Amikor a kilencvenes évek végére a berlini AVUS-pálya idejétmúlttá vált, a németek egy fővároshoz közeli, ultramodern aszfaltcsíkkal köszöntötték az új évezredet: így született meg a multifunkciós Lausitzring, melyen tesztpálya, épített versenypálya és ovál is volt található. Az akkor Európa legmodernebb helyszínének számító Eurospeedwayen 2000 óta a Német Túraautó Bajnokság, valamint a Superbike-világbajnokság mezőnye vendégeskedett, két alkalommal pedig az észak-amerikai CART/Champ Car is átruccant Berlin és Drezda közé, 2001-ben és 2003-ban.
Ha megemlítjük a Lausitzring nevét, tíz emberből kilencnek szinte biztosan Alex Zanardi szörnyű balesete jut eszébe: az olasz pilóta a 2001-es CART-versenyen elszenvedett bukása következtében elveszítette mindkét lábát - azután, hogy áprilisban honfitársa, Michele Alboreto életét vesztette a pályán, miközben a Le Mans-i 24 órásra tesztelt az Audival, májusban pedig egy pályabíró hunyt el, miután eltalálta egy autó.
Az évek során azóta szerencsére nem történ halálos kimenetelű szerencsétlenség a pályán, év végétől azonban már versenyautók sem fognak körözni a Laustizringen - legalábbis versenykörülmények között nem. Egy hétfői sajtótájékoztatón ugyanis bejelentették, hogy november 1-től a DEKRA veszi át a helyszín irányítását, amely önvezető autók tesztelésére fogja használni a pályát. Ennek következtében az augusztusi Superbike-hétvége lesz az utolsó nagyobb sorozat, amely az Eurospeedwayen vendégeskedik majd.