DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese

Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.

Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.

Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.

Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton

Osztály, vigyázz! Elkészültek a hagyományos MotoGP-csoportképek

Évek óta megszokhattuk, hogy az idénynyitó helyszínén összeáll a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának aktuális mezőnye néhány „családi fotóra”. Idén sem volt ez másként: mind a 22 motoros – köztük a Marc Marquezt helyettesítő Stefan Bradl – felsorakozott a katari célegyenesben a csoportképekhez, de készült olyan fotó is, amelyen csak a tizenegy csapat motorját láthatjuk:

motogp-csoportkep-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-csoportkep-2

motogp-csoportkep-3

Fotók: MotoGP Media

Teljesen bezöldül 2022-re az F1-es Bahreini Nagydíj

Az idei szezonnyitó előtti csütörtökön jelentette be a Formula-1 és a bahreini pálya, hogy jövőre a nagydíjhétvége teljes energia-ellátását fenntartható energiaforrások fogják fedezni. Az erről szóló közlemény kiemelte: nemrég a fenntartható energiákért felelős bahreini hatóság megvalósíthatósági tanulmányt készített, amely alapján végeredményként a létesítményt teljes évi energiaszükségletét megújuló energiaforrásokkal fogják előállítani. Ez a bejelentés – ahogy azt Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója is kiemelte nyilatkozatában – összhangban van a száguldó cirkusz azon törekvésével, hogy 2030-ra teljesen karbonsemlegessé tegyék a sportágat.

bahrein-f1-energia-1

Dobpergés: Megérkezett az F1 2021-es főcíme

Az utóbbi évek során a Formula-1 egyik védjegyévé vált a Brian Tyler által megkomponált dallam, valamint az azzal párhuzamosan bemutatott aktuális mezőny videója. Íme ennek 2021-es kiadása.

„Megjósolta” a szezonnyitó eredményét Mika Hakkinen, nem kockáztatott sokat

A kétszeres világbajnok egy fogadási oldalnak fejtegette az esélyeket, de ha valaki a finn meglátásai alapján szeretné megtenni tétjeit, nincs sokkal előrébb. Hakkinen csak a csapatok közül nevezte meg a legjobb hármat, ráadásul a sorrendet sem állította fel:

„Arra számítok, hogy a Red Bull Racing nagyon erős lesz a kvalifikáción. A McLarentől és a Mercedestől szintén jó szereplést várok. Nem tudom a pontos sorrendet, de szerintem ez lesz az első három csapat” – mondta el Mika Hakkinen.

Külön figyelemmel követi honfitársát, Valtteri Bottast: „Természetesen érdekel Valtteri idei teljesítménye is: hogyan tud fejlődni, és képes lesz-e megnyerni a bajnoki címet Finnország számára.”

Eladó a Toro Rosso, amellyel Gasly először állt dobogóra

Mindannyian jól emlékszünk még a 2019-es Brazil Nagydíjra, Pierre Gasly első tündérmeséjére: a szezon közben Red Bulltól Toro Rossóhoz visszaléptetett fiatal francia pályafutása legjobb eredményét, a második helyet szerezte meg a káoszfutamon.

A Racecarsdirect oldalon most eladásra kínálják ezt az autót, a 04-es karosszériaszámú STR14-et. A konkrét versenygép a 2019-es szezon ötödik hétvégéjén, Spanyolországban állt csatasorba, és egészen az évad végéig szolgált: Alex Albon nyolc, Pierre Gasly kilenc nagydíjon vezette a fentit is beleértve. Bár a francia használta utoljára, az orron és motorborításon mégis Albon rajtszáma, a 23-as látható.

A STR14/04 úgynevezett guruló karosszéria, azaz nincs benne motor, de ezt leszámítva minden alkatrész – sebességváltó, kormány, a Gasly által használt ülés – eredeti. A Toro Rossótól egyenesen Ron Renders autógyűjteményébe került, jelenleg Hollandiában található. A hirdető irányárat nem adott meg, ezért csak sejthetjük, hogy borsos összegért fog gazdát cserélni.

Ezeket a pályákat várja leginkább Schumacher

Édesapja első Formula-1-es futamát követően közel 30 évvel debütál Mick Schumacher a száguldó cirkuszban. Első évét a Haas istállójánál teljesíti, leginkább várt pályái pedig kivétel nélkül klasszikus vonalvezetések.

"Spát kifejezetten várom, szerintem ez a legikonikusabb versenypálya. Suzuka szintén ide tartozik, ahol eddig még nem versenyeztem. A szimulátorban számtalan kört megtettem rajta, így ez a leginkább várt vonalvezetés azok közül, amelyeken még nem jártam. Persze van több másik helyszín is, amit szeretek, például Monza. Örülök, hogy egy Formula-1-es autóval megtpasztalhatom ezeket a pályákat. Boldog és büszke vagyok, már nagyon várom" - írták a Haas szezonelőzetesében.

Ewbi_lAXEAAeWW_

Mégsem vállalkozik a DTM-re Jenson Button csapata

A tavalyi év végén a 2009-es világbajnok formációja, Jenson Team Rocken RJN is bejelentette részvételét a Német Túraautó-bajnokság következő szezonjában, legalább egy McLaren 720S GT3-at állítva csatasorba. Három hónappal később azonban az istálló visszalépett a szerepléstől, helyette a GT World Challenge Europe sorozatra és a brit bajnokságra összpontosít majd.

Button tulajdonostársa, Chris Buncombe elmondása szerint a meghátrálás oka a Covid és Brexit keveréke, ilyen körülmények között Egyesült Királyságban levő központtal nem észszerű Németországban versenyezni. Ugyanakkor a tervek között szerepel a kontinensen is egy bázist létesíteni, és 2021 helyett 2022-ben csatlakozni a mezőnyhöz.

Nemrég még úgy tűnt, a McLaren népszerű választás lesz a DTM-ben, jelenleg azonban úgy néz ki, a csak három hétvégére nevező JP Motorsport – amelynek versenyzője Christian Klien lesz – indul a márkával. A bahreini 2 Seas Motorsport korábban kétautós nevezést jelentett be, de az istálló azóta eladta McLarenjeit és Mercedeseket vásárolt, DTM-es szereplése pedig bizonytalanná vált.

Látványos poszterrel indítja a szezont a Ferrari

A jelek szerint a 2021-es szezonban is visszatérnek a Ferrari F1-es poszterei. A versenyhétvégék alkalmából készített alkotások legújabbja ez a képregényes stílusban rajzolt darab, amelyen természetesen már az idei pilótapáros és autó látható. A készítő az olasz Matteo Cremona, aki 2003 óta rajzol képregényeket.

ExQKr5iWUAYAXhN

Rögtön a szezonnyitón debütál az Aston Martin biztonsági autója

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a Formula-1 az idei szezontól rendhagyó módon nem egy, hanem két különböző autógyártó biztonsági és orvosi autóival bonyolítja le a versenyhétvégéket. A Mercedes mellé az Aston Martin csatlakozott, ami 12:11 arányban osztozik a futamokon a német márkával. A hétvégi Bahreini Nagydíjon ők nyitják a sort: Albert Fabrega szakíró kiszúrta a Vantage biztonsági és a DBX orvosi autót a paddockban, később pedig az utóbbi járgány sofőrje, Alan van der Merwe Twitteren megerősítette a hírt.

Titeket is arra emlékeztet Mick Schumacher sisakja, mint minket?

A Formula-1-ben debütáló ifjú pilóta megszokott neonzöldjét a német zászló fekete, vörös és arany színeivel egészítette ki. A vörösről óhatatlanul a hétszeres világbajnok édesapa sisakja jut eszünkbe, és Michael Schumacherre utal a hátul megtalálható sárkányos logó, valamint a „Keep Fighting Foundation” felirat is.

Kiborult a Drive to Survive készítőire Claire Williams férje

A múlt héten jelent meg a Netflix Formula-1-es dokumentumfilm-sorozatának harmadik évada, amelyben a 2020-as szezon történéseit dolgozták fel. Számos izgalmas történetszál kapott helyet a tíz epizódban, néhány fontos elem azonban így is kimaradt. Ezek közé tartozott a Williams tulajdonosváltása és a Williams család F1-ből távozása is, amit csupán egy-két mondat erejéig említettek a monzai hétvége kapcsán. Ezen bukott a távozott helyettes csapatfőnök, Claire Williams férje, Marc Harris is, aki így írt Instagramon a Drive to Survive-ról:

„Nem tudom leplezni a frusztrációt és dühöt, amit a Netflix Drive to Survive című sorozatának új évada kapcsán érzek. A show lényege, hogy közelebb hozza a rajongókat a sporthoz, bepillantást engedve abba, hogy mi is történik, és elmesélve a szezon történéseit. Nehéz elhinni, hogy (a koronavírust leszámítva) volt fontosabb történet, mint a sport egyik történelmi és valaha volt egyik legsikeresebb és legértékesebb csapatának eladása. Ötven év alatt 16 világbajnoki címet szerzett a csapat, a legendás csapatfőnök Sir Frank Williams és családja elhagyja a sportot, amelynek formálásában ők is segítettek, és mégis alig kapnak említést. Gyalázatos. Ez a tisztelet teljes hiánya SFW, Claire és a teljes csapat irányába.”

„Micsoda lehetőség lett volna elmesélni, mennyire kemény is ez a sport, mennyire nehéz túlélni és milyen áldozatokat kell hozni ennek érdekében. Nem, nem kaptak belépést a filmes stábok (leszámítva a Williams sajátját) a legprivátabb pillanatokhoz, amikor Claire-nek el kellett mondania a csapatnak, hogy a családnak el kell adnia a csapatot és távoznia a sportból, amelyet imádnak és amelyért léteznek. De bőségesen biztosított az istálló felvételt, és a stábok bármikor máskor belépési engedélyt kaptak. Micsoda kár, hogy ezek nem lettek használva…”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marc Harris (@marcsimonharris) által megosztott bejegyzés

Videó: Öt jó érzéssel eltöltő pillanat Bahreinből

Nem tudtuk szebben megfogalmazni, amit az F1 hivatalos YouTube-csatornája „feelgood” pillanatoknak nevez legújabb videójában, ugyanis eléggé változatos a felhozatal, kezdve Hamilton és Rosberg emlékezetes párharcától a pályára szaladó kutyán át Perez tavalyi győzelméig (a videó átkattintás után nézhető!):

Kezdődik a MotoGP-szezon: csatlakozz csoportunkhoz, hogy ne maradj le semmiről!

A hétvégén elérkezik a pillanat, amire a motorsportrajongók hónapok óta várnak: a Katari Nagydíjjal kezdetét veszi a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2021-es idénye. Ha nem akarsz semmiről lemaradni a szezon során, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-teszt-1

Újra lehet F1-es futam Németországban?

A Német Nagydíj 2019-ig volt állandó része a Formula-1-es versenynaptárnak, tavaly azonban már nem rendeztek volna futamot az országban, ha nem szólt volna közbe a koronavírus-járvány, amelynek köszönhetően Eifel GP néven a Nürburgring is a beugró helyszínek között volt. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója ugyanakkor elmondta: azon túl, hogy szeretnének ellátogatni Afrikába, valamint egy második amerikai fordulót, Németországot is újra bekapcsolnák a száguldó cirkusz vérkeringésébe.

„Németország egy fontos piac számunkra” – nyilatkozta Domenicali az F1-Insidernek. „Elárulhatom, hogy nemrég egyeztettünk a Nürburgring és Hockenheim illetékeseivel, hogy megvizsgáljuk a visszatérés lehetőségét. És remélem, a következő hónapokban megoldást is fogunk találni.”

f1-nurburgring-dppi

Érdekes: 2017 óta rendre olyan pilóta debütál az F1-ben, aki Bahreinben F2-es futamot nyert

Különös mintázat rajzolódott ki a Formula-2 utóbbi néhány szezonja során: a szériában arra lettek figyelmesek, hogy évek óta olyan pilóta kap előléptetést az F1-be, aki abban az évben Bahreinben futamot nyert. 2017-ben Charles Leclerc az Alfa Romeótól, 2018-ban Lando Norris a McLarentől, 2019-ben Nicholas Latifi a Williamstől, 2020-ban pedig Yuki Tsunoda az AlphaTauritól kapot lehetőséget, és egyszer mindannyian a dobogó tetejére álltak a szóban forgó F2-es versenyhétvégén. Persze gondolhatnánk azt, hogy ők egyébként is jó teljesítményt nyújtottak, és év végén bajnoki címet szereztek, ám ez nem mindenki esetében igaz: debütálása előtti évében Norris és Latifi is a második helyen zárta az idényt.

Húsz éve mutatta be a Toyota az F1-es autót, ami sosem indult nagydíjon

A japán gyáróriás 2001. márciusában rántotta le a leplet első Formula-1-es autójáról, a TF101-ről, amivel érdekes módon sosem akart rajthoz állni. A típust annak érdekében fejlesztették ki, hogy Mika Salo és Allan McNish ezzel gyakorolva segítse a márka felkészülését a 2002-es idényre. A japánok csapata 2001-ben a világ több F1-es pályájára is ellátogatott, és az ott gyűjtött adatok alapján fejlesztette ki az első élesben használt versenyautót, a 2002-ben használt TF102-t. A márka 2009-ig versenyzett az F1-ben, legjobb eredménye pedig egy konstruktőri negyedik helyezés volt 2004-ben. Bár sokan várták tőle, futamot egyszer sem sikerült nyernie.

tf1011

tf1012

tf1013

Fotók: DPPI

 

Dovizioso nagyot esett egy hétvégi motokrosszversenyen

Miután Andrea Dovizioso a Ducatival való tavaly év végi szakítása után úgy döntött, kihagyja a MotoGP-ben a 2021-es idényt, az olasz másik szenvedélye, a motokrossz irányába fordult. A hétvégén is indult egy versenyen Lombardiában, ám az első futamon nagyot bukott, így a többi viadalt már kénytelen volt kihagyni. A háromszoros vb-ezüstérmes az Instagramon fotót is posztolt arról, milyen sérülést szenvedett a sisakja, ami nagy becsapódásra enged következtetni, de szerencsére a versenyző azt is elárulta, hogy a CT-vizsgálatok nem mutattak ki semmilyen sérülést nála.

A MotoGP-s karrierje szempontjából sem jött volna jókor egy sérülés az éppen ma 35 éves Doviziosónak, hiszen nemrég jelentették be, hogy áprilisban egy háromnapos tesztet fog teljesíteni az Apriliával, s bár egyelőre csak erről az egy alkalomról szól a megállapodása a noalei gyártóval, azt rebesgetik, hogy hosszabb távú is lehet az együttműködés, ha a többszörös nagydíjgyőztes és korábbi 125 köbcentis világbajnok elégedett lesz a katari teszten látottak alapján jelentős fejlődést bemutató RS-GP-vel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Andrea Dovizioso (@andreadovizioso) által megosztott bejegyzés

Bejelentés érkezik a magyar formulaautós tehetségtől?

Úgy tűnik, hogy nagy bejelentésre készül pályaautós reménységünk, Tóth László, aki az előző szezont a Formula Renault Európa-kupa mezőnyében töltötte. A 20 éves pilóta honlapján már fut egy visszaszámláló, amely jelzi: a jövőjével kapcsolatos bejelentés a szerdai nap folyamán történik majd meg.

Tóth tavaly a 16. helyen zárta a Formula Renault Európa-kupa küzdelmeit, míg az azt megelőző két idényben az olasz, a spanyol és a német F4-es bajnokságokban pallérozódott. 2019-ben a pilóta részt vett az FIA Autósport Játékokon is, ahol a magyar delegáció legjobb eredményét érte el azzal, hogy az F4-esek két futamából az elsőn 4., a másodikon pedig 7. lett a 19 fős mezőnyben. A honlapján látható grafika szerint Tóth továbbra is formulaautóval folytatja autóversenyzői pályafutását, így minden okunk megvan arra, hogy izgatottan várjuk a bejelentést!

toth-laszlo-1

Albont is Schumacher hatása csábította az autóversenyzés felé

Kedden ünnepli 25. születésnapját a Red Bull családjánál versenyző Alexander Albon, aki az alkalomból két kisgyermekkori fotót osztott meg magáról. Bevallotta, hogy óriási szurkolója volt Michael Schumachernek, de természetesen csak azért, mert a Red Bull akkoriban még nem versenyzett az F1-ben.

A pilóta idén a DTM-ben áll rajthoz, emellett az energiaitalos gárda F1-es autójának fejlesztéseit segíti.

Így tereli a raliautóját Japánban Heikki Kovalainen

A korábbi F1-es pilóta egy japán raliversenyen állt rajthoz egy Toyota GT86 CS-R3-mal - egy belsőkamerás felvételt mutatunk arról, hogy hogyan kezeli a raliautót: