DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök

Amíg az F1-ben az eső miatt várakozunk, idehaza elindult az Eger Rali. Lássuk, az első szakasz végeredményét!

Az Eger Rali 1. szakaszának eredménye:    
       
1 Vincze Ferenc /Kuti Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 03:12,8
2 Jaroslav Melicharek / Erik Melicharek Ford Fiesta RS WRC 00:00,1
3 Lovász Pál / Mihalik Péter Mitsubishi Lancer Evo IX 00:00,6
4 Grzegorz Grzyb / Robert Hundla Ford Fiesta RS WRC 00:01,4
5 ifj. Tóth János / Szőke Tamás Peugeot 208 T16 R5 00:02,9
6 Botka Dávid / Tóth Imre Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:03,5
7 Turán Frigyes / Zsíros Gábor Ford Fiesta R5 00:03,9
8 Jozef Béres jr / Répás Zoltán Mini John Cooper Works WRC 00:05,5
9 Spitzmüller Csaba / Bazsó Attila Mitsubishi Lancer Evo X R4 00:05,5
10 Balogh János / Holczer Dániel Mitsubishi Lancer Evo IX 00:05,7
11 Herczig Norbert / Igor Bacigal Skoda Fabia S2000 00:05,8
12 Lencse Zoltán / Hofbauer Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,0
13 Krózser Menyhért / Buchholz János Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:06,1
14 Matics Mihály / Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX 00:06,1
15 Kazár Miklós / Ferencz Ramón Ford Fiesta R5 00:06,4
16 Trencsényi József / Verba Gábor Ford Fiesta R5 00:06,4
17 Marozsi Zsolt / Szeles Péter Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:07,0
18 Nagy Mátyás / Nagy Tamás Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,1
19 Pavel Valousek / Veronika Havelkova Skoda Fabia S2000 00:07,7
20 Osváth Péter / Farnadi Ágnes Mitsubishi lancer Evo IX 00:07,8
21 Budavári Zoltán / Lukács Csaba Mitsubishi Lancer Evo IX 00:07,9
22 Igor Drotar / Vladimir Banoci Citroen DS3 WRC 00:08,6
23 Rongits Attila / Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,0
24 Tomas Kukucka / Radovan Mozner jr Subaru Impreza S12B WRC07 00:09,2
25 ifj. Kiss László / Varga Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX 00:09,7
26 Hadik András / Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 00:10,2
27 Tomas Kurka / Adam Skubnik Mini John Cooper Works WRC 00:10,6
28 Órai Balázs / Órai-Tallér Zsuzsanna Mitsubishi Lancer Evo IX R4 00:11,1
29 Fogasy Gergely / Berendi Dávid Peugeot 207 S2000 00:11,3
30 Ollé Sasa / Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000 00:11,6
31 Kovács Antal / Istovics Gergő Ford Fiesta R5 00:12,6
32 Tomas Ondrej / Petr Tesinsky Subaru Impreza WRX STi 00:14,5
33 Sebestyén István / Radó István Mitsubishi Lancer Evo IX 00:15,3
34 Tibor Cserhalmi / Peter Vejacka Subaru Impreza WRX STi 00:16,1
35 Kurtos Róbert / Repka Róbert Mitsubishi Lancer Evo IX 00:17,0
36 Lukas Lapdavsky / Julius Lapdavsky Mitsubishi Lancer Evo IX 00:22,6
37 Horváth Rudolf / Bardóczy Ádám Skoda Fabia S2000 00:23,3
38 Tomas Konecny / Lukas Sintal Mitsubishi Lancer Evo IX 00:26,0
39 Vladimir Hanus /Slavomir Harabin Skoda Octavia WRC 00:31,4

 

 

De miért gitárral és keverőpulttal készülnek a bemutatóra a McLaren pilótái?

Komoly várakozás előzi meg a McLaren február 15-i bemutatóját, már csak azért is, mert idén a wokingiak az elsők, akik a nyilvánosság elé állnak új (nos, a karosszériaépítési tilalom miatt inkább csak félig új) autójukkal, az MCL35M-mel, amelynek egyik fő újdonsága a borítás alatt a Renault-t váltó Mercedes-motor lesz. Ez lesz Daniel Ricciardo és Lando Norris első közös színre lépése csapattársként, és a tény, hogy a McLaren Twitter-oldala zene leadására alkalmas eszközök közelében mutatja be őket, sokakban felébresztette a gyanút, hogy valami különleges produkcióval készül a mezőny előre megbélyegzett humorpárosa.

Az eddigi ízelítők alapján attól nem kell tartani, hogy az autó és a csapat alapszíne megszűnne narancssárgának lenni, míg a bemutató jelszava, hashtagje a #SendIt, ami Ricciardo egy gyakori szófordulata, és magyarra talán úgy fordítható, hogy "küldd neki". Az esemény szokatlannak mondható időpontban, közép-európai idő szerint 20 órakor kezdődik majd hétfőn, élő közvetítése pedig a lenti videón lesz követhető. 

Clipboard_3 

 

A csapat a rajongókat is igyekszik bemutatóhangulatba hozni: aki letöltötte a McLaren mobilapplikációját, folyamatos helyzetjelentést kaphatott arról, hogyan halad az autó összerakása a gyárban.

EuL4l2NXMAAeOMO

 

Gumimelegítés? Hagyjátok békén, tudja, mit csinál

A főszerepben Kimi Raikkönen az F1 közösségi médiás posztjában: egy 2017-es és 2018-as, Abu Dhabiban készült videót is egybevágtak arról, hogy miközben a mezőny többsége vadul kanyarog az egyenesben, hogy hőt generáljanak az abroncsok, a finn senkitől sem zavartatva, egyenes vonalon halad. Hagyjátok békén, tudja, mit csinál!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Tavaly ralikrosszban ütötték egymást, most a WRC-ben csap össze a két világbajnok

Egy év kihagyása után a Ralikrossz-vb 2020-as szezonjának főszereplője volt Johan Kristoffersson és Mattias Ekström, akik ezúttal a WRC második fordulóján, Finnországban, az Arctic Ralin csapnak össze. Mindkettőjüknek van bőséges tapasztalata raliban, de először versenyeznek együtt.

A 2016-os világbajnok, Mattias Ekström egy Skoda Fabia R5-tel, a WRC-3 kategóriában indul a február 26-28-i Arctic Ralin, Emil Bergkvist navigálásával, akivel a januári Dakar Ralin is egy párost alkottak. Ekström pályafutása korábbi szakaszában sokszor ralizott, de utoljára 2006-ban szerepelt vb-futamon.

A háromszoros bajnok Johan Kristofferssonnak jóval frissebb tapasztalatai vannak: az előző öt évből öt WRC-indulás áll a neve mellett, elsősorban a Svéd Raliról. Természetesen egy Volkswagen Polo R5-tel fog versenyezni Patrik Barth társaként, ugyancsak a WRC-3 kategóriában, azaz közvetlenül Ekström ellen.

Ez a Mercedes ismerős, de első ránézésre mégsem tudtuk hová tenni

Az istálló évforduló kapcsán közzétett néhány képet egy korábbi autójáról, amelyet első pillantásra hirtelen nem tudtunk beazonosítani. A leírásból aztán kiderült, hogy pontosan egy évvel ezelőtt mutatták be a Mercedes W11-et, a 2020-as autót.

Miért volt mégis idegenszerű a modell? Azért, mert a W11 a hagyományos ezüst színekben mutatkozott be, és így szerepelt a téli teszteken is. Mikorra azonban a szezon megkésve elkezdődött júliusban, a Mercedes diszkriminációellenes kampánya miatt fekete külsőt kapott, így szürkében nehéz hirtelen hova tenni.

Szédítő drónfelvétel a hófedte Hungaroringről

Csajtai Kristóf, a Hungaroring munkatársának különleges drónvideója a pályáról.

Ritkán látható közelségben lesz egymáshoz az F1 és a MotoGP idei szezonnyitója

Ha nem lesz már több változtatás a koronavírus-járvány miatt, a Formula-1 és a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2021-es idénye egyaránt március utolsó hétvégéjén startol. Ráadásul nem is csak az időpont lesz az azonos, hanem helyileg is nagyon közel lesz egymáshoz a két világbajnoki széria, hiszen az F1-esek Bahreinben, a MotoGP-sek pedig Katarban kezdenek – a szahíri és a losaili pálya között pedig nagyságrendileg mindössze 112 kilométer a távolság! További hasonlóság, hogy mindkét helyszínen villanyfényes futamokat rendeznek, így ráadásul a rajtidőpontok is közel lesznek egymáshoz – igaz, vélhetően arra odafigyelnek, hogy az F1 és a MotoGP versenye ne üsse egymást (alighanem a Moto2 és/vagy a Moto3 jár majd pórul emiatt).

Évadnyitó esetén ilyen közelséget nem tapasztalhattunk még ebben az évszázadban, hiszen a száguldó cirkusz a legtöbbször Melbourne-ben kezdte a szezonját. 2006 és 2010 volt a két kivétel (meg persze a tavalyi koronavírusos idény) Bahrein révén, ám a motorosok előbbi évben még Jerezben nyitották a küzdelmeket. 2010-ben viszont már náluk is Katar adott otthont az első fordulónak, ám ekkor viszont közel egy hónap különbség volt a két nyitány között.

Ha elrugaszkodunk a szezonnyitóktól, akkor is ritkaságnak számít az ilyen közelség, méghozzá azért, mert általában a két széria ügyel arra, hogy véletlenül se versenyezzenek ugyanabban az országban egy adott hétvégén, egymás elöl elvéve a nézőket. Viszont nem kell messzire mennünk a szabályt erősítő kivételért, hiszen 2020-ban a koronavírus-járvány miatt az F1-es menetrendbe bekerülő Mugello ugyanazon a hétvégén adott otthont a versenynek, mint a MotoGP-sek aktuális állomásának Misano – márpedig a két olasz pálya között nagyjából 105 kilométer a távolság légvonalban!

katar-motogp-dppi

Ezért nem fotózzák egymás autóit az F1-es szerelők

Rengeteg érdekes kulisszatitkot árult el a Formula Podcast legutóbbi adásának vendége, Jánvári Zsolt, akinek elmondása szerint volt már olyanra is példa, hogy bunyó alakult ki egy a poszt címében leírt esethez kapcsolódó vitás helyzetből. Hallgassátok meg a vonatkozó részt 53:25-től (meg persze a teljes adást is!):

 

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Jön a Motorsporthíradó legújabb adása – ne maradj le!

Érkezik az AFM Motorsporthíradójának februári adása: stúdióvendégünk Szauer Gergő raliversenyző, de a műsorban lesz szó a Monte-Carlo Raliról, a Dakarról és Sergio Perez első Red Bull-os munkanapjáról is. Ha nem akarsz lemaradni, kapcsolj 13 órakor a FIX TV-re!

afm-motorsporthirado_1

Rögtön első formulaautós szezonjában bajnok lett Jarno Trulli fia

Ismerős név ülhetett fel az arab Formula-4-es bajnokság trónjára. A 2005-ben született Enzo Trulli ugyanis az egyszeres F1-es nagydíjgyőztes Jarno Trulli fia. A fiatal olasznak ez volt az első szezonja formulaautós szériában, és rögtön egy roppant kiélezett bajnoki küzdelemben bizonyított, hiszen csupán egyetlen ponttal előzte meg a végelszámolásnál ellenfelét, Dilano van’t Hoffot.

A holland rivális két kivétellel az összes pole-pozíciót bezsebelte a felváltva Dubajban és Abu Dhabiban futott, öt fordulós idény során, és bár futamgyőzelemből is neki volt a legtöbb, szám szerint, Trulli roppant konstans teljesítményt nyújtott, hiszen négy első helye mellé kilenc további dobogós pozíciót tudott felmutatni.

További érdekesség még a sorozattal kapcsolatban, hogy Hamda Al Qubaisi arab hölgyversenyzőként tudott három versenyt is megnyerni.

enzo-trulli

Az F1-es újonccal edzett egy pályán a fiatal magyar versenyzőtehetség

A Gender Racing legfiatalabb pilótája, a gokartos Gender „Tomika” osztotta meg sportolói Facebook-oldalán, hogy egy pályán gyakorolt Olaszországban a Formula-1-es debütálás előtt álló Alpha Tauri-versenyzővel, Yuki Tsunodával. „Az eső és a hideg sem állíthat meg céljaim elérésében” – írta a fotók mellé az ifjú tehetség.

A pilótákat is bevonják a fizetési limit kapcsán megalakult munkacsoportba

Számos fontos döntést hozott néhány napja az F1 Tanács: eldőlt, hogy 2022-től befagyasztják a motorfejlesztéseketezzel megágyazva a Red Bull projektjének –, 2025-től érkeznek az új erőforrások, valamint Portimao is nagy valószínűséggel bekerül az idei versenynaptárba. Emellett viszont a versenyzői fizetések korlátozása is szóba került: idén már bevezetik a költséglimitet, amelybe azonban nem tartozik bele a pilóták és a felsővezetésbe tartozó csapattagok fizetése.

A jövőben ezen terveznek változtatni, ennek érdekében pedig bejelentették, hogy egy munkacsoportot alapítottak, hogy megtárgyalják a részleteket – ennek munkájába pedig magukat az érintetteket, azaz az F1-es versenyzőket is meghívták.

f1-drivers-dppi

Fotó: DPPI

Hamilton: A teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!

Szerződéshosszabbítása óta először jelentkezett Instagram-poszttal Lewis Hamilton – a Mercedes hétszeres világbajnoka egy távolba merengő tengerparti fotó mellé írta az alábbi szöveget:

„Üdv srácok, elnézést, hogy egy időre eltűntem innen, az előttünk álló szezonra koncentráltam és készültem. Szerencsésnek tartom magam, hogy volt időm reflektálni és készülni. Továbbra is bizakodó és izgatott vagyok a ránk váró idény miatt, de akarom, hogy tudjátok mindannyian, hogy gondolok rátok, és remélem, jól vagytok. Nagyon sokan hiányoznak közületek, és alig várom, hogy remélhetőleg rövidesen találkozzunk, ha személyesen nem is, akkor online. De egy dolog biztos: a teljes szívemet beleadva fogok versenyezni értetek idén!” – üzente a követőinek és rajongóinak Hamilton.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Egy pályaszárítást végző Air Titan balesetezett Daytonában – videó

Nem mindennapi incidenst láthattunk a minap a Daytona 500 kvalifikációs versenyén: az esős pályát felszárítani igyekvő Air Titan sofőrje elveszítette a kontrollt a jármű felett az ovál tetején, amely így keresztbe fordulva csúszott le a döntött szakasz aljáig, ahol a gép hátulja meg is rongálódott.

Az F1 helyett a Formula-E felé kacsingat az Alfa Romeo?

Arról már mi is írtunk, hogy elképzelhető, hogy az Alfa Romeo rövidesen megszakítja a kereskedelmi támogatói együttműködését a Sauberrel – annak ellenére, hogy a csapat vélhetően marad a Ferrari erőforrásainál. A The-Race.com szaklap szerint előfordulhat, hogy az ikonikus olasz márka ehelyett a Formula-E-ben köthet ki: az említett portál szerint akár az Alfa, akár a Maserati beszállhat a közeljövőben az elektromos sorozatba.

Néhány hónapja jelentette be az Audi és a BMW is, hogy gyári szinten távoznak a két hét múlva kezdődő évad végén a Formula-E-ből, s egyelőre csak a Mahindra és a DS kötelezte el magát a 2022-ben induló Gen3-as érára hivatalosan. Ha érkezik is az Alfa, vélhetően nem rögtön jövőre, hanem csak a 2023/2024-es idényben – bár az sem kizárt, hogy esetleg egy más eleve induló alakulattal lépnek együttműködésre.

alfaromeo-dppi-2020

Fotó: DPPI

F1-es bejelentésre készül a Rich Energy

A Haasnál egy "érdekes" időszakot már eltöltött a Formula-1-ben a Rich Energy, az energiaitalt gyártó cég akkor dicstelen módon távozott a sorozatból - most viszont elvileg újabb bejelentésre készül. A cég Twitter-bejegyzése szerint vasárnap érdemes lesz figyelni, mert akkor teszik közzé, hogy mi a helyzet - korábban már lehetett arról olvasni, hogy valamilyen módon visszatérnek a sportágba.

 

A temetkezési vállalkozótól az ABBA dobosáig – a legextrémebb F1 előtti karrierek

Roppant érdekes top 10-es összeállítással jelentkezett a Formula-1 YouTube-csatornája, amelyben a pilóták legfurcsább F1 előtti szakmáit vették sorra. Néhányan olyan megdöbbentő szakmát műveltek a száguldó cirkuszban való versenyzés előtt, hogy az már egyáltalán nem is számít extrémnek a listáról, aki fogorvos volt! A videó a YouTube-ra átkattintás után nézhető, alatta pedig magyarul is felsoroltuk az említett versenyzőket és F1 előtti foglalkozásukat:

 

Romain Grosjean – portfólió-menedzser, Jim Clark – farmer, ’Johnny Servoz-Gavin – síoktató, Heinz-Harald Frentzen – temetkezési vállalkozó, Giuseppe Farina – lovastiszt, Tony Brooks – fogorvos, Jonathan Palmer – orvos, Nigel Mansell – repülőgépmérnök, Kamui Kobayashi – stand-up komikus, Karl Borgudd – ABBA-dobos

Alonso: Jól vagyok, várom a 2021-es szezonkezdetet!

Rövid Twitter-üzenetben jelentkezett be csütörtöki kerékpáros balesete és azt követő állkapocsműtétje után Fernando Alonso, aki az Alpine szerint várhatóan fel fog épülni a szűk egy hónap múlva esedékes bahreini tesztre: „Köszönöm mindenkinek a jókívánságokat, jól vagyok és várom, hogy elinduljon a 2021-es szezon. Gyerünk!” – írta közösségi oldalán az F1-es visszatérésre készülő spanyol.

Két-három év alatt el lehet jutni Magyarországról az F1-ig

A Formula Podcast legutóbbi adásában a Williamsnél elektronikai rendszertechnikus volt a sztárvendég, aki többek között azt is elárulta az exkluzív beszélgetés során, hogy az elhatározás mellett egyetlen kulcsfontosságú dologra van szüksége annak, aki az F1-ben akar dolgozni - hogy mi az, ahhoz hallgasd meg a vonatkozó részt 11:19-től (meg persze a teljes adást is!):

 

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

 

Megvan, hogy mikor jön az új Ferrari - és a motort is beindították

Az ilyenkor megszokottak szerint a közösségi oldalára töltött fel videót a Ferrari arról, ahogy beindította az új autó motorját. Mattia Binotto csapatfőnök szerint az idei technika minden téren fejlődött, minden téren jobb lett, úgyhogy szeretnének vele sikeresek lenni a szezon során. Egyúttal az is kiderült, hogy mikor lesz nyilvános a fegyver: február 26-án a csapatot mutatják be, március 10-én pedig magát az autót, mindkettőt online.

 

A regnáló csapatvilágbajnok is aláírta a folytatást a Formula-E-vel

A Mahindrához csatlakozva a DS csapata is elkötelezte magát a folytatás mellett a Formula-E-ben. Az elektromos szériában a 2022/2023-as szezonban debütálnak a harmadik generációs autók, és ekkkorra futnak ki a csapatok aktuális szerződései. A széria számára különösen pozitív hír az utóbbi két szezon bajnokának bejelentése, miután a közelmúltban két neves autómárka, a BMW és az Audi is a kiszállásáról közölt hírt. 

A hivatalos közleményükben úgy fogalmaztak, jelentős haszonnal járt számukra a versenyzés. "Mi voltunk az első prémium autógyártó, ami csatlakozott a Formula-E-hez, és a márkánk a fejlesztések és az ismertség terén is sokat profitált a DS Performance munkájából" - idézett a Racefans.

03420008_281

Fotó: DPPI