DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

Russell a bokszutcából rajtol Szingapúrban

A Mercedes ifjú britje a 11. rajthelyet lesz kénytelen feladni Szingapúrban, miután a Mercedes úgy döntött, hogy egy teljesen új erőforrással vágnak neki a versenynek Russell esetében. A 63-as rajtszámú autóba új belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor és és központi elektronika is került a kvalifikációt követően. Mivel a csere nem került jóváhagyásra az FIA technikai delegáltja által, ezért a szokásos mezőny végi start helyett Russell a bokszutcából lesz kénytelen a mezőny után eredni.

Újra összeáll a Vettel–Schumacher páros a Bajnokok Tornáján

Újabb sztárindulók részvételét jelentették be a február 4-6-án, Svédországban megrendezendő Race of Champions szervezői: Sebastian Vettel és Mick Schumacher alkotja majd a németek csapatát a Nemzetek Kupájában, de persze külön-külön az egyéni versenyben is rajthoz állnak. Nem először alkot majd egy párost a két Formula-1-es pilóta: a legutóbbi, 2019-es kiírás során egészen a döntőig jutottak a nemzetek versenyében. Vettel korábban Mick apjával, a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacherrel pedig zsinórban hatszor meg is nyerte a Bajnokok Tornáját párosban 2007 és 2012 között.

A négyszeres világbajnok és a Haasnál újoncévét teljesítő pilóták indulásával biztossá vált, hogy legalább három aktív F1-es pilóta lesz a résztvevők között, hiszen Valtteri Bottas szereplését már korábban bejelentették a havas-jeges pályán rendezendő eseményen.

vettel-schumacher-roc-1

Tovább folytatódik Carlos Sainz kiváló sorozata

A spanyol versenyző első szezonját teljesíti a Ferrarinál, ami eddig a lehetőségekhez képest kifejezetten sikeresnek mondható. Sainz a Stájer Nagydíj óta folyamatosan a legjobb tíz között zárt, ráadásul a Hungaroringen és Szocsiban is a dobogóra állhatott, a Katari Nagydíjon elért hetedik helye pedig a 13. pontszerző helye volt zsinórban. A Ferrari jelenleg a konstruktőri pontverseny harmadik pozíciójában található, amihez a 27 esztendős versenyző eredményei is jelentősen hozzájárultak.

Hamilton hétvégéje a 102-es számról szólt Katarban

A hétszeres világbajnok számára kiválóan alakult a Katari Nagydíj versenyhétvégéje, miután szombaton jelentős előnnyel szerezte meg az első rajtkockát, egy nappal később pedig a futamon is nyerni tudott, így tovább csökkentette a hátrányát Max Verstappennel szemben. A Mercedes a Twitteren egy elég érdekes statisztikai adatot osztott meg ezzel kapcsolatban, Lewis Hamilton ugyanis vasárnap óta ugyanannyi futamgyőzelemmel és pole-pozícióval rendelkezik, egészen pontosan 102-vel.

Matematikailag még világbajnok is lehet a szezonzárón Szabó Krisztián

A Ralikrossz-vb idénye a november 27-28-i hétvégén dupla fordulóval zárul a Nürburgringen, azaz 60 pont szerezhető, ami azt jelenti, hogy a pontverseny ötödik helyén tartózkodó – az éllovas Timmy Hansenhez képest 51 ponttal lemaradó – Szabó Krisztián is lehet még világbajnok!

Az esély azonban elméleti, a ralikrossz sajátos pontrendszere révén Szabónak csodára – egyszerre négy riválisnak pedig katasztrófára – lenne hozzá szüksége. A versenyző is realista, ezért célja a hétvégére a spái harmadik helyezés, Magyarország első WRX-dobogója után legalább egy újabb top 3-as eredményt elérni, valamint kiváló sorozatát folytatva döntőbe jutni a szezon összes versenyén.

Gyakorlati esélye két versenyzőnek van a 2021-es vb-címre: az éllovas Timmy Hansennek, valamint a 17 ponttal lemaradó címvédő Johan Kristofferssonnak. A peugeot-s svéd második, audis honfitársa negyedik világbajnoki titulusát érné el a sikerrel. Kevin Hansen hátránya is csupán 19 pont, de ő várhatóan bátyja sikeréhez fog asszisztálni. A negyedik esélyes, Niclas Grönholm – Szabó csapattársa a GRX-nél – lemaradása 29 egység.

 

MiniDrivers: Verstappen sötét segítséghez folyamodik

Elkészült a Katari Nagydíj viccekben ezúttal sem szegény összefoglalója a MiniDriverstől. Lássuk, hogyan úszta meg a defektet és ezáltal állhatott fel a pódiumra 2014 után először Fernando Alonso, hogyan jártak pórul a többiek, és miféle fondorlatos úton próbálja megállítani Hamiltont Verstappen, hogy övé lehessen a világbajnoki cím év végén.

Óriási „mi lett volna, ha” maradna, ha így érne véget Marquez karrierje

A Formula Motocast legfrissebb adásában beszéltünk Marc Marquez újabb sérüléséről, amelynek köszönhetően kettős látás miatt kénytelen volt kihagyni az idei utolsó két futamot és a jerezi tesztet: szót ejtettünk arról, mi várhat rá, de azt is megemlítettük, hogy a Honda kommunikációja sem az igazi az ügyben. A vonatkozó részt 15:44-től hallgathatjátok:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Mercedes állítja, az a szárny sziklaszilárd, a Red Bull valótlant állít

A Red Bull továbbra is folyamatosan arra utal a médiában és az FIA előtt is, hogy a Mercedes hátsó szárnya szabálytalan, hajlékony és a rivális csal - erre bizonyíték viszont továbbra sincs, a Mercedes eszköze minden mérésen átment. Dr. Helmut Marko már azt is megpendítette, hogy a csillagosok egészen biztosan azért lassultak az egyenesben, mert levették ezt a trükköt az autójukról - a címvédő istálló viszont előbb hivatalosan kommunikálta, hogy egyszerűen most a gyengébb motorjuk volt Lewis Hamilton autójában Interlagoshoz képest, majd most az Auto Motor und Sportnak megerősítették: dehogy vették le azt a szárnyat.

"Ez nem igaz, a szárnyat nem cseréltük, nem változtattunk rajta. Ez a szárny sziklaszilárd volt amúgy is, átment a teszteken. Rá lehet tenni száz kilomgramm súlyt, szóval a Red Bull legközelebb talán 105-öt kér majd" - olvasható a lap cikkében, amelyet egy névtelenséget kérő Mercedes-forrástól idéztek. 

00121042_385

fotó: dppi

Verstappen a 47. versenyző, aki matematikailag bebiztosíthatja a vb-címét egy futamon

Halovány az esély rá, de Max Verstappen nyolcpontos előnye Lewis Hamiltonnal szemben azt jelenti, hogy úgy utazik a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjra a holland pilóta, hogy akár már ott bebiztosíthatja a világbajnoki címét. Mint arra a RaceFans.net szaklap statisztikai összeállítása is rámutat, ezzel a Red Bull-os lett a 47. versenyző a száguldó cirkusz történetében, akinek matematikai esélye van arra egy futamon, hogy világbajnok legyen.

Az eddigi 46 pilóta közül 33-an lettek világbajnokok, 13-an viszont soha nem nyertek címet az F1-ben. A legutóbbi ilyen versenyző épp egy másik Red Bull-os, Mark Webber volt, aki 2010-ben Abu Dhabiban érhetett volna fel a csúcsra (értelemszerűen a szezonzárón eldőlő küzdelmek esetén az összes addig állva maradt pilótának volt matematikai sansza, így felkerült a listára). Érdekesség, hogy még két pilóta mondhatta volna ezt el magáról, de a sors megakadályozta őket abban, hogy rajthoz álljanak egy olyan versenyen, ahol matematikailag bebiztosíthatták volna az összetett elsőségüket: Didier Pironi 1982-ben sérülés miatt hagyta ki az utolsó két futamot, Wolfgang von Trips pedig halálos balesetet szenvedett az utolsó előtti 1961-es nagydíjon.

verstappen-katar-dppi-2021

Már megrendelhetők 2022-es F1-es és MotoGP-s falinaptáraink!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a következő szezonra szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a szezon tervezett menetrendjét is feltüntettük. Ezúttal azonban nem álltunk meg ennyinél: idén az F1-es mellett immár MotoGP-s naptárat is kínálunk olvasóink számára, ugyanolyan paraméterekkel.

A naptárak egyenként 2990 forintba kerülnek, ha viszont valaki mindkettőre igényt tart, akkor párban 4990 forintért megvásárolhatja őket – részletek webshopunkban, ezen a linken!

falinaptar-egyutt

Elkészült a Gokart-ob 2022-es versenynaptára

Miután az elmúlt években a koronavírus-pandémia miatt leginkább Kecskemétre korlátozódott az Országos Bajnokság lebonyolítása - idén egyszer látogatott el a határon túlra, Bruckba a mezőny -, most kiderült, hogy végre sokkal színesebb versenynaptárnak örülhetnek a gokartosok. A szezon az április 8-10-i hétvégén veszi kezdetét Kecskeméten és Bruck mellett - ahol több vonalvezetést is kipróbálhatnak majd - az újonnan épített hajdúhadházi pályára is ellátogatnak kétszer a gokartosok. A szezon október 9-én, az ausztriai Bruckban ér véget.

Már a bokszban is egymást szívatja a Mercedes és a Red Bull?

A pályán és azon kívül is ádáz csata zajlik idén a világbajnoki címekért a Formula-1-ben, de egy Reddit-felhasználó újabb területet szúrt ki a Katari Nagydíjon, ahol megint a háború a Mercedes és a Red Bull között. A felvételek tanúsága szerint ugyanis egyik élcsapat – amelyek egymás mellett foglalnak helyet a bokszutcában – sem húzta félre a lelógó pneumatikus vezetékeket a saját bokszkiállási helyüknél, így szűkítve a teret, amelyen a rivális alakulat autója elhaladhat a maga kerékcseréje során.

A csapatok rendszerint meg szokták ezt tenni, de a jelek szerint a Mercedesnél és a Red Bullnál a vb-csata hevében felhagytak ezzel a szokással. Állítólag a címvédő alakulat már Brazíliában is trükközött ezzel – sőt, egyesek szerint már akkor ehhez folyamodtak, amikor néhány éve a Ferrari ellen harcoltak –, s most Katarban a Red Bull hasonló lépéssel válaszolt. Az árulkodó képek, összehasonlítva például a McLaren gyakorlatával, IDE KATTINTVA nézhetők meg.

boksz-rb-merci-katar-1

Ennyire más volt a világ Alonso 2014-es dobogójakor

Fernando Alonso a vasárnapi Katari Nagydíjon hét év böjt után térhetett vissza a pódiumra. Ez az idő egy örökkévalóságnak tűnt számára, az F1 pedig egy infografikán igyekezett érzékeltetni, valóban mennyire rég is volt az a 2014-es Magyar Nagydíj. Akkor például a most nyolcadik vb-címéért küzdő Lewis Hamilton még csak egyszeres bajnok volt, a Mercedes pedig nullaszoros, és abban az évben hódított az Ice Bucket Challenge is.

Alonso gyermeki öröme sokszorosan, és egyéb érzelmes eszmecserék – így szólt a rádió Katarban

A katari versenyhétvége is tartogatott emlékezetes rádióbeszélgetéseket, kezdve Sebastian Vettellel, akinek megint elszabadult valami az autójában, egészen a dühösből ujjongóba átforduló Strollig. Hallgasátok!

A videó a képre kattintva indul.

Közös statisztikában dönthet rekordot Hamilton és Verstappen - előbbi nagyon örülne neki

A hétvége egyik érdekes statisztikája: Lewis Hamilton és Max Verstappen már a 19. alkalommal fejezett be egy F1-es nagydíjat ebben a sorrendben, vagyis hogy Hamilton az első és Verstappen a második. Ennél csak két páros produkált több 1-2-t egy bizonyos sorrendben: Hamilton és Nico Rosberg, valamint Michael Schumacher és Rubens Barrichello is kereken 20 1-2-t könyvelhetett el. Ha Hamilton és Verstappen adata 21-re emelkedik idén és átveszik a vezetést a vonatkozó listán, akkor Hamilton lesz a világbajnok. Plusz adalék: Verstappen már sorozatban hatodszor végzett egy futam első vagy második helyen és 2021-ben soha, egyszer sem lett harmadik - pedig 16. alkalommal volt ott a dobogón.

image_1

fotó: formula1.com

Prost számára most Alonso a mezőny legjobbja

Alain Prost, az Alpine különleges főtanácsadója korábban bevallotta, hogy szkeptikus volt Fernando Alonso leigazolásával kapcsolatban - a spanyol személyisége, motivációja, nyugdíjból való visszatérése kérdéses volt számára. Az idény során aztán számára már bizonyított Alonso, a katari dobogó után pedig nagyon dicsérte pilótáját a korábbi négyszeres világbajnok:

"Számomra ő a mezőny legjobb pilótája. Egészen hihetetlen versenyt produkált, ahogy az is hihetetlen, ahogy érzi a gumikat, amilyen visszajelzéseket ad az autóról és hogy mikkel szolgál a mérnökök számára. Fernando mindig azt mondta, hogy megváltozott és azt kell mondanom, hogy igaza van. Teljességgel a csapatot szolgálja" - mondta Prost az Auto Motor und Sportnak.

00121042_361

fotó: dppi

Aston Martin Vantage-t hajtott meg Silverstone-ban Sebastian Vettel

Egész pontosan az F1 Edition volánja mögé ülhetett be a brit márka négyszeres világbajnok F1-es pilótája, aki szemmel láthatóan élvezte a kalandot:

Verstappen már az egyenes hossza alapján felismeri és lerajzolja a pályákat

Újabb kihívást állított pilótái elé a Red Bull: Max Verstappennek és Sergio Pereznek a csapattárs instrukciói alapján kellett különböző pályák nyomvonalait lerajzolniuk, majd rájönniük, melyik helyszínről is van szó. Különösen a holland remekelt a játékban – a videót pedig érdemes a legvégéig nézni az Alexander Albon által diktált „bónuszpályával”:

Nincs még egy sportoló, aki annyira meghatározta volna a saját sportágát, mint Valentino Rossi

Természetesen a Formula Motocast friss adásában külön blokkot szenteltünk a 26 év után visszavonuló Valentino Rossinak, akinek kapcsán elmondtuk többek között, hogy gyakorlatilag kilépett a népszerűségével a MotoGP kereteiből, de azt is fejtegettük, hogy az utolsó egy-két év küszködése vajon beárnyékolja-e a korábbi elképesztő eredménysorát, s vajon mi történt volna, ha Marc Marquez is ott lehetett volna a Doktor búcsúversenyén. A vonatkozó rész 28:02-től indul:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Friss fotókon és videón a „majdnem kész” szaúdi pálya

Másfél hét múlva érkezik a Formula-1-es mezőny Dzsiddába az első Szaúd-arábiai Nagydíjra, s egyre biztatóbb jelek látnak napvilágot a néhány héttel ezelőtt még igencsak félkész állapotban lévő aszfaltcsíkról. A verseny közösségi oldalaira a minap feltöltött fotók és videó alapján már aligha lesz gond a versenyrendezéssel, a poszt szerint is „közeledik az elkészüléshez” a helyszín:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 stc Saudi Arabian GP (@saudiarabiangp) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 stc Saudi Arabian GP (@saudiarabiangp) által megosztott bejegyzés

Így rúgnak büntetőt az F1-es pilóták

Egy év múlva startol a 2022-es labdarúgó-világbajnokság Katarban, így ha már a helyszínen volt a Formula-1-es mezőny (jövőre egyébként éppen emiatt nem rendeznek futamot az országban), kipróbálták magukat büntetőrúgás terén. Csatlakozott hozzájuk néhány legendás exfocista, mint például Cafú, de vajon hogyan lövi a büntetőket Carlos Sainz, Valtteri Bottas vagy épp Pierre Gasly? A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

f1-foci-video