DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Bemutatkozik a Mercedes neveltje a Force Indiánál

George Russell a GP3 bajnoka, emellett a Mercedes utánpótlásprogramjának tagja. A 19 éves versenyző a bajnokcsapat autóját tesztelte a Hungaroringen, a szezon utolsó két hétvégéjén pedig a Force Indiával szerez további tapasztalatot. A Brazil Nagydíj első szabadedzésén Sergio Perez autóját vezeti, Abu Dhabian Esteban Oconét kapja kölcsön.

A Mercedes és Force India szoros kapcsolatában jelentős szerepet kapnak a gyártó versenyzői: Esteban Ocon is a stuttgartiak kötelékébe tartozik, akárcsak Russell, aki várhatóan jövőre a Formula-2-ben indul.

Hogy mekkora fölényben van a Mercedes a Red Bull-érához képest?

A 2010-es éveket eddig egyértelműen két csapat uralja a Formula-1-ben, 2010-től 2013-ig Sebastian Vettel és a Red Bull nyert sorozatban négyszer, azóta pedig zsinórban négy bajnoki címet szerzett a Mercedes, háromszor Lewis Hamiltonnal, egyszer Nico Rosberggel. Az Autosport szaklap azonban megnézte, hogy valójában hogy is nézett ki a két korszak egymáshoz viszonyítva. Az első ábrán az látszik, hogy a Red Bull dominanciája idején további négy csapat is nyert futamokat, Vettelék csak nagyjából a versenyek felét húzták be, míg a Mercedes esetében csak a Ferrari és a Red Bull kapott lapot, ők sem sokat. A harmadik ábrán viszont az is látszik, hogy Hamiltonék fölénye hogyan csökkent 2017-re a tempót tekintve:

redbull_1

mercedes_1

mercedes-pace

Lemaradtál hétvégi tv-műsorunkról? Van egy jó hírünk!

Tartalom:

- Európa trónján: Bajnok lett az ERC2-ben az Érdi Rally Team

- Összefoglaló az idei Mecsek Rali történéseiről

- Salakra magyar! - Rali, quad és UTV a miskolci Népkertben

-  Raliünnep San Marinóban: Beszámoló az idei Rallylegendről

- A Formula.hu és a miskolctapolcai Avalon Park elindította a Toppilóták toplistája néven futó gokartversenyt, ezúttal Velenczei Ádám volt a vendég

- Botka Dávid raliversenyző mesél az idei Eb-szerepléséről és a további terveiről

A pálya, amely évek óta a Mercedesé: bemutatkozik Interlagos

Néhány érdekesség a Brazil Nagydíj helyszínéről:

- Az első három Brazil Nagydíjat brazilok nyerték - 1973-ban és 1974-ben Emerson Fittipaldi, majd 1975-ben Jose Carlos Pace, akiről aztán az interlagosi pályát elnevezték.

- Utoljára 2008-ban nyert itt brazil, Felipe Massa emlékezetes, "egy kanyarra a vb-címtől" sikerét aligha kell bemutatni az F1 követőinek.

- A jelenlegi mezőnyből már négyen is nyertek itt, Kimi Raikkönen 2007-ben, Felipe Massa 2006-ban és 2008-ban, Sebastian Vettel 2010-ben és 2013-ban, Lewis Hamilton pedig 2016-ban.

- Fernando Alonso sosem győzött még ezen a pályán, de mindkét világbajnoki címét itt biztosította be.

- Legtöbbször Alain Prost nyert itt, pontosan hatszor.

- A tavalyi futam volt a Brazil Nagydíjak történetének leghosszabb versenye, bő három órán át tartott és sorozatban harmadszor is Mercedes 1-2-t hozott.

TCR-sztárt igazoltak Micheliszék a szezonzáróra

A M1RA Racing közleménye:

A november 17-18-i dubaji szezonzáróra három autóval érkezünk, ugyanis a többszörös bajnok Josh Files csatlakozik csapatunkhoz egy harmadik Hondával állandó pilótáink, Tassi Attila és Roberto Colciago mellé.

Josh szeptemberben zsinórban másodszor nyerte meg a TCR Germanyt, és idén a TCR Middle East bajnoka is ő lett. A 26 éves brit versenyző korábban kétszer állt rajthoz a TCR International Seriesben, legutóbb tavaly Makaóban.

Izgatottan várjuk a közös munkát Josh-sal, aki nagy segítségünkre lehet a pilóták és a csapatok bajnoki címének elhódításáért folytatott harcunkban, plusz az év autója versenyben is, amiért a Hondával küzdünk.

Josh Files nyilatkozata: "Sorozatban harmadszor veszek részt a TCR International szezonzáróján. Boldog vagyok, hogy újra itt lehetek, és az a célom, hogy segítsem a M1RA-t és a Hondát a bajnoki címek megszerzésében, habár a pálya teljesen új lesz nekem. A M1RA fantasztikus munkát végez rögtön az első évében, elképesztő eredményeik vannak, pedig nagyon fiatal csapatról van szó. Mindig gyorsak, és az autóik jól felkészítettek, alig várom, hogy velük dolgozhassak."

pffiles

Kilenc klasszikus F1-es autót visznek el egy körre jövő hónapban

Több régi F1-es autót is láthatnak majd az érdeklődők jövő hónapban az Adelaide Motorsport Fesztiválon, kilenc klasszikus gép is útra indul a rendezvényen. Ott lesz Gerhard Berger Benetton B186-os autója, egy 2000-es Arrows, amit Jos Verstappen hajtott, Alan Jones Williams FW07B-je, lesz egy Footwork FA15, egy Larrousse Lola LC88, egy BMS Scuderia Italia Dallara F189, egy Stuck March 741, egy 1979-es Candy Tyrell 009 és egy 1970-es March 701 is. 

A pilóták között megtaláljuk a Supercar-legenda Craig Lowndes nevét, ott lesz a Sandown 500 győztese, Cam Waters, a Super2-es pilóta, Josh Kean, de autóba ül többek között Pete Faulkner és Tim Slade is.

Íme az esemény promóciós videója:

Ez volt Felipe Massa utolsó F1-es pole-ja

Spielberg, 2014: a Williams remekel, Massa pedig egy nem tökéletes körrel is odaért a pole-ba.

Íme Juan Pablo Montoya őrült körrekordja Interlagosban

2004 és a Williams, Montoya irányításával:

Így történt a ralibaleset a hétvégi szezonzárón

Ahogy arról már beszámoltunk, kisodródó versenyautó gázolta el az egyik pályabírót az Eger Ralin. Az egyik bal kanyarban egy versenyző kocsijával egy fának csapódott, ezért a sportbíró az út szélén intézkedett. Azonban egy másik autó sofőrje is lesodródott ugyanott az útról és elgázolta a sportbírót, akit mentőhelikopterrel vittek kórházba. Úgy tudjuk, törésekkel megúszta a balesetet.

Az először kicsúszó Kocsomba Károly a Tényeknek nyilatkozott az esetről, ez ide kattintva elérhető!

perge_1

Az újságírók álmával bővült szerkesztőségünk járműparkja

Kétség sem fél hozzá, hogy a Hungaroring és más pályák néha végtelennek tűnő szervizútjain sokkal kellemesebb egy ilyen kis jószággal közlekedni, mint lejárni lábainkat. Részletek a Futurer rollerről itt.

Feldarabolt Japán Nagydíj előzte meg a híres 1994-es szezonfinálét

A piros zászlóval megszakított versenyt a következő furcsa kitétellel folytatták: a futam megszakításakor rögzített időkülönbségek megmaradnak, hogy a célba érést követően azokat hozzáadják majd az aktuális álláshoz, így kialakítva a végeredményt. Innentől tehát a pályán birtokolt pozíció nem mindig a versenyző tényleges helyezését tükrözte.

Részletesebben itt írtunk a pontosan 23 éve tartott versenyről.

Több WEC-világbajnok járta meg a Formula-1-et, mint hinnénk

Vasárnap Brendon Hartley, aki az USA Nagydíj óta a Toro Rosso pilótája, megszerezte második világbajnoki címét a WEC-ben a Porschéval. Ő a második, aki már a hosszútávú széria bajnokokaként szerepelt az F1-ben, a 2012-es világbajnok Audi-egység tagja, Andre Lotterer 2014-ben vett részt egy versenyen.

Többen vannak, akik pályafutásuk korábbi részében Formula-1-ben versenyeztek, aztán WEC-ben lettek bajnokok: Allan McNish (2013 bajnoka), Anthony Davidson és Sebastien Buemi (2014), valamint Mark Webber (2015). 

Ez a férfi felépítette saját Formula-1-es autóját

A Bosznia-Hercegovinában élő férfi két évet töltött azzal, hogy „F1-es” gépet gyártott. Vannak különbségek, például a két ülés, de ez érthető is: a tulajdonos ugyanis közúton közlekedik a járgánnyal.

Te kit ültetnél a Williamsbe a csapat helyében?

Massa biztosan nem folytatja 2018-ban, így új pilóta fog szerepelni a Williamsnél jövőre. Összegyűjtöttük azt az öt versenyzőt, aki a nemzetközi sajtó szerint esélyes az ülésre, a te feladatod az, hogy válaszd ki, akit legszívesebben látnál a neves istállónál.

 

Ők képviselik Magyarországot a Rotax Világdöntőn

A nemzetközi gokartozás egyik legnagyobb presztízsű megmérettetése, a Rotax Grand Finals hét magyar indulót vonultat fel idén. Balról jobbra: Birizdó Imre (DD2), Válint Bence (Mini MAX), Krózser Menyhért (Micro MAX), Kovács Zsombor (Senior MAX), Válint Balázs (Mini MAX), Nagy Sándor (Junior MAX) és az elmúlt két évben kategóriáját megnyerő Kancsár Ferenc (DD2).

A Rotax Világdöntő egy egész héten át tart: ma elkezdődnek az edzések, a döntőkre pedig szombaton kerül sor.

Megmosolyogtató videó Justin Wilsonról 16 évvel ezelőttről

A wtf1.com bányászta elő ezt a felvételt az IndyCarban elhunyt pilótáról. Wilson Interlagosban első F3000-es győzelmét szerezte 2001-ben, ennek pedig annyira örült, hogy elvesztette az irányítást autója felett. Nem múlt sokon, hogy a falnak csapódjon, mint Vittorio Brambilla 1975-ben.

Rosberg halad a YouTube-sztárság felé: Egy másik YouTube-sztárt autóztatott meg

Egyre több videót találunk a német közösségi csatornáján, és kijelenthető, hogy a 2016-os világbajnok mind jobban belejön a vlogolásba. Most épp a luxuskocsi-gyűjteményéről ismert Shmee150 társaságában autózott a Mercedes-AMG GT R-rel, akit aztán körbevitt egy versenypályán. A történetről pedig mindketten feltöltötték saját videójukat:

Az ausztrál Coulthard nagy balesetet szenvedett Új-Zélandon

Fabian Coulthard fejreállása az Auckland SuperSprint első versenyén.

Az első Brazil Nagydíjat rögtön brazil nyerte – A másodikat, harmadikat is…

Brazília – az interlagosi pálya hosszú, 8 kilométeres vonalvezetésével – 1973-ban került a Formula-1-es versenynaptárba, a tartálykocsiból locsolt tömeg nagy örömére pedig a hazai kedvenc, Emerson Fittipaldi nyerte a február 11-én tartott futamot Lotusával. Ráadásul egy évvel később, már McLarennel ugyancsak ő győzött, 1975-ben pedig egy másik brazil, Carlos Pace…

Cigánykerék, megforgások, leeső ajtó és öröm: Ezért szép a WEC

A hosszútávú vb sanghaji 6 órás versenyéről készült ez a hangulatos rövid összefoglaló – a futamról, melyen a 2-es Porsche, a legénységben Brendon Hartley-val világbajnok lett, itt olvashattok bővebben.