„A csapatoknak nagyszerű, hogy ott van Mick”
https://formula.hu/parc-ferme/34793
A korábban hatszoros futamgyőztes Ralf Schumacher a Sky Deutschlandnak fogalmazta meg véleményét az idei szezonról. Ennek keretében szóba került unokaöccse, a Haastól való távozást követően idén a Mercedes és a McLaren tartalékpilótai posztját ugyancsak betöltő Mick Schumacher is.
„A csapatok számára nagyszerű, hogy van egy olyan emberük, mint Mick. Ismeri a terepet, ismeri a pályákat. Mick frissen szállt ki egy autóból, hogy úgy mondjam. Ez egy jó lehetőség számára is” – mondta a korábbi pilóta, utalva arra, hogy a németnek a két pozíció miatt több lehetősége lehet a szabadedzéseken való vezetésre.
A hétszeres világbajnok öccse kitért a világbajnoki esélyekre is, szerinte a Mercedes vissza fog térni az élre: „Sikerült visszahozniuk az autójukat a költséglimit mellett tesztek nélkül, és feltárták a hiányosságaikat. Emellett nagyon erős pilótapárosuk van. A mérce persze a Red Bull lesz Max Verstappennel, ehhez kétség sem férhet. Ez az a csapat, amelyet meg kell verni. A Ferrari pedig mindig egy meglepetés” – összegezte a német, aki szerint a maranellóiak is odaérhetnek, azonban tavaly a csapat és a pilóták is hibáztak.
Megkezdődött az RMC Grand Finals Bahreinben
https://formula.hu/parc-ferme/37086
Összesen kilenc magyar versenyző száll harcba 2023-ban a Rotax Max Championship Grand Finals elnevezésű világdöntőn, ahol a Rotax égisze alatt versenyző nemzeti és nemzetközi sorozatok győztesei jutottak ki, egész éves teljesítményük jutalmaként. Az idei világdöntőt Szahírban, az F1-es pálya szomszédságában rendezik, Magyarországot pedig a következő kilenc versenyző képviseli: Rózsa Dominik #24, Fally Márkó #140, Lukjanov Deniel #143, Lipovics Patrik #259, Juráncsik Balázs #333, Krepcsik Áron #351, Szabó Bende #416, Vida Benedek #418 és Deák Dominik #615.
Az E20 Senior kategóriában Deak Dominik ígéretesen kezdett, hiszen az első edzésnapon a negyedik leggyorsabb volt, Szabó Bende pedig a harmadik volt a DD2 toplistáján, noha ezredre ugyanolyan köridőt futott, mint a második helyen értékelt finn ellenfele. Az RMC Grand Finals egészen december 9-éig tart, amikor is eldől, hogy ki az idei év legjobbja a világon az egyes kategóriákban. Hajrá, magyarok!
Fotó: RMC Hungary
„Érdekesnek néz ki a jövő évi F1-es autónk” – Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/37084
Felejthető idényt produkált az Alfa Romeo 2023-ban a Formula-1-ben: vezérpilótájuk, Valtteri Bottas szerint is „sajnos” a szezonnyitón mutatott teljesítmény jelentette a csúcsot, és az egyetlen pozitívum, hogy nem zártak utolsóként a konstruktőri világbajnoki értékelésben. A jövőre az Alfa Romeo kiszállása után vélhetően a Sauber nevet visszakapó istálló 2024-es autója kapcsán viszont igencsak izgatottan nyilatkozott a rutinos finn:
„Örülök, hogy véget ért” – mondta a szezonról Bottas, akit a Motorsport.com idézett. „Jövőre pedig mindenki újra a nulláról indul. Nagyon-nagyon sok változás volt a csapatban az utóbbi időben, és itt pozitív változásokra gondolok. Emellett a jövő évi autó koncepciója is érdekesnek néz ki. Úgyhogy ilyen tekintetben vannak reményeim.”
„A fő, hogy új autóra van szükségünk, és másnak kell lennie. Ezt mondanám az idei év fő tanulságának, egyértelműen elértük a végét a mostani autó fejlesztésének, már nem tudtunk semmi jelentőset találni. Úgyhogy az egész koncepciónak másmilyennek kell lennie, ezt tanultuk meg. Az alapján, amit láttam, boldog vagyok, mert vannak különbségek, és erre van szükségünk. Persze sok a kérdőjel, hiszen az elején járunk, de legalább látjuk a fejlődést, és az utóbbi néhány hét igen produktív volt a gyárban.”
„Ostobaság lenne egyetlen tesztnap után a vb-címről beszélni” – véli a MotoGP sztárújonca
https://formula.hu/parc-ferme/37083
Alighanem Marc Marquez óta a legnagyobb hírveréssel megérkező újonc a MotoGP-ben jövőre debütáló Pedro Acosta, akinek az eredményei fel is jogosítják erre, hiszen a honfitárs óta ő az első, aki a legkisebb és a középső géposztályban is világbajnokságot nyert – előbbiben ráadásul rögtön első idényében! –, mielőtt megérkezik a királykategóriába. Acosta a KTM szatellit csapatánál, a Gas Gas név alatt futó motorokat indító Tech3-nél fog bemutatkozni, pontosabban a múlt heti valenciai teszten már be is mutatkozott, ahol 1,2 másodperces hátránnyal 18. lett.
Jól mutatja, mekkora várakozás övezi a csupán 19 éves motorost, hogy a nap végi sajtóbeszélgetésen az első kérdés, amit megkapott, úgy hangzott, hogy hány idényt kell várni arra, hogy vb-esélyessé váljon: „Remélem, nem túl sokat” – felelte nevetve a The Race által idézett Acosta, aki komolyra fordítva a szót így folytatta: „Nem… nem fogunk a bajnokságról beszélni, mivel ostobaság lenne egyetlen tesztnap után. Nem tudom… Tény, hogy nem magamról, hanem a motorról fogok beszélni: rendkívül versenyképes lesz. De nem tudhatom a jövő évet vagy az azt követőt. De még túl korai lenne ez. El nem tudjátok képzelni, hányan dolgoznak a motoron. A motor nagyon hamar igen gyors lesz” – fogalmazott a spanyol, hozzátéve, hogy a KTM egyáltalán nem helyezett rá nyomást és senki mással nem vetették össze a teljesítményét, és minden támogatást megadnak neki a sikeres debütáláshoz 2024-ben.
Norris miatt vonakodik Sainzcal hosszabbítani a Ferrari?
https://formula.hu/parc-ferme/37082
Miközben sajtóértesülések szerint Charles Leclerc újabb öt évre szóló, anyagi juttatások szempontjából is gigaszerződést írhat alá rövidesen a Ferrarival, ugyancsak a Gazzetta dello Sport információi szerint Carlos Sainz hosszabbítása nem annyira egyértelmű a vörösöknél – igaz, John Elkann elnök néhány napja mindkét versenyzőjük maradásáról beszélt. Sainz kontraktusa Leclerc-éhez hasonlóan 2024 végén jár le, s bár számos alkalommal szóba hozták őt a Saubert partnereként 2026-ban érkező Audival, a spanyol ezeket a pletykákat rendre cáfolta.
Az olasz lap úgy tudja, hogy az idei Szingapúri Nagydíj győztese legalább két évre, azaz 2026 végéig szeretne aláírni a maranellóiakkal. Csakhogy a Gazzetta szerint a Ferrari ezt vonakodik teljesíteni: ők csak egyetlen évet ajánlanának a pilótának, hogy nyitva hagyhassák az opcióikat a 2026-os szezont illetően. A szakoldal konkrétan Lando Norrist nevezi meg mint a Scuderia kiszemeltje, akinek a McLarennél valóban 2025 végéig tart a szerződése, azaz elvileg 2026-ra megszerezhető lenne a vörösök számára is, aminek a gondolatával állítólag szemeznek is Maranellóban. Persze fontos hangsúlyozni, hogy akárcsak Leclerc említett elképesztő szerződése, ezek is csak sajtóértesülések.
Marquez és Verstappen is ott volt a Honda ünnepén
https://formula.hu/parc-ferme/37081
Max Verstappen is részt vett Motegiben az úgynevezett Honda Thanks Dayen, vagyis a "Köszönet Napon", ahol összegyűlnek a legnagyobb sztárok, akik a Honda kötelékében versenyeztek, hogy év végén egy hatalmas motorsport-show-val köszönjék meg a japán közönség támogatását. A Red Bull háromszoros világbajnoka mellett jelen volt Marc Marquez is, akinek ez volt egyik utolsó hondás kötelezettsége, mielőtt a Gresini Ducati szerelését ölti magára 2024-től.
A két világbajnok mellett természetesen tiszteletét tette Sergio Perez, Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda is, emellett pedig egy gokartversenyen is összemérhették tudásukat a versenyzők. Emellett a helyi kedvenc Tsunoda kipróbálhatta a Brabham Honda BT16-ot - amit az 1965-ös és 66-os szezonban használtak -, míg a kétszeres Super Formula bajnok Tomoki Nojiri is megtett pár kört Verstappen 2021-es világbajnok autójával, az RB16B-vel.
Képek és videók az ünnepségről:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Igaza volt az F1-nek, rekordbevételt hoztak Vegasba
https://formula.hu/parc-ferme/37080
Az MGM Resorts üzleti vezérigazgatója arról számolt be, hogy az F1-es nagydíj hétvégéjén sohasem látott bevételt produkált a szállodaláncuk. A Las Vegas-i Nagydíj egyébként is az év egyik legjobb futama volt, amit természetesen Max Verstappen nyert.
"Ez volt a legnagyobb bevételt generáló hétvége a vállalat történetében" - mondta Jonathan Halkyard, majd hozzátette: "a második helyre csúszott ezzel vissza a 2019-es CES", vagyis a Szórakoztató Elektronikai Kiállítás.
Fotó: Mercedes
„Az eredeti Barbie és Ken” – Lawson barátnőjével pihen
https://formula.hu/parc-ferme/37079
Daniel Ricciardo még a nyári szünetet követő Holland Nagydíj egyik szabadedzésén törte el a csuklóját, ezt követően Liam Lawson helyettesítette az ausztrál pilótát az AlphaTaurinál. A Red Bull 22 éves tehetsége öt versenyen – és egy sprinten vett részt – amiken két ponttal járult hozzá a csapat sikereihez, a közvéleményt pedig váratlanul érte pozitív szereplése. Az új-zélandi pilóta most Kaliforniában piheni ki a hosszú szezon fáradalmait, barátnője társaságában. "Bár Új-Zélandon szebb partok vannak, de veled minden part a legszebb" - írta Lawson a kép alá, ahol a rajongók közül többen is az eredeti Barbie-ként és Kenként utaltak rájuk.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tost álompárosa: Vettel és Verstappen – na de melyikük nyerne?
https://formula.hu/parc-ferme/37078
Az AlphaTauri idén nyugdíjba vonuló csapatfőnöke megannyi tehetséges pilótát "kinevelt" a nagycsapat számára, közéjük tartozik a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és – az egyelőre – háromszoros győztes Max Verstappen.
A 18 éven át csapatfőnökként dolgozó osztrák szerint Vettel legyőzné Verstappent azonos körülmények közt: "Az én álompárosom Vettel és Verstappen lenne, mivel mindketten elkötelezettek az F1 iránt és pokolian gyorsak. Ha egy körön nézzük a tempójukat, akkor valószínűleg az időmérőkön Max teljesítene jobban, de a futamokon már inkább Sebastian győzelmére fogadnék" - idézi a Crash Franz Tostot.
Fotó: Red Bull Content Pool
Hatalmas meglepetésbulit szervezett felesége a születésnapos Hornernek
https://formula.hu/parc-ferme/37077
November 16-án töltötte be 50. életévét a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, azonban a Formula-1-es szezon közben nehezen találtak volna időt arra, hogy ezt megünnepeljék, most azonban, hogy véget ért a 2023-as versenyszezon, felesége egy nem akármilyen meglepetésbulival kedveskedett párjának. Geri Halliwell ugyanis egy olyan vacsorát szervezett meg a Red Bull csapatfőnökének, amelyen Rod Stewart és Bernie Ecclestone is jelen volt, olyan más hírességek mellett, mint a Take That énekese, Gary Barlow.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Meddig tartanak a versenyzők szerződései?
https://formula.hu/parc-ferme/37076
A csapatok közül utolsóként a Williams is bejelentette 2024-es felállását, ezzel az összes versenyző helye biztosított a következő szezonra. Ami viszont az ezt követő időszakot illeti, nos, ott nagyon más a helyzet, hiszen jelen állás szerint számos pilóta sorsa tisztázatlan 2024-et követően. Az alábbiakban látható, kinek meddig van élő szerződése aktuális csapatával:
Red Bull
Max Verstappen (2028)
Sergio Perez (2024)
Ferrari
Charles Leclerc (2024)
Carlos Sainz (2024)
Mercedes
George Russell (2025)
Lewis Hamilton (2025)
Alpine
Esteban Ocon (2024)
Pierre Gasly (2024)
McLaren
Lando Norris (2025)
Oscar Piastri (2026)
Alfa Romeo
Valtteri Bottas (2025)
Zhou Guanyu (2024)
Aston Martin
Fernando Alonso (2024)
Lance Stroll (?)
Haas
Nico Hülkenberg (2024)
Kevin Magnussen (2024)
AlphaTauri
Yuki Tsunoda (2024)
Daniel Ricciardo (2024)
Williams
Alex Albon (2024)
Logan Sargeant (2024)
Nem jött össze Vettel hypercaros tesztje
https://formula.hu/parc-ferme/37075
Az év során többször szó esett arról, hogy Sebastian Vettel a JOTA versenyzője lehet a WEC 2024-es szezonjában, ám a MotorsportMagazin.com beszámolói szerint úgy tűnik, hogy végül ez nem fog megvalósulni. A csapatfőnök, Dieter Gass beszélt is a négyszeres F1-es bajnok meghiúsult hypercaros tesztjéről:
„Felvettük a kapcsolatot, de több okból kifolyólag, például, mert az autó külföldön van, harminc nappal előbb be kell jelenteni, illetve Sebastian személyes tervei miatt sem kerülhetett sor a tesztre a mi Porschénkkal” – mondta Gass, de hozzátette, hogy az ajtó nyitva áll Vettel előtt: „Továbbra is érdekel minket az együttműködés és a tárgyalások folytatása, akár a 2025-ös szezont illetően is.”
Sebastian Vettel szintén megerősítette, hogy voltak egyeztetések, de azt is aláhúzta, hogy nincs semmilyen konkrétum, és nem biztos benne, hogy ezt akarja csinálni – ahogy azt is, hogy a fenntarthatóság kérdése továbbra is kulcsfontosságú a számára.
Perez: A francnak sincs már kedve év végén tesztelni
https://formula.hu/parc-ferme/37074
Az egész mezőnyből az egyik legtöbb, összesen 117 kört tett meg a 2023-as szezon utolsó tesztnapján Sergio Perez, aki ezt követően beszélt ezeknek az eseményeknek a sajátos hangulatáról: „Így a végén a francnak sincs már kedve ezt csinálni, de rengeteget tanulunk belőle, és nagyon produktív is, ezért fontos rászánni az időt” – mondta a mexikói, majd így folytatta:
„Szóval, sok eredményes teszt, hasznos információk a jövő évre, mindent egybevetve ez egy jó módja a szezon befejezésének. Nagyon fontos, hogy egy ilyen napot együtt tudunk tölteni a csapattal, mert hazaviszünk némi házi feladatot, amin dolgozhatunk. A csapat idén dominánsan szerepelt, de nekem elég nehéz évem volt, és biztos vagyok benne, hogy jövőre is nagyszerű autónk lesz” – mondta a mexikói, aki abban bízik, hogy az egyensúly terén jobb lesz a következő szezon a számára.
Hamiltonnak a Hungaroring és a COTA volt a csúcs
https://formula.hu/parc-ferme/37073
Az Abu Dhabi Nagydíjat követően Lewis Hamilton megtörten úgy nyilatkozott, hogy semmit nem visz magával az idei szezonból, legföljebb annyit, hogy „túlélte” 2023-at. Később viszont már sikerült pozitívumokat kiemelnie, még hanem is sokat – a Magyar és az USA Nagydíj hétvégéjét…
„Azt hiszem, a pole-pozíció megszerzése Budapesten, nem gondoltuk, hogy ez lehetséges lesz, amikor idén először vezettem az autót” – emelte ki a szezonja legpozitívabb élményét a hétszeres világbajnok, míg a másik a texasi forduló volt: „Az Austinban látott fejlődés, és az a tény, hogy ha van még néhány kör, akkor talán lőtávolban lettünk volna a győzelemért.”
„Egyre élvezetesebb lett vezetni, az autót” – folytatta Hamilton. „Az, hogy végre nem hátrafelé, hanem előrefelé haladtunk, pozitív volt. De ez alapvetően még mindig nem egy győztes autó, és ezen kell változtatnunk jövőre.”
Visszatért a karlendítés miatt eltiltott gokartos
https://formula.hu/parc-ferme/37072
Az AKM Motorsport versenyzője, Artyom Szeverjuhin zárta élen az utolsó szezonvégi olasz F4-es tesztet Vallelungában. Persze önmagában ennek nem lenne sok hírtértéke, csakhogy ő volt az a versenyző, aki a tavalyi algarvei gokart Eb-forduló megnyerése után a dobogón állva állítólag egy olyan mozdulatot mutatott be, melyet náci karlendítésként értékeltek.
Szeverjuhin az olasz himnusz közben tette ezt a mozdulatot, ugyanis olasz licensszel versenyzett, mivel az oroszt nem használhatta a nem sokkal korábban kitört háború miatt. Tettére gyors válasz érkezett, hiszen csapata, a Ward Racing felbontotta a szerződését, az FIA pedig kizárta őt, és vizsgálatot indított ellene az incidens miatt.
Az akkor 15 éves versenyző később így nyilatkozott: „Sosem támogattam a nácikat, az egyik legsúlyosabb emberiség elleni bűnnek tartom valaha, amit elkövettek. Nem tudom, hogy történt, tudom, hogy az én hibám, tudom, hogy hülye vagyok, és vállalom a büntetést. De kérem, értsék meg, hogy sem a nácikat, sem a fasizmust nem támogattam ezzel a gesztussal.”
Horner odaszúrt az Abu Dhabi Nagydíj egyik stewardjának
https://formula.hu/parc-ferme/37070
Sergio Perezt a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj leintését követően berendelték a stewardok, mert nehezményezték, hogy kemény kritikával illette őket a Lando Norrisszal történt koccanása után kapott büntetése miatt. Christian Horner csapatfőnök viszont megvédte versenyzőjét: „Szerintem csak kinyilvánította a frusztrációját. Az a probléma, hogy ha egy futballista dühöng, akkor nincs mikrofon a pólóján” – mondta, majd így folytatta:
„A frusztrációját meg lehet érteni, elvesztett egy dobogót egy nagyszerű versenyt végén, szóval csak kiengedte a gőzt, de sajnos ez adásba került” – mondta, majd hozzátette, hogy az Abu Dhabiban a versenyzői steward szerepét betöltő Vitantonio Liuzzi megértő lehetne az ilyesmivel…
„Jól ismert volt a kirohanásairól annak idején is, amikor sok évvel ezelőtt még nálam versenyzett. Szóval megesik az ilyesmi. Csak neki szerencséje volt, hogy nem került adásba.”
A világbajnokok a fizetési lista élén, Perez a negyedik
https://formula.hu/parc-ferme/37068
A Forbes összeállította a 2023-as szezon legjobban kereső F1-es pilótáinak listáját, melyben különböző források segítségével állapították meg, ki mennyi pénzt vihetett haza idén. Az összegek csak a fizetést és a bónuszokat tartalmazzák, s nincs levonva belőlük sem az adó, sem az esetleges ügynöki jutalék. Zárójelben a fizetés és a bónusz összege szerepel egymástól elkülönítve.
A legjobban kereső versenyzők 2023-ban:
1. Max Verstappen 70 millió USD (45+25)
2. Lewis Hamilton 55 millió USD (55+0)
3. Fernando Alonso 34 millió USD (24+10)
4. Sergio Perez 26 millió USD (10+16)
5. Charles Leclerc 19 millió USD (14+5)
6. Lando Norris 15 millió USD (5+10)
7. Carlos Sainz 14 millió USD (8+6)
8. George Russell 9 millió USD (4+5)
9. Pierre Gasly 8 millió USD (5+3)
9. Oscar Piastri 8 millió USD (3+5)
Mercedes: Nincs téli szünet, cél a bajnoki cím
https://formula.hu/parc-ferme/37071
A Mercedes rendkívül szoros küzdelemben tudta maga mögé utasítani a Ferrarit a 2023-as konstruktőri bajnokságban, és bár nem az ezüstérem volt a céljuk, megkönnyebbülést jelent számukra, hogy legalább ennyit sikerült elérniük – erről beszélt a vezető versenystratéga, Rosie Wait a szezont értékelve:
„Végső soron mindannyian azért vagyunk itt, hogy bajnokságot nyerjünk, és ezt idén nem tudtuk teljesíteni, azonban a teljesítményünket és a kihívásokat figyelembe véve a második hely egy igazán jó eredmény, így ez a hét a boldogság és a megkönnyebbülés jegyében telt, hogy ezt sikerült megszereznünk. Most már minden energiánkat arra fordíthatjuk, hogy jövőre eggyel jobb helyen zárjunk” – mondta Wait, aki arra is kitért, hogy a „téli szünetben” valójában kőkemény munka vár a csapat tagjaira.
„Nincs olyan, hogy téli szünet. Valójában a versenyeken dolgozó csapatot leszámítva a téli időszak gyakran a zsúfoltabb a többinél. A gyárban sokan már hónapok óta a jövő évi autóra koncentrálnak, és most, hogy a versenyek véget értek, a hangsúly teljesen átkerülhet erre. Mindenki azon van, hogy az autó készen álljon a szezon előtti tesztekre.”
Megvan az F1-es szezon legidegesebb versenyzője!
https://formula.hu/parc-ferme/37067
A Formula Podcast adásainak állandó eleme a Magas Vérnyomás Különdíj kiosztása annak a versenyzőnek vagy más F1-es személyiségnek, aki az adott hétvégén a legidegesebbnek bizonyult. Ez alapján áll össze az Idegeskedő Világbajnokság tabellája, melynek élén idén Pierre Gasly végzett.
A szezon legemlékezetesebb magasvérnyomású pillanata is Gaslyhoz kötődik, aki a suzukai Japán Nagydíj leintését követően kezdett emlékezetes őrjöngésbe, miután csapata arra kérte, adja át pozícióját csapattársának, Esteban Oconnak.
A Formula Podcast legújabb, az Abu Dhabi Nagydíjat értékelő adásában persze az idegeskedés mellett sok más is szóba került – hallhattok többek között a Spanyol Nagydíj és Hülkenberg jövőjéről, valamint a bokszutcai védőszemüveg-ügyről is…
Bármikor bejelentheti Sargeantot a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/37066
Magyar idő szerint pénteken 15:45-kor a Williams egy rövid, de annál beszédesebb üzenetet tett közzé az X-en: Check bio, azaz nézzétek meg a "bio" részt az adatlapon. Aki pedig megnézi, mindössze ennyit lát ott:
Nehéz ezt nem úgy érteni, hogy közeleg Logan Sargeant szerződéshosszabbításának bejelentése...
Ismertette az első 2024-es F1-es futamok gumikiosztását a Pirelli
https://formula.hu/parc-ferme/37065
Alig ért véget a 2023-as Formula-1-es évad, a Pirelli máris 2024-ben jár, ugyanis közzétették az első három versenyre szállítandó gumikeverékeiket. Mint arról írtunk, jövőre az idén egyszer sem használt C0-s opció már hivatalosan sem lesz része a kínálatnak, a maradék öt keveréket pedig egyaránt látni fogjuk az első három forduló során.
A bahreini nyitányon és az azt követő Szaúd-arábiai Nagydíjon nem változik a kiosztás az ideihez képest: az abroncsokat megterhelő szahíri pályán a legkeményebb C1–C2–C3-ast használhatják majd a csapatok, míg Dzsiddában a spektrum közepét jelentő C2–C3–C4 kombinációt láthatjuk majd. Az Ausztrál Nagydíjra viszont eggyel lágyabb keverékeket visz a Pirelli az adatok alapján, mint 2023-ban, így a három legpuhább opció, a C3, a C4 és a C5 lesz majd versenyben a melbourne-i Albert Parkban, amitől változatosabb stratégiákat remél a gumigyártó.