A NASCAR újra megidézi a múltat a hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/35210
Vannak, akik ellenzik, másoknak egyből elnyerte a tetszését a széria salakpályás versenye, ami szervesen hozzátartozik a NASCAR történelméhez. Azon persze szintén lehet vitatkozni, hogy mennyire volt jó ötlet pont az egyik legrövidebb és legszűkösebb pályát, a Bristol Motor Speedway aszfaltját átalakítani erre a célra, ám a szervezők kitartanak emellett. 2021 óta ezen a helyszínen egy különleges hétvégét láthatnak a rajongók, amire sokáig nem volt példa, mivel még 1970-ben hagyták maguk mögött a dirtpályákat, de a dolog most reneszánszát éli. Ehhez azonban komoly munkálatokra van szükség, hiszen jelentős mennyiségű agyagból és fűrészporból álló keveréket visznek fel ilyenkor a bristoli vonalvezetésre.
A hétvége különlegességét azonban a pálya mellett a megváltozott lebonyolítás is adja, mivel szombaton kvalifikációs futamok határozzák meg a rajtsorrendet. A mezőnyt négy csoportra osztják, majd a 15 körön át tartó úgynevezett heat-futamok során dől el, honnan indulnak a pilóták, mégpedig az egyedi pontozás által. Az egyes versenyek győzteseit 10 ponttal jutalmazzák, a második helyezettek 9 pontot kapnak, a harmadikok 8 egységet és így tovább. Ezen túl a heat-versenyen mindenki annyi pontot zsebelhet be pluszban, amennyi pozíciót sikerült javítania, az ebből összeállt tabella pedig meghatározza majd a végső sorrendet. Mindez a bajnokságba persze nem számít bele, oda majd a szokásos vasárnapi futamon lehet pontokat gyűjteni. Itt a résztvevőknek 250 kört kell majd teljesíteni három szakaszra bontva, de különlegesség, hogy csak az etapok között lehet kijönni kerékcserére és tankolni. Ez alól kivételt képez persze, ha valamelyik autó megsérülne és indokolt lenne a szervizelés.
A 2021-es versenyt Joey Logano nyerte, tavaly pedig Kyle Busch diadalmaskodott.
Befejeződött a spái felújítás első üteme
https://formula.hu/parc-ferme/31860
Közzétették az első képeket Spa-Francorchamps új formájáról: befejeződött a pálya renoválásának első, 21 millió euró értékű üteme. Öt hónapon keresztül 250 munkás és 100 munkagép dolgozott a pályán, elsősorban a Raidillon kanyarban, ahol módosítottak a bukótéren és felhúzták a 4600 főt befogadó új lelátót.
Ezen túlmenően a pálya összes bukóterét felújították, új kavicságyakat hoztak létre és újraaszfaltoztak több kanyart, köztük a La Source-t, a Raidillont és a Speaker’s Cornert. Az Eau Rouge előtti szakaszon a pálya széle kopár a fotókon: az itt található lelátókat ledózerolták, 2023-ban pótolják őket.
Márciusi Motorsporthíradó: Indul a raliszezon!
https://formula.hu/parc-ferme/31858
A tartalomból:
- Márciusban elrajtol a hazai ralibajnokság.
- Stúdiónkban a visszatérő magyar bajnok, Vincze Ferenc.
- Új versenyző a Mercedesnél, George Russell.
Domenicali szerint négy-öt csapat is érdeklődik az F1 iránt
https://formula.hu/parc-ferme/31857
Michael Andretti csapata nemrég határozottan jelezte, hogy rövidesen szeretnének a Formula-1-es mezőny tagjává válni – olyannyira, hogy elmondásuk szerint már a motorpartneri szerződést is aláírták a Renault-val. Stefano Domenicali a Sky F1-nek adott interjúban utalt rá, hogy nem csak Andrettiék érdeklődnek az F1 iránt: „Talán ő a leghangosabb közülük, de több mint négy-öt ajánlatunk van arra, hogy megfontoljuk egy új csapat részvételét a Formula-1-ben” – mondta el a sportág vezetője.
Domenicali ugyanakkor ismét utalt arra, hogy nem feltétlenül ez a sportág érdeke: elmondása szerint noha egyeztetnek erről az FIA-val, de nem érzik feltétlenül szükségét, hogy több mint tíz csapat legyen a rajtrácson. Az F1-vezér szerint a jelenlegi állapotban is elég jó a verseny, és rengeteg szempontot kellene mérlegelni, ha szeretnék bővíteni a mezőnyt.
Örömittas Leclerc, kifakadó és aggódó Verstappen – a legjobb bahreini rádiózások
https://formula.hu/parc-ferme/31856
Volt ok a bosszankodásra a Red Bullnál, valamint örömre a Ferrarinál, a Haasnál és az Alfa Romeónál – többek között ezeket is meghallgathatjuk a szezonnyitóról készült csapatrádiós válogatásban, amely IDE vagy a képre kattintva indul:
Nem folytathatja ezt az önveszélyes motorozást Marc Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/31855
Bár az adást még a kettős látása kiújulásáról szóló hírek előtt vettük fel, így is érvényes az, amit a nyolcszoros világbajnok indonéziai „ámokfutásáról” mondtunk a Formula Motocast friss műsorában – a vonatkozó rész 14:48-tól hallgatható:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ilyen volt a színfalak mögött a Ferrari hétvégéje – videó
https://formula.hu/parc-ferme/31854
A Ferrari tett közzé egy 11 perces háttérvideót arról, hogy mi is történt velük Bahreinben - angolul tudók előnyben!
Stúdiónkban járt a visszatérő bajnok, Vincze Ferenc
https://formula.hu/parc-ferme/31853
A 2019-es magyar ralibajnok Vincze Ferenc egy év kihagyás után idén megpróbálja visszahódítani korábbi címét - többek között erről is beszélt az Autósport és Formula Magazin stúdiójában. További ralis tartalmakért, hírekért csatlakozzatok a Formula.hu Facebook-csoportjához ide kattintva!
A Leclerc-Verstappen csata és a többi: megjöttek a Bahreini Nagydíj legjobb belsőkamerás felvételei
https://formula.hu/parc-ferme/31852
Szokás szerint egy videóba gyűjtötte a hétvége legjobb belsőkamerás felvételeit az F1 - a videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
Véletlen lenne a Mercedes-ügyfelek mélyrepülése?
https://formula.hu/parc-ferme/31851
A hétvégi erőviszonyok alapján akár úgy is tűnhetett, hogy a Mercedes-erőforrásokkal probléma van, hiszen a gyári csapat visszaesése mellett a három ügyfél csak az utolsó három helyet foglalta el az erősorrendben – Mészáros Sándor kollégánk a helyszínen puhatolózott a csapatoknál azzal kapcsolatban, hogy miből fakad a hirtelen jött hátrány. Hogy mire jutottunk, meghallgathatjátok a Formula Podcast futamértékelőjében 12:22-től.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Zlatan Ibrahimovic meglátogatta a Ferrarit - videó
https://formula.hu/parc-ferme/31850
A Milan klasszis csatára jól érezte magát a maranellóiaknál...
Two sporting giants. One epic experience at Fiorano
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 22, 2022
Watch the full video on @ChampionsLeague this Friday.#essereFerrari @Ferrari #Ferrari296GTB #Ferrari @Ibra_official @Charles_Leclerc @Carlossainz55 pic.twitter.com/H3j2zaOURZ
Videó: így tereli a Volkswagent a 25 órás futamra készülő magyar versenyzőhölgy
https://formula.hu/parc-ferme/31849
Bozó Kata Spában tesztelhetett egy Volkswagent, amivel a nyári 25 órás versenyre készült - a megmérettetésen egy tisztán női csapat tagjaként fog rajthoz állni. A magyar pilótahölgy egy belsőkamerás felvételt is közzétett a gyakorlásról:
Andersen se írhatott volna szebb dán tündérmesét
https://formula.hu/parc-ferme/31848
Új életre készült a családjával Amerikában, bosszankodott a Peugeot-projekt csúszásán, Sebringben versenyzett volna a hétvégén… Aztán érkezett egy telefonhívás, ami mindent megváltoztatott, s karrierje második legjobb eredményével tért vissza az F1-be. Magnussenről és az emelkedőben lévő Haasról természetesen a Formula Podcast legutóbbi adásában is beszélgettünk, méghozzá 37:42-től.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Elképesztő az érdeklődés: újabb lelátó a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/31847
Döbbenetes mértékű az érdeklődés a Formula-1-es Magyar Nagydíj iránt, így a Hungaroring már nem először kénytelen az utóbbi hetekben plusz lelátó építése mellett dönteni. Most a Super Bronz névre hallgató lelátót jelentették be egy posztban, amely újabb férőhelyeket kínál – részletek a Hungaroring Facebook-bejegyzésében:
Döntés: betiltják az utóbbi évek legfőbb fejlesztését a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31846
Mint arról már néhány hete beszámoltunk, a téli tesztek során fellángolt a vita a gyártók között arról, hogy be kellene tiltani a magasságállító eszközöket. Mint a legtöbb újítást, ezt is a Ducati honosította: előbb csak a rajtoknál segített a versenyzőknek a felfüggesztést összeültető rendszer, egy ideje azonban már menet közben, a kigyorsításoknál is használni tudták ezt – ráadásul az első és a hátsó felfüggesztésnél is megjelent az eszköz. A szezonnyitó Katari Nagydíj hétvégéjén tartott találkozóról kiszivárgott hírek szerint a bolognai márkán kívül az összes gyártó amellett érvelt, hogy legalább az első ride-height device-t tiltsák be.
Úgy fest, ezt a döntést pedig a szabályalkotók is elfogadták nemrég, kedden ugyanis a Grand Prix Commission bejelentette, hogy 2023-tól tilos lesz a motor mozgása közben használható elülső magasságállító eszköz használata. A szabályleírás szerint a rajtoknál továbbra is bevethető lesz az eszköz – és egyedül a technikai igazgató felelőssége lesz eldönteni azt, hogy mi minősül a szabályokban foglalt eszköznek és mi nem. Az indoklás szerint egyébként a további teljesítményjavulás (magyarán a tempó további növekedése) és a fejlesztési költségek elszabadulásának megakadályozása a cél.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ha a pályán nem is, legalább a bokszban gyors volt a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/31845
Sovány vigaszt jelenthet a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon csúfosan szereplő McLaren számára, hogy legalább az övék volt a leggyorsabb kerékcsere a futamon: Daniel Ricciardo autóján egy ízben 2,31 másodperc alatt cserélték le az abroncsokat. A DHL által közzétett táblázatban látható értékek valamelyest elmaradnak a tavaly megszokottaktól, ez vélhetően az új gumiknak is köszönhető, de azt is érdekes látni, hogy az eddig etalonnak számító Red Bull csak a top 10-es lista alján szerepel.
Not many things went @McLarenF1’s way in the #BahrainGP, yet they still managed to score the #DHLFastestPitStop with a quick tire change on @danielricciardo’s car.#F1 #DHLF1 pic.twitter.com/6CxAUdHRAf
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) March 20, 2022
Parádés videó: ezt látta Leclerc a Verstappen elleni csata során
https://formula.hu/parc-ferme/31844
A bahreini szezonnyitó hétvégéjén az átlagnál is több sisakkamerás felvételt láthattunk. Szerencsére a győztes Charles Leclerc is azok közé tartozott, akinél felszerelték a kamerát, így végignézhetjük a Max Verstappen elleni csatájának egyik felvonását ebből a szemszögből is – érdemes figyelni, hogy a ferraris milyen gyakran figyelte a visszapillantó tükröt a célegyenesben. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Videó: ezzel a körrel szerezte meg a bónuszpontot Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/31843
A Ferrari pilótája a leggyorsabb kört is megfutotta vasárnap Bahreinben - ezt nézhetjük vissza:
.@Charles_Leclerc takes the first win of the 2022 F1 Season as well as the #DHLFastestLap at the #BahrainGP. #F1 #DHLF1 pic.twitter.com/ziDdgGPYl4
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) March 21, 2022
Az Alfa Romeo listáján mindent kipipáltak
https://formula.hu/parc-ferme/31842
A tavalyi évben még a mezőny hátsó részében kellett keresni az Alfa Romeo csapatát, idén viszont kettős pontszerzéssel kezdték az idényt Bahreinben. A csapattagok jó kedve egyértelmű volt, olyannyira, hogy még egy videót is megosztottak, ahol úgy tűnik minden teendőjüket kipipálták. Szél, hőség, az időmérő edzés egyes szakaszai, rengeteg kávé, na meg persze a pontok. Ezek mind megvoltak az első hétvégén.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Különleges volt az ég a sebringi pálya felett
https://formula.hu/parc-ferme/31841
Az elmúlt hétvégén rendezték a sebringi 1000 mérföldes versenyt, amelyen első győzelmét aratta az Alpine. A futam leginkább Jose Maria Lopez óriási balesetéről maradhat emlékezetes, de emellett a pályát elérő vihar is gondokat okozott. Utóbbi miatt végül idő előtt lezárult a futam, a pálya felett kavargó képződményről pedig egy látványos videót osztott meg a WEC Instagram-oldala.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Rég láthattunk ennyire változatos stratégiákat, mint Bahreinben
https://formula.hu/parc-ferme/31840
Az elmúlt években elszokhattunk tőle, hogy három bokszkiállás mellett teszik le a voksukat a csapatok. Márpedig a Formula-1-es szezonnyitón ez történt: néhány kivételtől eltekintve szinte mindenki háromszor ment ki kereket cserélni – ráadásul akadtak olyanok is, akik mindhárom keveréket felrakták az autójukra a verseny során! A Pirelli grafikáján jól látszik, hogy azt leszámítva, hogy az elején és a biztonsági autós fázis után a végén gyakorlatilag mindenki lágy gumikon volt, eléggé változatos volt a felhozatal – időzítés terén is: