Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. augusztus 19. péntek

Megvan Guanyu Zhou F1-es rajtszáma

Az FIA nyilvánosságra hozta a 2022-es szezon hivatalos rajtlistáját, melyen a jövőre az Alfa Romeo tagjaként debütáló kínai pilóta is szerepel. A dokumentumból kiderült néhány érdekesség, így például az, hogy Zhou a 24-es rajtszámmal indul majd, amit utoljára még Timo Glock használt 2012-ben, de változik a Ferrari, Red Bull és az AlphaTauri elnevezése is. A maranellói istálló eddig a Scuderia Ferrari Mission Winnow néven futott, itt viszont simán Scuderia Ferrariként hivatkoznak rájuk, míg az energiaitalosoknál és testvércsapatuk esetében a következő idényben már nem lesz feltüntetve a Honda neve, helyette Red Bull néven futnak majd az erőforrások.

Kevés különbség fedezhető fel a Mercedes pilótáinak teljesítményében

Érdekes összeállítást posztoltak a Formula-1 Twitter-oldalán, ahol ezúttal a Mercedes párosának eddigi teljesítményét vetették össze. Bár az idény első felében úgy tűnt, George Russell jobb eredményekre képes a német márka versenygépével, később Lewis Hamilton is magára talált, ami a számokból is jól látszik. A futamokat, és az időmérőket tekintve Russell 7-6-ra vezet a csapattársa ellen, de a pontok tekintetében is csak 12 egységgel gyűjtött többet. Az istálló fiatal tehetsége még a legmagasabb rajtpozíciót nézve is jobban áll, ugyanakkor a versenyen elért legjobb helyezés eddig Hamiltoné a második pozícióval. A kiesések statisztikájára is érdemes figyelni, ugyanis idén eddig mindössze egyszer fordult elő, hogy nem ért célba egy Mercedes.

Videó: A top 10 onboard felvétel 2022-ből

Az F1 a YouTube-on összegyűjtötte az idei szezon tíz leglátványosabb fedélzeti kamerás felvételét. A videót a képre kattintva tekinthetitek meg!

Továbbra sem engedik rajthoz állni a NASCAR korábbi bajnokát

A Pocono Racewayen elszenvedett balesete után agyrázkódásra utaló tüneteket produkált Kurt Busch, aki azóta sem kapott rajtengedélyt. A 23XI Racing pilótája már több mint 20 esztendeje állandó résztvevője a Cup Series mezőnyének, 2004-ben bajnoki címet ünnepelhetett, és mindössze néhány futamot kellett kihagynia az évek során. Ezúttal más a helyzet, mivel 44 éves versenyző továbbra sem produkált kielégítő eredményeket, így az orvosok egyelőre pihenőre küldték, helyettese pedig a következő hétvégén is Ty Gibbs lesz.

„Az agyrázkódásból való gyógyulás nem zajlik egyenletesen. Jól érzem magam a felépülésem alatt, ezen a héten már részt vettem egy szimuláción, ahol a versenyeken lévő körülményeknek megfelelően terhelik a szívemet, és a testemet, ám nyilvánvalóvá vált, hogy még nem állok készen a visszatérésre. Érzelmileg ez volt messze a legnehezebb hét, hiszen érzem a javulást, de a versenyzés extrém mentális és fizikai erőfeszítést igényél, a testem pedig nem képes tolerálni ezt. Haladást értem el, keményen küzdök minden egyes nap. Mindent megtesztünk azért, hogy 100%-os legyek, és újra versenyezni tudjak” – írta hivatalos közleményében Kurt Busch.

A silverstone-i hősies kármentés után kimondtuk: Aleix Espargaro megnyerheti a világbajnokságot

Mint utólag kiderült, törött sarokcsonttal kvalifikált hatodiknak és ért célba kilencedik helyen a Brit Nagydíjon Aleix Espargaro, aki így csupán egyetlen pontot bukott a vb-éllovas Fabio Quartararóval szemben. A spanyol elképesztő kármentése és az Aprilia Maverick Vinales által (is) mutatott formája alapján pedig most először beszéltünk úgy Espargaróról a Formula Motocastban, hogy reális esélye lehet a vb-cím elhódítására – a vonatkozó rész 37:59-től hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egy év után ismét csapatot vált Di Grassi a Formula-E-ben

Lucas di Grassi az Audi Sport Abt kiszállása után került a 2022-es szezonra a Venturi alakulatához a Formula-E-ben, ahol eddig egy győzelmet szerzett. Most azonban bejelentették, hogy a Gen3-as éra első idényében már nem a Maserativá alakuló csapatot fogja erősíteni, hanem a Mahindrát: a széria korábbi bajnoka a hírek szerint többéves szerződést írt alá az indiai gyártóval, amely a The Race értesülései szerint akár azt is magában foglalhatja, hogy a brazil később a menedzsmentben foglalhat el valamilyen pozíciót.

Di Grassi Alexander Sims helyére érkezik, aki az évadzáró Szöul ePrix után a Formula-E-nek is búcsút int, hogy a hosszútávú versenyzésre koncentráljon. A 2016/2017-es idény bajnokának csapattársa a Mahindránál maradó Oliver Rowland lesz. Érdekesség egyébként, hogy jövőre az Abt is visszatér az elektromos formulaautós világbajnokságba, s nekik is a Mahindra szállítja majd a hajtásláncot.

digrassi-mahindra-1

Andrettiék az ellenállás ellenére sem tesznek le az F1-ről

Fél évvel ezelőtt tudatta a hírt Mario Andretti, hogy a fia, Michael által vezetett Andretti Autosport beadta jelentkezését a Formula-1-es szereplésre 2024-től. A különböző szériákban patinás alakulatnak számító csapat érkezésének lehetősége nem aratott osztatlan sikert az F1-ben: több istálló, így például a Mercedest vezető Toto Wolff is azon a véleményen van, hogy például az Audi beszállása értékesebb lenne, de az FIA sem feltétlenül gondolkodik egy tizenegyedik csapat felvételében.

Az 1978-as világbajnok szerint azonban így sem tesznek le az F1-ről: „Miért ne jöhetnénk a Formula-1-be? Gene Haas is megcsinálta. Pedig ő nem is száz százalékig versenyző – mi azok vagyunk. Fantasztikus háttere van Michaelnek, komoly és hozzáértő emberek. Mindent hosszú távra tervezünk. Nyilván szembesülünk némi ellenállással, ami csalódáskeltő pillanatnyilag. De feladjuk-e? Nem. Úgy gondolom, megérdemeljük, hogy ott legyünk” – fogalmazott Mario Andretti a Motorlat.com lapnak.

Túl sokáig nem várhat a döntéssel az Andretti Autosport: a marketingigazgatójuk, Jean-Francois Thormann jelezte, hogy már közelít a határidő a 2024-es csatlakozás eldöntéséhez – de mint azt hangsúlyozta: ők a Volkswagen-csoport márkáival ellentétben nem várnak a 2026-os szabályok véglegesítésére meg semmi másra, mert hamarabb szeretnének beszállni.

mario-andretti-dppi

fotó: DPPI

Különleges sisakkal búcsúzik a Mercedestől a vb-címre hajtó Vandoorne

A hétvégén rendezik a Formula-E idei utolsó fordulóját, a duplafutamos Szöul ePrix-t, amelynek Stoffel Vandoorne a világbajnokság éllovasaként vág neki. Ez lesz viszont egyúttal a Mercedes utolsó versenye is az elektromos sorozatban, így a jövőre várhatóan az újonnan formálódó DS Penske alakulathoz igazoló belga különleges bukósisakdizájnnal mond búcsút a gyártónak:

 

Vandoorne jelenleg 36 pontos előnnyel vezeti az összetettet Mitch Evans, 41-gyel Edoardo Mortara és 57-tel a már csak matematikai esélyekkel rendelkező Jean-Eric Vergne előtt, így jó esély van rá, hogy csapattársa, Nyck de Vries tavalyi diadala után ő is feljut a Formula-E csúcsára. A korábban az F2-ben is bajnoki címet szerző pilóta ugyanakkor elmondta: a szöuli hétvégének is ugyanolyan mentalitással vág neki, mint a korábbiaknak.

A Red Bull csapata ihlette a Monopoly legújabb verzióját

A Monopoly nevű társasjáték továbbra sem veszített a népszerűségéből, időnként pedig különleges változatok is készülnek belőle. A Formula-1 már korábban is témául szolgált a játéknak, miután néhány éve készült egy kiadás, mely a Mercedes istállója köré épült, idén tavasszal pedig Spa-Francorchamps 100. évfordulójára készítettek egy játékot. Ezt az utat folytatva most a Red Bull Racing nevével adnak ki egy gyűjtői darabot, amelynek dobozán az alakulat pilótái, Max Verstappen és Sergio Perez láthatók. A legújabb variánst a hírek szerint 50 euróért szerezhetik be a rajongók.

NASCAR: Raikkönen megkezdte a tesztet Virginiában

Megkezdte a felkészülést a NASCAR Cup Seriesben való bemutatkozására Kimi Raikkönen. Az egykori F1-es pilóta ezen a héten érkezett meg az Egyesült Államokba, kedden már túl volt az üléspróbán, nemrégiben pedig már az autót is pályára vihette. A tesztre a Virginia International Racewayen kerül sor, a széria speciális szabályai szerint. A finn versenyző elmondása szerint már korábban is versenyezhetett volna ebben az idényben, de nem szeretett volna kapkodni. „Nyilvánvalóan voltak lehetőségek arra, hogy idén többet vállaljunk, de azt hiszem, az egész egy kicsit túl gyorsan jött ahhoz, hogy mindkét oldalról a legjobbat nyújthassuk. Szerintem jobb volt várni a mostani versenyig, így mindenre fel tudunk készülni, és legalább 100%-ban elvégezzük a munkát. Hogy mi lesz az eredmény, azt senki sem tudja, legalább a lehető legjobb esélyt adjuk magunknak. Mi jön ezután? Nem tudom, megpróbálunk egy jó versenyt futni, élvezzük, és meglátjuk, mit hoz a jövő. Nincsenek más terveim. Jelenleg ennyim van, és innen megyünk tovább” – idézte Raikkönent a Motorsport.

Pourchaire nem marad jövőre az F2-ben

Theo Pourchaire második idényét tölti a Formula-2-ben, és jelenleg 21 pontos lemaradással az összetett tabella második helyét foglalja el Felipe Drugovich mögött. Amennyiben megszerzi a bajnoki címet, a szabályok értelmében nem maradhat a szériában a Sauber akadémiájának növendéke, de mint azt elárulta: a végeredménytől függetlenül sem láthatjuk jövőre a Formula-1 közvetlen előszobájában.

„Biztosan ez az utolsó szezonom az F2-ben” – jelentette ki Pourchaire a France Racingnek nyilatkozva. „Nem megyek még egy idényt. Pénzügyi szempontból nem lehetséges. Nem lenne jó megoldás, két év egy bajnokságban elég egy versenyzőnek. Ha nem megyek az F1-be, nem tudom, mit fogok csinálni. Még nem gondolkodtunk ezen a csapatommal. Meglátjuk. Talán adódik több lehetőség is. Egyelőre annyi biztos, hogy négy fordulóm még van az F2-es szezonból, a többit meglátjuk.”

A francia tehetség hozzátette: bár továbbra is az F1 az álma, már azt is nagyszerűnek tartja, hogy az F2-ig eljutott. Az viszont nagy kérdés, jut-e hely neki 2023-ban a száguldó cirkuszban: az Alfa Romeo az értesüléseink szerint meg fogja tartani Guanyu Zhou-t Valtteri Bottas mellett, így Pourchaire debütálása alighanem legfeljebb egy másik csapatnál kerülhet sor.

pourchaire-f2-hun-2022-dppi

Kellett-e volna büntetnie a Ducatinak vagy a MotoGP-nek az ittasan balesetező Bagnaiát?

A MotoGP nyári szünetének egyik forró témája volt Francesco Bagnaia ittasan elszenvedett autóbalesete, amely kapcsán egyesekben az is felmerült, hogy a hatóságokon túl a csapatának vagy akár magának a bajnokságnak is szankcionálnia kellett volna a ducatist – erről is kifejtettük a véleményünket a Brit Nagydíjat értékelő Formula Motocast-adásban 20:39-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Csak Leclerc kerülhet közel Maxhoz, Hamilton már nem”

Nagyon megdicsérte korábbi versenyzőjét, Max Verstappent Franz Tost. Az AlphaTauri, korábban Toro Rosso csapatfőnöke visszaemlékezett a holland klasszis első szárnypróbálgatásaira, de figyelmeztette is a világbajnok riválisait: még mindig van benne tartalék, még mindig nem láttuk a legjobb verzióját. Egy részletet emelünk ki az F1-Insidernek adott nyilatkozatából:

„Sosem volt gondja az F1-es autó sebességével, mindig mindent ellenőrzése alatt tartott már az elejétől kezdve. Eleinte néha túl agresszívnek bizonyult, ez néha balesetekhez vezetett. Azonban manapság már extrém magas színvonalon vezet és még mindig nem láttuk tőle a maximumot! Egyedül Charles Leclerc tud a közelébe férkőzni és tartani vele a lépést, Lewis Hamiltont már kikezdte az idő.”

-00122031_393

fotó: dppi

 

Megvan, hogy ki kap tesztlehetőséget a Ferrarinál

Sehol nem versenyez idén Robert Svarcman, aki a tavalyi Formula-2-es második hely után ebben a szezonban csak a Ferrari F1-es teszt- és tartalékversenyzőjeként kapott szerepet. Emiatt viszont nem meglepő az, amit Laurent Mekies sportigazgató mondott: Svarcman lesz az a fiatal pilóta, akire a Scuderia ellövi a kötelező kvótát, már ami az F1-es szabadedzéseket illeti. Ebben a szezonban minden versenyzőnek át kell adnia a helyét egyszer egy első szabadedzésre, a Ferrarinál mindkétszer Svarcman fog majd beülni, de azt a csapat még nem döntötte el, hogy mikor - Mekies annyit mondott, hogy biztosan nem olyan helyszínen, mint például Szingapúr, ahol a fő versenyzőknek minden megtett körre szükségük van.

-00120016_205

fotó: dppi

Horner odaszúrt egyet a Renault-nak, szerinte azóta teljes a csomagjuk, mióta a Hondával dolgoznak

A RacingNews365-nek adott interjút Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, a beszélgetés során pedig érintették azt is, hogy mennyire elégedett az istállóval és az ott dolgozókkal. Mint mondta, az volt a kulcs már tavaly is, hogy amint győzelemre alkalmas csomagot tudtak csinálni, azonnal készek voltak arra, hogy azt megfelelően kezeljék és be is húzzák vele a világbajnoki címet.

„Mindig is volt egy nagyon erős versenyzői hozzáállás és kultúra a csapatunknál azzal kapcsolatban, hogy hogyan állunk hozzá a versenyzéshez és a kihívásokhoz. Nem mindig volt meg ahhoz a csomagunk, hogy minden futamot megnyerjünk. Volt egy hiányzó alkotóelemünk 2014-től 2018-ig, de leginkább tavalytók kezdve végre megvan a teljes csomagunk, a csapat pedig azonnal élesnek bizonyult és készen állt arra, hogy ezt kihasználja. Ez látszik idén is” – szúrt oda Horner a korábbi motorbeszállítójának, a Renault-nak, hiszen a franciák erőforrásaival szakítottak 2018 után és addig rendszeresen rájuk mutogattak, mint a győzelmek kerékkötőire.

Christian Hornerrel a Formula.hu is készített exkluzív interjút nemrég, ez itt olvasható!

hörn

fotó: dppi

Az Aston szerint Szingapúrra a többiek is lemásolhatják a csapat új hátsó szárnyát

A 2022-es szabályok azt célozták az F1-ben, hogy eltűnjenek a klasszikus szárnyvéglapok az autókról, amelyek felkavarták a versenygépek mögött a levegőt, nehezebbé téve a követést. Az Aston Martinon azonban Mogyoródon megjelent egy véglapszerű elem, amely ugyanakkor annak görbülő kialakítása miatt megfelel a szabályok betűjének. Mike Krack csapatfőnök szerint a Hungaroringen már az összes csapat megvizsgálta ezt az elgondolást CFD-szimulációkkal és valóban, Christian Horner, valamint Laurent Mekies is arról beszélt, hogy ha erről egyeztettek az FIA-val az Astonnál és ez így szabályos, akkor érdemes lehet nekik is kipróbálni. Az Aston felemás eredményt ért el vele, de Krack szerint a többiek így is le fogják másolni a megoldást...

„Szerintem a barcelonai koncepcióváltásunk megmutatta, hogy képesek vagyunk az innovációra, hogy nekünk is vannak ötleteink. Most talán azt látjuk majd, hogy a többi csapat is hasonló felfogást alkalmaz. A következő olyan pályák, ahol nagy leszorítóerőre lesz szükség, Hollandia és Szingapúr. Meglepődnék, ha Szingapúrban még mindig mi lennénk az egyetlenek ezzel az ötlettel” – idézi Krack szavait a Racefans.

hungaro

fotó: dppi

Fenntartható üzemanyaggal működő motorokat akarnak az F2-ben, méghozzá nagyon hamar

Az FIA kiírta a tendert az új Formula-2-es motorokra, amiket 2024-től terveznek bevetni. A jelenlegi 3,4 literes V6-os (8750-es fordulatszámon leszabályozott) erőforrások 2018 óta teszik a dolgukat a sorozatban, a terv azonban az, hogy 2026-tól 100%-ban fenntartható üzemanyaggal működjenek az újak – ennek érdekében pedig már másfél év múlva, 2024-től újításokat vezetnének be. A motorgyártó cégek számára kiküldött tenderben az szerepel, hogy már 2024-től (2026-ig) olyan motorokra van szükség, amelyek 55%-ban fenntartható üzemanyaggal működnek, de úgy kell őket kifejleszteni, hogy képesek legyenek a 100%-ossal is dolgozni, de szükség esetén a jelenleg az F1-ben használt E10-et is bele lehessen tankolni. 

A tervek szerint tízezer kilométert kell kibírniuk az erőforrásoknak, amelyben a próbapadon eltöltött idő is benne van, a cél pedig az, hogy 150 kilogrammnál ne legyen nehezebb – a mostaniak 132 kilogrammot nyomnak. Egy tízlóerős emelést is szeretnének, 630 lóerős motorokról van szó.

f2_1

fotó: dppi

Mallorcáról jelentkezett be George Russell

Az F1-es pilóták a megérdemelt kéthetes pihenőjüket töltik, most áll az élet a sportág berkein belül, kivéve persze a menedzsereket, akik közül néhányan most járatják magukat csúcsra. A versenyzők viszont éppen feltöltődnek: George Russell például Mallorcáról jelentkezett be közösségi oldalán.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 

Ezt mondogatja magának Sainz, amikor rosszul mennek a dolgok a Ferrarinál

A GQ-nak adott interjújában mondta el Carlos Sainz, hogy milyen mantrát ismételget magának, amikor rosszul alakul egy-egy versenyhétvégéje vagy amikor egyszerűen csak rossz napja van, szomorú, levert, nem érzi jól magát:

„A Ferrarinál vezetek, Maranellóban vagyok, ma beülhetek a szimulátorba, tesztelni fogom az autót és hamarosan versenyezni is fogok. Ezt mondom magamnak nehéz időkben” – árulta el.

sainz01

fotó: dppi

Flavio Briatore Toto Wolff és Stefano Domenicali társaságában nyaral

A korábbi Renault-vezér töltött fel egy fotót a közösségi oldalára, amelyen a Mercedes csapatvezetőjével és a Formula-1 jelenlegi ügyvezető igazgatójával látható "pihenő" üzemmódban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Flavio Briatore (@briatoreflavio) által megosztott bejegyzés

 

Elektromos szörfdeszkával kapcsolódott ki Carlos Sainz

„Minden nap tanulok valami újat” – kommentálta az Instagramján megosztott rövid videót a nyaralása kapcsán a Ferrari spanyol versenyzője.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés