Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!
https://formula.hu/parc-ferme/2917
| Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye: | |||
| 1 | Vincze Ferenc /Kuti Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 03:12,8 |
| 2 | Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek | Ford Fiesta RS WRC | 00:00,1 |
| 3 | Lovász Pál / Mihalik Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:00,6 |
| 4 | Grzegorz Grzyb / Robert Hundla | Ford Fiesta RS WRC | 00:01,4 |
| 5 | ifj. Tóth János / Szőke Tamás | Peugeot 208 T16 R5 | 00:02,9 |
| 6 | Botka Dávid / Tóth Imre | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:03,5 |
| 7 | Turán Frigyes / Zsíros Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:03,9 |
| 8 | Jozef Béres jr / Répás Zoltán | Mini John Cooper Works WRC | 00:05,5 |
| 9 | Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | 00:05,5 |
| 10 | Balogh János / Holczer Dániel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:05,7 |
| 11 | Herczig Norbert / Igor Bacigal | Skoda Fabia S2000 | 00:05,8 |
| 12 | Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,0 |
| 13 | Krózser Menyhért / Buchholz János | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:06,1 |
| 14 | Matics Mihály / Zejda Viktória | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:06,1 |
| 15 | Kazár Miklós / Ferencz Ramón | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 16 | Trencsényi József / Verba Gábor | Ford Fiesta R5 | 00:06,4 |
| 17 | Marozsi Zsolt / Szeles Péter | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:07,0 |
| 18 | Nagy Mátyás / Nagy Tamás | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,1 |
| 19 | Pavel Valousek / Veronika Havelkova | Skoda Fabia S2000 | 00:07,7 |
| 20 | Osváth Péter / Farnadi Ágnes | Mitsubishi lancer Evo IX | 00:07,8 |
| 21 | Budavári Zoltán / Lukács Csaba | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:07,9 |
| 22 | Igor Drotar / Vladimir Banoci | Citroen DS3 WRC | 00:08,6 |
| 23 | Rongits Attila / Hannus László | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,0 |
| 24 | Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr | Subaru Impreza S12B WRC07 | 00:09,2 |
| 25 | ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:09,7 |
| 26 | Hadik András / Kertész Krisztián | Ford Fiesta R5 | 00:10,2 |
| 27 | Tomas Kurka / Adam Skubnik | Mini John Cooper Works WRC | 00:10,6 |
| 28 | Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | 00:11,1 |
| 29 | Fogasy Gergely / Berendi Dávid | Peugeot 207 S2000 | 00:11,3 |
| 30 | Ollé Sasa / Tóth Zsolt | Ford Fiesta S2000 | 00:11,6 |
| 31 | Kovács Antal / Istovics Gergő | Ford Fiesta R5 | 00:12,6 |
| 32 | Tomas Ondrej / Petr Tesinsky | Subaru Impreza WRX STi | 00:14,5 |
| 33 | Sebestyén István / Radó István | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:15,3 |
| 34 | Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka | Subaru Impreza WRX STi | 00:16,1 |
| 35 | Kurtos Róbert / Repka Róbert | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:17,0 |
| 36 | Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:22,6 |
| 37 | Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám | Skoda Fabia S2000 | 00:23,3 |
| 38 | Tomas Konecny / Lukas Sintal | Mitsubishi Lancer Evo IX | 00:26,0 |
| 39 | Vladimir Hanus /Slavomir Harabin | Skoda Octavia WRC | 00:31,4 |
De miért gitárral és keverőpulttal készülnek a bemutatóra a McLaren pilótái?
https://formula.hu/parc-ferme/28102
Komoly várakozás előzi meg a McLaren február 15-i bemutatóját, már csak azért is, mert idén a wokingiak az elsők, akik a nyilvánosság elé állnak új (nos, a karosszériaépítési tilalom miatt inkább csak félig új) autójukkal, az MCL35M-mel, amelynek egyik fő újdonsága a borítás alatt a Renault-t váltó Mercedes-motor lesz. Ez lesz Daniel Ricciardo és Lando Norris első közös színre lépése csapattársként, és a tény, hogy a McLaren Twitter-oldala zene leadására alkalmas eszközök közelében mutatja be őket, sokakban felébresztette a gyanút, hogy valami különleges produkcióval készül a mezőny előre megbélyegzett humorpárosa.
Az eddigi ízelítők alapján attól nem kell tartani, hogy az autó és a csapat alapszíne megszűnne narancssárgának lenni, míg a bemutató jelszava, hashtagje a #SendIt, ami Ricciardo egy gyakori szófordulata, és magyarra talán úgy fordítható, hogy "küldd neki". Az esemény szokatlannak mondható időpontban, közép-európai idő szerint 20 órakor kezdődik majd hétfőn, élő közvetítése pedig a lenti videón lesz követhető.
A csapat a rajongókat is igyekszik bemutatóhangulatba hozni: aki letöltötte a McLaren mobilapplikációját, folyamatos helyzetjelentést kaphatott arról, hogyan halad az autó összerakása a gyárban.

Remember how much fun racing can be?
— McLaren (@McLarenF1) February 14, 2021
Buckle up, let's get ready to #SendIt pic.twitter.com/KF37CYkq1s
Gumimelegítés? Hagyjátok békén, tudja, mit csinál
https://formula.hu/parc-ferme/28101
A főszerepben Kimi Raikkönen az F1 közösségi médiás posztjában: egy 2017-es és 2018-as, Abu Dhabiban készült videót is egybevágtak arról, hogy miközben a mezőny többsége vadul kanyarog az egyenesben, hogy hőt generáljanak az abroncsok, a finn senkitől sem zavartatva, egyenes vonalon halad. Hagyjátok békén, tudja, mit csinál!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tavaly ralikrosszban ütötték egymást, most a WRC-ben csap össze a két világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/28099
Egy év kihagyása után a Ralikrossz-vb 2020-as szezonjának főszereplője volt Johan Kristoffersson és Mattias Ekström, akik ezúttal a WRC második fordulóján, Finnországban, az Arctic Ralin csapnak össze. Mindkettőjüknek van bőséges tapasztalata raliban, de először versenyeznek együtt.
A 2016-os világbajnok, Mattias Ekström egy Skoda Fabia R5-tel, a WRC-3 kategóriában indul a február 26-28-i Arctic Ralin, Emil Bergkvist navigálásával, akivel a januári Dakar Ralin is egy párost alkottak. Ekström pályafutása korábbi szakaszában sokszor ralizott, de utoljára 2006-ban szerepelt vb-futamon.
A háromszoros bajnok Johan Kristofferssonnak jóval frissebb tapasztalatai vannak: az előző öt évből öt WRC-indulás áll a neve mellett, elsősorban a Svéd Raliról. Természetesen egy Volkswagen Polo R5-tel fog versenyezni Patrik Barth társaként, ugyancsak a WRC-3 kategóriában, azaz közvetlenül Ekström ellen.

Ez a Mercedes ismerős, de első ránézésre mégsem tudtuk hová tenni
https://formula.hu/parc-ferme/28100
Az istálló évforduló kapcsán közzétett néhány képet egy korábbi autójáról, amelyet első pillantásra hirtelen nem tudtunk beazonosítani. A leírásból aztán kiderült, hogy pontosan egy évvel ezelőtt mutatták be a Mercedes W11-et, a 2020-as autót.
Miért volt mégis idegenszerű a modell? Azért, mert a W11 a hagyományos ezüst színekben mutatkozott be, és így szerepelt a téli teszteken is. Mikorra azonban a szezon megkésve elkezdődött júliusban, a Mercedes diszkriminációellenes kampánya miatt fekete külsőt kapott, így szürkében nehéz hirtelen hova tenni.
#OnThisDay one year ago we met W11 for the first time. It was love at first sight. pic.twitter.com/qIjnPRQN1d
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 14, 2021
Szédítő drónfelvétel a hófedte Hungaroringről
https://formula.hu/parc-ferme/28098
Csajtai Kristóf, a Hungaroring munkatársának különleges drónvideója a pályáról.
Ritkán látható közelségben lesz egymáshoz az F1 és a MotoGP idei szezonnyitója
https://formula.hu/parc-ferme/28096
Ha nem lesz már több változtatás a koronavírus-járvány miatt, a Formula-1 és a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2021-es idénye egyaránt március utolsó hétvégéjén startol. Ráadásul nem is csak az időpont lesz az azonos, hanem helyileg is nagyon közel lesz egymáshoz a két világbajnoki széria, hiszen az F1-esek Bahreinben, a MotoGP-sek pedig Katarban kezdenek – a szahíri és a losaili pálya között pedig nagyságrendileg mindössze 112 kilométer a távolság! További hasonlóság, hogy mindkét helyszínen villanyfényes futamokat rendeznek, így ráadásul a rajtidőpontok is közel lesznek egymáshoz – igaz, vélhetően arra odafigyelnek, hogy az F1 és a MotoGP versenye ne üsse egymást (alighanem a Moto2 és/vagy a Moto3 jár majd pórul emiatt).
Évadnyitó esetén ilyen közelséget nem tapasztalhattunk még ebben az évszázadban, hiszen a száguldó cirkusz a legtöbbször Melbourne-ben kezdte a szezonját. 2006 és 2010 volt a két kivétel (meg persze a tavalyi koronavírusos idény) Bahrein révén, ám a motorosok előbbi évben még Jerezben nyitották a küzdelmeket. 2010-ben viszont már náluk is Katar adott otthont az első fordulónak, ám ekkor viszont közel egy hónap különbség volt a két nyitány között.
Ha elrugaszkodunk a szezonnyitóktól, akkor is ritkaságnak számít az ilyen közelség, méghozzá azért, mert általában a két széria ügyel arra, hogy véletlenül se versenyezzenek ugyanabban az országban egy adott hétvégén, egymás elöl elvéve a nézőket. Viszont nem kell messzire mennünk a szabályt erősítő kivételért, hiszen 2020-ban a koronavírus-járvány miatt az F1-es menetrendbe bekerülő Mugello ugyanazon a hétvégén adott otthont a versenynek, mint a MotoGP-sek aktuális állomásának Misano – márpedig a két olasz pálya között nagyjából 105 kilométer a távolság légvonalban!

Ezért nem fotózzák egymás autóit az F1-es szerelők
https://formula.hu/parc-ferme/28092
Rengeteg érdekes kulisszatitkot árult el a Formula Podcast legutóbbi adásának vendége, Jánvári Zsolt, akinek elmondása szerint volt már olyanra is példa, hogy bunyó alakult ki egy a poszt címében leírt esethez kapcsolódó vitás helyzetből. Hallgassátok meg a vonatkozó részt 53:25-től (meg persze a teljes adást is!):
|
|
Jön a Motorsporthíradó legújabb adása – ne maradj le!
https://formula.hu/parc-ferme/28091
Érkezik az AFM Motorsporthíradójának februári adása: stúdióvendégünk Szauer Gergő raliversenyző, de a műsorban lesz szó a Monte-Carlo Raliról, a Dakarról és Sergio Perez első Red Bull-os munkanapjáról is. Ha nem akarsz lemaradni, kapcsolj 13 órakor a FIX TV-re!

Rögtön első formulaautós szezonjában bajnok lett Jarno Trulli fia
https://formula.hu/parc-ferme/28097
Ismerős név ülhetett fel az arab Formula-4-es bajnokság trónjára. A 2005-ben született Enzo Trulli ugyanis az egyszeres F1-es nagydíjgyőztes Jarno Trulli fia. A fiatal olasznak ez volt az első szezonja formulaautós szériában, és rögtön egy roppant kiélezett bajnoki küzdelemben bizonyított, hiszen csupán egyetlen ponttal előzte meg a végelszámolásnál ellenfelét, Dilano van’t Hoffot.
A holland rivális két kivétellel az összes pole-pozíciót bezsebelte a felváltva Dubajban és Abu Dhabiban futott, öt fordulós idény során, és bár futamgyőzelemből is neki volt a legtöbb, szám szerint, Trulli roppant konstans teljesítményt nyújtott, hiszen négy első helye mellé kilenc további dobogós pozíciót tudott felmutatni.
További érdekesség még a sorozattal kapcsolatban, hogy Hamda Al Qubaisi arab hölgyversenyzőként tudott három versenyt is megnyerni.

Az F1-es újonccal edzett egy pályán a fiatal magyar versenyzőtehetség
https://formula.hu/parc-ferme/28095
A Gender Racing legfiatalabb pilótája, a gokartos Gender „Tomika” osztotta meg sportolói Facebook-oldalán, hogy egy pályán gyakorolt Olaszországban a Formula-1-es debütálás előtt álló Alpha Tauri-versenyzővel, Yuki Tsunodával. „Az eső és a hideg sem állíthat meg céljaim elérésében” – írta a fotók mellé az ifjú tehetség.
A pilótákat is bevonják a fizetési limit kapcsán megalakult munkacsoportba
https://formula.hu/parc-ferme/28094
Számos fontos döntést hozott néhány napja az F1 Tanács: eldőlt, hogy 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseket – ezzel megágyazva a Red Bull projektjének –, 2025-től érkeznek az új erőforrások, valamint Portimao is nagy valószínűséggel bekerül az idei versenynaptárba. Emellett viszont a versenyzői fizetések korlátozása is szóba került: idén már bevezetik a költséglimitet, amelybe azonban nem tartozik bele a pilóták és a felsővezetésbe tartozó csapattagok fizetése.
A jövőben ezen terveznek változtatni, ennek érdekében pedig bejelentették, hogy egy munkacsoportot alapítottak, hogy megtárgyalják a részleteket – ennek munkájába pedig magukat az érintetteket, azaz az F1-es versenyzőket is meghívták.

Fotó: DPPI
Hamilton: A teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!
https://formula.hu/parc-ferme/28093
Szerződéshosszabbítása óta először jelentkezett Instagram-poszttal Lewis Hamilton – a Mercedes hétszeres világbajnoka egy távolba merengő tengerparti fotó mellé írta az alábbi szöveget:
„Üdv srácok, elnézést, hogy egy időre eltűntem innen, az előttünk álló szezonra koncentráltam és készültem. Szerencsésnek tartom magam, hogy volt időm reflektálni és készülni. Továbbra is bizakodó és izgatott vagyok a ránk váró idény miatt, de akarom, hogy tudjátok mindannyian, hogy gondolok rátok, és remélem, jól vagytok. Nagyon sokan hiányoznak közületek, és alig várom, hogy remélhetőleg rövidesen találkozzunk, ha személyesen nem is, akkor online. De egy dolog biztos: a teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!” – üzente a követőinek és rajongóinak Hamilton.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Egy pályaszárítást végző Air Titan balesetezett Daytonában – videó
https://formula.hu/parc-ferme/28090
Nem mindennapi incidenst láthattunk a minap a Daytona 500 kvalifikációs versenyén: az esős pályát felszárítani igyekvő Air Titan sofőrje elveszítette a kontrollt a jármű felett az ovál tetején, amely így keresztbe fordulva csúszott le a döntött szakasz aljáig, ahol a gép hátulja meg is rongálódott.
Az F1 helyett a Formula-E felé kacsingat az Alfa Romeo?
https://formula.hu/parc-ferme/28089
Arról már mi is írtunk, hogy elképzelhető, hogy az Alfa Romeo rövidesen megszakítja a kereskedelmi támogatói együttműködését a Sauberrel – annak ellenére, hogy a csapat vélhetően marad a Ferrari erőforrásainál. A The-Race.com szaklap szerint előfordulhat, hogy az ikonikus olasz márka ehelyett a Formula-E-ben köthet ki: az említett portál szerint akár az Alfa, akár a Maserati beszállhat a közeljövőben az elektromos sorozatba.
Néhány hónapja jelentette be az Audi és a BMW is, hogy gyári szinten távoznak a két hét múlva kezdődő évad végén a Formula-E-ből, s egyelőre csak a Mahindra és a DS kötelezte el magát a 2022-ben induló Gen3-as érára hivatalosan. Ha érkezik is az Alfa, vélhetően nem rögtön jövőre, hanem csak a 2023/2024-es idényben – bár az sem kizárt, hogy esetleg egy más eleve induló alakulattal lépnek együttműködésre.

Fotó: DPPI
F1-es bejelentésre készül a Rich Energy
https://formula.hu/parc-ferme/28086
A Haasnál egy "érdekes" időszakot már eltöltött a Formula-1-ben a Rich Energy, az energiaitalt gyártó cég akkor dicstelen módon távozott a sorozatból - most viszont elvileg újabb bejelentésre készül. A cég Twitter-bejegyzése szerint vasárnap érdemes lesz figyelni, mert akkor teszik közzé, hogy mi a helyzet - korábban már lehetett arról olvasni, hogy valamilyen módon visszatérnek a sportágba.
Raising the bar in the energy drink market. We do things a little differently at #RichEnergy
— Rich Energy HQ (@rich_energy) February 12, 2021
Our #FormulaOne announcement will be made at 2pm on Sunday 14th Feb.
We are excited to share the news with #motorsport fans.#PoweringPremium #GetRich #ValentinesDay #F1 #Comeback pic.twitter.com/9kgJZ2tLPZ
A temetkezési vállalkozótól az ABBA dobosáig – a legextrémebb F1 előtti karrierek
https://formula.hu/parc-ferme/28084
Roppant érdekes top 10-es összeállítással jelentkezett a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben a pilóták legfurcsább F1 előtti szakmáit vették sorra. Néhányan olyan megdöbbentő szakmát műveltek a száguldó cirkuszban való versenyzés előtt, hogy az már egyáltalán nem is számít extrémnek a listáról, aki fogorvos volt! A videó a YouTube-ra átkattintás után nézhető, alatta pedig magyarul is felsoroltuk az említett versenyzőket és F1 előtti foglalkozásukat:
Romain Grosjean – portfólió-menedzser, Jim Clark – farmer, ’Johnny Servoz-Gavin – síoktató, Heinz-Harald Frentzen – temetkezési vállalkozó, Giuseppe Farina – lovastiszt, Tony Brooks – fogorvos, Jonathan Palmer – orvos, Nigel Mansell – repülőgépmérnök, Kamui Kobayashi – stand-up komikus, Karl Borgudd – ABBA-dobos
Alonso: Jól vagyok, várom a 2021-es szezonkezdetet!
https://formula.hu/parc-ferme/28088
Rövid Twitter-üzenetben jelentkezett be csütörtöki kerékpáros balesete és azt követő állkapocsműtétje után Fernando Alonso, aki az Alpine szerint várhatóan fel fog épülni a szűk egy hónap múlva esedékes bahreini tesztre: „Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat, jól vagyok és várom, hogy elinduljon a 2021-es szezon. Gyerünk!” – írta közösségi oldalán az F1-es visszatérésre készülő spanyol.
Thanks for all your wishes, I’m ok and looking forward to getting 2021 underway.
— Fernando Alonso (@alo_oficial) February 12, 2021
Let’s gooooooooooooooo
Két-három év alatt el lehet jutni Magyarországról az F1-ig
https://formula.hu/parc-ferme/28085
A Formula Podcast legutóbbi adásában a Williamsnél elektronikai rendszertechnikus volt a sztárvendég, aki többek között azt is elárulta az exkluzív beszélgetés során, hogy az elhatározás mellett egyetlen kulcsfontosságú dologra van szüksége annak, aki az F1-ben akar dolgozni - hogy mi az, ahhoz hallgasd meg a vonatkozó részt 11:19-től (meg persze a teljes adást is!):
|
|
Megvan, hogy mikor jön az új Ferrari - és a motort is beindították
https://formula.hu/parc-ferme/28087
Az ilyenkor megszokottak szerint a közösségi oldalára töltött fel videót a Ferrari arról, ahogy beindította az új autó motorját. Mattia Binotto csapatfőnök szerint az idei technika minden téren fejlődött, minden téren jobb lett, úgyhogy szeretnének vele sikeresek lenni a szezon során. Egyúttal az is kiderült, hogy mikor lesz nyilvános a fegyver: február 26-án a csapatot mutatják be, március 10-én pedig magát az autót, mindkettőt online.
The 2021 season starts here #essereFerrari #SF21 pic.twitter.com/1LfRYQFiqu
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 12, 2021
A regnáló csapatvilágbajnok is aláírta a folytatást a Formula-E-vel
https://formula.hu/parc-ferme/28079
A Mahindrához csatlakozva a DS csapata is elkötelezte magát a folytatás mellett a Formula-E-ben. Az elektromos szériában a 2022/2023-as szezonban debütálnak a harmadik generációs autók, és ekkkorra futnak ki a csapatok aktuális szerződései. A széria számára különösen pozitív hír az utóbbi két szezon bajnokának bejelentése, miután a közelmúltban két neves autómárka, a BMW és az Audi is a kiszállásáról közölt hírt.
A hivatalos közleményükben úgy fogalmaztak, jelentős haszonnal járt számukra a versenyzés. "Mi voltunk az első prémium autógyártó, ami csatlakozott a Formula-E-hez, és a márkánk a fejlesztések és az ismertség terén is sokat profitált a DS Performance munkájából" - idézett a Racefans.

Fotó: DPPI









