Steiner: Nem játszom meg magam, azért kedvelnek
https://formula.hu/parc-ferme/34441
Ha volt olyan szereplője a Netflix által készített F1-es dokumentumfilm-sorozatnak, a Drive to Survive-nak, aki a műsornak köszönheti a népszerűségét, az egyértelműen a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner, aki szókimondó stílusával hamar közönségkedvenccé vált. Amikor az így szerzett hírnévről kérdezték, így fogalmazott: „A munkámat végeztem, az embereknek pedig tetszik, amit csinálok. A Liberty Media és a Netflix a legjobbat hozták ki ebből, és hirtelen sok ember megismert! De nem terveztem ezt el évekkel előtte, hogy mit kellene csinálnom. Csak megtörtént, és olykor teher is. Mindenki téged néz és rengeteg ember ismer” – nyilatkozta a Mirrornak Steiner, hozzátéve, hogy persze az F1 szempontjából feltétlenül előnyös a Netflix műsora.
Arra a kérdésre, hogy mit kedvelhetnek benne a rajongók annyira, így válaszolt a Haas-főnök: „Szerintem azért, mert nem változtam meg: azt filmezték, ahogy a munkámat végzem, nem színészkedtem vagy játszottam meg semmit. És pontosan ezért is nem nézem a show-t, mert nem akarok megváltozni. Nem hiszem, hogy elégedett lennék azzal, ahogy magamat látom vagy ahogy viselkedtem, ezért a legjobb, ha meg sem nézem, és ugyanaz az ember maradok és ugyanazt a munkát végzem. Ha ez az embereknek tetszik, akkor rendben van, de ha nem, nekem az is jó. Szerintem azért tetszik az embereknek, mert őszinte, nincs megjátszás. Nincs is személyes közösségi oldalam – hála az égnek, az eléggé káros lenne!”
fotó: DPPI
Lemondott az F1-ről az IndyCar két sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/37280
Az elmúlt néhány évben két IndyCar-menő kapcsán röppent fel az esetleges Formula-1-es átigazolás lehetősége. Az egyikük Alex Palou volt, aki egyfelől kétszeres bajnoka az amerikai szériának, másfelől a McLarennel több tesztet és egy F1-es szabadedzést is teljesített. Ám a szerződése körüli balhé és a McLarennel való szakítás után vélhetően bezárult előtte a száguldó cirkusz ajtaja, s ezt maga Palou is így látja: „Megpróbáltam. Nem igazán jött össze. De ez rendben van. Megpróbálunk annyi bajnokságért és Indy 500-győzelemért harcolni, amennyi csak lehetséges” – idézi a spanyolt a RaceFans.net portál.
A másik F1-gyel szóba hozott pilóta Colton Herta volt: az amerikai volt a kiszemeltje az AlphaTaurinak 2023-ra Pierre Gasly helyére, ám a leigazolása a szuperlicenszpontok hiánya miatt végül meghiúsult (így lett végül Nyck de Vriesé az ülés). Bár Herta az Andretti versenyzőjeként potenciálisan továbbra is esélyes lehet egy F1-es ülésre, amennyiben az amerikai formációt beengedik a mezőnybe, ám jelenleg az egyébként előzőleg kifejezetten halovány szezont futó pilóta is az IndyCarra koncentrál:
„Szerintem ez nagyban függ az időtől. Úgy gondolom, talán most vagyok a legidősebb, amikor még talán átmehetnék oda egy másik csapattal az Andrettin kívül. Velük kapcsolatban nincs mit elmondanom, szerintem a céljuk továbbra is az, hogy legyen egy Formula-1-es csapatuk. Ha ez összejön, meglátjuk, mi lesz az időrend és milyen idős leszek, hol fogok akkor tartani az életemben. Úgyhogy számomra jelenleg a fő fókuszt az IndyCar jelenti, aztán meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”
„Óriási kihívás áll előtte” – Grosjean a „nagyon jó barát” Komatsuról
https://formula.hu/parc-ferme/37279
Szerda este jelentette be a Haas, hogy immár nem Günther Steiner, hanem az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu irányítja az F1-es csapatot. A japán szakember korábban a BAR-nál, valamint a Renault és Lotus néven is futó enstone-i istállónál is dolgozott: utóbbinál többek között Romain Grosjean mérnökeként, akivel nagyon szoros kötelék alakult ki, így amikor a francia átigazolt az újonc Haashoz, Komatsu is követte. Az IndyCarban szereplő Grosjeannál tehát nem sokan ismerik jobban Komatsut, így a versenyző meg is szólalt a kinevezése kapcsán:
„Először is, nagyon örülök Komatsunak. Nagyon jó barátom. Mind a 181 Formula-1-es nagydíjamon úgy álltam rajthoz, hogy valamilyen formában dolgozott az autómon” – idézi a pilótát a RaceFans.net portál. „A gyerekei ugyanolyan idősek, mint az enyéim, úgyhogy nagyon jó barátok vagyunk, és izgatott vagyok miatta. Óriási kihívás áll előtte. A legjobbakat kívánom Günthernek is a következő fejezethez. Egyértelműen egy olyan ember, akinek rengeteg ötlete és teendője van, de számomra a lényeg, hogy nagyon örülök Ayaónak.”
Két nap után „kirúgta” AI-nagykövetét a Formula-E-csapat
https://formula.hu/parc-ferme/37278
A Formula-E-ben kezdetek óta érdekelt Mahindra Racing marketingeseinek fejéből egy autósportban újszerű ötlet pattant ki, lépést tartva a mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerésével: egy AI által generált influenszert neveztek ki a csapat nagykövetének. Ava profilját a Midjourney és Leonardo képalkotó AI-szoftverekkel kreálták, Instagram-profiljának leírásában a „Fenntartható Technológia Királynő & Lázadó Versenyző Robot” leírás szerepelt.
„Rendkívül izgatottak vagyunk a projekt miatt Avával, egy olyan influenszerrel, aki erősen köthető hozzánk és dokumentálja utazásunkat, ám szélesebb vonzerővel, ami segíti központi értékeink hirdetését” – fogalmazott a Mahindra partnerségeket intéző igazgatója, Roanne Crouse a csapat kedden kiadott közleményében. Ava Instragram-profilján (@avabeyondreality) feltűnt az alább látható friss fotó, amelyen a csapat ruházatában látható, több korábbi, nem autósportos témájú kép mellett, melyek közül a legelsőt december 8-án tették közzé.
A rendhagyó ötletet azonban elismerés helyett túlnyomórészt ellenérzés követte: a közösségi médiában reagálva felhasználók tömkelege, köztük újságírók és marketingszakemberek is kifogásolták, hogy a Mahindra az AI-t használja, és nem egy hús-vér nőt alkalmaz nagykövetként, a fogadtatásról pedig több nemzetközi hírportál is beszámolt.
A Mahindra gyorsan lépett: csütörtök este közölték, menesztették a nagykövetet, azaz a gyakorlatban törölték Ava Instagram-fiókját arra hivatkozva, hogy meghallgatták és megértették követőik véleményét, ezért nem folytatják a projektet. Az erről szóló rövid poszton kívül most már Ava minden nyoma eltűnt a Mahindra közösségi csatornáiról.
Éppen a homokból ásták ki az autójukat a Dakaron, amikor nekik csattant egy másik
https://formula.hu/parc-ferme/37277
Nagyon veszélyes szituációban ütközött össze a Dakar 48 órás szuperszakaszán Kris Meeke és Krzysztof Hołowczyc. A T3-as buggyval küzdő brit ex-WRC-sztár beragadt egy dűnébe, de elmondása szerint ebből még nem lett volna baj, egy kicsit kellett megállni, „igazítani” a homokon, és mehettek volna tovább. Csak hogy…
„Feltettük a sisakomat a dűne tetejére (jelzésként, hogy ott vannak mögötte), azonban három perccel azt követően, hogy megálltunk, megérkezett Krzysztof Hołowczyc a dűnén, és az autónk oldalában landolt” – mondta Meeke az esetet követően.
Az a nagy szerencse, hogy az esetből nem lett komolyabb baj, ugyanis a T1-es Mini pont nem találta el egyik versenyzőt sem.
„Szerencsére éppen ástuk ki a gumikat a homokból, amikor megérkezett. Hallottuk, hogy valaki közelít, aztán egy méterrel a sisak mellett átjött a dűnén. Fél percig dühösek voltunk, de aztán volt egy jó beszélgetésünk, és kiderült, hogy Krzysztof jó srác, majd két és fél óráig ölelgettük egymást. Ugyanis annyit kellett várni egy kamionra, mert a kamionosok közül az élmezőny nem állt meg, ők versenyben voltak egymással. Egy olyanra kellett várni, ami nem volt része a versenynek, és amint egy ilyen megállt, egy perc alatt mindketten kint voltunk” – tette hozzá a brit.
A Haasnál frusztrációt okozott a sikertelenség
https://formula.hu/parc-ferme/37276
A Haas tulajdonosa, Gene Haas elmondása szerint a rossz eredmények vezettek ahhoz, hogy megváltak történetük első csapatfőnökétől, Günther Steinertől. Az olasz szakember utóda a japán Ayao Komatsu lett, aki kinevezése után úgy nyilatkozott, hogy az elmúlt évek gyenge teljesítménye komoly frusztrációt váltott ki a csapat tagjaiból: „A miénk egy teljesítményalapú üzletág, így az, hogy nem voltunk elég versenyképesek az utóbbi időben, mindannyiunk számára frusztrációt okozott.”
„Gene és a különböző partnereink elképesztő támogatást nyújtanak nekünk, és szeretnénk az elszántságukat azzal visszatükrözni, hogy egy jobb autót viszünk a pályára” – folytatta a japán sportvezető. „Nagyszerű csapatunk van Kannapolisban, Banburyben és Maranellóban, és tudom, hogy együtt el tudjuk érni azokat az eredményeket, amelyekre képesek vagyunk.”
Komatsu a Haas 2016-os debütálása óta a csapattal van, s ez extra motivációt jelent a számára a jó teljesítmény eléréséhez: „Természetesen nagyon izgatott vagyok a lehetőség miatt, hogy a Haas F1 Team csapatfőnöke lehetek. Mivel az istálló 2016-os bemutatkozása óta a csapatnál vagyok, egyértelmű, hogy szenvedélyesen vágyom arra, hogy sikeresek legyünk az F1-ben. Alig várom, hogy a programunkat és a különböző versenyműveleteket belülről irányíthassam, s így olyan struktúrát tudjunk kiépíteni, amely jobb teljesítményt produkál a pályán.”
Magyar Nagydíj 2024: Ez már tényleg az utolsó esély!
https://formula.hu/parc-ferme/37275
Ez már tényleg az utolsó lehetőség, ha ezt is kihagyod, nem leszel ott a 2024-es Magyar Nagydíjon! Ma megnyílt a jegyvásárlás az utolsó, Pit Exit-tribünre! A jegyeket ide vagy a képre kattintva érhetitek el.
Aki kimarad, az lemarad!
Button: A Mercedes képes megállítani a Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/37270
A Formula-1 2009-es világbajnoka, Jenson Button a nyeretlen 2023-as szezon ellenére úgy gondolja, hogy nem a Ferrari, hanem a Mercedes parancsolhat megálljt a Red Bull diadalmenetének. A Sky Sports egyik műsorában beszélt erről Jenson Button. "A Mercedes lehet ez a csapat! Az elmúlt tíz év róluk és a Red Bullról szólt, szóval én őket mondanám. Szeretném, ha a Ferrari is ott lenne a mixben, mondhatjuk, hogy tavaly ők voltak legközelebb a Red Bullhoz, különösen a szezon végefelé, de szerintem a Mercedes erős lesz idén."
Lewis Hamiltont is kiemelte a 2009-es világbajnok, aki szerint egykori csapattársa jobb mint valaha: "Lewis azon a pontján van a karrierjének, hogy túl van a csúcson, de hiányzik neki a győzelem, és ő ebbe nem belenyugszik, hanem újra érezni akarja a győzelem ízét. Úgy gondolom, hogy Lewis most gyorsabb mint valaha, magabiztos és kevés hibát vét, persze Max Verstappen ellen így is nehéz dolga lesz."
Fotó: Mercedes
Ferrari: Kvjat ülhetett volna Raikkönen helyére?
https://formula.hu/parc-ferme/37274
A kisebb megszakításokkal 2014 és 2020 között az F1-ben szereplő, s összességében a legsikeresebb orosz F1-es pilótának számító Danyiil Kvjat a sportág hivatalos honlapjának adott interjúban elárulta, hogy a múlt évtized közepén lehetősége volt csatlakozni a Ferrarihoz. Erre elsősorban az teremtett alapot, hogy 2015-ben sikerült megelőznie a bajnoki összetettben nagyon magasra taksált csapattársát, Daniel Ricciardót.
„Azt hiszem, Daniel akkoriban volt a teljesítménye csúcsán. Az autót is hozzá igazították, nekem pedig ki kellett küszöbölnöm néhány problémát, de így is erős szezon volt, és jó teljesítményt nyújtottam, szóval elégedett voltam vele” – idézte fel a jelenleg olasz licensszel a Lamborghini első WEC-szezonjára készülő versenyző.
„A tél egy kicsit furcsa volt, mert megkeresett a Ferraritól Maurizio Arrivabene. Azt mondták, hogy szeretnék, ha náluk vezetnék, és egyre többet beszélgettünk” – folytatta Kvjat, aki végül nem tudott kiszakadni a Red Bull-családból. „A végére világos lett, hogy ez nem fog működni, mert túl erős szálak kötöttek a Red Bullhoz. Így 2016-ban együtt folytattuk, és abban az évben fejlődött az autó, de nem az elején, amikor még ott voltam.”
Két év alatt kicserélődött az F1-es csapatfőnökök négyötöde
https://formula.hu/parc-ferme/37272
Miközben a versenyzőket illetően a 2024-es szezon lesz az első olyan a Formula-1 történetében, amikor nem lesz változás a mezőnyben az előző idényhez képest, a csapatvezetők tekintetében már korántsem tapasztalható ez az állandóság, sőt! Az elmúlt két évad során a tízből nyolc istállónál változott a csapatfőnök személye, sőt 2023 eleje óta ez az arány hét a tízből. Azaz: egyedül a Red Bullt 2005 óta irányító Christian Horner, valamint a Mercedest 2013 óta vezető Toto Wolff mondhatja el magáról, hogy több mint két esztendeje tölti be ezt a feladatkört.
Ez azt is jelenti, hogy a két éve szinte ismeretlenül kinevezett Aston Martin-főnök, Mike Krack immár a harmadik legrégebb óta regnáló csapatvezetőnek számít. Az előző év elején egyszerre négy helyen is cserélődött az első ember személye az F1-es csapat élén: a Ferrarinál Frederic Vasseur, a McLarennél Andrea Stella, a Williamsnél James Vowles, az akkor még Alfa Romeo névre hallgató hinwili alakulatnál pedig Alessandro Alunni Bravi vette át a kormányt. Az Alpine-nál a szezon közben került pozícióba Bruno Famin az elküldött Otmar Szafnauer helyett, míg az AlphaTaurinál a 2024-es idény elejétől váltja Franz Tostot Laurent Mekies – és ezt a sort teszi most teljessé, hogy Günther Steiner helyett immár Ayao Komatsu vezeti a Haast.
Az F1-es csapatfőnökök és kinevezési idejük:
Christian Horner, Red Bull – 2005
Toto Wolff, Mercedes – 2013
Mike Krack, Aston Martin – 2022
Frederic Vasseur, Ferrari – 2023
Andrea Stella, McLaren – 2023
James Vowles, Williams – 2023
Alessandro Alunni Bravi, Alfa Romeo/Stake – 2023
Bruno Famin, Alpine – 2023 szezon közben
Laurent Mekies, AlphaTauri – 2024
Ayao Komatsu, Haas – 2024
fotó: DPPI
Dráma a Dakaron: Kiesett az éllovas
https://formula.hu/parc-ferme/37273
Ma reggel vette kezdetét a 48 órás szuperszakasz a 2024-es Dakaron, amivel kapcsolatban óriási taktikai csata zajlott már előző nap – ennek részleteiről ebben a cikkünkben írtunk.
A dráma azonban már a szakasz elején megérkezett: ugyan a negyedik rajthelyről indulva is ott volt a legjobbak között az első mért pontnál a futamot napok óta vezető Yazeed Al-Rahji, de a szaúdi toyotás hibázott, összetörte a Hiluxot 51 kilométernél, majd hosszú várakozás és javítási kísérletek után kénytelen volt feladni a küzdelmet. Nem tudta megcsinálni az autót, és végül kigurult vele a szakaszról, ezzel az élről esett ki.
Ez azt jelentené, hogy a napot a második helyen kezdő címvédő, Nasser Al-Attiyah veszi át a vezetést, de virtuálisan ez már nem így van, ugyanis a legrosszabb helyről rajtoló katari a várakozásoknak megfelelően már az első ötven kilométeren szűk kilenc percet veszített a 17. helyről induló Carlos Sainzhoz képest, így összességében a spanyol audis már előtte van az összetettben.
„Egyértelműen egy igazi karakter vagy” – így búcsúzik Steinertől Magnussen és Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/37271
Szerda este jelentette be a Haas, hogy immár nem Günther Steiner az F1-es csapat főnöke, hanem az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu veszi át a helyét. A hírre a közösségi médiában reagált az amerikai alakulat jelenlegi két versenyzője, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg: mindkét pilóta elsősorban azt emelte ki, hogy Steiner adott lehetőséget neki, hogy visszatérjen az F1-es mezőnybe (a dán 2022-ben a háború kitörése után elküldött Nyikita Mazepin helyére került, míg a német Mick Schumacher váltotta 2023-ra).
„Köszönöm, Günther. Köszönöm, hogy 2017-ben bevettél az utazásba, és köszönöm, hogy 2022-ben újra felvettél a fedélzetre. Egyszerre volt szórakoztató és óriási kihívás mindez – de sosem unalmas. A legjobbakat!” – írta Magnussen a 2022-es interlagosi pole-ját követő ünneplést megörökítő fotó mellé, míg Hülkenberg így fogalmazott: „Köszönöm, Günther. A bizalmadat, a barátságot és a lehetőséget, hogy újra az F1-ben versenyezhetek! Egyértelműen egy igazi karakter vagy. Minden jót!”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Változatlan Hypercar-felállással vág neki a 2024-es WEC-szezonnak a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/37269
Bejelentette két gyári Hypercar-egységének versenyzőit a március elején rajtoló Endurance-világbajnoki szezonra a Ferrari. Az 50-es és az 51-es autót is változatlan trió vezeti majd a 2024-es szezonban: előbbiben Antonio Fuocót, Miguel Molinát és Nicklas Nielsent láthatjuk majd, míg a Le Mans-győztes egységben ezúttal is Alessandro Pier Guidi, James Calado és Antonio Giovinazzi fog vezetni a kilencfutamos évad során.
Lesz egyébként egy harmadik, az AF színeiben indított privát Ferrari is a Hypercar-kategória mezőnyében: itt fog szerepelni Robert Kubica, a két csapattársának kilétét azonban egyelőre nem fedték fel – igaz, jó esély van a néhány hete a vörösök által leigazolt Yifei Ye szereplésére, míg a harmadik hely a 499P-t nemrég tesztelő Robert Svarcmané lehet.
A Daytonai 24 óráson forgatják tovább Brad Pitt filmjét
https://formula.hu/parc-ferme/37268
A 2023-as szezon során több F1-es nagydíjon, többek között a Hungaroringen is feltűnt a képzeletbeli F1-es istálló, az APX GP, amely a Brad Pitt főszereplésével és Lewis Hamilton rendezésével forgatott új filmhez készített jeleneteket.
A friss hírek szerint a következő forgatás viszont nem F1-es futamon lesz, hanem a január második felében rendezendő legendás amerikai versenyen, a Daytonai 24 óráson.
A Racer beszámolója szerint GTD-, tehát nagytúra-autóval, versenyez majd Pitt, és az F1-es forgatásokhoz képest újítás lesz, hogy most tényleges sessionök közben fognak jeleneteket rögzíteni, nem külön dolgoznak majd.
fotó: ATP
Közel 60 kilogramm csokiból építettek F1-es autót – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37267
Ezúttal egy Formula-1-es versenygépet alkotott meg csokoládéból a különleges alkotásairól ismert francia cukrász, Amaury Guichon. A videó leírása a csokiautó a valódi F1-es méretek felének felelnek meg, viszont az alkotás – amely hét napon át, nagyjából 59 kg csokoládéból készült – rendkívül részletgazdagra sikerült (elég csak a szárnyakat vagy a halót megnézni), a végeredmény pedig a vörös festés és a 14-es rajtszám miatt Fernando Alonso ferraris időszakát idézi meg:
Hogyan állnak a magyarok a Dakaron?
https://formula.hu/parc-ferme/37265
Sikeres napot teljesítettek kedden a magyar egységek a Dakar Ralin. A legjobb eredményt ezúttal is a Qualisport legénysége hozta, hiszen a kamionosok között Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László a 13. időt produkálta 40 perces lemaradással. Darázsi Zsolték ugyanitt a 32., Szalai Norberték pedig a 35. helyen zárták a verseny negyedik szakaszát.
A Challenger kategóriában, vagyis a T3-as buggyk értékelésében Lónyai Pál az eddigi legtisztább napját tudta összerakni, hiszen a 24. időeredményt produkálta 52 perc hátránnyal, míg a motorosok között a romániai Gyenes Emánuel a 30. helyre hozta be a KTM-et.
Az összetettben a Qualisport a 16. pozíciót foglalja el a kamionosoknál. Gyenes a motorosok között a 32., Lónyai a Challengerben a 35. helyről várja a folytatást.
Videó: kis híján nézői autóval ütközött a Dakart vezető Yazeed Al-Rahji
https://formula.hu/parc-ferme/37266
A Dakar keddi szakaszán második időt autózó, egyébként a versenyt vezető Yazeed Al-Rahji kis híján egy nézői autóval ütközött, ki is posztolta a közösségi oldalán, hogy az bizony a versenypálya...
A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
A címvédő Nasser Al-Attiyah pedig kis híján egy szemből érkező riválissal ütközött, szerencsére itt is elmaradt a csattanás:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Női pilótát jelentett be a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/37264
A 25 esztendős Carrie Schreiner érkezését jelentette be kedden a Sauber csapata. A német hölgy a kizárólag nők számára létrehozott F1 Academyben képviseli majd a Sauber támogatását élvező Campos Racinget. A motorsportos berkeken belül már most is rendkívül tapasztalt hölgy a tavaly indult széria 15 versenyzőjének egyike volt, akkor megnyerte a második versenyt Zandvoortban.
Két csapat is vitte volna Albont – a Williams nem engedte
https://formula.hu/parc-ferme/37263
Alexander Albon egyértelműen újjászületett a Williamsnél, ahol visszatért a Formula-1-be, s jelenlegi szerződése oda is köti őt, egészen a 2025-ös szezon végéig. A brit-thai pilóta azonban már többször is jelezte, hogy bár jól érzi magát a Williamsnél, de de szeretne a saját karrierjére is gondolni, s úgy érzi, hogy végre valóban készen áll arra, hogy egy élcsapatnál versenyezzen.
Az ESPN arról írt, hogy Albont két csapat is megkereste 2023-ban, hogy idén már náluk versenyezzen, azonban a Williams - a lap állítása szerint - hallani sem akart erről. Ami nem is csoda, hiszen Albon a hátán viszi a grove-i istállót, a csapat tavalyi 28 pontjából 27-et ő szerzett meg.
A thai pilóta - hacsak ki nem vásárolják őt szerződéséből - a Ferrariról minden bizonnyal lemarad, ahol mindkét pilóta szerződése idén fog lejárni, de esélyes lehet a McLarennél Lando Norris pozíciójára és a Mercedes egyik ülésére is, emellett pedig a Red Bullnál sosem lehet tudni, hogy mi jár Dr. Helmut Markóék fejében, ha a pilótáikról van szó.
Fotó: Williams
Fedélzeti kamerás felvételen a Varga Racing Team borulása
https://formula.hu/parc-ferme/37262
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az Africa Eco Race hatodik szakaszán felborult a Varga, Toma páros, de szerencsére egyiküknek sem esett baja, s végül a célba is behozták az autót. Beszámoló és fedélzeti kamerás felvétel a borulásról:
Megkezdődik a monzai F1-es pálya felújítása
https://formula.hu/parc-ferme/37261
Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója már 2023 végén kijelentette, hogy az olasz helyszínek nem állnak jól a jövőt illetően: Imolának az anyagi hátterét kell összerakni, ha maradni akar, Monzának pedig a megbeszélt felújításokat kell végrehajtania – azt is hozzátette, hogy már régen zajlaniuk kellene, de jókora késésben van a projekt.
Az olasz szövetség elnöke, Angelo Sticchi Damiani most bejelentette: megkezdődnek a munkák. Egyrészt a teljes pályát újraaszfaltozzák, másrészt építenek egy új aluljárót és kibővítik a jelenlegieket, felújítják a bokszépületeket, és a lelátók korszerűsítése is megtörténik majd.
A változtatások bejelentését maga Domenicali is üdvözölte, és a tervek szerint már idén júniusban elkészülnek velük – késésre pedig nincs sok idő, hiszen szeptemberben rendezik a pályán az F1-es Olasz Nagydíjat.