DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

Már márciusban bejelenthetik a Red Bull–Porsche együttműködést

Az elmúlt időszakban egyre intenzívebbé váltak az azzal kapcsolatos híresztelések, hogy a Volskwagen Csoport akár két márkával is beszállhat a Formula-1-be motorgyártóként az új hajtásláncok 2026-os bevezetésekor. A Motorsport-Total.com most arról számolt be, hogy különösen a Porsche érkezésére van jó esély, ugyanis a Red Bull-lal olyan előrehaladott állapotban zajlanak a tárgyalások, hogy voltaképpen már csak a két fél vezérkarának kell rábólintani a majdani együttműködésre – ez pedig a hírek szerint akár már idén márciusban is megtörténhet.

A Porsche – és mellette még az Audi is – állítólag azóta érdeklődik komolyan az F1-es szerepvállalás iránt, hogy döntöttek arról, hogy a 2026-tól érvénybe lépő motorszabályok szerint megszűnik az MGU-H használata. A Red Bull pedig ideális partner lehet, hiszen az idei évtől már saját motorrészlegük van – igaz, nemrég kiderült, hogy egészen 2025-ig, azaz a jelenlegi erőforrások használatának utolsó évéig támogatja őket a Honda, így az esetleges új márka egy addigra már jól kiépült infrastruktúrába csatlakozhat be.

rb-2022-hatulrol

Megnyílt az út az Acura Le Mans-i szereplése előtt

Az Acura – a Honda luxus/sportmárkája az USA-ban – bejelentette, hogy hosszabb távon marad a prototípus-versenyzésben, és 2023-ra új autót épít az LMDh (Le Mans Daytona hybrid) szabályok alapján. A Racer.com szerint a karosszériát gyártó partner az Oreca lesz.

A hivatalos közlemény arra tér ki, hogy a gyártó a tengerentúli IMSA-ban folytatja a szereplést – ahol 2019-ben és 2020-ban is megnyerte a jelenlegi csúcskategória, a DPi (Daytona Prototype International) bajnoki címét –, az új projekt azonban túlmutathat az amerikai sorozaton, hiszen az LMDh szabályok révén átjárhatóvá válik az IMSA és a WEC. Azaz az Acurák rajthoz állhatnak a Le Mans-i 24 óráson is két év múlva.

Egyelőre két másik gyártó látta meg a fantáziát az LMDh-ban: a Porsche és az Audi, akik ki is használják a konvergenciát, a WEC mellett az IMSA nagy versenyein is terveznek szerepelni.  

Új és régi csapata is felköszönti a születésnapos Checo Perezt

Az Aston Martinnál sem feledkeztek meg a csapat elődjeinél hét szezont lehúzó Sergio Perezről, aki ma ünnepli 31. születésnapját. „Furcsa érzés lesz idén veled csatázni, amigo, de alig várjuk, hogy újra lássunk a pályán” – írják a zöldek Twitterjén. Természetesen a Red Bullnál is felköszöntötték: nem mostanában fordult elő, hogy egy harminc feletti pilóta versenyzett a csapatban, ráadásul új emberként.

Feliz cumpleaños, Checo!

Amikor a fiatal Capirossi megelőzte a fiatal Rossit – a WC-nél…

1997-ben az Aprilia volt az egyik fő tényező a gyorsaságimotoros-vb két kisebb kategóriájában: a 250 köbcentisek között Loris Capirossi, a 125-ös géposztályban pedig a vb-címet is elhódító Valentino Rossi volt a fő sztárjuk. A két olasz versenyző annak idején több reklámot is vállalt a noalei gyártó számára – az egyik ilyen humoros klipet bányászta most első a jelenleg már a MotoGP Biztonsági Bizottságában tevékenykedő Capirossi, amely épp egy WC előtt játszódik (vajon innen kapta az ihletet Rossi a néhány évvel későbbi emlékezetes jerezi ünnepléséhez?):

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Loris Capirossi (@capirossiloris) által megosztott bejegyzés

 

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Rendkívül ritka 1955-ös Jaguar talált gazdára

Egy igazán egyedi és értékes 1955-ös Jaguar D-Type került új tulajdonoshoz az RM Sotheby's múlt hétvégi arizonai aukcióján. A vörös színű, versenycélokra épített autó 6 millió dollárért, vagyis körülbelül 1,7 milliárd forintért kelt el. Ilyen festéssel mindössze néhány D-Type létezik a világon.

Az egyedi darab az évek során számtalan tulajdonost megélt. Többek között a Led Zeppelin menedzsere, Peter Grant, valamint az F1 korábbi nagyura, Bernie Ecclestone is magáénak tudhatta.

dtype11

dtype12

dtype13

F1-es ülés lehet a tét az F2-es Red Bull-házimeccsben

A Formula Podcast adásában azokat a fiatalokat vettük sorra, akik bekerültek idén az F1-be, valamint azokat, akik még nem, de a továbbiakban esélyük lehet rá. Liam Lawson és Jüri Vips is közéjük tartozik, akik csapattársakként fogják egymást gyepálni a tavalyi nem épp elégedettségre okot adó szezonjuk után. A vonatkozó részt 11:39-től hallgathatjátok:

 

Kigyógyult a koronavírusból, már autóba is pattant Charles Leclerc

Kedden is folytatódik a Ferrari fioranói privát tesztje, s azt követően, hogy hétfőn három fiatal, Giuliano Alesi, Marcus Armstrong és Robert Svarcman kapott lehetőséget, kedden immár a maranellóiak egyik állandó versenyzője, Charles Leclerc ülhet be a 2018-as versenygépbe. A monacói pilótáról nagyjából két hete derült ki, hogy a mezőnyből ötödikként elkapta a koronavírus-fertőzést, mostanra azonban a jelek szerint kigyógyult belőle, Leclerc ugyanis már pályára is vitte az SF71H-t. Erről mutatunk néhány képet, amelyeket a Scuderia osztott meg – Carlos Sainz szerdán, míg Mick Schumacher és Callum Ilott csütörtökön vezethet majd:

leclerc-ferrari-teszt-1

leclerc-ferrari-teszt-3

leclerc-ferrari-teszt-2

Persze nem Olaszországról lenne szó, ha néhány elszánt rajongó nem lógott volna be a pálya közelébe. Leclerc rajongói Twitter-oldalán az alábbi videó bukkant fel.

 

Oliveira már gyári KTM-narancsban, de a hivatalos bemutatókat ducatis csapatok indítják

Bár még több hetet kell várnunk, hogy a pályán is láthassuk őket, a csapatot váltó versenyzők egy része már felöltötte új öltözékét: így tett többek között Valentino Rossi is rögtön az év elején. Most a KTM osztott meg néhány fotót a Tech3-től a gyári csapatukhoz előrelépő Miguel Oliveiráról, amint Brad Binder társaságában immár a gyári színekben látható, s a gyári RC16-oson is feltűnt a tavaly két futamot is nyerő portugál #88-as rajtszáma.

oliveira-ktm-1

oliveira-ktm-2

A fotók nem tekinthetők hivatalos csapatbemutatónak (bár aligha láthatunk majd nagy eltérést), de rövidesen azok is kezdetüket veszi. Egész konkrétan a hírek szerint az Esponsorama Ducati lesz az első február 5-én, amely lerántja a leplet a motorjairól – igaz, Luca Mariniét már több mint egy hónapja láthattuk VR46-os festésben pompázni, de Enea Bastianini versenygépe valószínűleg inkább a tavalyi dizájnra hajaz. Az Esponsoramát a Ducati gyári alakulata követi február 9-én 16 órakor, majd február 12-én jön a két KTM-es alakulat, február 15-én pedig a Yamaha gyári csapata 10:30-tól (a MotoGP.com összesítése alapján elképzelhető, hogy a szatellit Petronas SRT is ugyanekkor tartja a saját, természetesen a járványhelyzet miatt online eseményét – ők eredetileg az azóta törölt sepangi teszt előtti napra tervezték ugyanezt).

oliveira-ktm-3

oliveira-ktm-4

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Nézegess képeket a behavazott Hungaroringről!

A hét eleji havazás a mogyoródi pályát is elérte – íme, néhány fotó erről a Hungaroring Instagramján:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

Raikkönenre inkább ne számítsunk, ha pakolásról van szó

Egy poénos játékot szervezett két F1-es pilótája számára az Alfa Romeo. Kimi Raikkönennek és Antonio Giovinazzinak az volt a feladata, hogy minél gyorsabban elpakolják az előre kikészített tárgyakat az autó csomagtartójába. Ha Raikkönenen múlik, a család csak az utolsó pillanatban tud elindulni a nyaralásra, és akkor sem biztos, hogy minden csomag velük lesz...

Ki töltötte még úgy a vasárnapot, mint Roscoe?

Lewis Hamilton kutyája azt se nagyon akarta, hogy a gazdi a laptopot nyomkodja hétvégén...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Az eltiltás szélén a WRC 2019-es világbajnoka

Egy szabály miatt egyfutamos eltiltást kapott a Rali-világbajnokságon Ott Tanak, a sorozat 2019-es győztese - viszont egyelőre ezt a büntetést egy évre felfüggesztették. Tanak a Monte-Carlo Ralin kapott több defektet is és mivel nem volt nála elég pótkerék, így felnin autózott el az egyik gyorsasági szakasz végétől a szervizparkig. A szabályok miatt itt fel is adta a küzdelmet és kiállt, de a versenybírák nem álltak meg ennyinél, még kiosztották az említett büntetést is - nagyon szigorúan veszik azt a szabályt, hogy a szakaszok közötti etapokon négy "rendes" keréken kell haladni. Egyelőre nem tiltották el, de a következő esetnél már nem lesz pardon...

A stewardok egyébként is elemükben voltak a hétvége folyamán, mert megbüntették a futamgyőztes Sebastien Ogier-t, illetve Thierry Neuville navigátorát is, mert nem volt minden jól bekötve a sisakjuknál - őket viszont ezen a szinten elhanyagolható pénzbírsággal sújtották csak.

tanak_2

fotó: dppi

26 év után újra egy Alesi vezetett egy F1-es Ferrarit

Megkezdődött a Ferrari monstre privát tesztje Fioranóban, ahol összesen hét pilóta kap majd lehetőséget arra, hogy vezesse a 2018-as Formula-1-es autójukat. Hétfő délelőtt Giuliano Alesi ülhetett be elsőként a versenygépbe: a Ferrari Akadémia tagja életében először vezethetett F1-es Ferrarit – 26 évvel azt követően, hogy apja, Jean Alesi futamot is tudott nyerni eggyel az 1995-ös Kanadai Nagydíjon.

 

Délután egy másik akadémista, Marcus Armstrong pattant be az SF71-H-ba, ő is első alkalommal vezethetett F1-es gépet – az alábbiakban róla, fentebb Alesiről hoztunk néhány fotót:

Három Button egy képen: Jenson, Hendrix és Lenny

Közös fotót posztolt gyermekeivel Jenson Button: másfél éves kisfia, Hendrix Jonathan, valamint alig egy hónapos lánya, Lenny Monrow társaságában látható a képeken. Ahelyett, hogy a gyarapodó család elvonná kapacitásait az autósporttól, Button 2021-es szezonja sűrűnek ígérkezik: a Williams tanácsadója lesz, az Extreme-E-ben pedig saját csapattal versenyez.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jenson Button (@jensonbutton) által megosztott bejegyzés

GP2-es motor; Fernando gyorsabb nálad; James bejelentkezik – lelombozó rádióüzenetek

Innovatív szempontból gyűjt egy csokorba elhíresült csapatrádiós beszélgetéseket az alábbi videó: ezek a legdemoralizálóbb mondatok, amik valaha elhangoztak a tévéközvettésben!

"Fernando gyorsabb nálad" - a Ferrari elhíresült csapatutasítása Felipe Massának a 2010-es Német Nagydíjon.

"Hülkenbergnek igaza van!" - Fernando Alonso utal vissza Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen korábbi szópárbajára, miután ütközik a dánnal 2017-ben Sepangban.

"GP2-es motor!" - egy újabb Alonso-klasszikus, amelyben a Honda motorját minősíti.

"Nem!" - Max Verstappen határozott válasza, amikor Carlos Sainz elengedésére kérik a Toro Rossónál 2015-ben Szingapúrban. 

"Valtteri, itt James" - amikor a versenystratéga jelentkezik be Valtteri Bottas rádióján, az a történelmi tapasztalatok szerint aggasztó előjel a finn számára.

"Tetszik a humorérzéked" - még egy Alonso-sziporka, aki a mclaren-hondás években így reagálta le mérnöke motiváló üzenetét, miszerint a verseny végéig harcban lesznek.

A 2020-as év legjobb juniorversenyzőjének választottuk, lecsaptak rá az F2-ben is

A mindössze 17 éves francia Theo Pourchaire 2019-ben megnyerte a francia Formula-4-es bajnoki címet, 2020-ban pedig a nemzetközi Formula-3-ban szerzett első nekifutásra bajnoki ezüstérmet két futamgyőzelemmel, az egyikkel épp a Hungaroringen. A szezon utolsó két, bahreini helyszínen a Formula-2-ben is bemutatkozhatott a HWA színeiben, igaz, szerényebb eredményekkel, a mezőny hátsó traktusában. Kiváló szezonja révén az Autósport évkönyv 2020-as kiadásában egyértelmű fölénnyel ő lett az év legjobb juniorversenyzője, azaz 18 év alatti pilótája.

Nem csupán mi értékeltük őt a szerkesztőségben, remek F3-as szezonja révén a Sauber versenyzői akadémiájához tartozó Pourchaire 2021-ben már állandó jelleggel a Formula-2-es rajtrács tagja lesz, a HWA-nál jóval versenyképesebbnek számító ART-vel – velük szerepelt az alsóbb kategóriában is.

Videó: A Monte-Carlo Rali legjobb jelenetei

Akciódús versennyel és Sebastien Ogier győzelmével indult a Rali-világbajnokság idénye a hagyományos Monte-Carlo Ralival – íme, a legemlékezetesebb pillanatok:

Vezetett Daytonában Magnussen, de eltaktikázták a kvalifikációs futamot

Első alkalommal kvalifikációs futam határozta meg a daytonai 24 órás verseny rajtsorrendjét, melyet az egynapost megelőző hétvégén bonyolítottak le. A kvalifikációs futamot megelőző időmérő edzés a #31-es Action Express Racing Cadillac sikerét hozta Felipe Nasr pole-ja révén, de technikai szabálytalanság miatt a DPi kategória rajtrácsának végére sorolták az egységet. Ennek ellenére a 100 perces, felszáradó pályán zajló futamon Nasr és az őt váltó Pipo Derani végigelőzték a riválisokat, és megnyerték a futamot, megszerezve a Rolex 24 rajtelsőségét.

A #01-es rajtszámú Ganassi Cadillac sztorija épp ellenkező volt. A másfél hónapja még utolsó F1-es nagydíját teljesítő Kevin Magnussen a harmadik rajtkockába sorakozhatott fel az esős rajtnál, és rövidesen az élre verekedte magát. Az egység azonban nem akkor váltott slick abroncsokra, mint az összes többi DPi, a tévesnek bizonyuló taktika folytán Magnussen és társa, Renger van der Zande a kategória mezőnyének végén, hetedik helyen végeztek csak egy kör hátrányban.

A kvalifikációs futam első körei:

Egy mutató, amelyben az alfások mindenkit felülmúltak 2020-ban

A Racing Statistics YouTube-csatornája legfrissebb összeállításában azt vette sorra, hogy ki hány helyezést javított a rajttól a célig összesen a 2020-as versenyek során. Ebben a tekintetben pedig Kimi Raikkönen mindenkit lenyomott, de Antonio Giovinazzi is remekelt – nyilván könnyebb volt az időmérőkön gyengélkedő Alfa Romeóval több pozíciót előrelépni. De nem törvényszerű, hogy a hátulról indulók jól szerepelnek a listán, hiszen a williamsesek közül Nicholas Latifi ugyan ott van a dobogón, George Russell viszont csak hátul található. A sor végén a rendre az élről vagy annak közelében induló Mercedesek: Lewis Hamilton „nullszaldóval” hozta le a versenyeket, Valtteri Bottas viszont elképesztő mennyiségű pozíciót bukott – pedig a kieséssel végződő futamokat még csak nem is számolta a statisztika készítője.

Kulisszák mögött: Így okozott óriási meglepetést Monzában Pierre Gasly

Újabb érdekes tavalyi eseményt dolgozott fel az F1 YouTube-sorozata, amelyben szinte teljes csapatrádiózásokat hallgathatunk vissza: ezúttal Pierre Gasly Olasz Nagydíjon aratott győzelme volt terítéken. Érdekes megfigyelni, hogy az Alpha Taurinál azonnal tudták, hogy jó helyzetbe kerültek a jól/szerencsésen időzített kerékcsere révén (a videó átkattintás után indul!):

Videókon Ocon ralis kalandja

Esteban Ocon életében először szerepelt raliversenyen a most hétvégi Monte-Carlo Ralin, ahol egy Alpine A110S-sel indult az első két szakaszon egy promóciós esemény keretein belül. Miután kipróbálta a szakágat, a francia F1-es hősöknek nevezte a raliversenyzőket – most pedig az erről készült fotóösszeállítás után mozgóképen is megnézhetjük, hogyan boldogult az Alpine pilótája: