Az FIA komolyan veszi az ékszertilalmat
https://formula.hu/parc-ferme/31994
A Nemzetközi Automobil Szövetség emlékeztette a Formula-1-es pilótákat arra a szabályra, mely megtiltja, hogy vezetés közben ékszereket viseljenek. Ez a Motorsport információi szerint összefügg azzal, hogy mostanában egyre több versenyzőnél láttak a rajtceremónia során különböző kiegészítőket. Az irányító testület Nemzetközi Sportkódexében található L függelék harmadik fejezetének 5. cikkelyét képező szabályt Niels Wittich versenyigazgató a melbourne-i eseményre vonatkozó jegyzetekben emelte ki. A szabályt még 2005-ben vezették be, mivel az egyes nyakláncok, karkötők vagy gyűrűk adott esetben megnehezthetik a mentést egy baleset során, vagy akár súlyosabb sérüléseket okozhatnak.
Csilis rózsaszín bugyi, aktfotók Bottasszal – ismét Titkos Mikulást játszottak az F1-esek
https://formula.hu/parc-ferme/37167
Már évek óta hagyomány a Formula-1-ben, hogy a versenyzők megajándékozzák egymást az évadzárón a közelgő karácsonyi ünnepek alkalmából. Az idei videó most érkezett meg, és Lewis Hamilton kivételével mindenki részt is vett az ajándékozásban – a videó IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg, a fotó alatt pedig néhány érdekességet ki is emeltünk:
Ahogy azt a kommentekben is írták, a kreativitási versenyt – mint idén a 22 nagydíjból 19-et – talán Max Verstappen nyerte azzal, hogy Valtteri Bottasnak olyan albumot ajándékozott, amelyben aktfotók találhatók, de a pucér fenekét többször megvillantó finn versenyzőt rakta az eredeti szereplők helyére. A BottAss-naptár egy másik ponton is előkerül, hiszen Charles Leclerc ezzel lepte meg Guanyu Zhout, de szerepel az ajándékok között limitált kiadású tequila (Sergio Perez meglepetése Daniel Ricciardónak), egy „csitt, apuval nézek versenyt!” feliratú gyerekruha (Logan Sargeant ajándéka Kevin Magnussennek), csilipaprikával „fűszerezett” rózsaszín bugyi (Bottas lepte meg vele Carlos Sainzt, aki nem meglepő módon nem fogja viselni azt…), míg Pierre Gasly Lando Norrisnak szánt ajándéka meg sem érkezett időben.
Lezárult a 200 milliós részvény eladása az Alpine-nál
https://formula.hu/parc-ferme/37166
Mint arról hónapokkal ezelőtt beszámoltunk, az Otro Capitalt, a RedBird Capital Partnerst és a Maximum Effort Investmentset tömörítő befektetői csoport 200 millió eurót invesztált az Alpine Formula-1-es csapatába. Ez a folyamat most a francia istálló közlése szerint lezárult, amellyel egyúttal az is kiderült, hogy mivel a befektetői csoport ezzel 24 százalékos részvényre tett szert az alakulatnak, a gárda értéke nagyjából 900 millió dollár körül mozog. Az Otro társalapítója, Alex Scheiner nemrég igazgatóként csatlakozott az Alpine Racing vezetői bizottságához, akárcsak egyébként az Alpine Cars elnök-vezérigazgatója, Philippe Krief és az általános tanácsadó Michaell Smith.
Bruno Famin, az Alpine ideiglenes – de a jelek szerint hosszabb távon is maradó – csapatvezetője elmondta: a befektetés mindenekelőtt azért fontos, mert ez bizalmat mutat a projekt irányába, másrészt az esetleges támogatókkal is könnyítik a kapcsolattartást. A befektetői csoport mögött egyébként olyan sztárok állnak, mint Ryan Reynolds és Rob McElhenny hollywoodi színész, a négyszeres majorbajnok és korábbi világelső golfozó, Rory McIlroy, az olimpiai bajnok és kétszeres nehézsúlyú világbajnok ökölvívó, Anthony Joshua, valamint Juan Mata és Trent Alexander-Arnold futballista.
Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!
https://formula.hu/parc-ferme/37165
FONTOS! Kizárólag a keddig (12.19.) leadott rendelések esetén tudjuk garantálni, hogy a termékek időben megérkeznek a karácsonyfa alá!
Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.
Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:
New York is F1-es futamot rendezne
https://formula.hu/parc-ferme/37164
Fenntartásokkal kell kezelni az olasz sajtóból érkező információkat, de most a Rossomotori.it arról számolt be, hogy az F1 ismét megkörnyékezte New Yorkot, egy esetleges futamrendezés miatt. Korábban voltak már egyeztetések a város és a száguldó cirkusz vezetősége között, de arra jutottak, hogy hatalmas infrasrukturális baklövés lenne lezárni New York legzsúfoltabb utcáit és a Central Parkot egy versenyhétvége miatt. Most úgy tűnik, hogy érdeklődik az F1 a városvezetés által korábban javasolt helyszínt, a Randall és Wards-szigeteket illetően, amely továbbra is nagyszerű látképet adna a Nagy Almáról.
Fotó: Red Bull Content Pool
„Nem lenne tragédia Barcelona elvesztése” – id. Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/37163
Ahogy arról mi is beszámoltunk már, lehetséges, hogy a jövőben Madrid utcáin is F1-es versenyt rendeznének, a spanyol fővárosba tartozó idősebb Carlos Sainz pedig üdvözölné, ha szülővárosa is csatlakozna a száguldó cirkuszhoz.
"Ez Carlos számára is nagyszerű pillanat lenne, hiszen nem mindenkinek adatik meg, hogy a saját városában versenyezhet. Az bitos, hogy Spanyolországnak szüksége van egy F1-es versenyre, s szerintem nem lenne tragédia, ha nem két helyszín lenne, hanem csak egy: Madrid!"
"Sokáig volt F1 Barcelonában, de ez nem jelenti azt, hogy nem rendezhetnék máshol a Spanyol Nagydíjat a jövőben. Ne feledjük el, hogy korábban Jerezben volt a verseny. Elképpesztő látványosság lenne, ha Madrid utcáin Formula-1-es versenyt láthatnánk" - mondta az idősebb Carlos Sainz az AS-nak.
Hornert annak idején legyőzte Max Verstappen édesanyja
https://formula.hu/parc-ferme/37162
Christian Horner az Eff Won podcastben ejtett el egy megjegyezést Sophie Kumpennel kapcsolatban: a holland hölgy Max Verstappen édesanyja, de korábban tehetséges gokartversenyző volt, és nyolc évvel a regnáló F1-es világbajnok születése előtt még később alaposan felértékelődő sikereket könyvelhetett el…
„1989-ben a Junior Karting Championshipben versenyeztem, és ott versenyeztem Max Verstappen anyukája ellen. Akkoriban top tízes volt világszinten, fantasztikus volt. Hogy legyőzött-e? Igen, legyőzött” – ismerte el a Red Bull későbbi F1-es csapatfőnöke, Horner.
Most szerezhetsz egy saját Red Bull-os szimulátort!
https://formula.hu/parc-ferme/37161
Jótékonysági aukció keretein belül árverez el a Red Bull az F1 Authenticsen keresztül egy szimulátort, ami azon felül, hogy a Las Vegas-i Nagydíjon használt festésben pompázik, alá is lett írva Max Verstappen, Sergio Perez és Christian Horner által a Red Bull karácsonyi buliján. Ide vagy a képre kattintva lehet licitálni!
Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!
https://formula.hu/parc-ferme/37154
Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.
Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:
Hamilton meglepte a mangrove erdők önkénteseit
https://formula.hu/parc-ferme/37160
Lewis Hamilton meglepte Malajziában a mangrove erdők megóvásáért küzdő önkéntes csoportot, s a Mercedes hétszeres F1-es világbajnok pilótája maga is jelen volt a 30000. fa elültetésénél. A projektet a PETRONAS támogatja, amely a Mercedes névadó szponzora az F1-ben. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
A fecskében, lassítva futó Bottastól ma nem láttok furábbat
https://formula.hu/parc-ferme/37159
Az Alfa Romeo versenyzője nem megy a szomszédba egy kis meztelenkedésért, ezt jól tudjuk róla, hiszen a Drive to Survive-ban, jótékonysági naptárában és egy fotón is villantott már Valtteri Bottas. A finn pilóta az elmúlt napokat Kaliforniában töltötte, s ezzel a zavarba ejtő videóval intett búcsút a tengerpartnak. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Ez volt a legnagyobb F1-es lecke az újonc Piastri számára
https://formula.hu/parc-ferme/37157
Oscar Piastri mondhatjuk, hogy berobbant a Formula-1-be, hiszen bár csak egy sprintgyőzelmet szerzett, de Lewis Hamilton 2007-es bemutatkozása óta az ausztrál az első, aki bármilyen formában futamot tudott nyerni az F1-ben, újoncként. A McLaren ígérete elmondta, hogy mi volt számára a legfontosabb lecke, amit a Formula-1-ről tanult: "Itt nem fér bele egyetlenhiba sem. Ha hibázol, az sokkal többe kerül, mint bárhol máshol" - nyilatkozta a Speedcafénak Piastri.
"Minden pilóta elképesztően gyors és versenyképes, ami a csapatokra is igaz, és ha csak egy kicsit is elmélázol, könnyen sok időt vagy pozíciót veszíthetsz. Valószínűleg ez volt a legnagyobb lecke számomra, persze a vezetési stílusomat és az energiafelhasználást illetően is sokat tanultam, szóval sűrű évem volt."
Fotó: McLaren
Hivatalos: Elmarad a Szilveszter Rali
https://formula.hu/parc-ferme/37158
A Rally Szakági Bizottság közleményben erősítette meg, hogy elmarad a 2023-as Szilveszter Rali. Alább olvasható a hivatalos közlemény:
Hamilton újabb rekordjára közelít Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/37156
Több cikkünkben is említést tettünk már arról, mennyi-mennyi rekordot döntött meg idén a Red Bull és Max Verstappen kettőse, ahogyan arról is, hogy minden létező rekordot mégsem tudtak átírni. Viszont van egy olyan toplista, amelyen a következő szezon első felében ugorhat Lewis Hamilton elé a holland, ez pedig a legtöbb pontszerzés zsinórban. Érdekesség, hogy a Magyar Nagydíj nagyon gyakran volt fordulópont a listán.
Versenyző | Nagydíj | Legtöbb egymást követő pontszerzés | |
1 | Lewis Hamilton | Brit 2018 – Bahrein 2020 | 48 |
2 | Max Verstappen | Imola 2022 - Abu Dhabi 2023 (folyamatban) | 41 |
3 | Lewis Hamilton | Japán 2016 – Francia 2018 | 33 |
4 | Kimi Raikkonen | Bahrein 2012 – Magyar 2013 | 27 |
5 | Michael Schumacher | Magyar 2001 – Malajziai 2003 | 24 |
6 | Fernando Alonso | Európa 2011 – Magyar 2012 | 23 |
7 | Valtteri Bottas | Brit 2018 – Brit 2019 | 22 |
Lewis Hamilton | Bahrein 2023 - Abu Dhabi 2023 (folyamatban) | 22 | |
9 | Sebastian Vettel | Brit 2014 – Magyar 2015 | 21 |
Max Verstappen | Belga 2018 – Magyar 2019 | 21 |
Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!
https://formula.hu/parc-ferme/37153
Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.
Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:
Horner: Verstappenre nincs hatással a pénz és a hírnév
https://formula.hu/parc-ferme/37155
A hírek szerint 2023 világbajnoka nagyjából 70 millió amerikai dollárnak megfelelő összeget vágott zsebre az idény során, azonban Christian Horner szerint sem a pénz, sem a sikerek, sem a hírnév nem változtatta meg Max Verstappent.
"Szerintem nem változott meg azóta, hogy 18 éves korában csatlakozott hozzánk2 - mondta Horner a Sky Sports-nak. "Persze érettebb lett és most már egy fiatal férfi, de a lelkesedése, az odaadása és természetesen a fantasztikus vezetési készsége mit sem változott. Nem szállt a fejébe sem a hírnév, sem a vagyon, még mindig ugyanaz a srác."
Fotó: Red Bull Content Pool
Egy Mercedes-rekordnak a közelébe sem ért idén a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/37151
Összesen tizenhat F1-es rekordot írt felül ebben a szezonban Max Verstappen – a Red Bull klasszisa a száguldó cirkusz történetének legdominánsabb szezonját hozta össze, és bár több helyen a versenynaptár vagy a pontrendszer is a kezére játszott, de így is elképesztő magasságokban jár. Van azonban egy rekord, amelyet csapata a Red Bull nem tudott megdönteni – noha ez aligha a hollandon múlt –, ugyanis az egy szezonban megszerzett legtöbb dobogós helyezés továbbra is a Mecedesé a 2016-os szezonból. Szám szerint 33 pezsgőt bonthatott meg a dobogókon Hamilton és Rosberg abban az évben, a második és harmadik helyen is a Mercedes áll egyaránt 32 dobogóval 2015-ből és 2019-ből, 2014-ben pedig 31 alkalommal állhatott fel a pódiumra a Hamilton–Rosberg kettős, s csak ezt követi az ötödik helyen a Red Bull idei 30 dobogója.
FIA-státuszt kap a TCR World Tour, itt a 2024-es naptár
https://formula.hu/parc-ferme/37150
A WTCR megszűnése után idén vette át a túraautózás nemzetközi csúcsszériájának szerepét az újonnan létrehozott TCR Világsorozat, amelynek fordulóit az egyes regionális vagy helyi TCR-szériák versenyeihez hozzácsapva rendezték meg. A széria, amelynek bajnoka Michelisz Norbert lett a BRC Hyundai színeiben, a második idényére rangot lép, ugyanis immár az FIA által szankcionált versenysorozat lesz, így a hivatalos neve is FIA TCR World Tour lesz 2024-ben (kiegészülve a névadóként is funkcionáló gumipartnerrel, a Kumhóval). Az FIA és a TCR jogait birtokló WSC között három évre szól a megállapodás.
Egyúttal a 2024-es versenynaptárt is közzétették a szervezők, amely ugyanúgy kilenc fordulóból áll majd, mint idén, viszont sokkal nemzetközibb lesz, hiszen a WTCC-s évekből ismert Marrakesh révén Afrikába, Mid-Ohiónak köszönhetően pedig Észak-Amerikába is ellátogat a sorozat. Ez viszont azzal jár, hogy Európában négy helyett mindössze egyetlen fordulót rendeznek majd: az évadnyitó vallelungai futamokat – ami azt is jelenti, hogy a felújítás alatt álló Hungaroring, a címvédő Michelisz hazai pályája sem szerepel a menetrendben. Összesen tehát egy európai, egy afrikai, egy észak-amerikai, két dél-amerikai, két ausztrál és két ázsiai helyszín szerepel a naptárban: a brazil állomás pontos helyszíne még ismeretlen, az említett Marrakesh és Mid-Ohio mellett pedig újdonság lesz a szeptemberi kínai pálya is.
Az FIA TCR World Tour 2024-es versenynaptára:
Április 19-21. | Vallelunga, Olaszország |
Május 3-4. | Marrakesh, Marokkó |
Június 7-9. | Mid-Ohio, Egyesült Államok |
Július 19-21. | ???, Brazília |
Augusztus 2-4. | El Pinar, Uruguay |
Szeptember 20-22. | ZhuZhou International Circuit, Kína |
November 1-2. | Sydney Motorsport Park, Ausztrália |
November 7-9. | Bathurst Mount Panorama, Ausztrália |
November 14-17. | Makaó, Kína |
Videó: hány másodperc alatt cserélnek kereket a Red Bull F1-es szerelői totális sötétségben?
https://formula.hu/parc-ferme/37149
Érdekes kísérlet a világbajnok csapattól: vakon cseréltettek kereket a szerelőikkel. Az eredmény magáért beszél: az izommemória dolgozik...
„Mindenki Verstappent támogatná, ha Hamilton a csapattársa lenne”
https://formula.hu/parc-ferme/37147
Valószínűtlen párosítás, de időről időre mégis megpendítik, hogy Lewis Hamilton esetlegesen Max Verstappen csapattársa lehetne a Red Bullnál. A háromszoros nagydíjgyőztes tévés szakértő, Johnny Herbert azt fejtegette, miért nem működne egy ilyen kombináció, különösen abban az istállóban, ahol Hamilton lenne az új fiú.
„Az ilyet nem lehet kontrollálni. Megpróbálhatnak bármit, külön szobába zárhatják őket a hétvégére, ha a versenyre kerül sor, gondok lesznek, jönnek az incidensek, mint Senna és Prost között. Ugyanez lenne Lewisszal és Maxszal is, két ilyen elit versenyző azonos csapatban nem lehet, mert képtelenség kézben tartani” – mondta a PlanetF1.com-nak Herbert.
„Lewis tisztában lenne vele, hogy Christian Horner, Helmut Marko és a csapatban mindenki elsődlegesen Maxot támogatja, mert tudják, ő hozza az eredményeket. Megosztanák ezt a támogatást, hogy ugyanazt kapja Lewis Hamilton is? Nem működne. Szerintem a versenyzők tudják, hogy ez nem működne. Azt mondanám, Max lenne előnyben, mert Lewis érkezne a csapatába, de végül irányíthatatlan egóharccá fajulna a dolog. És ki nyerne? Gyanítom, hogy egyszerűen az, aki többet mesterkedne.”
Alonso: Más a fontos nálunk, mint az Alpine-nál, mi nyerni akarunk
https://formula.hu/parc-ferme/37148
Bevitt egy újabb horgot volt csapatának Fernando Alonso – a spanyol nem tért ki a válaszadás alól, mikor arra kérték, hasonlítsa össze az Alpine és az Aston Martin prioritásait, a felelt pedig csípősre sikerült.
„Talán van különbség az Alpine-hoz képest, sőt biztosan. Szerintem ez a csapat arra fókuszál, hogy nyerjen, és a következő évek versenyeire. Ez nem azt jelenti, hogy nem akarunk autókat eladni, mert az is segíti ezt a projektet. De igen, az elsődleges fontosságú a győzelem a Formula-1-ben, és csak azután jön magától a többi dolog” – idézi a PlanetF1.com Alonsót – a sorok között olvasva Alpine-nál épp ellentétes sorrendet tapasztalt.
Fotó: Aston Martin