezon végére átigazolt a Renault-hoz. Hogy mennyire lehet gyümölcsöző a kapcsolat, arról is olvashattok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

Földrajzóra a bukósisakon: büszkén hirdeti származását a debütáló Hartley
https://formula.hu/parc-ferme/16316
Ez most egy ilyen hétvége, egy halom új sisakfestéssel kell megismerkednünk az USA Nagydíjon. Alonso Indy 500-as mintázattal, Grosjean Nicky Hayden előtti tisztelgéssel készül, Sainz pedig csapatváltása miatt cserélt. És akkor itt van Brendon Hartley, a Toro Rosso beugrója, aki Új-Zéland szigeteit festtette új fejfedőjére, arra az esetre, ha valaki véletlenül még nem tudná, hogy 1984 óta ő az első F1-es pilótája az országnak. Hartley egyébként Palmerston North szülötte, amely város a sűrűbben lakott északi szigeten fekszik.
Brendon's lid #USGP #F1 pic.twitter.com/HSePyJ3Muj
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) October 20, 2017
Ez még kellett: bakiparádé az Alonso-bejelentés felvételéről
https://formula.hu/parc-ferme/16315
Ha a már alapból is vicces videó készítése során elrontott jeleneteket összevágjuk, akkor még viccesebb videó lesz a végeredmény? Győződjetek meg róla magatok is! A McLaren Fernando Alonso szerződéshosszabbítását csütörtökön egy olyan videóban jelentette be, amelyben a csapat főhadiszállásának minden tagja buzgón tanulja a spanyol nyelvet. Persze nem sikerült minden jelenetet azonnal forgatókönyv szerint felvenni, ezekből az elrontott részekből áll össze az alábbi bakiparádé:
Because a whole team trying to learn Spanish definitely needed a blooper reel. #VamosFernando pic.twitter.com/TK03pQ1p0G
— McLaren (@McLarenF1) October 20, 2017
Habsburg, Ehrlacher, de Vries - színes társaság tesztel a DTM-ben
https://formula.hu/parc-ferme/16314
Miközben a Mercedes pilótái a márka közelgő kiszállása okán menekülnek a DTM-ből, addig az Audi magát nem zavartatva újabb pilótákat próbál ki, akik közül, ha meggyőző teljesítményt nyújtanak, a márka akár be is választhat valakit versenycsapata tagjai közé - ha nem is jövőre, akkor 2019-ben, amennyiben több autót kellene indítaniuk a bennmaradt gyártóknak.
Október 24-e és 26-a között az egyik utolsó eseményét tartó Lausitzringen rendezi a fiatal versenyzők tesztjét az Audi, akik között ott lesz a McLaren tehetsége, Nyck de Vries, a WTCC-ben idén debütált és már győzelemmel is rendelkező Yann Ehrlacher, az F3-as Ferdinand Habsburg, a japán F3-ban remeklő Alex Palou, a dél-afrikai F4-es Jonathan Aberdein, valamint a Makaóban tavaly fejreállt autóval is nyerni tudó Laurens Vanthoor testvére, Dries Vanthoor.
Ennél színesebb társaságot aligha lehetett volna összegereblyézni!

Brit pilótát karolt fel a Ferrari versenyzői akadémiája
https://formula.hu/parc-ferme/16313
A 18 éves Callum Ilott versenyzői karrierjének eddigi legnagyobb elismerésében részesült azáltal, hogy a Ferrari beválasztotta őt pilótanevelő programjába. A Formula-3-as Európa-bajnokságot idén a negyedik helyen záró Ilott ezzel csatlakozik az Antonio Fuoco, Charles Leclerc, Giuliano Alesi és Enzo Fittipaldi neve által fémjelzett társasághoz.
A kép alatt pedig megnézhettek egy friss videót arról, hogy milyen izgalmas tevékenységek várják a fiatalokat egy "Ferrari-táborban".

Enjoying #FDA Campus. pic.twitter.com/45lLg6W8jF
— FerrariDriverAcademy (@insideFDA) October 19, 2017
Remek hír: az Eurosportra költözik a Formula-E!
https://formula.hu/parc-ferme/16312
Lapunk a kezdetek óta részletesen beszámol a 2014-ben indult Formula-E rendkívül fordulatos és izgalmas versenyeiről, ám olvasóink gyakran panaszkodtak amiatt, hogy bármennyire is szeretnék a tévében követni a sorozat eseményeit, nem tudják, mivel a közvetítési jogokat birtokló DigiSport nem érhető el minden otthonban. Számukra jelenthet igazi örömhírt az FE és az Eurosport együttműködésének friss bejelentése, amelynek értelmében a december 2-án Hongkongban startoló negyedik szezon eseményei már ezen a jóval szélesebb körben fogható sportcsatornán lesznek láthatóak. Bár konkrétan nem említik Magyarországot, és egyelőre a hazai csatornánál sem erősítették meg a hírt, viszont minden valószínűség szerint a magyar nyelvű adásra is kiterjed a partnerség, lévén "54 új piacról" beszélnek a közleményben, ami bőven lefedi az összes európai országot.
There will be excitement, drama and a whole lot more for fans watching @FIAFormulaE on #Eurosport in Europe. Bring it on! pic.twitter.com/L3Q6Fli5BN
— Eurosport (@Eurosport) October 20, 2017

Mercedes-pilótákkal nevezett a Formula-E új szezonjára a Venturi
https://formula.hu/parc-ferme/16311
Bejelentette pilótafelállását a Formula-E december 2-án startoló negyedik szezonjára a Venturi is, eszerint a már korábban is biztos maradónak vélt Maro Engel mellé Edoardo Mortara csatlakozik. A 30 éves svájci olasz versenyző is formulaautósként kezdte karrierjét, 2010-ben bajnok is lett az európai F3-ban, ám az élet aztán a DTM felé sodorta, ahol hat éven át az Audinál, idén viszont már a Mercedesnél vezetett. Legerősebb szezonja a tavalyi volt, ahol másodikként zárta a tabellát, mindössze négy ponttal lemaradva a bajnok Marco Wittmantól.
Mivel a Formula E mellett párhuzamosan Engel is vezet a Német Túraautó-bajnokságban a csillagos márkánál, így az a furcsa helyzet állt elő, hogy a Venturi a Mercedes két DTM-pilótájával vág neki a 2017/18-as szezonnak. A csapatnál "a véletlen művének" nevezték ezt az egybeesést, pedig köztudott, hogy a ZF autóalkatrész-gyártó cég révén közös technikai partnerük van a Mercedesszel, ráadásul a stuttgartiakkal szorosan együttműködő fejlesztőcsapattal, a HWA-val kapcsolatban már azt rebesgetik, hogy az ötödik szezonban (akár saját csapattal, akár valakinek az oldalán) debütálásra készülnek, mintegy előfutáraként a 2019-ben érkező gyári Mercedesnek.
A Venturi bejelentése után már csak egyetlen ülés felett lebeg kérdőjel az új szezon előtt, az Andrettinek kell még megneveznie Antonio Felix da Costa csapattársát. Valószínűleg a gárda tesztpilótája, Alexander Sims, vagy egy újabb DTM-versenyző, Tom Blomqvist lesz a befutó, de már olyanról is lehetett hallani, hogy ők ketten felváltva osztoznak majd az autón.

Elhunyt apját gyászolja a Swift Cup Europe bajnoka, Molnár Bendegúz
https://formula.hu/parc-ferme/16310
Pár napja még az apa, Molnár Péter fiához intézett nyílvános üzenetét oszthattuk meg, azóta viszont bekövetkezett a tragédia a családban. A Swift Cup Europe-ban versenyző, és idén bajnoki címet szerző Molnár Bendegúz apja hosszú betegség után elhunyt. A fiú egy érzelmes Facebook-üzenetben is búcsúzott tőle.

Sainz bemutatta renault-s sisakját, amivel hű maradt mindenféle gyökeréhez
https://formula.hu/parc-ferme/16309
Hiszen a spanyol zászló színei és a Red Bull logója tölti ki a felület nagy részét, de a régi dizájnból azt is megtartotta, hogy rajtszáma, a méretes 55-ös ott díszeleg a tetején.
There you go! My helmet for my @RenaultSportF1 era! pic.twitter.com/FdDAcW6gHs
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) October 19, 2017
Vettel gyerekütővel golfozott az IndyCar bajnoka ellen
https://formula.hu/parc-ferme/16307
Egy kicsit hosszúra nyúlt videó készült egy különös trió különös versengéséről. Sebastian Vettel az IndyCar friss bajnokával, Josef Newgardennel, valamint a a NASCAR-élmenő Joey Loganóval golfban mérték össze képességeiket. A Facebookon élőben sugárzott videót interaktívvá is tették annyiban, hogy amelyik versenyző a legtöbb jelölést kapta a nézők közül, annak gyerekméretű ütővel kellett odaállnia a labda mögé. "Természetesen" Vettel lett a kiválasztott.
Fangióhoz imádkoznak az amerikai rajongók ebben a felettébb furcsa F1-es reklámban
https://formula.hu/parc-ferme/16306
"Kihez is imádkozunk ma?" - merül fel a kérdés egy tradicionális amerikai családban étkezés előtt. "Hát Juan Manuel Fangióhoz, a Maestróhoz!" - hangzik a válasz. Így hát a nagy Maestrónak köszönik meg az izgalmas F1-es szezontól kezdve Hamilton és Vettel létezésén át még azt is, hogy a hétvégén az austini pályán lehulló bizonyos csapadékmennyiség esetén még vissza is fizetik a rajongóknak a jegy árát a szervezők.
Turn and burn, baby. https://t.co/7BJMcaKsQo #turnandburn pic.twitter.com/XWJlWoL7io
— COTA (@COTA) July 14, 2017
Leleplezték a Formula-E római pályáját
https://formula.hu/parc-ferme/16305
Jövőre április 14-én első alkalommal érkezik a Formula-E, de egyáltalán bármilyen autóverseny-sorozat Róma utcáira, most pedig be is mutatták a pálya vonalvezetését a sorozat három bajnoka, Piquet, Buemi és di Grassi, valamint a sorozatban való debütálására készülő Luca Filippi közreműködésével. Az alábbi videón és képeken látható, hogyan fest majd a város üzleti negyedében épült, 2,8 kilométer hosszú pálya, amely, mint az F1Fanatic rámutatott, használja annak a vonalvezetésnek egy részét is, amit még az évtized elején egy végül meghiúsult F1-es Római Nagydíj terveként álmodtak meg.


Tavaly ez a Hamilton-kör vitt mindent Austinban
https://formula.hu/parc-ferme/16303
2016-ban Lewis Hamilton egy parádés első szektorral szerezte meg a pole-t az USA Nagydíj időmérőjén:
A Mercedes kipróbálhatta a Bikák szimulátorát
https://formula.hu/parc-ferme/16304
"A Red Bull engedte, hogy kipróbáljuk a szimulátorukat" - írta a Mercedes hivatalos Twitter-fiókja az alábbi képhez, ahol egy texasi rodeó bika látható Austinban...
And the BEST bit of the day?
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2017. október 19.
When @redbullracing let us have a go on their simulator!#CheersGuys #F1 #USGP pic.twitter.com/3MGshLMfeV
Visszatér a Pikes Peakre és rekordot döntene a Volkswagen
https://formula.hu/parc-ferme/16302
Az alábbi videóból az derül ki, hogy 2018-ban ismét nekifut a híres Pikes Peaknek a Volkswagen - utoljára harminc éve, 1987-ben vágtak neki gyári autóval, akkor egy kétmotoros II-es Golffal, ami a cél előtt nem sokkal technikai okok miatt megállt. A hírek szerint egy elektromos prototípus lehet a befutó és igyekeznek megdönteni Sebastien Loeb 2013-ban felállított pályacsúcsát.
USA Nagydíj: Amikor Schumacher kis híján letolta a pályáról Coulthardot
https://formula.hu/parc-ferme/16301
2000, Indianapolis, vizes pálya, Schumacher és Coulthard: