DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Már szombaton nagyszabású rendezvényt tart az Alfa Romeo Sauber

A házasság szerdai bejelentése után szombaton sajtótájékoztatót rendez az egymással szövetkező olasz autómárka és svájci csapat: a helyszín Milánó lesz, az Alfa Romeo múzeum. Megjelenik Sergio Marchionne, aki amellett, hogy a Ferrari elnöke, az Alfát birtokló Fiat Chrysler vezérigazgatója is, a Sauber elnöke, Pascal Pisci, továbbá két tekintélyes vendég: a Formula-1 és FIA első emberei, Chase Carey és Jean Todt.

Az eseményen az Autosport szerint bejelenthetik az alakulat jövő évi versenyzőit is: az egyik ülés minden bizonnyal Charles Leclerc-é lesz, a másik Marcus Ericssoné vagy Antonio Giovinazzié. Ha az olasz nem versenyez, a tartalékpilóta szerepét minden bizonnyal akkor is megkapja. Talán abból is kapunk ízelítőt, milyen színeket visel jövő évben a csapat, az Autosport grafikusai mindenesetre már megálmodtak egy lehetséges verziót: 

Amíg nem figyeltünk oda, Kobayashi monacói lett

Egy újabb adalék Kamui Kobayashi különös hétvégi felbukkanásához a Formula-E mezőnyében: talán néhányan már észrevettétek, hogy az Andretti pilótájának neve mellett nem a japán, hanem a monacói zászlót tüntetik fel mindenhol, valamilyen különös okból ugyanis a Hercegség által kiadott versenyzői licensszel nevezett a hétvégére. A Formula-E hivatalos csatornája is megerősítette, hogy nem elírásról van szó. Megpróbálunk utánajárni a hétvége során, miért nem a nemzeti színeit öltötte magára Kobayashi (bár ami azt illeti, a piros és a fehér szín így is stimmel!).

Kövessétek az egész hétvége során íródó élő közvetítésünket, amit egyenesen az évadnyitó helyszínéről, Hongkongból készítünk.

Valentino Rossi ismét WRC-ben - így terelgette a Fordot az olasz legenda

Megkezdődött az idei Monza Rally Show, ahol a hagyományokhoz hűen ezúttal is ott van Valentino Rossi, aki egy Ford Fiesta WRC-vel igyekszik behúzni a győzelmet - mutatjuk az olasz versenyző első napi összefoglalóját:

Már készült is egy trailer videó Kubica F1-es visszatéréséről

A készítője pedig, ahogy az várható, lengyel:

Dráma: Michelisz technikai gond miatt kiesett a Q2-ben, csak a 11. helyről indulhat

Hatalmas mélyütést kapott Michelisz Norbert a WTCC katari szezonzárójának időmérőjén, hiszen a magyar pilóta egészen a Q2-ig uralta a hétvégét, a szabadedzéseket és a Q1-et is, ám őt is utolérte a balsors: a kvalifikáció második szakaszában meghibásodott a Honda fékje, így nem tudott érdemi kört futni, amivel a 11. helyen zárt.

Ez a lehető legrosszabb forgatókönyv számára, hiszen így a fordított rajtrácsos pole sincs meg, mindkét futamon a 11. helyről indulhat - Norbi a padlón, innen csoda kell este a világbajnoki címhez. 

10_1

fotó: dppi

 

Enyhítettek a felháborodáson: csak áprilisban kezd a Renault-nál a volt FIA-ellenőr

Heves felháborodást keltett a csapatok körében, hogy Marcin Budkowski már a 2018-as szezonra a Renault F1-es csapatához igazolhat azok után, hogy az FIA technikai ellenőre volt, hiszen mindent tud a csapatok titkairől, terveiről, amelyekről így azonnal beszélhet is az enstone-iaknak. Az FIA és a Renault végül nemrég megegyezésre jutott, Budkowski csak április elsején, tehát a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj utáni héten kezdhet új munkahelyén, ennyi tudtak módosítani a kialakult helyzeten. A Motorsport értesülését Cyril Abiteboul, a Renault vezére is megerősítette.

Marcin-Budkowski

Vasárnap 13 órakor jön a friss Ralihíradó!

Az eddigiektől eltérően mostantól nem 11:00-kor, hanem 13:00-kor tekinthető meg az Autósport és Formula Magazin Ralihíradója minden hónap első vasárnapján, a FIX TV műsorán - ez már az előttünk álló hétvégét is érinti. A decemberi műsorban beszámolunk az Eger Raliról, szót ejtünk a Ranga testvérekről, megmutatjuk, hogyan lett világbajnok Sebastien Ogier és az M-Sport, valamint hogy kik lettek a MARB bajnokai, a stúdióban pedig vendégünk lesz Berényi Ákos, a rali szakág vezetője. 

Aki lemaradna róla, az hétfőn 14:30-tól és csütörtökön 21:10-től is visszanézheti a FIX TV-n!

afm-ralihirado

 

A statisztika, ami elkeserítheti a Red Bullt és a McLarent is

Éppen azért fog 2018-ban már Renault-motorokat használni a McLaren, mert a Honda megbízhatatlansága gátat szabott a sikereknek, de van egy statisztika, amely elég rémisztő lehet a csapat számára. 2017-ben ugyanis a Renault-motorokkal támadó Red Bull teljesítette a legkevesebb kört a versenyek folyamán, mindössze 1723-at, 115-tel kevesebbet, mint a McLaren - Ricciardóék ezzel az utolsók a sorban, míg a legmegbízhatóbbnak a világbajnok Mercedes bizonyult 2363 körrel.

pfredbullmclaren

fotó: dppi

 

 

Az idei F1-es szezon legfontosabb statisztikái

- Lewis Hamilton nyerte idén a legtöbb F1-es futamot, pontosan 9-et, Vettel 5, Bottas 3, Verstappen 2, Ricciardo 1 alkalommal állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A brit minden versenyen pontot szerzett, ez eddig csak Juan Manuel Fangiónak (1954-ben és 1955-ben) és Michael Schumachernek (2002-ben) sikerült. Hamilton a sportág történetének ötödik négyszeres világbajnoka lett Fangio, Schumacher, Alain Prost és Sebastian Vettel után - ráadásul 72 pole-pozíciójával már csúcstartó a vonatkozó listán.

- 2017-ben egyedül Marcus Ericsson nem szerzett pontot a teljes munkaidős pilóták közül

- A Williamsé volt a szezon leggyorsabb bokszkiállása, 2,02 másodperc

- Esteban Ocon új rekordot állított fel, mert F1-es karrierje első 27 futamán célba ért, ez a széria Brazíliában szakadt meg

- Négy pilóta debütált idén F1-es futamon, Lance Stroll. Antonio Giovinazzi, Pierre Gasly és Brendon Hartley

- Lance Stroll megszerezte első dobogós helyezését, Hamilton, Vettel és Bottas 13-13, Ricciardo 9, Raikkönen 7, Verstappen 4 alkalommal állhatott fel rá idén

- Négyen tettek meg 5500 versenykilométernél többet, a Mercedes és a Force India két pilótája

- Fernando Alonso 11-szer esett ki idén, ez volt a legtöbb a mezőnyben

- Kimi Raikkönen kilenc év után szerzett ismét pole-pozíciót, de ő volt az egyetlen pilóta idén, aki egyetlen helyet sem javított az első körök során - ezen a listán egyébként Stroll áll az élen

- Hamiltoné a legtöbb leggyorsabb kör héttel, Vettel ötig, Raikkönen és Bottas kettő-kettőig jutott

 

Eger környékén laksz és szeretnél találkozni Kiss Norberttel?

Akkor itt a lehetőség: december 13-án, szerda este 19 órakor a kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző lesz a vendég a Fúzió Borbárban – részletek a képre kattintva:

kiss-norbi-eger-1

Így ütközött kis híján egymásnak a Zengő két Hondája Katarban

Magyar szempontból egy meleg helyzettel indult WTCC katari szezonzárójának második szabadedzése, hiszen Szabó Zsolt kis híján lebontotta csapattársa, Nagy Dániel autóját - az eset itt megtekinthető:

Michelisz-parádét hozott a WTCC második katari edzése

Rögtön piros zászlóval kezdődött a WTCC katari szezonzárójának második szabadedzése, miután a Zengő Motorsport két Hondája, valamint Ehrlacher egymásnak ütközött. Ezt követően megint Michelisz kezdett a legjobban, ahogy az első gyakorláson is, Guerrerivel a nyomában megfutotta az első időt és ők ketten már nem is adták ki a kezükből ezeket a pozíciókat - igaz, helyet cseréltek, Guerreri került előre. Mögöttük a Citroenek is villogtak, Huff mellett Chilton is gyorsnak tűnt, míg a Volvók eléggé szenvedtek, ezúttal nem tudták tartani az élen haladók tempóját.

Michelisz aztán a hajrában robbantott és futott egy szenzációs kört, 1:59,739-et produkált az új gumikon, ezzel körrekordot döntött - ugyan a többiek is a végére tartogatták a nagy időket, legyőzni már nem tudták a magyar pilótát. Végül Catsburg és Björk még megelőzte a Citroeneket, de egyéb változás nem történt, Honda 1-2-vel és Michelisz parádéjával zárult a csütörtöki nap.

A második edzés végeredménye:

fp2

 

Új időpontban jelentkezik hétvégén a Ralihíradó

Az eddigiektől eltérően mostantól nem 11:00-kor, hanem 13:00-kor tekinthető meg az Autósport és Formula Magazin Ralihíradója minden hónap első vasárnapján, a FIX TV műsorán - ez már az előttünk álló hétvégét is érinti. A decemberi műsorban beszámolunk az Eger Raliról, szót ejtünk a Ranga testvérekről, megmutatjuk, hogyan lett világbajnok Sebastien Ogier és az M-Sport, valamint hogy kik lettek a MARB bajnokai, a stúdióban pedig vendégünk lesz Berényi Ákos, a rali szakág vezetője. 

Aki lemaradna róla, az hétfőn 14:30-tól és csütörtökön 21:10-től is visszanézheti a FIX TV-n!

afm-ralihirado

 

WTCC: Michelisz nyitott az élen Katarban

A várakozásoknak megfelelően a két világbajnoki esélyes, Michelisz Norbert és Thed Björk csatáját hozta a WTCC katari idényzárójának első szabadedzése. A Honda magyar versenyzője az ötödik körében futott 2:01,775-jével állt az élre, de a többiek fokozatosan gyorsultak mögötte - Björk sokáig állt a második helyen, alig másfél tizeddel elmaradva Michelisztől.

A hajrában azonban beerősített Rob Huff és futott két remek kört, de az első helyet nem tudta átvenni, három századmásodperccel elmaradt a magyar hondástól - sőt, Michelisz a legvégén még megjavította saját idejét és 2:01,595-tel az élen zárta a gyakorlást. Mögöttük a három Volvo következett Björk-Catsburg-Müller sorrendben, az erre a hétvégére visszatérő francia azonnal jelezte, hogy számolni kell vele. Michelisz viszont nem nagyon számíthat a csapattársaira, Guerreri közel egy másodperccel lemaradva a hatodik helyet szerezte meg, Michigami pedig csak a két zengős Hondát előzte meg.

A végeredmény:

010

Gyönyörű színes felvételek az első F1-es versenyről, melyen az Alfa Romeo is ott volt

Az 1950-es Brit Nagydíj az első világbajnoki rangú futam volt: az első négy rajtkockát, majd a dobogó három fokát – Nino Farinával a pódium tetején – az az Alfa Romeo szerezte meg, amely jövőre a Sauber oldalán visszatér.

Modern és divatos: Íme a Futerer roller

Az elektromos Futurer roller mindenhova elvisz, és te is akárhova magaddal viheted: a csupán 11 kilogrammot nyomó eszközt egy percre sem kell elhagynod.

Szavazz: Ki lesz a WTCC 2017-es világbajnoka?

Pénteken (a menetrend rendhagyó lesz) minden szem Katarra szegeződik, ahol eldől a túraautó-világbajnoki cím. A többség Michelisz Norbert és Thed Björk párharcaként várja a villanyfényes futamokat, ehhez képest a valóságban matematikailag még hat versenyző esélyes arra, hogy bajnok legyen. A 255,5 ponttal rendelkező éllovas Björköt 6,5 egységgel követi Michelisz.

Akikről pedig kevés szó esik: Mehdi Bennani lemaradása 39,5 pont, Nicky Catsburgé 44 pont, Tom Chiltoné 45 pont, Esteban Guerrierié pedig 50,5 pont – egy hétvégén maximum 60 pont szerezhető. A négyes esélye persze inkább csak elméleti, hacsak Björk és Michelisz nem esik ki a nyitófutamon, a főfutamon valószínűleg már egyikük sem lesz harcban. 

Ti kire fogadnátok végső győztesként?

 

 

Újabb lépést tett a Mercedes a gyári Formula-E-csapat felé

A Mercedes a Formula-E hatodik, 2019-20-as szezonjában csatlakozik teljes gyári csapattal a szériához – erőforrásai átcsoportosítása miatt száll ki a DTM-ből. Formációjuk építését azonban már most megkezdték, a sorozat egyik kisebb alakulatánál, a Venturinál: a csapat versenyzője két mercedeses DTM-pilóta, Edoardo Mortara és Maro Engel lesz.

A hongkongi versenyhétvége előtt bejelentették azt is, hogy a Venturihoz technológiai partnerként csatlakozott a HWA. A versenycsapat 1998-ban vált le az AMG-ről, jelenleg ők készítik fel a Mercedes összes versenygépét a DTM-ben.

Így rajzolj meg gyorsan egy F1-es autót

Érdekes útmutatóra bukkantunk a videómegosztó oldalon.

Ítéletet hirdetett az MNASZ a Mecsek Rali üzemanyag-ügyében

A rali-ob utolsó előtti versenye, a Mecsek Rali során több autóból üzemanyagmintát vettek, melyekkel kapcsolatban aggályok merültek fel. Az eset azért kapott különösen nagy figyelmet, mert a ralit és bajnoki címet is megnyerő Herczig Norbert is az érintettek között volt.

Az üzemanyagmintákat további vizsgálatra laborba küldték, ahol olyan értékeket mértek, mint RON, MON, sűrűség, oxigén-, nitrogén- vagy kéntartalom. Az eredmények alapján a sportfelügyelők a szerdai meghallgatáson minden érintett esetében – Herczig Norbert, Rongits Attila, Maricsek Miklós, Gyarmati Ariel, Balogh János – úgy döntöttek, további intézkedést nem tartanak szükségesnek, és eredményeiket jóváhagyják. A Mecsek Rali eddig ideiglenes végeredménye így hivatalossá vált, és a bajnokság sorrendje sem módosult utólag.