DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

Videó: Így játszott egymással a leggyorsabb körért Bottas és Verstappen

A Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj hajrájának egyik érdekessége volt, hogy a rajtbalesete után top 10-en kívül autózó Valtteri Bottast kihívta a Mercedes friss szett lágy abroncsért, hogy azon a leggyorsabb kört megfutva elvegyék Max Verstappentől a bónuszpontot. Csakhogy a finn éppen a holland környékén tért vissza a pályára, akit így el kellett engednie. A Red Bull-os azonban visszalassított, hogy Bottas ne tudja megfutni a leggyorsabb kört, majd újra kék zászlós közelségbe került hozzá. Emiatt a Mercedes aztán másodszor is a bokszba hívta a pilótáját, aki végül az utolsó körben csente el az extra pontot a vb-éllovastól.

Minderről Verstappen és a két érintett csapatfőnök már nyilatkozott, most pedig a tv-közvetítésből nagyrészt kimaradt jeleneteket is visszanézhetjük – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

bot-ver-fl-video

Spába már megérkezett a hó: fotók

A Spa-Francorchamps-i pálya tette közzé ezeket a képeket: megérkezett a hó a legendás F1-es pályára!

 

Russell: Veszítenünk kell ahhoz, hogy nyerhessünk

Érdekes gondolatot fogalmazott meg a The High Performance Podcastnek adott interjújában George Russell: a Mercedes F1-es pilótája szerint ugyan 2022 közel sem úgy alakult a csapat számára, ahogy azt remélték, ez az év összességében mégis hasznos lehet számukra a későbbiekre nézve.

„Szerintem a fejlődés szempontjából veszíteni kell, hogy képesek legyünk nyerni. Szerintem nekem idén voltak bukásaim és kisebb sikereim, de csapatként, Mercedesként azért vagyunk itt, hogy nyerjünk. A csapat nyolc évig zsinórban nyerte a vb-címeket, nem azt akartuk idén elérni, hogy ne legyünk képesek nyerni. Kiegyensúlyozottak voltunk, értünk el eredményeket, szilárdak voltunk, de nem azért vagyunk, hanem azért, hogy nyerjünk. Viszont véleményem szerint akkor lehet a legtöbbet fejlődni, ha valaki elront valamit” – mondta Russell.

f1-russell-mercedes-wolff

fotó: dppi

Verstappen, Hamilton és Vettel is rangos díjat vehetett át

Vasárnap rendezték az egyik legnívósabb autósportos szaklap, a brit Autosport hagvományos év végi díjátadó gáláját, amelyen számos F1-es pilótát is jutalmaztak. Az év versenyzőjének például a rekordokat halmozva címet védő Max Verstappent választották, míg versenygépe, a Red Bull RB18-as pedig az év autója lett. Elismerést kapott viszont Lewis Hamilton is, aki pedig az év brit versenyzője lett – annak ellenére, hogy először zárt karrierje során győzelem nélkül egy F1-es idényt. Mercedeses kollégája, George Russell viszont nyert futamot, s a brazíliai sikere sem maradt észrevétlen, ugyanis az nyerte el az év pillanata díjat. Guanyu Zhou lett az év újonca, míg a visszavonuló négyszeres világbajnok Sebastian Vettel pályafutását Gregor Grant újságíróról elnevezett életműdíjjal ismerték el az este során.

Sainzéknál esküvő volt, naná, hogy Norrist is hívták!

A hétvégén nagy lakodalom volt a Sainz családban, ugyanis a spanyol F1-es pilóta unokatestvére - és egyben menedzsere - Carlos Onoro Sainz megnősült. A madridi esküvőre meghívták a család jó barátját, a McLarennél versenyző Lando Norrist is, a képeket és a közösségi médiában terjedő videókat elnézve pedig biztosan nem lehetett ok a panaszra, hiszen Norris még a keverőpult mögé is beállt.

 

Pedro de la Rosa és a pályahatárok: a foci-vb-ről hozott fel példát

Pedro de la Rosa, aki az Aston Martin istállójának nagykövete lett az idén, egy igazán frappáns költői kérdést fogalmazott meg az interneten, utalva a labdarúgó-világbajnokságon esett Japán gólra, amely a németek kiesését jelentette. "Ha még erről sem tudjuk eldönteni, hogy kint volt-e, vagy bent, akkor hogy az ördögben fogunk megegyezni a pályahatárokat illetően?" - tette fel a jogos kérdést De la Rosa.

 

Melyik volt a legszebb autó 2022-ben?

Idén új éra kezdődött a Formula-1-ben, amely teljesen váratlan megoldásokhoz és új formavilághoz vezetett. Nektek melyik volt a kedvenc autótok a mögöttünk hagyott szezonban?

 

Ezek voltak a legjobb rádiózások az F2-ben

Idén is volt mit hallgatni a Formula-2-es rádiókban! A képre kattintva tekinthetitek meg a videót!

Videó: A legszebb előzések az idei szezonból

Az F1 összegyűjtötte a leglátványosabb előzéseket az összes 2022-es versenyről. Nálatok melyik a nyerő? A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ókori egyiptomi sírba ereszkedett le Lewis Hamilton

A hétszeres világbajnok Szakkarában, az egyiptomiak legősibb temetkezési helyszínén járt. A brit régészkedett egyet, majd egy sírba is leereszkedett, szó szerint: egy kötélre rögzítve engedték le a mélybe. Hamilton egyébként a Dior márka Gízában tartott divatbemutatója miatt járt Egyiptomban.

 

Coulthard: Idióta barom, aki szerint Verstappen csak az autója miatt nyert

Erős hangvételű interjúban formált véleményt Max Verstappen kritikusairól a 13-szoros nagydíjgyőztes. David Coulthard egy holland oldalnak, a Formule1.nl-nek beszélt.

„Ahogy Lewisnak sem kell kilenc világbajnoki cím, hogy a sport egyik legnagyobb versenyzőjének tartsam, úgy Max is egyike már a nagyságoknak. Idióta barom, aki szerint csak azért érte el mindezt, mert jó autóban ült. Hiszen egyetlen csapattársa sem tudta felvenni a kesztyűt” – fogalmazott a skót.

Coulthard nem finomkodott akkor sem, mikor azt szemléltette, Verstappent hidegen hagyják a kritikus hangot: „Max a pályán szörnyeteg, egy győztes gépezet, aki le sem sz**ja, mit mondunk róla mi vagy akárki más” – mondta a Viaplay és Channel 4 szakértője.

Egykori Ferrari-versenyzőt javasolnak új csapatfőnöknek

Frederic Vasseur, Ross Brawn és Sebastian Vettel nevét is bedobták már Mattia Binotto potenciális utódjaként – a szóban forgó exversenyző azonban nem a német, hanem Gerhard Berger. A The Race szaklap újságírója, Jim Wright szerint ő lenne a tökéletes választás a Ferrari élére.

Berger 14 szezont felölő F1-es versenyzői pályafutása alatt a 80-as és 90-es évek élcsapatainál, a Ferrarinál, a McLarennél és a Benettonnál szerepelt, később a BMW sportigazgatója és a Toro Rosso társtulajdonosa volt – pár napja pedig szabaddá vált, mivel a DTM promótere, az ITR, melyet öt éven át vezetett, megszűnik.

„A nagy vezérek sokat követelnek katonáiktól, és Gerhard esetében egyértelműen ez a helyzet. Ha nem állsz készen ugyanannyi erőfeszítést beletenni, mint ő, vagy nem egyezik a víziód és hited, akkor nem vagy megfelelő személy. Ilyen egyszerű és hatékony” – nyújtott betekintést Berger vezetői módszereibe Wright, aki a két említett csapatnál három éven át dolgozott az osztrák alatt. „A Ferrarinak nem szabad beérnie a kényelmes megoldással, különben nem nyer. Kemény, sokat látott vezetőre van szüksége, aki rendelkezik a győzelemhez kellő tapasztalattal, tudással és éleslátással, és bizonyított már pályán, csapattulajdonosként és üzletemberként is.”

Ezeken helyszíneken bizonyult a legjobbnak Max Verstappen

Összesen 15 nagydíjat nyert meg idén Max Verstappen, amivel megdöntötte az egy szezonban elért futamgyőzelmek rekordját. Ezt korábban Michael Schumacher és Sebastian Vettel közösen tartotta 13 sikerrel, a holland pilóta viszont felülmúlta ezt. A csúcsdöntésre Mexikóban került sor, amikor 14. alkalommal is elsőként látta meg a kockás zászlót, majd Abu Dhabiban tovább írta ezt a rekordot. Ennek tiszteletére az F1 Instagram-oldalán megjelent egy poszt, amiben összegyűjtötték, pontosan mely futamokat nyerte meg idén a Red Bull versenyzője.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Az F2 vezére a pályahatárok miatti büntetéseket kritizálta

Kritikusan nyilatkozott a büntetések kiosztásának módjáról Bruno Michel. A Formula-2 vezérigazgatója túlzásnak érzi, hogy a pályahatárok megsértése miatt jelentős mennyiségű büntetőpontot gyűjtenek be a pilóták, ami akár eltiltásokhoz is vezethet. „A pályahatárok nagyon fontosak, másrészt viszont az, hogy emiatt eltilthatnak egy futamról, kicsit túl kemény” - magyarázta Michel a FormulaScout számára. „A pályahatárokra természetesen figyelni kell, ehhez kétség sem férhet. Volt viszont néhány olyan helyzetünk, amikor azt hiszem, hogy emiatt egy versenyző hat büntetőpontot kapott ugyanazon a futamon. Ez nyilvánvalóan probléma, ezért az FIA szakembereivel erről beszélnünk kell, mert ezt józan ésszel kellene alkalmazni” – tette hozzá.

Mesés erdélyi tájakon túrázott a Red Bull korábbi bajnokautója – videó

A Red Bull híres arról, hogy különböző tájakra viszi el a versenyautóit és forgatnak látványos videókat minderről. Most Románia és annak legszebb útja, a Transalpina volt a helyszín, ahol Patrick Friesacher hajtotta meg az RB7-est, azaz a 2011-es autót, amellyel anno Sebastian Vettel vb-címet is ünnepelt. A túra során pedig „Drakula”, egy pásztor és néhány néptáncos is az útjába keveredett. Alább a videó, IDE KATTINTVA pedig galériát is mutatunk a Red Bull legújabb akciójáról:

Valtteri Bottasról rappelt spanyolul Arcangel, Duki és Bizarrap

Ott jött velünk szembe egy F1-es versenyző, ahol nem számítottunk rá: az amerikai Arcangel új albumán található egy – argentin Duki és Bizarrap közreműködésével előadott – szám, amely a Bottas nevet viseli. A spanyol nyelvű dalban elhangzik az „Egy formula, Valtteri Bottas” sor, de valószínűleg csak azért került bele, mert ez rímel a botas (csizma) és gotas (cseppek) szavakra – a szöveg többi részének ugyanis semmi köze a pilótához. 

32 millió dollárt kell kifizetnie a Williams korábbi szponzorának

A ROKiT 2019-ben csatlakozott névadó támogatóként a Williamshez, ám az eredetileg hároméves szerződésből idejekorán visszatáncolt a szponzor: amikor a koronavírus-járvány első hulláma után útjára indult a 2020-as szezon, már nem szerepelt az autókon a matricájuk, azaz mindössze egy idényt élt meg az együttműködés. Mivel a cég nem fizette ki az esedékes pénzt az istálló irányába, a Williams jogi útra terelte az ügyet.

Ennek pedig a minap lett eredménye: egy kaliforniai bíróságon kimondták, hogy a ROKiT-nek 26 220 094,25 angol fontot kell kifizetnie a csapat részére, ami nagyjából 32,2 millió dollárnak felel meg – mindehhez pedig hozzájön még egymillió font a Williams perköltségének fedezésére.

f1-williams-rokit-2019

fotó: DPPI

Mégsem kell megműteni Quartararo ujját

Fabio Quartararo a Malajziai Nagydíj negyedik edzésén bukott úgy, hogy a balesetben eltört az ujja a bal kezén. Bár ez saját bevallása szerint nem korlátozta őt a valenciai idényzárón – amelyen igazából nem volt esélye rá, hogy elhappolja a vb-címet a ducatis Francesco Bagnaia elől –, eleinte úgy tűnt, hogy a téli szünetben így is meg fogják műteni a francia kezét. Erre azonban a Yamaha közlése szerint végül nem kerül sor: „Kielégítően felgyógyult a sérülés, s a műtét is inkább esztétikai, mintsem terápiás célokat szolgált volna” – idézi a hangvillásokat a Motorsport. Quartararónak két hónap múlva, február elején kell ismét motorra ülnie majd a sepangi teszt keretében.

Ellenben egy másik versenyzőt, a kiszálló Suzukitól az LCR Hondához igazoló Alex Rinst a minap megoperálták: a motorversenyzők karját sokszor kínzó kompartment-szindróma miatt feküdt kés alá a spanyol.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megszűnik a német F4-es bajnokság

Jövőre nem rendezik meg az ADAC által szervezett német nemzeti Formula-4-es bajnokságot: ezt a német autóklub jelentette be azáltal, hogy nem fogadnak nevezéseket a 2023-as szezonra. Az ADAC F4 2015-ben indult útjára az ADAC Formula Masters utódjaként (amelynek pedig a Formula BMW volt az elődje), s bár eleinte a sorozat mezőnye több mint 20 főt számlát, idén például már csak öt állandó nevezője volt a szériának. Pedig az elmúlt nyolc évben megfordult itt több olyan pilóta is, aki eljutott az F1-ig, mint például Lando Norris, Mick Schumacher vagy Guanyu Zhou, míg a bajnokok között találjuk például a Formula-2-ben szereplő Theo Pourchaire-t és Jüri Vipst (az idei kiírást egyébként a Mercedes protezsáltja, Andrea Kimi Antonelli nyerte).

Indulhat azonban a német F4 helyett egy másik bajnokság: a Formula Scout úgy tudja, egyelőre Euro 4 projektnév alatt fut az ötlet, mely szerint az ACI Sport szervezne egy új szériát Európa-szerte elsősorban azoknak az istállóknak, akik az olasz sorozatban és az ADAC egyes állomásain szoktak indulni. Ami pedig a DTM promotálását is átvevő ADAC-ot illeti: az F4-ből nem teljesen szállnak ki, ugyanis létrehozzák az ADAC Formula Junior Teamet, amelynek színeiben két tehetséges német fiatalt indítanának a francia Formula-4-es bajnokságban.

adac-f4-2022

Fotó: ADAC

Szenzációs: Bottas ausztrálra nyíratta magát – videó

Valtteri Bottas a közösségi oldala szerint jelenleg barátnője, Tiffany Cromwell hazájában, Ausztráliában tengeti a napjait. A szombaton posztolt rövid videója alapján pedig az Alfa Romeo finn versenyzője mindent megtett azért, hogy beilleszkedjen: a humoros klip szerint a frizuráját és az öltözködését is a helyi stílushoz igazította. Ezzel az egyperces videóval – ahogy mondani szokták – Bottas alighanem megnyerte a holtszezon elejét.

Furcsának találja Binotto és a Ferrari szakítását Martin Brundle

Néhány napja jelentették be hivatalosan, hogy Mattia Binotto – a hivatalos kommüniké szerint – lemondott a Ferrari F1-es csapatfőnöki posztjáról. Bár sajtóértesülések szerint az Alfa Romeót irányító Frederic Vasseur pályázik a legjobb esélyekkel a helyére, a Scuderia közleménye szerint csak az új évben döntenek és tájékoztatnak az utódról. Mindenesetre a korábbi F1-es versenyzőből lett szakértő, Martin Brundle úgy véli, valaki nagyon jó szakembernek kell érkeznie, ha a Ferrari megvált Binottótól, aki műszaki és menedzseri fronton is komoly tapasztalatokkal bírt:

„A Ferrarinál egy egész országért dolgozol, nem csak egy csapatért. Elveszítették a technikai vezetőjüket és a csapatfőnöküket, szóval hacsak nem tudják egyből valaki nagyon-nagyon jóval helyettesíteni őt, akkor ez az egész furcsának hat. De ez már csak ilyen” – idézi a Motorsport Brundle-t, aki hozzátette: valaki olyat kellene találnia a maranellóiaknak, aki nincs annyira közvetlenül kitéve az olasz média „zaklatásainak” – elvégre a legsikeresebb korszakukban is egy francia, egy brit és egy dél-afrikai (Jean Todt, Ross Brawn és Rory Byrne) töltötték be a kulcspozíciókat.

f1-binotto-2022-1

fotó: DPPI