Újabb szívszaggató motorhiba lépett fel a Ferrarinál, a Scuderia most nem vesztette el a győzelmet, de a kettős sikert igen: Carlos Sainz már éppen megtámadta a jóval lassabb Max Verstappent, amikor kigyulladt alatta az erőforrás. Mivel most már folyamatosak ezek a hibák és bármikor előfordulhatnak (ráadásul a partneristállóknál is, most például Kevin Magnussennél volt motorhiba, csak az kibírta a futamot), jogos a kérdés: mit tesz a csapat azért, hogy ezeket megoldja?
„Ezek a problémák a következő pár futamra jelentenek aggodalmat, nem közép- vagy hosszabb távon, mert arról meg vagyok győződve, hogy csapatként megoldjuk őket. Van egy olyan motorunk, ami nagyon jó teljesítményre képes, ez ad reményt arra, amikor majd megbízhatóvá is tesszük. Időbe telik megoldani a gondot: tervezni, gyártani és homologizálni kell az új alkatrészt. Rövid távon ezt a használati idővel tudjuk csak kezelni, amúgy pár hét nem elég a probléma megoldására” – idézi Mattia Binotto csapatfőnök szavait a Corriere della Sera.
Vagyis a Ferrari úgy számol, hogy folyamatosan új motorokat szerel be, azok kibírják a versenyt, csak éppen folyamatosak lesznek majd a büntetések is az új alkatrészek miatt. Binotto korábban egyébként elmondta, hogy szerinte jelenleg nem állnak készen a vb-címre és úgy fest, hogy ebben igaza van: a megbízhatósági gondokon ez az év valószínűleg elmegy, a cél az, hogy 2023-ra már ne legyenek ilyen problémák.
„A csúcssebesség terén van még hátrányunk a Red Bullhoz képest, de ez nem a motor miatt van, hanem a DRS-ük működése okozza. Mi is dolgoztunk ezen, Kanadában és Silverstone-ban hoztunk egy új hátsó szárnyat, amivel csökkentettük ezt a lemaradást, most már csak minimális az előnyük. Nyilván még mindig hiszünk a vb-címben és az autó megmutatta, hogy minden pályán nagyon gyors, ami pedig a fejlesztéseket illeti: amit mi hozunk, az eddig mindig működött, a Red Bull pedig ugyan többször hoz valamit, de például Silverstone-ban ez nem változtatott semmin” – magyarázta Binotto.