Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. december 2. péntek

Megvan Guanyu Zhou F1-es rajtszáma

Az FIA nyilvánosságra hozta a 2022-es szezon hivatalos rajtlistáját, melyen a jövőre az Alfa Romeo tagjaként debütáló kínai pilóta is szerepel. A dokumentumból kiderült néhány érdekesség, így például az, hogy Zhou a 24-es rajtszámmal indul majd, amit utoljára még Timo Glock használt 2012-ben, de változik a Ferrari, Red Bull és az AlphaTauri elnevezése is. A maranellói istálló eddig a Scuderia Ferrari Mission Winnow néven futott, itt viszont simán Scuderia Ferrariként hivatkoznak rájuk, míg az energiaitalosoknál és testvércsapatuk esetében a következő idényben már nem lesz feltüntetve a Honda neve, helyette Red Bull néven futnak majd az erőforrások.

Búcsúzik a WTCR - itt a vasárnapi program

Vasárnap (november 27.)  
14:00 - 15:30 Extreme-E, Elődöntők  
17:00 - 19:00 Extreme-E, Döntő  
17:45 WTCR, 1. futam (tv: Eurosport 1, élő)
20:15 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 2, élő)

Videó: Ricciardo legmerészebb húzásai

Bár az utolsó hétvégén leginkább a visszavonuló Sebastian Vettelről szólt minden, az F1 YouTube-ja nem feledkezett meg Daniel Ricciardóról sem, aki talán utolsó F1-es versenyét teljesítette a 2022-es szezonzárón. Ennek apropóján összegyűjtötték az ausztrál legvagányabb előzései és megmozdulásai. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Kovács Zsombor a dobogóért ment a Rotax Világdöntőn, kilökték

Kovács Zsombor sokáig az első háromban haladt a Rotax Világdöntőn Portimaóban a Senior géposztályban, amivel idén a második magyar dobogót szerezhett volna egy gokartos világeseményen, Hideg Ádám után. A KMS Europe versenyzője a negyedik helyre kvalifikálta magát, amely pozícióját meg is őrizte a döntő futamra, majd rögtön az első körben előre tört a harmadik helyre. A 21 körös verseny alatt végig tolta maga előtt a két csatázó brit társát, majd a hetedik körben feljött a második helyre, ám féltávnál visszaesett harmadiknak. Az utolsó körökben nagyon feltorlódott az élmezőny, hét-nyolc gokartos követte egymást mindössze századokkal elmaradva, mikor Giuliano Raucci meglökte Zsombort, aki kicsúszott, így csak a 21. helyen ért célba.

A MicroMax kategóriában Fally Márkó nem ért célba, a MiniMax géposztályban pedig Zsebő Marcell nagyszerű versenyzéssel a 16. helyen zárt, ezzel ő érte el a legjobb eredményt a magyarok közül. A Juniorok közt Krepcsik Áron sokáig a középmezőnyben vitézkedett, azonban belekeveredett némi balhéba, ami után visszaesett a 34. pozícióba. Gyutai Péter a 27. helyen zárt a DD2 Mastersben, míg Bors Bertold a DD2-esek között a 22. pozícióban végzett.


Fotó: MGSZ

Szavazz az év akciójára

Idén is elindította szavazását az FIA az év autósporttal kapcsolatos legjobb megmozdulásait illetően. Az általatok legjobbnak vélt jelenetsorra ide kattitnva tudtok szavazni.

Ezzel a képeslappal foglalja össze a szezont az F1

Megérkezett a szokásos képeslap a szezon végén, de mi persze azért várunk ám egy karácsonyi kiadást is a későbbiekben!

 

Mit tippeltek a szezon előtt az F1-es versenyzők?

Nézzétek meg a képre kattintva, hogy mire számítottak a szabályváltozásokat hozó 2022-es szezon előtt a pilóták.

Győzelemre is esélyes magyarok a végső futam előtt a Rotax Világdöntőn

Korábban már beszámoltunk Kovács Zsombor nagyszerű teljesítményéről a portimaói Rotax Világdöntőn, ahol bolygónk legjobb gokartosai mérik össze tudásukat. A mai napon 11:36-tól kezdődnek a magyar érdekeltségű versenyek, melyeket ide kattintva élőben is lehet követni. A döntő futamok előtt vessünk rá egy pillantást, miként állnak honfitársaink! A legifjabb magyar Fally Márkó, aki bejutott a döntőbe a MicroMax kategóriában, ő a 18. helyről vághat neki a mindent eldöntő versenynek, míg Zsebő Marcell a 23. helyről fog indulni a MiniMax géposztályban.

A Juniorok között Krepcsik Áron hatalmasat javított a selejtezőfutmokon pénteken, ezzel összesítésben a 18. helyig küzdötte fel magát. A Senior kategóriában van talán a legnagyobb reménységünk, a már említett Kovács Zsombor személyében, aki tartja a negyedik pozíciót, így - bár nem szeretnénk semmit sem elkiabálni - akár még a győzelemre is jó esélye van. A Seniorok döntője a hivatalos időterv szerint 14:36-kor fog elrajtolni, s 21 kör áll majd a rendelkezésükre. A szintén ebben a kategóriában induló Dominkó Arnold sajnos nem került be a legjobb 36 közé, így nem jutott be a döntőbe, ő az 56. helyen zárt a 71 fős mezőnyben.

A DD2-ben Bors Bertoldnak sikerült bejutnia a fináléba, onnan edig a 34. helyről indulhat majd, míg a DD2 Masters kategóriában Gyutai Péter a 25. helyről várhatja a végső megmérettetést. A program a tervek szerint fél öt után pár perccel zárul, de annyi biztos, hogy érdemes lesz követni a magyarokat a Rotax Világdöntőn!

Fotó: MGSZ

Nem hosszabbít ikonikus szponzorával a McLaren

Nem hosszabbítja meg az idei szezon végén lejáró együttműködését a McLaren és a Gulf Oil. A két márka először a hatvanas évek végén került kapcsolatba egymással, s az évtizedek során több felvonásban számos sikert értek el közösen ikonikus festésű versenyautóikkal a különböző szakágban. Legutóbb 2020-ban kötöttek ismét szerződést, amelynek eredménye volt többek között a 2021-es Monacói Nagydíjon látott különleges autófestés. Bár most véget ér a partnerség, Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója jelezte: bármikor újra a fedélzeten köszönthetik „régi barátaikat”.

mclaren-gulf-dppi

Ocon: Nem volt szükség Fernando kritikáira

Nem épp feszültségektől mentes két évet töltött el egymás mellett Esteban Ocon és Fernando Alonso az Alpine-nál: legutóbb a Sao Pauló-i Nagydíj sprintjén kerültek felszínre az ellentétek, miután az első körben kétszer is összeértek. Alonso a leintés után úgy nyilatkozott, hogy „egész évben ilyen volt” a csapattársa, de örömét fejezte ki, hogy már csak egy futama van hátra az alakulatnál.

Ocon azonban a neki címzett célozgatások ellenére is tiszteli a kétszeres világbajnokot, még ha az interlagosi megnyilvánulásai nem is estek jól neki: „Nem titok, hogy csalódott voltam, amikor láttam néhány megjegyzését a futam után. Nem volt szükség néhány kritikára, amit tett. De nagyon tisztelem őt. Mindig is tisztelni fogom azért, amit a pályán elért az évek során. Ő a sport legendája, és ez nem fog változni, de ettől még kissé csalódott voltam” – idézi a franciát a Formula1.com.

alonso-ocon-dppi

fotó: DPPI

Cáfolja a Kínai Nagydíj törlését az F1

Mi is beszámoltunk róla, hogy a BBC nemrég arról értesült, hogy a továbbra is fennálló koronavírus-korlátozások miatt 2023-ban is törölhetik a Formula-1-es Kínai Nagydíjat. Sanghajban 2019-ben rendeztek utoljára futamot, azóta már háromszor is le kellett fújni az ottani versenyt (illetve idén be sem került már a naptárba). A fő gondot a beutazási korlátozások és a karanténkötelezettség jelenti, amely alól állítólag az F1-es személyzet sem kapna kivételt.

Mindezek ellenére az AFP-nek nyilatkozva cáfolta az F1 egyik munkatársa, hogy törölték volna a kínai fordulót: „Továbbra is vizsgáljuk a koronavírus-helyzetet Kínában, és szoros párbeszédet folytatunk a promóterrel és a hatóságokkal. Kína bekerült a 2023-as versenynaptárba, s amíg nem jelentünk be mást, ez így is marad” – fogalmazott. Mindenesetre amennyiben mégis törlik a sanghaji állomást, négyhetes rés keletkezhet az Ausztrál és Azerbajdzsáni GP-k között a menetrendben.

sanghaj-f1-dppi-2019

fotó: DPPI

Hamilton vagy Verstappen volt jobb az első nyolc szezonjában?

Összegíűjtöttünk néhány adatot a racing-statistics.com segítségével Max Verstappenről és Lewis Hamiltonról, összehasonlítva a két pilóta első nyolc évét a száguldó cirkuszban. Mit mondanak a számok?

  Verstappen Hamilton
Világbajnoki címek 2 2
Futamgyőzelmek 35 33
Dobogók 77 70
Pole-pozíciók 20 38
Leggyorsabb körök 21 20
Versenyek száma 163 148
  2015-2016 Toro Rosso 2007-2012 McLaren
  2016-2022 Red Bull 2013-2014 Mercedes

Bejelentette a Toyota, hogy nincs mit bejelenteni a WEC-ben

Nem változik a japán márka versenyzőhatosa a világbajnokságon. A pénteki bejelentés értelmében a bajnoki címet és Le Mans-i 24 órást megnyerő trió, azaz Sebastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa vezeti a #8-as rajtszámú Toyota GR010 Hybrid hypercart, a szezont harmadikként záró Kamui Kobayashi, Mike Conway és Jose Maria Lopez pedig a #7-es számú autót. A Toyota Gazoo Racing ugyancsak megerősítette, hogy Kobayashi idei szerepkörét átviszi a 2023-as szezonra: a japán a versenyzés mellett a csapatfőnöki teendőket is ellátta.

Változás várható viszont a tartalékpilóta poszton, amelyről nem tér ki a mai bejelentés. A Toyota beugrója ugyanis eddig Nyck de Vries volt, de a Formula-1-es ülés logikusan azt jelenti, hogy WEC-s szerepéről le kell mondania. A Motorsport.com megemlíti, hogy De Vries Lopezt szoríthatta volna ki a #7-es autóból a következő szezonban, a holland AlphaTauri-szerződése azonban az argentin megmenekülését jelentette.

Kijött a WRC és ERC 2023-as naptára – visszatér a Rally Hungary

A Motorsport Világtanács pénteken elfogadta a két ralis sorozat versenynaptárát. A világbajnokság 13 fordulóból áll, akárcsak idén, de három változás is lesz a helyszínekben: visszatér 2020 után Mexikó és 2019 után Chile, valamint új eseményként érkezik a Közép-Európa Rali, amely főleg Délkelet-Németországban zajló, de Ausztriába és Csehországba is átnéző aszfaltos verseny lesz. Az új érkezők miatt Spanyolország, Belgium és Új-Zéland esik ki. Az Észak-Írországban és Szaúd-Arábiában tervezett ralikra nem kerül sor 2023-ban.

Egyúttal a Rali Európa-bajnokság versenynaptárát is kiadták. A nyolc helyszín között újdonság a szezont nyitó Skandináv Rali Svédországban, a magyarok számára azonban a negyedik Rally Hungary az igazán érdekes: a zempléni régióban rendezett verseny egy év szünet után kerül vissza az Eb-menetrendbe – ha végleges lesz a szerződés a WRC Promoterrel, a verseny ugyanis egyelőre még csillagozott. Az ERC-ből a 2022-es naptárhoz képest az Azori-szigetek és a Katalán Rali hiányoznak.

Fordulat: Rob Huff visszatér a Zengőhöz a WTCR-szezonzárón

Alig több mint hét hete jelentette be a Zengő Motorsport, hogy „az elmúlt hónapok eseményeinek következményeként” távozik a csapattól a korábbi világbajnok, Rob Huff, aki 2022-ben két futamot nyert és a bajnokság előkelő harmadik helyén állt, a WTCR Trophy elsőségét pedig már korábban bebiztosította.

Bahreinben Boldizs Bence versenyzett Huff autójával, a magyar pilóta pedig a szezonzáróra, Szaúd-Arábiába is elutazott. Dzsiddában azonban érkeztek furcsa jelek: a nevezési listán Huff neve szerepelt, és a TouringCarTimes szaklap is arról írt, hogy a hétvégén még Makaóban versenyző és az utcai pályán 11. győzelmét szerző brit visszatér.

Zengő Zoltán magyar idő szerint kora délután erősítette meg egy videós bejelentkezésben, Huff valóban visszaül az autóba, hogy harcba szálljon a bajnoki harmadik pozícióért, amelyhez képest a kihagyott verseny ellenére is csak 13 pont a lemaradása. Huff már ma este vezetni fogja a Cuprát, a magyar idő szerint 17:30-kor kezdődő teszten.

Az évtized végéig marad a népszerű F1-es betétsorozat

Hivatalos honlapján jelentette be a Formula-1, hogy a sokak által kedvelt Porsche Szuperkupa a 2030-as szezon végéig a száguldó cirkusz betétsorozata marad, ezzel lekötve a nézőket a holtidőben, mikor épp nem F1-es, F2-es, vagy éppen F3-as autók köröznek a pályákon. A széria először 1993-ban tűnt fel Formula-1-es hétvégén, jövőre pedig nyolc európai helyszínen - közük a Hungaroringen - is megmutatják magukat, miközben az ázsiai versenyeken a japán és az ázsiai Porsche Carrera Kupa futamainak örülhetnek majd a helyiek.

A Porsche Szuperkupa 2023-as versenynaptára:

HelyszínIdőpont
Imola  május 19-21.
Monaco május 25-28.
Spielberg június 30-július 2.
Silverstone július 7-9.
Hungaroring július 21-23.
Spa-Francorchamps július 28-30.
Zandvoort  augusztus 25-27.
Monza szeptember 1-3.
 

 

Videó: Egy 1997-es interjú a gyermek Hamiltonnal

Egy 1997-es videó került elő Lewis Hamiltonról, amikor is a még csak feltörekvő tehetség arról beszélt a BBC 2-es csatornáján futó Fekete britek című műsorában, hogy az álma a Formula-1-be kerülni. Ron Dennis is nyilatkozott, hiszen a McLaren már ekkor felfigyelt Hamiltonra.

 

Gasly és Tsunoda utolsó karaokeja

Miután Pierre Gasly idény végén távozott az AlphaTauritól, a következő szezont pedig már az Alpine-nál kezdi meg - teljessé téve így az istálló francia felállását -, Tsunodával egy utolsó közös karaokera vállalkoztak. Felcsendült Adele-től a Hello, amit már korábban is hallhattunk tőlük, valamint az Oasistől a Wonderwall.

Egy F1-es versenyző étrendjéről nem éppen ez a menü jut eszünkbe

Sergio Perez egy Big Mac társaságában pózol Instagram-oldalán. Nem gondoljuk, hogy a Red Bull-versenyzőnek ez a megszokott ebédje – inkább arról van szó, hogy Perez annyira népszerű Mexikóban, hogy még a gyorsétteremlánc is vele reklámoz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Checo Pérez (@schecoperez) által megosztott bejegyzés

Dokumentumfilm-sorozat készült Marquez rehabilitációjáról és visszatéréséről – itt az előzetes

A 2021-es szezon eseményeit feldolgozó, Drive to Survive-stílusú MotoGP Unlimited után újabb MotoGP-s tematikájú dokumentumfilm-sorozat érkezik az Amazon Prime Videóra: ezúttal Marc Marquez legutóbbi műtétje és azt követő rehabilitáció, valamint a visszatérése lesz a középpontban. A Marc Marquez ALL IN címet viselő ötrészes sorozat februárban jelenik meg, az előzetesét azonban már most bemutatták – íme:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Énekléstől a pingpongozáson át a lába között lifegő valamiig – Vettel legjobb rádiózásai

Sebastian Vettel nemcsak az eredményeivel, hanem többek között humorával is letette a névjegyét a Formula-1-ben, s ez kiderül a széria YouTube-csatornája által készített csapatrádiós válogatásból is, amelybe persze került be bőven ingerült vagy épp ünneplős üzenet is a visszavonult négyszeres világbajnoktól. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

vettel-radio-f1-video