DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Már megrendelheted a 2022-es F1-es lapozható falinaptárunkat!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a jövő évre szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a 2022-es F1-es futamok időpontjait is feltüntettük. A naptár IDE vagy a képre kattintva rendelhető – viszont ha MotoGP-s falinaptárunkkal együtt rendeled meg, azt akciósan teheted meg ITT!

F1-naptar

Hamilton mellett Roscoe-nak is mozgalmas éve volt

Akárhová ment a világbajnok, kedvenc kutyája vele tartott:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Ferrari-orr helyett Mercedes-orr kerül az Alfa Romeókra?

Úgy tűnik, hogy kevésbé lesz szoros a kapcsolat a Ferrari és az Alfa Romeo (Sauber) között a jövőben, legalábbis a hinwilliek már beszéltek arról, hogy más felé néznének - mint ahogy a Ferrari is inkább a Haasban látja a potenciális második számú csapatot, ezért oda ült be Mick Schumacher és több értesülés is arról szól, hogy Günther Steinerék az igazi "kiszolgálók". Az Alfa könnyen lehet, hogy visszaalakul Sauberré a nevében is - az mindenesetre érdekes, hogy a fejlesztést merre viszik.

Az olasz Motorsport ugyanis úgy tudja, hogy az Alfánál az autó kialakításánál hátat fordítanak a Ferrarinak - Fred Vasseurék a Mercedes által kitalált orrkúpot preferálják és ahhoz fogják igazítani az autó elejét. Az első tengely tapadása komoly probléma a Ferrarinál, de az olaszok egyelőre kitartanak a koncepció mellett - ők, a Haas és a Williams használja még az orrkúp többiektől eltérő verzióját, azt, amit eddig az Alfa is alkalmazott.

Az új orrnak viszont még át kell mennie az FIA töréstesztjén, mielőtt bevetik.

00120037_140

fotó: dppi

Mennyire emlékszel a MotoGP 2020-as szezonjából?

Ha szeretnéd próbára tenni tudásod a gyorsaságimotoros-világbajnokság őrült 2020-as idényével kapcsolatban, akkor legújabb kvízünket neked találták ki: játssz IDE vagy a képre kattintva!

motogp-2020-dppi

Videó: A 2020-as F1-es szezon – mémként elmesélve

Mi sem mutatja jobban, hogy a Formula-1 új vezetése felismerte a közösségi média fontosságát, mint az alábbi összeállítás Spaniel Ricciardóval, Hülkenbackkel, Baldo Norrisszal és a többiekkel (a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):

 

Inkább a Ferrariban látná Perezt a világbajnok

Elismerő véleménnyel van a Red Bull új szerzeményéről, Sergio Perezről 1996 világbajnoka, Damon Hill. A brit szerint azonban egy másik csapatba jobban illene a Szahíri Nagydíj futamgyőztese: a Ferrariban tudná elképzelni Perezt.

„Nagyszerű igazolás, de már jó ideje mondom, hogy szívesen látnám a Ferrarinál. Azt látom, hogy erősen hozza az eredményeket az aktuális csapata számára, szemlátomást nem politizál és nagyon szeretik. Nagy hatást tett rám az első Mexikói Nagydíjon, ahol agyondolgozta magát, mert ő volt a helyi hős, mégsem tűnt el a mosoly az arcáról. Mindenkinek megadta, amire vágyott, ezért volt olyan nagy a lelkesedés Mexikóban. Akkor arra gondoltam, ha egy Ferrariba ültetnék, teljesen megvadulnának az emberek. Egész Amerika megőrülne érte” – mondta az In The Pink podcastben Hill, aki arról is beszélt, a Red Bullnak hallgatnia kell Perezre, mert tapasztalatából kifolyólag értékesebb tanácsokat adhat az autófejlesztésben, mint Verstappen.

Koronavírus-fertőzés miatt kórházba került a legendás MotoGP-csapatfőnök

Nem túl jó hírek érkeztek Olaszországból: helyi lapok egybehangzó értesülései szerint elkapta a koronavírus-fertőzést Fausto Gresini. A korábbi 125 köbcentis világbajnok, akinek a csapata jelenleg a gyorsaságimotoros-vb mindhárom kategóriájában érdekelt – sőt, a MotoGP-projektjük kapcsán nemrégi hír, hogy 2022-től újfent teljesen független istállóként, nem pedig az Aprilia gyári alakulataként folytatják –, a hírek szerint karácsony előtt nem sokkal észlelte magán az influenzaszerű tüneteket, utána mutatták ki nála a fertőzést. Mivel az állapota az utóbbi napokban valamelyest rosszabbodott, elővigyázatosságból kórházba szállították Gresinit, ahol folyamatosan megfigyelés alatt tudják tartani.

Nem Gresini az első a MotoGP világából, aki elkapta a koronavírust: Valentino Rossi, Jorge Martin és Iker Lecuona, valamint számos csapattag kénytelen volt versenyeket kihagyni a 2020-as évad során emiatt.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

fausto-gresini-motogp-1

Raikkönenék mindent megtettek, de az autó nem engedett többet

4-4 pont, ennyi csak, mi jutott Kimi Raikkönennek és Antonio Giovinazzinak a 2020-as F1-es szezonban. Érdekes módon a konstruktőri helyezésük ugyanúgy a 8. lett, mint egy évvel korábban, a relatív teljesítmény terén viszont látványos visszaesés volt tapasztalható a hinwiliektől. Az Alfa Romeo a podcastunk évértékelőjében is a nyolcadik pozícióba került, alább pedig próbáltuk is kielemezni a csapat vívódását a sereghajtók között.

 

Apa és fia együtt Le Mans-ban? Magnussen szerint nem olyan egyszerű az!

Kevin Magnussen jövőre már nem lesz a Haas és a Formula-1-es mezőny tagja, helyette a Chip Ganassi csapatát fogja erősíteni az IMSA sportautó-bajnokságban, ahol az első jelentős versenye a január végi Daytonai 24 órás lesz számára. A dán viszont már korábban beszélt arról, hogy egy másik legendás egynaposon, Le Mans-ban is elindulna, méghozzá édesapjával, Jan Magnussennel egy csapatban: az idősebb pilóta 1999 óta állandó résztvevője a viadalnak, 2004 és 2019 között pedig a Corvette pilótája volt. Csakhogy most már nem tartozik a gyár kötelékeibe, ez pedig megnehezíti számukra a közös nevezést:

„Mindig meg akartuk ezt csinálni, de szerintem ez nehezebbé vált, amióta apám nem gyári versenyző” – magyarázta az ifjabb Magnussen az Autosportnak nyilatkozva. „Amikor a Corvette pilótája volt, lett volna néhány lehetőség erre, mivel a Corvette be tudott volna rakni az autójába Le Mans-ra. Viszont a logisztika és az idő miatt ez nem jött össze, hiszen fel kellett volna készülni. Emellett az is nehézség a Corvette szempontjából, hogy a többi nagy versenyre mást kellett volna az autóba ültetniük. Most pedig, hogy apám már nem gyári pilóta, LMP2-ben vagy a GTE Am kategóriában kellene megcsinálnunk, ami azért nehéz, mert mindketten platina besorolású versenyzők vagyunk. Nem tudom, meg tudjuk-e ezt csinálni.”

magnussen-dppi

Megálmodták az Alpine F1-es autóját

A Renault identitást vált a következő szezontól, és a cégcsoporthoz tartozó Alpine márkát népszerűsíti. A nagy múltú Alpine tradicionális színe a kék: egy tervező, Arturo Garcia Mend meg is álmodta, hogyan fog kinézni a megújult csapat, amelynek kékját a francia zászló pirosával és fehérjével egészítette ki. Az autó már a 2022-es szabályokat tükrözi.

Quartararo magára tetoválta első MotoGP-s győzelme utáni ünneplését

Rögtön az idei első futamon, a Spanyol Nagydíjon megszerezte karrierje első királykategóriás sikerét Fabio Quartararo, aki sokáig a vb-t is vezette, hullámzó teljesítménye révén viszont egészen a nyolcadik helyig csúszott hátra a tabellán. A jerezi diadal viszont olyan jelentőséggel bírt számára, hogy a dobogós ünneplésének képét magára is tetoválta a yamahás. „Sok-sok éve álmodtam róla, hogy versenyt nyerjek a MotoGP-ben, s ez 2020. július 19-én sikerült. Erre a pillanatra egész életemben emlékezni fogok” – írta a francia az Instagramon.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fabio Quartararo

Alonso most épp izotóniás itallal döntögetne gátakat

Fernando Alonsónak lassan már több cégben van üzleti érdekeltsége, mint ahányféle versenyautót kipróbált, hiszen az F1-be visszatérő spanyol most éppen megint beszállt valamibe. Részvényes lett ugyanis a RAW nevű cégben, amely 100%-ban organikus alapanyagokból készült izotóniás oldatokat forgalmaz, és nem is csak az egészséges étrendhez, de korunk generációs fogyasztási szokásainak megváltoztatásához és a környezettudatosság mozgalmához is szeretne hozzájárulni. 

"A RAW-nál gátakat döntögetünk, Fernando pedig hajtani fog minket, hogy még tovább jussunk" - szól a cég új szlogenje. A bejelentéshez készült videóban viszont épp az a lényeg, hogy Alonso nem döntöget semmit a gokartjával, különösen nem az italos flakont.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Leclére-től Baumgartneren át Leclerc-ig - a Renault-nevelde 50 éve

Aligha van motorgyártó, amely többet tett volna az autósportban a fiatal tehetségekért, mint a Renault, hiszen nem is nagyon lehet úgy haladni bármilyen formulaautós csúcskategória felé, hogy a versenyző útját ne keresztezze olyan széria, amelybe a francia gyártó szállítja a technikát - és ez így van már pár évtizede. A Formula Renault-program idén ünnepelte fennállása 50 évét, ennek alkalmából összegyűjtötték a Hírességek csarnokába mindazon ismert versenyzőket, akik karrierjének előrelendítésében ők is közrejátszottak. És igen, alig vannak páran az utóbbi két évtized nagyságai közül, akik hiányoznának ebből a listából. 

Idén végre jó volt McLaren-szurkolónak lenni!

Amikor 2020 előtt legutóbb felhőtlenül tudott örülni egy narancssárga szerelésbe öltözött rajongó, az valószínűleg akkor volt, amikor a 2007-es Európa Nagydíjon a beugró Markus Winkelhock egy biztonsági autós szakasz erejéig az utolsóról az első helyre varázsolta a Spykert. Most azonban már más időket élünk, a McLarennél pedig végre nemcsak nyomokban lelhető fel a felfelé ívelő forma, hanem egy konstruktőri harmadik hely révén nagyon is kézzelfogható jelét adták ennek. Podcastcsapatunk év végi erősorrendjében a második helyen zártak, ezt tárgyaltuk ki a legutóbbi adásban.

 

Elkészültek a legalaposabb F1-es mézeskalácslogók

Minden karácsony környékén felbukkan pár rajongó, aki a közösségi oldalán bemutatja ilyen jellegű alkotásait, de ez az idei beteszi a kaput. Olyan, mint Lewis Hamilton: mindent felülír, amiről eddig azt gondoltuk, hogy a csúcsot jelenti.

EqWLkyKXIAEDnje

A két Leclerc elment kirándulni, nyilván a gokartpályán kötöttek ki

A Ferrari-versenyző Charles és a Ferrari-akademista Arthur Leclerc egy családi kiruccanást tartottak a Monacóhoz közeli St. Tropez-ban, a barátnőzést azonban gyorsan felváltotta a gokart a Grimaud Karting pályáján. Charles a fehér, Arthur a fekete sisakban látványos testvérharcot vívtak, erről készült az alábbi videó. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Kubica levágná Giovinazzi haját és föltenné a saját fejére

Költséghatékony karácsonyozást tartottak az Alfa Romeónál: a három versenyzőnek csak el kellett mondania, hogy mivel lepnék meg egymást, de nem kellett azt ténylegesen odaadniuk. Így is szült vicces pillanatokat az "ajándékozás", hiszen aztán Kimi Raikkönennek, Antonio Giovinazzinak és Robert Kubicának is ki kellett találnia, melyik ajándékot melyik csapattárs adná neki a kettő közül.

Mit adna Raikkönen Giovinazzinak?

"Oktatást raliautó vezetéséből. Az erdőben." 

Raikkönen Kubicának?

"Hot dogot. Mindig azt esszük a benzinkúton." [Ahol Kubica szponzora miatt van sűrűn jelenésük.]

Giovinazzi Kubicának?

"Egész biztosan valamit a biciklijéhez." [Kubica reakciója: Ha valaki nem tud mit venni nekem, akkor mindig a biciklimhez ad valamit. Ezért csomó mindent kapok a biciklihez, amiket nem is használok, úgyhogy mindig szétosztogatom a barátaim között.]

Giovinazzi Raikkönennek?

"Hah, ez nehéz! Egy napszemüveget, mivel mindig azt viseli. Feketét." 

Kubica Giovinazzinak?

"Egy hajvágást. Aztán legalább csinálhatok belőle egy parókát és föltehetem az én fejemre. Mindkettőnknek ajándék lenne!" [Furcsa trend körvonalazódik az F1-ben, hiszen nem ő az egyetlen, aki mostanság a kopaszodással poénkodott.]

Kubica Raikkönennek?

"Nem is neki, hanem a fiának odaadnám az egykori kis gokartom."

Loeb és Hansen show-versenye akkor is hidegrázós lenne, ha nem hóban zajlana

Végy két világbajnok autóversenyzőt, akiktől nem áll távol a terepen való száguldás, vidd ki őket a hóra, állítsd be a kamerákat és élvezd a show-t! Alighanem ezt a receptet követték a Peugeot-nál még 2016 telén, amikor beültették Timmy Hansent és Sebastien Loeböt ralikrosszmodelljükbe, hogy lejtsenek egy páros táncot Észak-Európa kihalt téli tájain (bár hogy mennyire kihalt, ahhoz a svéd lékhorgászoknak van egy-két szavuk), a két versenyző pedig a felvételek tanúsága szerint még a kelleténél egy kicsit komolyabban is vette a csatát és a szórakozást!

 

Pizsamaparti a kis Schumacherrel, a kis Leclerc-rel és a kis Montoyával

Különleges szezonzáró eseményt szervezett idén a leghíresebb és legsikeresebb utánpótláscsapat, az olasz Prema, amelyben a formulaautózás különféle szintjein vitézkedő versenyzőit hozta össze egy délutánra. A pizsamapartiként beharangozott össznépi traccspartin a dress code az idősebb versenyzőket már nem mozgatta meg, de a 20 év alattiak, mint Sebastian Montoya, Dino Beganovic vagy Frederic Vesti azért örömmel jelentkeztek be hálóöltözékükben a videóbeszélgetésbe. A másfél órás műsorban feltűnt még az F2-es Robert Svarcman, az F3-as címért idén nagyot vívó Oscar Piastri és Logan Sargeant, a Formula Regionalból Arthur Leclerc, Oliver Rasmussen és Jamie Chadwick, míg Mick Schumacher alighanem utolsó premás fellépését ejtette meg, hiszen a nevelőcsapatot "kinőve" jövőre már az F1-ben debütál.

A beszélgetések között különféle játékok színesítették a programot, például az olasz gesztikulációk jelentését kellett megfejteniük a versenyzőknek (erről a timestampről indul az alábbi videó), ami az olasz F4 helyi illetőségű bajnokának, Gabriele Mininek például könnyen ment, egyeseknek viszont alaposan meggyűlt a bajuk az értelmezésükkel.

Kinél ennyire F1-es a karácsonyi égősor?

Az F1 Instagram-oldala "adott ötleteket":

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Damon Hill számára George Russell beugrása volt az év legnagyobb F1-es pillanata

Az In the Pink podcastben kérdezték meg arról 1996 Formula-1-es világbajnokát, hogy mi volt számára a legemlékezetesebb pillanat az idei szezonból és azt válaszolta, hogy George Russell bahreini beugrása a Mercedeshez. Mint mondta, elnézést kért Lewis Hamiltontól és Valtteri Bottastól, de szerinte azon a napon egy igazi csillag született - egy fiatal tehetség megkapta a nagy lehetőséget, amivel élt is és csak a balszerencse vette el tőle a futamgyőzelmet.

Hozzátette, hogy Sergio Perez győzelme is nagy pillanat volt, azt is nagyon élvezte, de számára a legnagyobb sztori az, ahogy Russell helytállt a Mercedesben - igaz, mint mondta, hiába gondolkodik azon, hogy azonos autókkal mi lenne a sorrend, mert az F1 DNS-e az, hogy nem egyenlőek a feltételek...

rrr

fotó: dppi