Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az AS spanyol lap arról számolt be, hogy Jorge Martin meggondolhatta magát és mégis kitöltheti a 2026 végéig szóló szerződését az Apriliánál – annak ellenére, hogy korábban a kontraktus felbontásának szándékáról posztolt.
Mint arról mi is írtunk, néhány hete robbant a bomba, miszerint a regnáló MotoGP-világbajnok kihasználna egy a szerződésében lévő kilépési záradékot, amely lehetővé teszi számára, hogy egy év után otthagyja a noalei márkát, amennyiben hat forduló után nincs a vb-esélyesek között.

Az ügy pikantériája, hogy különböző sérülések – előbb a téli teszten, majd edzés közben, végül pedig a visszatérő futamán, a Katari Nagydíjon szenvedett balesetet – miatt a spanyol eddig egyetlen teljes hétvégét sem teljesített igazából az Aprilia színeiben, azaz kérdéses, hogy így is él-e a kitétel – nem beszélve a morális vetületekről.
A két fél eddig tartotta magát az igazához: Martin menedzsere, Albert Valera néhány hete jelezte, hogy pártfogoltja „szabad” 2026-ra, az Aprilia azonban tartotta magát ahhoz, hogy érvényes a címvédő szerződése, egyúttal figyelmeztette a rivális gyártókat, hogy ne környékezzenek meg egy aláírt motorost.
Úgy tűnik, hogy mostanra fordulat állhatott be az ügyben. Az AS ugyanis arról ír, hogy végül Martinék mégsem fogják felbontani a szerződést, hanem 2026-ban is az olasz márkánál fognak versenyezni a MotoGP-ben.
Az egyelőre nem világos, minek tudható be a pálfordulás. Vajon Marco Bezzecchi silverstone-i győzelme és asseni második helye miatt gondolta meg magát a versenyző? Esetleg ő maga győződött meg róla, hogy nem annyira rossz az RS-GP, amikor a napokban közel három hónap után újra felülhetett rá egy misanói privát teszten?

A The Race szerint ezek mellett az is belejátszhatott a vélt döntésbe, hogy a Martin-tábor tarthatott egy elhúzódó jogi hercehurcától, amely akár azzal is járhatott volna, hogy a spanyol ülés nélkül marad 2026-ra, hiszen a Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta egyértelműsítette: senkinek nem adnak indulási engedélyt egy rivális csapatnál, akinek szerződéses ügyei vannak máshol.
Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezére így reflektált a fejleményekre, amikor a The Race kérdezte: „Ami a jövőt illeti, nincsenek híreim. Az álláspontom, az álláspontunk továbbra is ugyanaz, mint az első naptól kezdve. Egyetlen ujjunkat sem mozdítottuk. Számunkra nincs hír, mivel szerintünk a jövő már eldöntött” – szögezte le Rivola.
A fentiek egyelőre mind sajtóértesülések, remélhetőleg egy hét múlva azonban tisztulhat a kép, amikor Martin a tervek szerint a brnói Cseh Nagydíj visszatérhet a versenyzéshez.
Mindenesetre a Martin megszerzésére legfőbb esélyes Honda esetén vélhetően ez a fejlemény azt jelenti, hogy jövőre is marad a jelenlegi felállásuk: Joan Mir és Luca Marini a gyári csapatnál, Johann Zarco és Somkiat Chantra pedig az LCR-nél – jóllehet, a jelenleg sérült thai helye azért kérdéses lehet idei harmatos produkciója miatt.