Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. szeptember 27. kedd

Megvan Guanyu Zhou F1-es rajtszáma

Az FIA nyilvánosságra hozta a 2022-es szezon hivatalos rajtlistáját, melyen a jövőre az Alfa Romeo tagjaként debütáló kínai pilóta is szerepel. A dokumentumból kiderült néhány érdekesség, így például az, hogy Zhou a 24-es rajtszámmal indul majd, amit utoljára még Timo Glock használt 2012-ben, de változik a Ferrari, Red Bull és az AlphaTauri elnevezése is. A maranellói istálló eddig a Scuderia Ferrari Mission Winnow néven futott, itt viszont simán Scuderia Ferrariként hivatkoznak rájuk, míg az energiaitalosoknál és testvércsapatuk esetében a következő idényben már nem lesz feltüntetve a Honda neve, helyette Red Bull néven futnak majd az erőforrások.

Megnyerheti-e az összes hátralévő futamot a Red Bull?

Elképesztő formába lendült az utóbbi nagydíjakon Max Verstappen és a Red Bull: a Francia Nagydíjtól kezdve már sorozatban öt győzelemnél jár a holland, aki ezzel a címvédés kapujába is ért. Összességében pedig már tizenegy versenyt nyert idén, azaz jó esély van arra is, hogy megdöntse Michael Schumacher és Sebastian Vettel egy szezonban aratott 13 diadalának rekordját. De vajon megnyerheti-e a hátralévő hat verseny mindegyikét a Red Bull? Pontosan ezt a kérdést tette fel a Motorsport.com is Christian Horner csapatfőnöknek:

„Ez egy hatalmas feladat lenne, és elég sokféle pálya jön majd. Ott van például Szingapúr: ha összevetjük Monzával, ott van a legtöbb kanyar a versenynaptárban. Huplis, utcai pálya, úgyhogy teljesen más kihívást jelent. Nagyszerű pozícióban vagyunk a bajnokságban, de minden versenyen támadni fogunk és a lehető legjobbat fogjuk nyújtani, a pontok pedig majd így jönnek maguktól. De tény, hogy gyorsak voltunk Spában, Zandvoortban, Monzában és még Budapesten is, szóval igencsak jól teljesít a különböző típusú pályákon” – fogalmazott Horner, megjegyezve azért, hogy várhatóan a soron következő Szingapúri Nagydíj a keményebb versenyeik közé fog majd tartozni.

verstappen-win-monza-redbull

Ocon is megosztott egy gyerekkori fényképet

A napokban a Monzában használt csapatruházat miatt osztott meg egy fényképet gyerekkorából Charles Leclerc, most pedig születésnapja okán Esteban Ocon tett hasonlóképpen. A francia pilóta szeptember 17-én töltötte be 26. életévét, ezért meghálálva a rengeteg köszöntést az alábbi fotót töltötte fel, melyhez az alábbiakat fűzte hozzá: „Nem sok minden változott. Köszönöm a szülinapi jókívánságokat!!!” – írta közösségi oldalán az Alpine versenyzője.

Jean-Eric Vergne megérti a McLaren döntését

2012-ben és 2013-ban Daniel Ricciardo csapattársaként versenyezhetett a Toro Rosso csapatánál  Jean-Eric Vergne, aki azóta már a Formula-E kétszeres bajnokának mondhatja magát. A francia pilóta nemrégiben a Sky Sports F1 'Any Driven Monday' című műsorában beszélt Ricciardo jelenlegi teljesítményéről. Úgy érzi, az ausztrál lefelé tartó spirálban van, ami akkor kezdődött, amikor elhagyta a Red Bullt. „Régóta nem beszéltem Daniellel. Amikor vele versenyeztem, egyértelműen ő volt az egyik leggyorsabb csapattársam valaha is. Nem igazán tudom mi történt vele, úgy értem, attól a pillanattól kezdve, hogy úgy döntött elhagyja a Red Bullt, szerintem a dolgok nem igazán a tervei szerint alakultak, és az esélye, hogy egy nap világbajnok legyen, amire mindig is vágyott, valószínűleg egyre inkább elúszik. Szomorúnak tartom a McLarennel való elválást, de megértem Zak Brown döntését is, hogy teret engedjen a csapatnak a fejlődésre, mert az nem hozta azt az eredményt, amire a csapat számított” – mondta Vergne.

Nem tervezik bővíteni az F2 és az F3 mezőnyét

A Formula 2 jelenleg 22 autóval áll rajthoz, míg a Formula-3-as bajnokság futamain 30 versenyző méri össze tudását a versenypályákon. Ezt a létszámot egyik oldalt sem szeretnék bővíteni a közeljövőben még akkor sem, ha több juniorcsapat is érdeklődne a belépés iránt. Erről a szériák vezérigazgatója, Bruno Michel beszélt nemrégiben. „Nem hiszem, hogy jót tenne a bajnokságnak, ha újabb csapatokkal bővülnének. Mindig vannak olyan csapatok, amelyek abba akarják hagyni, és ebben az esetben találhatunk új belépőket. Ez már sokszor megtörtént a múltban, a GP2-vel, vagy az F2-vel is, és ez valószínűleg folytatódni fog. Sok megkeresést kaptam olyan csapatoktól, akik szeretnének csatlakozni, de mindig ugyanazt mondom. Biztosnak kell lennünk abban, hogy több versenyzőnk van, mint ülőhelyünk, mert ha ez fordítva van, akkor az istállók bajban vannak. 30 autó szerepel a Formula-3-ban, ez fantasztikus eredmény, és egyáltalán nem szeretném növelni. Az F2-ben korábban 26 autónk volt, aztán lementünk 20-ra, és most úgy gondolom, hogy a 22 egy nagyon jó szám, ezért nem tervezem, hogy új csapatot fogadunk be” – mondta el Michel a Racefans számára.

Szeptember 18. egy emlékezetes dátum Nico Rosberg számára

2016-ban jelentős előnyben volt a Mercedes, az egyéni címért pedig a csapat pilótái, Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatáztak. Utóbbi kiváló formába került a szezon második felére, így végül övé lett a vb-győzelem, ebben pedig segítségére volt többek között a Szingapúri Nagydíjon aratott győzelem, mely karrierje 200. futamán jött össze. Sikeréről nemrégiben az F1 is megemlékezett a Twitteren. 

Novak Djokovic mellett edzett Nyck de Vries

Komolyan megviselte az Olasz Nagydíjon való beugrás a holland pilótát, aki Monzában a vakbélgyulladás miatt hiányzó Alexander Albont helyettesítette a Williams csapatánál. A Formula-E 2021-es világbajnoka egyből pontokat szerzett, ám a leintés után alig bírt kiszállni az autóból, ezért komoly edzésmunkára van szüksége. Ezt a pilóta maga is elismerte, sőt azt is elárulta, hogy nem akárkivel edzhetett együtt a napokban. „Abból az edzőteremből sétáltam ki, ahol Novak Djokovic mellett volt szerencsém edzeni. A nyakamon kellett dolgoznom, és hasonlókon, de nagyon jó volt. A vállaim jobban vannak, szerencsére a verseny után hamar magukhoz tértek, viszont határozottan elfáradtak” – mesélte nevetve az Autohebdo munkatársának. „Nem fogok panaszkodni, szombaton, vasárnap és hétfőn a felhők között jártam. Fantasztikus idők voltak, de fókuszáltnak kell maradnom, mert készen kell állnom arra, ami következik. Nagyszerű élmény volt, amit imádtam és rengeteg támogatást is kaptam, ugyanakkor az élet megy tovább!” – tette hozzá.

Esős időben parádézott a Red Bull Belgrádban

Látványos showt szokott rendezni az energiaitalos márka, ahol általában lenyűgöző járműveket vonultatnak fel, így többek között korábbi F1-es gépeket is közelről láthatnak a rajongók. Nemrégiben Bukarestben volt jelen a Red Bull showcar csapata, a hétvégén pedig Szerbia fővárosában parádéztak, ahol David Coulthard volt az egyik, aki megjáratta az RB7-est, az eseményről pedig néhány lenyűgöző fotót és videót is megosztottak a Twitteren keresztül az érdeklődőkkel.

Így áll jelenleg az F1 Esports Pro Series tabellája

Három futamon már túl van az F1Esports széria idei szezonja, az események egyik legnagyobb sztárja pedig a McLaren friss igazolása, Lukas Blakeley volt, aki tavaly még az Aston Martint erősítette, idén pedig kiválóan kezdte az idényt. Eddig megszerzett 65 egységével már 21 pontos előnyre tett szert a második helyen álló Red Bullos Frederik Rasmussennel szemben, míg a harmadik helyet a Haas tehetsége, Thomas Ronhaar foglalhatja el 35 pontos hátrányban. Mivel Blakeley két győzelmet is szerzett, így a konstruktőrök között is a McLaren Shadow vezet, az energiaitalosokat, valamint a Mercedest megelőzve.  

Jelentősen emelkedhetnek a jegyárak Monacóban

A hírek szerint sikerült megállapodni a Formula-1-nek és a Monacói Nagydíj szervezőinek, ám ennek szó szerint ára volt a RacingNews365 információi szerint. A problémákat az okozta, hogy a pálya különleges státuszt élvezett, miután ők voltak a televíziós közvetítés rendezői, megtartották a Paddock Club VIP-bevételeit, jócskán kevesebb jogdíjat fizettek másokhoz képest, ráadásul saját szponzoraik is előtérbe kerültek az F1 hivatalos támogatóival szemben. A portál valamint az Auto Motor und Sport értesülései alapján az új megállapodás miatt akár 30%-os emelkedés is bekövetkezhet a jegyárakat tekintve. Míg korábban a helyszínen ezüst és arany tribüncsomagokat kínáltak, addig jövőre kizárólag az utóbbi lesz elérhető. Ennek köszönhetően azok, akik a Casino tribünre vásárolnak belépőt 2023-ban közel 1400 eurót kell majd fizetniük a háromnapos jegyért, szemben az idei 1050 euróval, a legolcsóbb hétvégi lelátójegy pedig 700 euróba kerülhet majd.

Steiner: Mickből hiányzik a kiegyensúlyozottság

Egyre inkább úgy fest, hogy a vártnál is őrültebb pilótakeringőn rajta veszíthet Mick Schumacher: több jelölt is van a helyére a Haasnál, ráadásul az is felröppent, hogy akár a Ferrari akadémiájának kötelékeiből is kikerülhet. Günther Steiner, a Haas csapatvezetője – aki arról beszélt, hogy rutinos versenyzőt szeretnének – elmondta, hogy még van esélye a második F1-es idényét teljesítő németnek, de arról is beszélt, milyen téren kellene javulnia Schumachernek:

„Még nem tudjuk, hogy Mick maradni fog-e vagy sem. Nagyon jó versenyeket teljesített Kanadában, Nagy-Britanniában és Ausztriában. Viszont hiányzik belőle a kiegyensúlyozottság: gyakrabban kellene erős teljesítményeket nyújtania. Nem sietünk a pilótafelállást illető döntéssel, és van még lehetősége Micknek megmutatni, hogy mit tud” – idézi Steinert a PlanetF1.com szaklap.

mick-schumacher-dppi

NASCAR: Kialakult a legjobb 12 mezőnye

Egyetlen futam volt hátra a Cup Series idei rájátszásának első köréből, melyet Bristolban rendeztek meg, a verseny tétje pedig nem volt kicsi, hiszen a végén négy pilóta biztosan kiesett, ezzel elveszítve esélyét a bajnoki címre, amiért már csak 12-en küzdhetnek a folytatásban. Az első sorból Aric Almirola és Chase Briscoe indulhattak, de számukra nem sok babér termett a folytatásban. Az első szakaszt még Brad Keselowski nyerte, ám az RFK Racing versenyzője az élről volt kénytelen feladni egy defekt miatt, amivel többen is szembesültek, így például Denny Hamlin is. A második szakaszt már Christopher Bell vitte el, akinek úgy tűnt a végjátékban is lehet majd esélye, előtte azonban még történt pár dolog.

A továbbjutás reményében küzdő Kyle Buschnak például nem sok esélye volt a motorproblémáknak köszönhetően, de más Toyotás versenyzők, Bubba Wallace, Ty Gibbs és Martin Truex Jr. is technikai gondokkal küzdöttek. A rájátszásból egyébként Busch mellett még Tyler Reddick és Austin Dillon is kiesett, akik a futam egyik legnagyobb balesete miatt búcsúztak, míg a negyedik kieső Kevin Harvick lett, aki hatalmas drámán ment keresztül. Az utolsó kiállások előtt a Stewart-Haas Racing versenyzője simán vezetett, ám a csapat rosszul rögzítette az egyik kereket, amivel jelentős időt veszített. A legvégén aztán Chris Buescher örülhetett, akinek kapóra jött, hogy az élre kerülő Bell 30 körrel a leintés előtt defektet kapott, ezzel pedig átvette az első helyet, de ezek után sem volt könnyű dolga, mivel Chase Elliott jelentős tempóban érkezett mögötte. Buescher végül karrierje második győzelmét aratta, és sikerével az a kissé hihetetlen dolog állt elő, hogy a playoff első három futamán kizárólag olyanok nyertek, akiknek nem sikerült kiharcolniuk a továbbjutást az alapszakaszból.

Jönnek az Aragóniai GP futamai – itt a vasárnapi menü

A hét utolsó napján is a MotoGP-n lesz a hangsúly, hiszen következik a versenynap a Motorland Aragon pályán, de közben a WRX mezőnye is újabb fordulót teljesít – mutatjuk a napi programot:

9:00-10:00 Moto3, Moto2 és MotoGP bemelegítés

9:05-11:10 WRX, bemelegítés és Super Pole

11:00 Moto3, futam (Aréna4)

11:10-16:00 WRX, előfutamok

12:20 Moto2, futam (Aréna4)

14:00 MotoGP, futam (Aréna4)

17:06-18:00 WRX, elődöntők és döntő

motogp-vas-program

Undorító szabálytalanság a Moto3-ban: a bokszban akadályozták a riválist a szerelők – videó

Ahogy arról a Formula MotoGP Facebook-csoportban már írtunk, döbbenetes jelenetek játszódtak le az Aragóniai Nagydíj Moto3-as kvalifikációján: Max Biaggi csapatának két szerelője a felvételek tanúsága szerint szándékosan akadályozta a bokszból éppen kihajtani szándékozó Adrian Fernandezt, sőt a motorjához is hozzáértek – mitöbb, Herve Poncharal, a Tech3 csapatvezetője szerint első féknyomás is kimutatható volt a telemetriában.

Biaggiék nyilvánosan kértek bocsánatot a rivális alakulattól, és jelezték, hogy az érintett szerelőket szankcionálni fogják. A FIM mindenesetre már meg is tette ezt: pénzbírsággal és kétversenyes eltiltással sújtotta őket.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Szingapúr lesz az év legkeményebb versenye”

Jelenleg az Orosz Nagydíj törlése miatti bő kéthetes szünetét tölti a Formula-1-es mezőny, amely a hónap végén Szingapúrban folytatja a szezont. Több versenyző szerint a hepehupás utcai pálya pedig a hőséggel és az idei autókra jellemző pattogással kombinálva komoly feladat elé fogja állítani őket: „Kemény verseny lesz fizikailag és mentálisan is a huplikkal, a hőséggel és a pattogással. Szerintem ez lesz az év legkeményebb versenye. Óriási kihívás lesz az időmérőn egy kört összerakni, a futamon pedig kiegyensúlyozottnak lenni a pattogás mértéke mellett” – vélekedett a Ferrarit erősítő Carlos Sainz a RaceFans.net hasábjain.

Egyetértett vele az AlphaTauri pilótája, Pierre Gasly is, aki ennek ellenére is várja Szingapúrt: „Kell egy jót aludnom, hogy fizikailag jó formában legyek arra a versenyre. Tudjuk, hogy extrém körülmények lesznek. De imádom azt a pályát, hiányzott az elmúlt években, alig várom, hogy visszatérjünk oda” – fogalmazott a francia, míg honfitársa, Esteban Ocon ugyancsak nagy igénybevételre számít: „Rendkívül huplis lesz, úgy vélem, komoly kihívás elé fog állítani minket fizikailag. Imádom Szingapúrt, de maga a pálya nem tartozik a kedvenceim közé” – ismerte be az Alpine versenyzője, hozzátéve: a rázókövek is külön nehézségeket fognak jelenteni, mivel azokon autózni olyan a 2022-es F1-es gépekkel, mintha gokartban ülnének.

szingapur-dppi-f1-rajt

fotó: DPPI

Eggyel kevesebb csapat, egyetlen újonc – itt a teljes 2023-as MotoGP-mezőny

Az elmúlt hetekben az utolsó szabad helyek is elkeltek a MotoGP 2023-as rajtrácsán – utolsóként Augusto Fernandez érkezését jelentették be –, így összeállt a királykategória jövő évi mezőnye. Amely egy alakulattal soványabb lesz, mint idén, köszönhetően a Suzuki kiszállásának, de ezen kívül is lesz változás a csapat–gyártó kapcsolatokat illetően: az RNF Racing Yamaháról Apriliára vált (ezzel a hangvillásoknak először nem lesz, a noalei márkának pedig először lesz szatellit gárdája), míg a Tech3 hivatalosan Gas Gas márkanév alatt fogja indítani a két KTM-et. A versenyzői felállás négy istállónál nem változott: a Yamahánál, az Apriliánál, a Pramac Ducatinál és a VR46 Ducatinál. Egyetlen újonc lesz egyébként a rajtrácson a már említett Moto2-es vb-éllovas Fernandez személyében, távozik viszont Remy Gardner és Darryn Binder (előbbi a Superbike-vb-n, utóbbi a Moto2-ben folytatja), Andrea Dovizioso pedig már vissza is vonult.

Amit még érdemes megemlíteni, hogy a Ducati épp a minap tisztázta, hogy melyik csapat milyen típusú motort fog kapni: a gyári duó és a Pramac párosa fog a 2023-as géppel menni, míg a Gresini és a VR46 versenyzői GP22-es specifikációra ülhetnek fel – ez annyiban új, hogy idén Luca Marini is a legfrissebb változattal körözött.

Monster Yamaha: Fabio Quartararo, Franco Morbidelli

Ducati Team: Francesco Bagnaia, Enea Bastianini

Aprilia Racing: Aleix Espargaro, Maverick Vinales

Red Bull KTM: Brad Binder, Jack Miller

Repsol Honda: Marc Marquez, Joan Mir

Pramac Ducati: Johann Zarco, Jorge Martin

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fabio di Giannantonio

VR46 Ducati: Marco Bezzecchi, Luca Marini

LCR Honda: Alex Rins, Takaaki Nakagami

RNF Aprilia: Miguel Oliveira, Raul Fernandez

Tech3 Gas Gas: Pol Espargaro, Augusto Fernandez

motogp-spielberg-start-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Néhány éven belül visszatérhet Sepangba az F1?

A Malajziai Nagydíj 1999 és 2017 között képezte a Formula-1-es versenynaptár részét, s igen nagy népszerűségnek örvendett, az utóbbi években mégsem rendeztek futamot a sepangi pályán. A Sepang International Circuit vezérigazgatója, Azhan Shafriman szerint azonban nem kizárt, hogy a közeljövőben fordulat áll be ez ügyben – bár amikor erről kérdezték, azt is kihangsúlyozta, hogy előbb a koronavírus-járvány miatti gazdasági visszaesésből kell talpra állniuk:

„A mostani helyzetben a válasz nem, egyelőre legalábbis nem. Talán két-három éven belül, amikor a gazdaság már stabilizálódott” – fogalmazott a vezérigazgató. Hozzátette azt is: több tényezőt is meg kell vizsgálniuk az F1 visszatérése esetén, mint például azt, hogy miképp lehet mindezt a tehetségkutatással és a fenntarthatósággal összekapcsolni, és természetesen az anyagi szempontok is lényegesek. Shafriman emellett azt is elmondta, hogy az F1 önmagában kevés: „Ha a Formula-1 visszatér Malajziába, annak valami máshoz is kapcsolódnia kell, nem lehet csak önmagában a versenyről szó. Kell lennie másik okának is, ha F1-et rendezünk.”

f1-sepang-dppi

fotó: DPPI

D’Ambrosio is távozik a Venturi Formula-E csapatától

Mint ismert, a ROKit Venturi Racing a következő idénytől Maserati MSG Racing néven fog versenyezni, miután az olasz gyártó felvásárolta a csapatot, amely a nemrég véget ért szezonban a második helyen végzett a konstruktőri pontversenyben. A csapat vezetője, Susie Wolff már korábban egyértelművé tette, hogy nem lesz részese a Maserati projektjének, most pedig a csapatfőnök, Jerome d’Ambrosio is bejelentette távozását.

„A csapattal való közös utazásunk két hihetetlen szezon után véget ér. Én most új lehetőségek után nézek, de szeretnék mindenkinek köszönetet mondani a csapatnál a kemény munkáért, valamint az elhivatottságért, ami lehetővé tette, hogy az elmúlt szezonban az eddigi legversenyképesebb teljesítményünket tegyük le az asztalra. Szeretném megköszönni Susie-nak, illetve a részvényeseknek a belém vetett bizalmat. Hatalmas megtiszteltetés volt, és a versenyzői karrierem befejezése után nem is kívánhattam volna ennél jobb környezetet a fejlődésre. Az új éra kezdetével mindenkinek a lehető legjobbakat kívánom a csapatnál” – zárta üzenetét d’Ambrosio, aki a Virgin és a Lotus színeiben korábban 20 Formula-1-es nagydíjon is részt vett versenyzői pályafutása során.

Éles kritikák érik az F1-et Herta elutasítása kapcsán

Mint beszámoltunk róla, gyakorlatilag biztossá vált, hogy az FIA nem fogja különleges bánásmódban részesíteni az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez nem elegendő mennyiségű ponttal rendelkező Colton Hertát, akiről ezzel a Red Bull is letett, mint Pierre Gasly helyettese. 

A hír hallatán több IndyCar-versenyző is kiállt Herta mellett, és éles kritikákkal illették a Formula-1-et. A hatszoros futamgyőztes Graham Rahal például egy indulatos hangvételű Twitter-posztban tette egyértelművé véleményét: „Az F1 egy elitista sport. Nincs szükségük ránk. Emlékezzetek erre. Nekik csak a gazdag amerikai cégek és személyek pénze kell, a többiekkel nem törődnek. Ez mindig is így volt, és sosem lesz másképp. Ami pedig azokat illeti, akik szerint Colton Herta nem érdemelte ki a lehetőséget az F1-es szerepléshez: hatalmasat tévedtek. Legalább olyan tehetséges versenyző, mint a többiek, ha nem tehetségesebb. Bizonyítottan győztes típus. Megérkezett a csúcsra, és kivételes teljesítményt nyújtott. Az F1-ben vannak olyan fizetős versenyzők, akik a közelében sincsenek Colton tehetségének. Ezek tények.”

Az idei szezont a bajnokság negyedik helyén befejező Scott McLaughlin szűkszavúan ennyit reagált: „Az ő veszteségük. A srác egy főnyeremény.” Eközben az Arrow McLaren SP versenyzője, Felix Rosenqvist egyszerűen “hülyeségnek” titulálta az FIA döntését.

Albon a közösségi médiában jelentkezett be, Szingapúrban már versenyezne

Alex Albonnak vakbélgyulladás miatt kellett kihagynia a monzai Olasz Nagydíjat, a műtétet követően pedig komplikációk léptek fel, a thai versenyző azonban néhány napja immár saját otthonában lábadozhat, ahonnan most egy videóban igyekezett megnyugtatni az érte aggódó rajongókat.

„Jól érzem magam. Szombaton akadtak apróbb problémák, de az orvosok nagyszerű munkát végeztek, és nagyon hálás vagyok nekik, hogy ismét jó egészségnek örvendhetek, és keddre már a kórházat is elhagyhattam. Azóta Monacóban lábadozom, és már sétálgatni is elkezdtem. A célom, hogy készen álljak Szingapúrra, ami a legkeményebb futamok egyike, de meglátjuk, hogy alakulnak majd a dolgok.”

„Szeretnék köszönetet mondani a rengeteg kedves üzenetért, amit kaptam. Elolvastam, amennyit tudtam, és nagyon sokat jelentettek számomra. Köszönöm szépen, remélhetőleg Szingapúrban ismét találkozunk majd” – üzente Albon a rajongóinak az alább megtekinthető videóban.

Közleményben kértek bocsánatot az Olasz Nagydíj szervezői

Három nap alatt 336 000 néző volt jelen Monzában a Formula-1-es Olasz Nagydíj helyszínen, a kilátogató nézők közül viszont többen is panaszkodtak a hosszú sorok vagy éppen a jegyrendszer problémái miatt. A történtek miatt a szervezők nemrégiben egy közleményt adtak ki, amelyben igyekeztek leszögezni, hogy a körülmények szigorú ellenőrzése folyamatban van.

„Az Autodromo Nazionale Monza sajnálatát fejezi ki azon szurkolók számára, akik a legutóbbi Olasz Nagydíjon némi kellemetlenséggel szembesültek. A létesítmény alkalmazottai mindent megtettek azért, hogy egy olyan eseményt hozzanak létre, mely felülmúlja a korábbi látogatottsági rekordokat. Az Autodromo Nazionale Monza számára a szurkolók élménye kiemelt szempont, ezért a partnerekkel együtt is szigorú ellenőrzésbe kezdtek, hogy megállapítsák és kivizsgálják a kritikus problémák eredetét, valamint megtegyék az ebből következő intézkedéseket annak érdekében, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő újra” – írták a közösségi médiában.