DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Michelisz: Ez már nem egyszerűen pechsorozat

Az első futamon elért hatodik helye után dobogós reményekkel várhatta a második hungaroringi WTCR-verseny startját Michelisz Norbert, hiszen a harmadik helyről rajtolhatott, ráadásul Rob Huff fel sem tudott állni a pole-pozícióba. Az első kanyar felé menet azonban megint ütközésbe keveredett a Hyundai pilótája, idén már nem először – minderről így írt saját honlapján vezetett blogjának legfrissebb bejegyzésében:

„Mint minden versenyzőt, engem is végigkísértek a balszerencsés esetek a pályafutásom alatt, de ami ebben az évben történik velem, arra már nem lehet ráfogni, hogy pechsorozat. Ahhoz ez már túl hosszú ideje tart és mindig hasonló módon történik meg a baj, a rajt utáni pillanatokban. Idén a nyolc futamból négyen történt valami, ami ellehetetlenített – egy defekt és a hungaroringivel együtt már három rajt utáni ütközés. Emiatt vagyok nagy lemaradásban a bajnoki pontversenyben, és ezzel a jelenséggel kezdenem kell valamit. Még nem tudom pontosan, hogy mit, mert a korábbi eseteket és már a mostanit is ezerszer végigpörgettem magamban, és arra jutottam hogy nem csinálnék másként semmit. Azt sem érzem, hogy másként kezelem a versenyhelyzeteket, mint a korábbi években. Valamiért mégis sorozatosan rosszkor voltam a rossz helyen.”

„Vegyük a konkrét esetet. A második futam rajtja sajnos nem sikerült jól, kipörögtek a kerekeim, ezért Néstor Girolami elém került. Nem estem kétségbe, mert az első kanyar féktávján így is ott voltam a harmadik helyen, nem volt veszve semmi. Előttem Santiago Urrutia és Girolami mentek az élen, védekeztek a pálya belső ívén és sejtettem, hogy korán fogják megfékezni a kanyart. Azért, hogy én később fékezhessek, kicsit kihúzódtam mögülük, mert ezáltal nem akartam lehetőséget adni a mögöttem érkezőknek arra, hogy még későbbi fékezéssel kívülről körbe autózzanak. A baj az volt, hogy ugyanez Girolaminak is eszébe jutott, de hozzám képest kis fáziskéssel, így amikor ő balra húzta az autóját a féktávon, akkor én már félig ott voltam mellette. Ha maradok Urrutia és Girolami mögött, valószínűleg vesztek néhány helyet, de versenyben maradok, azt azonban nem tudhattam előre, hogy az argentin váratlanul így reagál majd és ez lesz a vége. Mindenképpen végig kell gondolnom, hogy mit csinálhatnék jobban, és ebből a szempontból jól jön, hogy nagyobb szünet van a következő fordulóig, mert van idő az ötletek megfoganására.”

Michelisz szerint azért így is volt pozitívuma a hazai hétvégének – a teljes bejegyzés ITT olvasható.

michelisz-hung-baleset-1

Elkészült Leclerc első kislemeze – hallgass bele az Álmodozókba

A Ferrari-bemutatót követően is tartogatott egy hírt Charles Leclerc: csütörtök délután jelentette be a közösségi médiában, hogy éjfélkor érkezik első kislemeze, a Dreamers (Álmodozók).

Négy szám jelent meg, melyek Focus (Fókusz), Heartbeat (Szívdobogás), Limitless (Végtelen) és The Dream Continues (Az álom folytatódik) címre hallgatnak, Leclerc és az ismert francia zenész, Sofiane Pamart zongorajátékával. A felvételt két nap alatt rögzítették a stúdióban, derül ki Leclerc posztjából, a YouTube-on itt meghallgatható lemezt pedig bakelitverzióban is kiadják, jelenleg előrendelhető.

A Ferrari ötszörös nagydíjgyőztese már a 2023-as szezon közben kiadta több zongoraszámát, tárgyilagos címekkel: AUS23, MIA23 és MON23, ahonnan hamar kiderül, melyik nagydíjat követően készültek – Pamart már ezek elkészítésében segítette őt.

Videó: Misanóban gurult pályára az új F1-es VCARB

Miközben a csapatok jelentős része Silverstone-ban tartja meg a bejáratást egy filmforgatási nap keretében – vagy épp Barcelonában, ahogy azt a Stake F1 Team tette még a múlt héten –, a két olasz istálló hazai földön maradt. Két napja a Ferrari a saját fioranói pályáján körözött, ma pedig a Visa Cash App RB az elsősorban a MotoGP-futamairól ismert misanói létesítményben gurította ki először a garázsból a VCARB 01-est. Íme, néhány rövid felvétel az átalakuló istálló első autójának első métereiről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) által megosztott bejegyzés

„Természetesen segíteni fogok Charles-nak, ha kell” – Sainz

Érdekes helyzetben lesz a 2024-es F1-es szezonban Carlos Sainz, hiszen úgy kell teljesítenie egy egész évadot a Ferrarinál Charles Leclerc csapattársaként, hogy már tudni lehet, hogy az idény végén távozik a vörösöktől (az egyelőre nem dőlt el, hol folytatja pályafutását). A spanyol azonban az SF-24-es bemutatója kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen leszögezte: ennek ellenére ugyanúgy segíteni fogja minden tekintetben a Scuderiát, mint eddig – és ebbe az is beletartozik, ha esetleg Leclerc segítésére kérik a versenyeken, mert ő áll majd jobban a vb-címért folyó harcban:

„Természetesen. Mindig is csapatjátékos voltam. Úgy gondolom, bármit csináltam a Formula-1-ben, mindig nagyszerű csapatjátékos voltam, szerintem ilyen értelemben mindegyik csapatomnál példás voltam versenyzőként. Egyértelműen segíteni fogok Charles-nak, ha ezt kell tennem – pontosan ugyanúgy, ahogy Charles-tól is számítok segítségre, ha én harcolnék a világbajnoki címért” – tette hozzá Sainz.

f1-sainz-leclerc-ferrari

Itt nézheted élőben a Red Bull F1-es autóbemutatóját

Ma este nézhetjük meg a címvédő Red Bull idei F1-es autóját, az RB20-ast, amely a riválisok után, a sorban utolsóként lepleződik majd le. Az energiaitalos istálló eseményét az alábbi linken a YouTube-on lehet majd követni este 20:30-tól:

Két szponzor, két dizájn: bemutatták az LCR Hondákat

A Honda szatellit csapata, az LCR folytatta csütörtökön a MotoGP-s bemutatók sorát, s mint azt már évek óta megszokhattuk, az istálló két motorját és versenyzőjét más főszponzor támogatja. Így az újonnan igazolt Johann Zarco a Castrol zöld-fehér-piros színeit magán viselő, de a tavalyi kéket elhagyó RC213V-vel indul csatába 2024-ben, míg csapattársa, az LCR-nél már a hetedik idényére készülő Takaaki Nakagami versenygépe ismét az Idemitsu némi arannyal megbolondított fekete-piros-fehér dizájnjában pompázik. Íme, a két motor és a két versenyző:

motogp-lcr-1-zarco

motogp-lcr-2-nakagami

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nem Hamilton ferraris átigazolása miatt sietett Norris hosszabbításával a McLaren

A pilótakeringő eddigi legfontosabb fejleménye idén, hogy Lewis Hamilton a 2024-es szezon végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a Ferrari pilótája lesz, de emellett történt két másik bejelentés is, hiszen Charles Leclerc-rel a vörösök, Lando Norrisszal pedig a McLaren hosszabbított „több évre”. Felmerült, hogy a wokingiak azért írtak alá ilyen gyorsan Norrisszal, akinek eleve 2025 végéig szólt a kontaktusa velük, hogy kivegyék őt a pilótapiacról és így fel se merülhessen Hamilton potenciális mercedeses utódjaként. Zak Brown elnök-vezérigazgató a McLaren szerdai bemutatója után viszont cáfolta ezt a Sky Sports F1-nek nyilatkozva:

„Tudatában voltunk annak, hogy lehetnek esetleges mozgások, de ennek igazából semmi köze Landóhoz. Aláírtunk vele. Korábban igazából csak arra vártunk, hogy visszatérjen, hogy megtehessük a bejelentést. De tudtuk, hogy Lando és persze Oscar is, de vele már korábban hosszabbítottunk, mindketten kelendő portékák. Úgyhogy ez kevésbé szólt konkrétan arról, ami Lewisszal, a Ferrarival és a Mercedesszel zajlott, sokkal inkább arról, hogy tudtuk, hogy Lando mindenkinél a lista tetején szerepel, beleértve minket is.”

f1-norris-hamilton

fotó: DPPI

Horner ott lesz a Red Bull F1-es bemutatóján, Marko nem kommentál

A hírek szerint még akár hetekig elhúzódhat Christian Horner ügye, amelyről egyelőre hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a Red Bull külső szakértő bevonásával belső vizsgálatot indított ellene „nem megfelelő viselkedés” miatt. A jelek szerint azonban a kellemetlen ügy ellenére Horner továbbra is maximálisan betölti csapatfőnöki teendőit: a minap az RB20-as silverstone-i bejáratásán ott látták a bokszutcában, a friss beszámolók szerint a Milton Keynes-i gyárban is járt, a PlanetF1.com és több más portál is arról számolt be, hogy a csapat csütörtök este sorra kerülő F1-es csapat- és autóbemutatóján is jelen lesz.

A Red Bull oldaláról a múlt hétfői szűkszavú közlemény óta senki nem kommentálta az ügyet. Az energiaitalosok F1-es tanácsadója, Helmut Marko sem árult el semmit, amikor az OE24 interjút készített vele és arról kérdezte, hogy találkozott-e Hornerrel az autó bejáratásán: „Ezt és mást sem tudok mondani ebben a témában. Amíg a vizsgálat folyamatban van és nincs eredmény, nem fogok semmit mondani. Ez egy folyamatban lévő vizsgálat. Remélem, rövidesen csillapítani tudjuk a hullámokat.”

A Horner-vizsgálatról a Pitwall e heti adásában is részletesen beszéltünk:

Két tartalékpilótával vág neki a szezonnak a Mercedes

Frederik Vesti lesz a Mercedes Formula-1-es csapatának tartalékversenyzője 2024-ben. A dán pilóta második helyen végzett a tavalyi F2-es bajnokságban, mindössze 11 ponttal elmaradva a bajnokká avatott Sauber-junior, Theo Pourchaire mögött. A 22 éves Mercedes-akadémista jövőre nem tér vissza a Formula-2-be, helyette az európai Le Mans-széria LMP2-es kategóriájában fog rajthoz állni a Cool Racing csapatában.

Vesti tavaly kétszer is vezette a német istálló autóját F1-es szabadedzéseken, először Mexikóban, majd Abu Dhabiban. A dán pilóta azzal a Mick Schumacherrel osztja majd meg tartalékversenyzői szerepkörét, aki szintén a hosszútávú versenyzés világában foglalja el magát F1-es kötelességei mellett, ő az Alpine Hypercar-csapatában szerepel majd. Nagy valószínűséggel idén is láthatjuk majd Formula-1-es szabadedzésen Vestit a ma délelőtt bemutatott W15 volánja mögött. 

Quartararo elismerte: történt már kezdeti kapcsolatfelvétel más MotoGP-s gyártókkal

Ha csak Fabio Quartararo megnyilvánulásaiból indulunk ki, könnyen elképzelhető, hogy a Yamaha hasonló sorsra fog jutni, mint a Honda, és a riválishoz hasonlóan elveszítik a sztárversenyzőjüket. A 2021-es világbajnok ugyanis többször jelezte már, hogy bár a hangvillásokhoz húz a szíve, ha nem tudják meggyőzni arról, hogy képesek fejlődni az elmúlt másfél év küszködései után, benne van a pakliban, hogy elhagyja őket. A Yamaha vette is a lapot, több szakembert megszereztek a Ducatitól és igyekeztek Quartararo kérdéseit meghallgatva fejleszteni a motoron – igaz, a sepangi teszt tapasztalatai alapján ez csak részben sikerült egyelőre.

A francia Malajziában a Motorsport.com szaklapnak elárulta: valóban változott a csapat mentalitása és agresszívebbé vált a munkájuk, de hogy ez elég lesz-e a maradásához, az még kérdés, ugyanis már történt kapcsolatfelvétel más gyártókkal. „Történt reakció arra, amit kértem, még ha ennek az eredménye talán nem az, amit akartunk. A kezdeti kapcsolatfelvétel már megtörtént más márkákkal, de a Yamaha biztosan tudni fog erről. Most a Yamahán múlik, hogy lássuk, milyen lépéseket tesznek. Meglehetősen elégedett vagyok azzal, amit csináltak, de ez annak a kérdése, hogy lássuk, hogyan fejlődnek rövid távon a dolgok” – mondta el Quartararo.

motogp-quartararo-yamaha-sepang-teszt

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ecclestone cáfolja, hogy a lemondást tanácsolta volna Hornernek

Az utóbbi napokban több sajtóértesülés is arról számolt be, hogy többek között Bernie Ecclestone is azt tanácsolta Christian Hornernek, hogy mondjon le a Red Bull csapatfőnöki posztjáról. Az információk szerint Horner ezt nem szeretné meglépni, és a múlt héten kirobbant botrány kapcsán tartott pénteki meghallgatásán is védekezett a vádakkal kapcsolatban, illetve ott lesz csütörtökön a csapat autóbemutatóján is. 

A sajtóhírekre pedig most Ecclestone reagált: az F1 korábbi ura a közösségi oldalán posztolta azt, hogy teljességgel valótlan az a híresztelés, mely szerint ő a lemondást tanácsolta volna Hornernek, de ennél többet nem tett hozzá az ügyhöz.

A Horner-ügyről részletesebben beszéltünk Pitwall című műsorunkban:

Nézd élőben a Mercedes F1-es autóbemutatóját!

A McLaren bemutatója finoman fogalmazva is elmaradt a várakozásoktól (itt írtunk róla), magyar idő szerint 11:15-kor viszont megnézhetjük a W15-ös Mercedest, és a csapat a YouTube-on közvetíti is az eseményt.

Exkluzív: Tsunoda új edzővel készül a 2024-es szezonra

Miután Yuki Tsunoda és korábbi trénere, Michael Italiano útjai a tavalyi szezon végén elváltak, a Visa Cash App RB japán versenyzője új trénerrel készül a 2024-es szezonra.

Az igazán szemfülesek már észrevehették, hogy Tsunoda a közösségi médiában több bejegyzést is közzétett, melyeken John Noonan társaságában végez edzésmunkát.

Noonan a Formula.hu megkeresésére megerősítette, hogy az idei szezonban a Formula-1-ben fog dolgozni, Yuki Tsunodát támogatva.

John Noonan egy rendkívül tapasztalt és nagy szakmai tudással rendelkező edző, aki legutóbb Frederik Vesti mellett tevékenykedett a Formula-2-ben. A brit szakember több sportágban szerzett már tapasztalatot, korábban például a Premier League-ben szereplő Chelsea-nél és Evertonnál is megfordult.
 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Yuki Tsunoda (@yukitsunoda0511) által megosztott bejegyzés

Ferrari: Több mint 50 év után tért vissza a sárga csík

A Ferrari legújabb, SF-24-es kódjelű autója természetesen vörös alapszínű, méghozzá ugyanaz a vörös, mint amit a maranellóiak endurance-versenygépe, a 499P visel, de ezen túllépve jó néhány érdekességet is felfedezhetünk a dizájnban, mely több szempontból különbözik elődeitől.

sf24-reszlet-1

A fényezést tekintve a fekete szín az idei trendektől eltérően jelentősen visszább szorult, ezzel együtt fontosabb szerepet kapott az autón a fehér és a sárga – utóbbi amellett, hogy a Ferrari második számú színe, egyfajta főhajtás az autón sárga csíkkal aratott tavalyi Le Mans-i győzelem előtt. A sárga csík egyébként 1968 után tér vissza az F1-es autóra, és először kombinálják azt egy fehérrel.

sf24-reszlet-2

Ugyanezek a színek alkotják a rajtszámot is, a 16-os és az 55-ös ezúttal is a márka hivatalos betűtípusával, a Ferrari Sansszal került fel az autóra, ezúttal a dőlt változattal.

sf24-reszlet-3

Sainz pályára vitte az új Ferrarit!

A csapattól a szezon végén távozó Carlos Sainzot érte a megtiszteltetés, hogy először taposhasson bele a gázba a Ferrari idei versenygépe, az SF-24 leleplezését követően. A Ferrari ezt a videót tette közzé az X-en:

Gyorshír: Horner ott volt Silverstone-ban!

Ma délelőtt megtartották a Red Bull legújabb autója, az RB20-as „bejáratását” Silverstone-ban, méghozzá zárt kapuk mögött, de néhány videó azért kikerült a közösségi médiába.

Ennél talán fontosabb hír, hogy Christian Horner a holland De Telegraaf beszámolója szerint ott volt a silverstone-i eseményen, és a tervek szerint részt vesz a csapat csütörtöki bemutatóján is. Horner jövője a csapattal azt követően vált kérdésessé, hogy a Red Bull egy független vizsgálatot indított a brit csapatvezető ellen, akivel pénteken hosszú órákon át tárgyalt a megbízott.

A vizsgálat még hetekig eltarthat.

 horner-bad-boy

„Kib***ottul elegem van!” – Nézz bele az új Drive to Survive-évadba!

A bahreini teszt utolsó napján, február 23-án érkezik a Drive to Survive új évada, mely 10 epizódban foglalja össze a tavalyi szezon történéseit. Az évad epizódjainak címei egyelőre nem ismertek, de hogy mi mindenről lesz szó a széria legújabb, immáron hatodik felvonásában, arról néhány információmorzsát elcsippenthetünk a rövid, de annál hatásosabb előzetesből:

Már ma pályára vitték az új Red Bullt

Még a hivatalos bemutató előtt pályára viszik a Red Bull legújabb versenygépét, az RB20-ast, mellyel sorozatban harmadik konstruktőri és negyedik egyéni bajnoki címükre törnek. A RacingNews365 értesülései szerint Max Verstappen Silverstone-ban fogja bejáratni az autót a szabályok által engedélyezett, 200 kilométeres forgatási nap keretében.

Az eseményen Verstappen és Perez a Pirelli demo abroncsait használhatják, s ezzel futhatnak összesen 33 kört. Az RB20-ast csütörtökön mutatják be.

FRISSÍTVE: Néhány videó is napvilágot látott az eseményről!

Mindjárt jön a Ferrari-bemutató – itt nézheted élőben!

Ma 12 órakor leleplezik a Ferrari új versenygépét, az SF-24-et! A Scuderia bemutatóját élőben is megtekintheted, ne maradj le róla!

Az Egyesült Királyságból Spanyolországba költözik a Formula-E központja

Az elektromos széria főhadiszállása eddig a Donington Park volt, a székhely azonban átkerül Valenciába, a Ricardo Tormo versenypályára – a hivatalos álláspont szerint a fő ok a tengeri kikötő közelsége, ami kedvez a széria fenntartható törekvéseinek.

A logisztikai és fejlesztési központ egyelőre a pálya bejáratánál található ideiglenes épületbe költözik, de később állandó csarnok és iroda épül. Valencia egyúttal a széria állandó tesztpályája lesz.

A Formula-E 2018 óta rendszeresen tesztel a Ricardo Tormo aszfaltcsíkon, a Covid alatt pedig a pálya beugróként versenyt rendezett – ez volt az első alkalom, hogy a Formula-E állandó épített pályán szerepelt, ami egyre inkább tendencia, hiszen a 2023/24-es szezonban Mexikóváros, Misano, Sanghaj és Portland is a menetrend része.

Stroll reméli, idén elkerüli a balszerencse

Fernando Alonso 206, Lance Stroll 74 – az előbbi számok az Aston Martin két versenyzőjének 2023-as szezonban szerzett világbajnoki pontjainak számát mutatják.

A számok alapján sem férhet kétség ahhoz, hogy Alonso magasan jobb teljesítmény nyújtott kanadai csapattársánál. Strollnak nem okozott problémát elismerni, hogy Alonso jobb volt nála, egyben reméli, hogy idén kevesebb probléma hátráltatja majd.

„Alonso egyszerűen gyorsabb volt nálam, de vannak ötleteim, hogy miként tudok jobb teljesítmény nyújtani” – mondta Stroll.

„Nem szeretek a szerencsével dobálózni, de nagyon sokszor voltam balszerencsés a tavalyi évben. Sok olyan versenyünk volt, ahol technikai hiba hátráltatott, egyszerűen nem alakultak jól a dolgaink. Ez remélhetőleg idén másképp lesz” – tette hozzá.