Még nem is olyan régen történt, amikor a McLaren és a Honda bejelentették korábban rendkívül sikeresen végződött együttműködésük újraélesztését, azt az egyértelmű célt megfogalmazva, hogy ismét közösen térjenek vissza a Formula-1 csúcsára. Három együtt töltött évük azonban a lehető legrosszabb forgatókönyvet hozta, a számolatlan motorhiba mellett a dobogóra sem jutottak fel, a wokingiak pedig nem reménykedtek tovább, felbontották a szerződést. Az Autósport és Formula Magazin körbejárja, mi mindenen csúszhatott félre a partnerség, és előretekint, milyen esélyekkel várhatja 2018-at a két új felállás, a McLaren-Renault és a Toro Rosso-Honda.
Éppen a McLaren elmúlt években látott szenvedése domborította ki a Formula-1 szabályrendszerének egyik gyengeségét: a motor- és váltócserék, valamint egyéb vétségek után kiosztott büntetések olykor szinte felismerhetetlenségig torzítják el a futamok rajtrácsát az időmérő edzés végeredményéhez képest, ezzel kicsit elértéktelenítve magát a kvalifikációt is, és sok bosszúságot okozva a csapatoknak és a nézőknek. A lap sorra vette, milyen egyéb szankciók jöhetnének szóba a rajtbüntetések helyett, ha az F1 egyszer elkötelezi magát a változtatás mellett.
Van egy tehetség a mezőnyben, akiről méltatlanul keveset beszél a szakma Max Verstappen árnyékában, Carlos Sainznak azonban tényleg az volt az egyetlen „hibája”, hogy pont a rivaldafénybe helyezett hollanddal egyszerre kellett debütálnia a Toro Rossónál. A spanyolnak most végre eredményeivel és rámenősségével sikerült elérnie, hogy ideiglenesen a Renault-hoz szerződhessen, ahol jobb lehetőségei lesznek a fejlődésre. Vajon mit jelent Sainz karrierje számára ez a váltás, és feliratkozhat-e akár már jövőre ő is a futamgyőztesek közé? Erről is olvashatunk a legújabb AFM-ben.
Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen Szingapúrban azzal borzolták a rajongók idegeit és mértek csapást a Ferrari 2017-es bajnoki hadjáratára, hogy már az első kanyar előtt egymásnak ütköztek, ami mindkettőjük számára a verseny végét jelentette. A magazin összegyűjtötte azokat a felettébb ritka eseteket a Formula-1 történetéből, amikor a Scuderia két autója akadt össze egymással a futam közben, hogy kiderüljön, adott-e már valaha is önmagának hasonló kiütéses vereséget a két vörös autó.
További témák a lapból:
- Ki az időmérők igazi királya?
- Szingapúri, Malajziai és Japán Nagydíj versenyriport
- Exkluzív interjú Felipe Massával
- Mennyire terheli meg a szezon az F1 mezőnyét?
- A hattyúdal küszöbén: Mi lesz veled, WTCC?
- MotoGP: Jó iparosból lett vb-esélyes
- WRC: Káosz uralkodik a Citroennél
- Új bajnok a ralikrossz világporondján
- Szabó Krisztián megvédte Eb-címét
- 2027-es autót épített a Renault - ez lehet az F1 jövője?
- BMW Concept 8, ami még soha nem volt
- Egy lány és egy motor: Beatrix és a Ducati
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.