Egy hete, a Malajziai Nagydíj hétvégéjén robbant, és váltott ki felháborodást a legtöbb csapat vezetőségében a hír, miszerint Marcin Budkowski, a pár hete még az FIA-nál dolgozó technikai ellenőr felmondása után a Renault felé veszi az irányt, méghozzá a lehető legrövidebb időn belül. Érthető módon ez a fejlemény sokakban ellenérzéseket váltott ki, hiszen az FIA kötelékében Budkowski feladata volt többek között az is, hogy nyomon kövesse és jóváhagyja az F1-es csapatok fejlesztéseit, így olyan értékes titkokkal rendelkezik az összes résztvevő autójáról, amelyek felbecsülhetetlen értékűek a paddockban.
A szerződések értelmében ugyanis Budkowskinak csak három hónapos „kényszerszabadságot” kell kivennie, mielőtt munkahelyet vált, ahogy az a csapatok rangos technikai szakemberei esetében is lenni szokott, ám ezt esetében sokan túl kevésnek tartják, figyelembe véve, hogy mennyi mindent tud a riválisok készülő fejlesztéseiről.
A Renault a Japán Nagydíj péntekjén hivatalos közleményben is megerősítette az új szerzemény érkezését, egyúttal viszont Cyril Abiteboul csapatvezető hangsúlyozta, hogy nem akar nézeteltérést a többi csapattal, így hajlandó lenne három helyett hat hónapot is várni Budkowski alkalmazása előtt.
„Egyértelművé vált, hogy a Renault vezetőségi szerkezetének erősítésre van szüksége. Marcin küldetése az lesz, hogy Enstone-ban vigye véghez ezt az erősítést, annak érdekében, hogy a Renault 2020-ra a Formula-1 legjobb csapata közé kerüljön” - mondta Abiteboul a közleményben, majd a suzukai sajtótájékoztatón ennél többre is kitért.
„Végig azt hangsúlyoztuk, hogy nem akarunk nagyon rámenősek lenni ebben az ügyben. A szerződése értelmében már a következő év legelején csatlakozhatna, de konstruktív egyeztetéseket tartottunk erről az FIA-val, és közel vagyunk egy olyan kezdési időpont megállapításához, amely mindenki számára elfogadható lenne. Valószínűleg április eleje lesz belőle, vagyis megduplázzunk a szabadságát.”
Az is kiderült, milyen pozíciót is szánnak Budkowskinak: tulajdonképpen második csapatvezető lesz, aki az Angliából és Franciaországból egyszerre irányított istálló előbbi részlegéért felel majd, betöltve ezzel a csapattól a szezon elején távozott Frederic Vasseur helyét. A közlemény szerint a szakember a jelenlegi enstone-i technikai vezetők, Bob Bell, Nick Chester és Rob White felett fog állni.
„Fred Vasseurrel próbáltunk megvalósítani valamit, ami sajnos nem jött össze, és ő már a Saubernél lelt új otthonra. Így még volt egy betöltésre váró pozíciónk, egyszerűen azért, mert rengeteg a tennivaló. Szükségem van valakire, akiben bízhatok, akivel összedolgozhatunk, és aki az enstone-i csapat fejlesztésével foglalkozik” - magyarázta Abiteboul.