Carlos Sainz volt az egyetlen a 2023-as Formula-1-es szezonban a szingapúri sikere révén, aki meg tudta törni a Red Bull hegemóniáját. Ennek ellenére utolsó idényére készül a Ferrarinál, hiszen két hete kiderült, hogy a vörösök 2025-re leigazolták a helyére Lewis Hamiltont. Az egyelőre jövő évi ülés nélkül álló Sainz ugyanakkor nem érzi úgy, hogy bármit is bizonyítania kellene 2024-ben:
„Hogy őszinte legyek, nem gondolom, hogy szükségem van egy újabb szezonra, hogy bebizonyítsam és megmutassam, mire vagyok képes” – mondta el a pilóta az SF-24-es bemutatója utáni sajtóbeszélgetésen a Formula.hu virtuális jelenlétében. „Kilenc éve szerepelek a Formula-1-ben, és különösen az utóbbi években, amikor egy olyan topcsapatnál versenyeztem, mint a Ferrari, többé-kevésbé mindenki láthatta, mire vagyok képes.”
„Természetesen az új év új lehetőség is egyben, remélhetőleg egy jobb, jobban teljesíthető autónk lesz, amely főképp a versenyeken lehetővé teszi, hogy többet érjünk el, mint tavaly, mert nyilvánvaló, hogy előző évben a futamokon kissé jobban küszködtünk, mint az időmérőn.”
„Egy jobb versenyautóval teljesíthetünk jobb futamokat, jobb stratégiákat, jobb gumihasználatot, szebb előzéseket, mivel tavaly sokszor kellett védenem a pozíciómat, szép védekezéseket mutattam be, de nem elegendő előzést. Úgyhogy várom, hogy meglássuk, mit tudunk kihozni idén az autóból.”
Sainz hangsúlyozta: ugyanakkora nyomással és mentalitással vág neki a 2024-es F1-es évadnak, mint bármelyik másiknak, és attól még, hogy a szezon végén eligazol a Ferraritól, az nem jelenti azt, hogy ne akarnának futamokat és világbajnokságot nyerni.
Milyen lesz az új F1-es Ferrari?
Sainz a sajtóbeszélgetésen kifejezetten optimistán tekintett a 2024-es esélyekre, szerinte az elmúlt hat-nyolc hónapban a Ferrari új mentalitása révén sikerült beazonosítaniuk az előző évi konstrukció gyengeségeit és jó irányba elindulniuk a fejlesztésekkel.
„Könnyű bizakodónak lenni az év ezen szakaszában, senki nem látta a másik autóját a pályán és a köridőket. Én amúgy is szeretek mindig pozitívan fordulni egy új szezonra. És azért is bizakodó vagyok, mert látom a belefektetett munkát, és a mentalitást és a munkamorált mögötte.”
„Azt képtelenség megmondani, hogy jobban fog-e passzolni a stílusomhoz. Azt akarjuk, hogy az autó vezethetőbb legyen, és kevesebb rossz és trükkös pillanatot okozzon számunkra, bánjon kicsit jobban a gumikkal, vagyis általánosságban egy jobb versenyautó legyen. És remélhetőleg ez jobb eredményeket is jelent” – jegyezte meg a spanyol, hozzátéve: bármilyen is lesz az autó, alkalmazkodni fog hozzá a vezetési stílusával.
A Ferrari pilótái amúgy Fioranóban már meg is tehették az első kilométereiket az SF-24-essel: Sainz két, Leclerc három kört kapott, ez alapján Sainz egyelőre bizakodó, mivel problémamentesen sikerült a shakedown, ami mindig jó hírnek számít.
Mire lesz ez elég a Red Bull ellen?
„Remélem, hogy több mint egy győzelmet tudunk elérni” – fogalmazott Sainz az erre irányuló kérdés kapcsán. „Ez mindenkinek a célja a csapatban, beleértve engem is. Úgy vélem, mindent megtettünk, hogy csökkentsük a különbséget a Red Bullhoz képest, és még ha a Red Bull szupererősen is fog kezdeni, szerintem a Ferrari képes csökkenteni a hátrányt és olyan helyzetbe hozni magunkat, hogy több győzelemért harcolhassunk. Hogy sikerül-e ezeket megszereznünk, azzal várjunk Bahreinig és az első versenyig, hogy meglássuk, mennyire leszünk versenyképesek.”
Arra a felvetésre, hogy az idei lesz-e az utolsó esélye a belátható néhány szezonon belül arra, hogy világbajnok legyen az F1-ben, így reflektált Sainz: „A végső célom, hogy világbajnok legyek, de hogy kivel érem el… Természetesen ideális esetben idén a Ferrarival, de ha nem, lesznek más lehetőségek remélhetőleg a jövőben. Készen állok, bármi is jön, minden eddiginél jobban felkészültem.”