DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese

Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.

Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.

Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.

Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton

Ne maradj le: jön az első F1-es sprintfutam, itt a szombati menetrend

Rendhagyó program vár ránk szombaton - íme a menetrend a tv-közvetítésekkel együtt:

Szombat (07. 17.)

9:30-11:00 WEC, második szabadedzés

10:10-11:00 Formula-2, első futam (M4 Sport)

13:00-14:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

14:00-15:00 WEC, harmadik szabadedzés

15:40-16:30 Formula-2, második futam (M4 Sport)

17:30-18:00 Formula-1, sprintfutam (M4 Sport)

18:00-18:30 WEC, időmérő

00121020_215

fotó: dppi

Van valami közös a The Beatles és az Alfa Romeo tagjai között

Azt már megszokhattuk, hogy a versenyhétvégékre való hangolódás jegyében a csapatok nagyszerű plakátokkal készülnek és sok jót láttunk már ezek közül, de az Alfa Romeo most egy elég egyedülálló grafikát osztott meg a közösségi médiában. A képen a két versenyző, Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi, valamint a két tartalékpilóta, Robert Kubica és Callum Ilott sétál át a legendás Abbey Roadon.

A Beatles együttes ugyanezen az úton sétált át hasonló módon, 1969. augusztus 8-án, hogy az erről készült fotó az Abbey Road című lemez borítójaként szolgáljon. A képet Iain Stewart Macmillan egy létráról készítette, John Kosh kreatív menedzser és a zenekar tagja, Paul McCartney ötletei alapján.

F2: Piastrié a pole, piros zászló Silverstone-ban

Újabb újonc szerzett rajtelsőséget a főfutamra a Formula-2-ben Theo Pourchaire és Liam Lawson után: a brit versenyhétvége pénteki kvalifikációján Oscar Piastri már első etapján megfutotta az az 1:39,854-es köridőt, amelyet a folytatásban senki – ő maga sem – tudott megjavítani.

A második helyért azonban zajlott csata az utolsó percekben: előbb Dan Ticktum állt a pozícióban még fél másodpercre az első időtől, majd megelőzte őt Richard Verschoor, végül pedig Guanyu Zhou ugrott fel Piastri mögé, ő már csak két tizedmásodperc hátrányban. Utóbbi éppen azelőtt egy pillanattal, hogy a vártnál 2 perccel korábban piros zászlóval ért véget az edzés: Piastri premás csapattársa, Robert Svarcman pördült meg és maradt a bukótérben.

Piastri és Zhou első sorának különlegessége, hogy fordított sorrendben ők állnak a bajnokság első két helyén, ráadásul az ausztrál lemaradása egy pontra csökkent a pole-pozícióért járó négy értékes egységnek köszönhetően. Christian Lundgaard tizedik helye a szombati első futam fordított rajtrácsán ér elsőséget.

Az F2-es időmérő eredménye, Silverstone:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány
Oscar Piastri Prema Racing 1:39.854  
Guanyu Zhou UNI-Virtuosi 1:40.075 0.221
R.Verschoor MP Motorsport 1:40.259 0.405
Dan Ticktum Carlin 1:40.408 0.554
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.419 0.565
Felipe Drugovich UNI-Virtuosi 1:40.451 0.597
R.Shwartzman Prema Racing 1:40.452 0.598
Roy Nissany DAMS 1:40.486 0.632
Jüri Vips Hitech Grand Prix 1:40.491 0.637
10  C.Lundgaard ART Grand Prix 1:40.556 0.702
11  Liam Lawson Hitech Grand Prix 1:40.679 0.825
12  Jehan Daruvala Carlin 1:40.683 0.829
13  Lirim Zendeli MP Motorsport 1:40.772 0.918
14  Marcus Armstrong DAMS 1:40.895 1.041
15  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.915 1.061
16  Matteo Nannini Campos Racing 1:41.050 1.196
17  Bent Viscaal Trident 1:41.185 1.331
18  David Beckmann Charouz Racing System 1:41.295 1.441
19  Jack Aitken HWA Racelab 1:41.306 1.452
20  Guilherme Samaia Charouz Racing System 1:41.758 1.904
21  Marino Sato Trident 1:41.790 1.936
22  Alessio Deledda HWA Racelab 1:43.734 3.880

Módosítani kell a WTCR olasz pályáján, elhalasztják a futamot – a Hungaroring a következő állomás

A Túraautó-világkupa eredeti időrendje szerint július 31-én és augusztus 1-jén az Adria International Racewayen csapott volna össze a mezőny. Csakhogy néhány napja felülvizsgálták a pályán végzett munkálatokat, s az FIA arra jutott, hogy még további változtatások szükségesek ahhoz, hogy az megkaphassa a WTCR-rendezéshez kellő Grade 3-as besorolást. Emlékezetes, hogy tavaly is hasonló okokból kellett lefújni az olaszországi helyszínre tervezett évadzárót, amelyet egy második aragóniai hétvégével pótoltak akkor a szervezők.

Most egyelőre nincs szó arról, hogy az Adria Raceway kikerült volna a naptárból, csupán elhalasztották az ottani fordulót, mivel a hátralévő két hét nem lett volna elégséges a munkálatokhoz – derül ki a WTCR mai közleményéből, amelyben az érintettek hangsúlyozzák, hogy az első a biztonság, és igyekeznek új időpontot találni a futamoknak. Mindenesetre ez azt is jelenti, hogy legközelebb már a Hungaroringen láthatjuk pályára gurulni Michelisz Norbertet, Tassi Attilát, a Zengő Motorsportot és a többieket: a túraautósok – a Pure ETCR-rel együtt – az augusztus 20-i hosszú hétvégén látogatnak Mogyoródra.

adria-wtcr

Ismét beszakadt az út Spában

Még nyár elején zúdult özönvíz a legendás spái versenypályára, ami miatt akkor el is kellett halasztani a Lotus Cup Europe, így - idén már másodjára - elmaradt a szezonnyitó. Ettől talán nagyobb gondot jelentett, hogy az első szektor jelentős részét újra kellett döngölni és aszfaltozni, miután a tetemes mennyiségű víz kimosta a talajt. Miután ez a probléma megoldódott, csütörtökön beomlott a Blanchimont felé vezető út, így ideiglenesen lezárták a pályát. A képen jól látható, hogy az aszfalt teljesen beszakadt, a fák bármikor kidőlhetnek és a kerítéseket is cserélni kell. Közben mára már - részben - meg is oldották ezt a problémát, ugyanis a La Source felől meg lehet közelíteni a pályát, így ma már ismét köröznek Spában a versenyautók.

Fotó: Spa-Francorchamps

A statisztikák szerelmese vagy? Kövess minket az Instán is!

A legutóbbi tripla versenyhétvégét követően ismét jelentkeztünk az Instagramon népszerű FormulaStat-videónkkal, melyben összegeztük a hátunk mögött hagyott tripla forduló legfontosabb történéseit és a legérdekesebb statisztikai adatokat is górcső alá vettük. Ha nem szeretnél lemaradni az ilyen videókról - és mellette az érdekesebbnél érdekesebb képekről sem -, akkor kövess bennünket az Instagramon is! Jövő héten érkezik a Brit Nagydíj érdekességeivel a videónk!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

 

Egyet kivéve az összes csapat beöltöztette a 2022-es autót

Silverstone-ban csütörtökön bemutatták a jövő évi szabályváltozások életnagyságú modellautóját, pénteken pedig – gyakorlatilag egyidejűleg – minden csapat közzétett renderelt fotókat, melyeken aktuális festésük a 2022-es versenygépre került. Egyelőre csupán a Ferrari adós a saját grafikájával.

Tanárnak állt Sebastian Vettel

Miután Ausztriában egy csapat gyerekkel hotelt épített a méheknek, Sebastian Vettel Nagy-Britanniában is egy iskola felé vette az irányt a Brit Nagydíj előtt. A német egy általános iskolába látogatott el óraadóként, ahol a környezetvédelemről beszélgetett a nebulókkal. Akárcsak az osztrák program, ez is nagy élmény volt neki. "Inkább én voltam a diák, és a gyerekek tanítottak engem. Szerintem nagyon sok potenciál van ebben, gyerekekkel foglalkozni. Nem kifejezetten tanítani őket, szerintem éppen ők sokkal többet tudnak tanítani nekünk."

Vettel meglepődött a diákok hozzáállásán, és nagyon motiválónak érezte a velük töltött időt. "Nagyon érdekes volt. Beszélgettünk arról, mi zajlik most a világban, és hogyan lehet fenntarthatóan élni, a jövőre is gondolva, törődve a környezettel. Meglepődtem, hogy mennyire jól informáltak, még a felnőtteknél is jobban. Jó volt látni, hogy mennyire pozitívan állnak a jövőhöz, mennyire készek tenni érte. Nagyon inspiráló volt, annak ellenére, hogy csak tízévesekről beszélünk" – áradozott a négyszeres világbajnok.

 

Verstappen a 140.000 rajongóról: Az olaszok is nyertek a Wembley-ben

Max Verstappen három egymást követő győzelemmel érkezett meg ezen a héten Silverstone-ba, ahol akár még tovább növelheti 32 pontos előnyét a világbajnoki tabellán Lewis Hamilton ellen. Csakhogy a Mercedes fejlesztésekkel érkezett Nagy-Britanniába, igaz, ettől Hamilton nem vár jelentős előrelépést. A holland Ziggo Sport kérdezte a vb-éllovast arról, mennyire fogja őt zavarni, hogy Hamilton hazai versenyén 140.000 rajongó látogathat majd ki hétvégén a pályára, akik jó eséllyel nagyrészt ellene drukkolnak majd. Verstappent nem hozta zavarba a kérdés, és a Labdarúgó Európa-bajnokság fináléját hozta fel példaként.

"Ez egyáltalán nem jelent terhet vagy extra nyomást számomra. Ha jól tudom, Olaszország is megnyerte az Eb-t a Wembley-ben, és az autóban ez különben sem érezhető olyan szinten. Egy másik sportban, mint amilyen a futball is, sokkal közelebb vannak a nézők, így nagyobb hatást is tudnak gyakorolni a sportolókra" - válaszolta Verstappen, aki bevallotta, ő azért némiképp tart a Mercedes új fejlesztéseitől.

Kik vezetnek jövőre a Williamsnél?

A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban többek között arról is beszéltünk, hogy nézhet ki a felszállóágban lévő Williams párosítása George Russell borítékolható távozását követően. Az adás e szakaszát 01:15:32-től hallhatod!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Az első F1-es nagydíjgyőztes Ferrarit vezetheti Silverstone-ban Charles Leclerc

A Ferrari a legelső szezontól kezdve jelen van a Formula-1-ben, ennek is köszönhetően messze a legeredményesebb konstruktőrnek számít a maranellói istálló a maga 238 nagydíjgyőzelmével. Ebből az elsőt 1951. július 14-én, azaz csaknem napra pontosan 70 évvel ezelőtt szerezték Jose Froilan Gonzalez Brit Nagydíjon aratott sikere révén.

A Scuderia pedig megadja a módját, hogy megemlékezzen a történelmi diadalról, méghozzá éppen Silverstone-ban: teljes egészében felújították az ikonikus 375 F1-es autót, amelyet Maranellóból a brit pályára szállítottak, ahol a Ferrari jelenlegi egyik pilótája, Charles Leclerc vezetheti majd a 12 hengeres erőforrással hajtott versenygépet. A Ferrari egyébként másképp is megemlékezik a hét évtizeddel ezelőtti sikerről: Leclerc és Carlos Sainz autóin speciális logó tűnik majd fel, amellyel Gonzalezre emlékeznek – az olasz válogatott múlt hétvégi Európa-bajnoki győzelmének gratuláló üzenet mellett.

 

Nyitókép: DPPI

Figyelem: már pénteken jön az F1-es időmérő, itt a program

A szokásoktól eltérő menetrend szerint dolgozik ezen a hétvégén a Formula-1 mezőnye, így már péntek este jön az időmérő - íme a program:

Péntek

12:55-13:40 Formula-2, szabadedzés

15:30-16:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

15:30-17:00 WEC, első szabadedzés

18:00-18:30 Formula-2, időmérő (M4 Sport)

19:00-20:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A teljes hétvégi menü ezen a linken tekinthető meg!

pf1_10

fotó: Aston Martin Cognizant F1 Team

A 2022-es autót szidta Ricciardo vagy sem?

A jövő évi F1-es autó életnagyságú modelljének bemutatásán mind a húsz Formula-1-es versenyző részt vett. Éles fülű rajongók kiszúrták a videóban, hogy egy bekapcsolt mikrofon finoman szólva is kritikus szavakat kapott el Daniel Ricciardótól. „Ez szörnyű, ez egy sz*r, rosszabb lett” – panaszkodott az ausztrál.

A bemutatót rövidesen követte az FIA-sajtótájékoztató, melyen Ricciardo nem úszta meg, hogy csípős szavairól kérdezzék. A versenyző mentette a menthetőt – az olvasókra bízzuk, hisznek-e neki.

„Valószínűleg valami másról beszéltünk, mert pár dolog szóba került akkor. Az igazat megvallva nem is emlékszem, hogy ilyesmit mondtam, mert coolnak tartottam. Ilyen agresszívan nem beszélhettem, talán a festésre gondoltam, de biztos nem a kocsira. De most már kíváncsi vagyok, hogy történt ez. Lando mellett álltam? Mert mellette nem káromkodom, hiszen ő még kicsi. Ezt még tisztázom, de határozottan állítom, nem gondoltam, hogy sz*r lenne. Úgy rémlik, még valamit szóvá is tettem a hátsó részről. Egyértelműen nincsenek negatív érzéseim az új autóval kapcsolatban” – magyarázkodott Ricciardo, aki a hátsó részt külön dicsérte, kiemelve, hogy 2008-ra emlékezteti.

Elégedetlenek Ricciardóval a McLarennél – fel is hívták Gaslyt

A 2022-es pilótafelállással foglalkozó adásunkban sorra vettük a mezőny mind a tíz istállóját, s bizony többekről elmondható, hogy a hivatalosan megerősített párosítás ellenére sem elképzelhetetlen a váltás. Ez a helyzet a McLarennél is, amiről 35:50-től beszéltünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Bottas humoránál volt: Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról a finn?

A fenti kérdés apropóját a csütörtöki sajtótájékoztatóján az adta, hogy az eddig névtelen silverstone-i célegyenes a Hamilton Egyenes nevet kapta a hétszeres világbajnok előtt tisztelegve. Melyik pályaszakaszt nevezné el magáról, ha bármelyik helyszínről válogathatna? – kérdezték a Mercedes másik pilótájától, Valtteri Bottastól.

A finn először hezitált, nehezen talált a szavakat: „Öhm… Igen… Szerintem… Szóval… Izé… Ha… Először is, nem szeretem túlságosan az elnevezett kanyarokat és egyeneseket, sokkal jobb, ha csak egyszerűen számmal jelölik. Nyilvánvalóan Lewis megérdemli, hogy a Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i pálya egy szakasza a nevét viselje, a sok rekord miatt, melyeket megdöntött a Formula-1-ben.”

„Személy szerint, ha elnevezhetnék egy pályaszakaszt magamról… Gondolkozzunk, még sosem jutott ez eszembe. Ha lenne egy Finn Nagydíj, még hagyján, de a jelenlegi pályák közül… Nem mondanám, hogy lenne egy különleges kanyar számomra. De Ausztriában a bokszutca viselhetné az én nevem! Megvan, ez lesz az!” – csillogtatta meg öniróniáját Bottas a Formula.hu jelenlétében.

A sajtótájékoztatón Bottasszal párba ültetett Charles Leclerc-t is megkérdezték ugyanerről. A monacói előbb elgondolkodott, majd hárított: „Egyelőre nem érdemeltem ki ilyesmit, szóval előbb keményen dolgozom, hogy jogos legyen a kérdés” – mondta a fiatal pilóta.

Bottas az alábbi eset apropóján választotta ki a Red Bull Ring bokszutcáját – ahol emlékeztest sikerült alkotnia a Stájer Nagydíjon:

A németországi árvízkatasztrófa miatt törölték a Kamion-Eb nürburgringi fordulóját

A második hétvégéjére készült a Kamion-Európa-bajnokság mezőnye, amely a hungaroringi nyitány után a naptár egyik ékkövének számító Nürburgringen mérte volna össze az erejét – ráadásul nem a megszokott négy, hanem összesen hat futam keretében. Csütörtök délután azonban a szervezők kénytelen voltak törölni a teljes hétvégét: a Rajna-vidéket ugyanis súlyos esőzések, emiatt pedig óriási árvizek sújtják, amelyben a híradások szerint több ház is összeomlott, rengeteg ember pedig eltűnt és életét vesztette.

A vészhelyzeti körülmények miatt az ETRA, a helyi szervező és az FIA közösen arra jutott, hogy nem tudják megtartani a nürburgringi eseményt. A mezőny magyar indulójának, a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbertnek a Facebook-posztja szerint a pálya teljes technikai személyzete a mentésen dolgozik és azon, hogy segítsenek a bajba jutottaknak. 

kamion-1_1

Ezeket a fejlesztéseket hozta Silverstone-ba a Mercedes

Ugyan a világbajnok istállónál igyekeztek az utóbbi hetekben csökkenteni annak élét, hogy új fejlesztési csomaggal érkeznek a hazai futamukra, de az olasz La Gazzetta dello Sport szerint azért nem olyan kis lépcső ez, mint amilyennek a csapat szeretné beállítani. A portál információi szerint a Mercedes egy továbbfejlesztett első szárnyat, új padlólemezt, átdolgozott diffúzort és új oldalsó terelőelemeket, átalakított aerodinamikát szeretne kipróbálni. A gond az, hogy az új menetrend és a sprintfutam miatt a kvalifikáció előtt mindössze egy hatvanperces edzésük lesz arra, hogy ezt megtegyék...

00121017_427

fotó: dppi

Igazán britre sikerült George Russell speciális silverstone-i sisakfestése

Hazai nagydíjára készülődik George Russell, amelyet igazán különleges bukóval ünnepel a Williams pilótája: a dizájnban a brit zászló színei mellett jellegzetes londoni motívumokat is feltűnnek.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

Olyat láthatunk a hétvégén, amire 2003 óta nem volt példa az F1-ben

A Brit Nagydíj legfontosabb újítása lesz a Formula-1 történetében első alkalommal megrendezendő szombati sprintkvalifikáció, amelynek az időmérő végeredménye alapján vágnak neki a versenyzők, s amely alapján kialakul a vasárnapi futam rajtsorrendje. Ez viszont azt is eredményezi, hogy a „rendes” időmérő előrekerült a programban péntek késő délutánra.

Nem rendkívüli az F1 történetében, hogy már pénteken tétre menő edzést rendezzenek a nagydíjhétvégéken: 1995-ig rendszerint pénteken és szombaton is rendeztek kvalifikációkat – sőt, volt időszak, amikor előkvalifikációra is szükség volt a rengeteg induló miatt. 1996-tól 2002-ig aztán egyetlen egyórás szombati edzés döntött a rajtsorrendről, 2003-ban viszont az egykörös kvalifikáció bevezetésekor ismét két tréning került a programba, amelyek közül az elsőt pénteken futották. 2004-ben aztán már mindkét időmérőre szombaton került sor, s bár azóta többször is változott a lebonyolítás, egyszer sem volt rá példa, hogy a versenyhétvégék első napján is tétre menő edzést tartsanak (olyanra volt, hogy még vasárnap is szerepeljen a programban kvalifikáció: 2005 elején volt érvényben ez a szabály) – azaz legutóbb olyan, amit a mostani silverstone-i fordulón látni fogunk, a 2003-as évadzáró Japán Nagydíjon történt.

2003-suzuka-f1-dppi

fotó: DPPI

Legendás F1-es Lotusba pattan a hétvégén a McLaren vezére

Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója köztudottan rajong a történelmi Formula-1-es autókért, amelyek közül többnek is a tulajdonosa. Az előttünk álló hétvégén pedig egybe be is ülhet: a Brit Nagydíjak 70. évfordulójára emlékező bemutatón fog pályára gördülni az 1978-as Lotus 79-essel, amellyel Mario Andretti annak idején világbajnoki címet szerzett.

Ahogy arra Brown is felhívta a figyelmet az F1i.com szaklapnak adott nyilatkozatában: kevés ikonikusabb festés létezik a JPS Lotus fekete-arany dizájnjánál az F1-ben. Most ezt az emblematikus versenygépet csodálhatjuk majd meg Silverstone-ban Brownnal a volánnál – nem sokkal azután, hogy az autó Goodwoodban is tiszteletét tette.

andretti-brown-lotus-1978-1