DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Leclerc elárulta, mitől volt ennyivel gyorsabb

Három kanyaron is dolgozott szombat este a Ferrari futamgyőztese, a saját vezetéstechnikáján alakított, hogy gyorsabb legyen ezeken a pontokon, bár ekkora ugrást ő sem várt.

Melbourne óta először nyert és Miami óta először állhatott dobogóra az elmúlt időszakban hihetetlen pechszériával sújtott Charles Leclerc, így rendkívül megkönnyebbülten értékelt az Osztrák Nagydíjat követően annak ellenére, hogy így is jelentős a lemaradása még a pontversenyben Max Verstappenhez képest. 

"Egyértelműen szükségem volt rá. Nyilván minden helyszínre úgy mentem oda az utóbbi öt alkalommal, hogy mosolyogtam, próbáltam optimista lenni, de kemény versenyek követték egymást és úgy éreztem, hogy minden ellenem van. Most végre megvan az áttörés, volt egy jó futamunk és nagyon jó érzés nyerni" - mondta Leclerc a sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében, akinél rákérdeztek, hogy egy kicsit stresszesnek tűnt a vége...

lec16_1



"Nem kicsit volt stresszes, hanem nagyon. A gázpedál kiegyensúlyozatlanul működött, a kanyarok közepén beragadt valahány százalékos állásba, így a hármas kanyar volt a legnehezebb. Nem volt könnyű menedzselni, a gyors kanyarokban még hagyján, de a lassúakban nehéz volt, szerencsére be tudtam hozni a célba, ami nagyszerű. A tempófölényünk nem volt teljesen meglepő, sokat dolgoztunk a vezetésemen tegnap este, de azt valóban nem vártuk, hogy ekkorát lépünk előre, szóval ki kell elemeznünk és meg kell értenünk ezt" - tette hozzá a monacói, aki a változtatásokról ennél többet nem árult el.

"Szerintem nem lenne túl sok értelme részletekbe menni most, volt két-három kanyar, amelyekben szenvedtem tegnap, főleg az egyes, a hármas és a tízes kanyarban, ezeken dolgoztam este és ma sokkal jobban mentek már ezek" - mesélte a ferraris. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: