Colapinto öt évre került az Alpine-hoz
Az Alpine-hoz szerződő Franco Colapinto menedzsere elárulta, hogy a franciák öt évre szerezték meg védencét, ráadásul Flavio Briatore szeretett volna a menedzsmentbe is beszállni. Az átigazolás volt az egyik kiemelt témája Pitwall című hírháttérműsorunk mai kiadásának, mely itt tekinthető meg:
Ahogy arról az adásban is beszéltünk, egyre erősebbek azok a hangok, melyek szerint Colapinto nem sokáig marad tartalékversenyző, hanem hamarosan ő válthatja az eddig egyetlen futamot teljesítő Jack Doohant. Ennek kapcsán született egy írásunk azokról a versenyzőkről, akik egy teljes szezont sem kaptak az őket leszerződtető csapattól, ez ide kattintva érhető el.
Az új Haas-páros és egy Toyota-pilóta is beül a 2023-as autóba
A Haas bejelentette, hogy története során először úgynevezett TPC-tesztet (azaz korábbi autóval rendezett tesztet) szervez: a 2023-as versenygépet, a VF-23-ast fogják pályára vinni a héten Jerezben, méghozzá összesen három versenyzővel. Mindkét új szerzeményük, Esteban Ocon és az újonc Oliver Bearman is volán mögé ül, s a Toyota-kapcsolat okán lehetőséget kap Ritomo Miyata is, aki 2023-ban a Super Formula bajnoka lett, jelenleg pedig a Formula–2-ben szerepel.
Bearman óvatos optimizmussal tekint előre a 2025-ös évadra, ahol elsődleges célja, hogy sokat tanuljon rutinos csapattársától, Ocontól, majd le is győzze az egyszeres futamgyőztes franciát házon belül: „Jól fog teljesíteni, és megpróbálok majd felzárkózni hozzá. Természetesen az a célom, hogy legyőzzem őt, hiszen mindenki le akarja győzni a csapattársát. De a legjobbamat fogom nyújtani, és sokat tanulhatok tőle.”
Bottas szerint ismét odaérhet a Mercedes
„Most úgy érzem, hogy vannak jelei a visszatérésnek. Néha egészen nagyszerű teljesítményre képesek – ez leginkább pályafüggő. Tudom, hogy Toto mennyire éhes, ismét győzni akar. Azt gondolom, ismét oda fognak érni” – nyilatkozta a Motorsport Weeknek a Mercedeshez három év távollét után tartalékversenyzőként visszatérő Valtteri Bottas.
Ha már Wolffról esett szó, a Mercedes csapatfőnöke egy podcastben beszélt ismételten óriási balesetéről, melyet 2009-ben szenvedett el a Norfschleifén, s azt is elmondta, hogyan köszönheti ennek az incidensnek, hogy végül megismerte élete párját, Susie-t. Részletek ide kattintva olvashatók.
Perezék történelmi visszatérésre készülnek
Gyenge teljesítménye miatt a Red Bulltól távozni kényszerült Sergio Perez, az F1-es álomnak azonban nincs vége – legalábbis az érintett édesapja szerint: „Biztosíthatok mindenkit, hogy ami ezután következik, az történelmi lesz. Nagy dolgok várnak még rá. Az egyetlen dolog, amit elmondhatok az annyi, hogy Perez nem hagyta el a Formula–1-et” – nyilatkozta az idősebb Perez.
A mexikói helyére a Red Bullhoz szerződtetett Liam Lawson pedig arról beszélt, hogy a rajta lévő hatalmas nyomás evezetett ahhoz, hogy olyan akciókat hajtott végre, melyekkel felbosszantott két rutinos versenyzőt, egyfelől Fernando Alonsót, másfelől pedig épp Perezt. Az új-zélandi megszólalása itt található meg.
Horner: Az apaság természetes lesz Max számára
Max Verstappen és Kelly Piquet, akivel négy éve alkotnak egy párt, a szezonzáró előtt jelentették be, hogy gyermeket várnak. Ennek kapcsán kérdezték a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert, milyen apa lesz a 27 éves holland: „Mint tudjuk, vannak öccsei és húgai, illetve egy mostohalánya is. Ha gyerekeket látunk körülötte, akkor nagyon természetesen viselkedik, az én gyerekeimmel is. Szerintem azok közé tartozik, akinek az apaság nagyon természetes lesz.”
Vasseur: Lewis érkezése egy lépés a vb-cím felé
A 2025-ös szezon legjobban várt átigazolása Lewis Hamiltoné, aki 12 év után hagyta el a Mercedest, hogy a Ferrari versenyzője legyen Charles Leclerc oldalán. Frederic Vasseur, a maranellóiak csapatfőnöke érthetően izgatott a 40 éves pilóta érkezése miatt: „Az érkezése egy lépcsőfok a csapat fejlődésében. A saját tapasztalatát és hátterét hozva érkezik meg, és ez hasznos lesz a csapat fejlesztése szempontjából. Hasznos lesz Charles-nak és hasznos lesz a mérnököknek is, és ezt egy újabb lépésnek kell tekintenünk a megfelelő irányba.”
Vasseur emellett arról is beszélt, kik lehetnek idén a Ferrari fő riválisai, valamint elmondta, hogy nem aggódott a hétszeres világbajnok helyenként gyengébb 2024-es produkciója miatt. A Ferrari-vezér nyilatkozata itt olvasható.
Dakar: Lategan-parádét hozott a hétfő
Tegnap önhibáján kívül elvesztette az addig építgetett előnyét az összetett értékelést a második szakasz óta vezető Henk Lategan, ma viszont parádézott a Toyota dél-afrikai pilótája. A toyotás ezzel újra növelte előnyét az összetettben, tegnap este csak 21 másodperccel vezetett, most viszont közel hat perccel előzi meg Al-Rajhit, a győzelem pedig innentől kettejük között dőlhet el. Még nagyjából 800 versenykilométer maradt az idei Dakarból, de az utolsó három, egyébként rövidebb nap az Üres Negyed homokdűnéin zajlik majd, ami előszeretettel szokott fordulatokat tartogatni.
Sajnos egy magyar szempontból szomorú hír is tartozik a mai Dakar-szakaszhoz: Kovács Miklós csigolyasérülése miatt feladni kényszerült a viadalt a Qualisport csapata.