DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese

Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.

Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.

Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.

Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton

Brawn nem ért egyet a rajongókkal a Nap versenyzője kapcsán

A rajongók szavazatai alapján Sergio Perez nyerte a címben említett elismerést a Formula-1-es Holland Nagydíjon, miután az időmérős Q1-es kiesése után a bokszból startolva egészen a nyolcadik helyig kapaszkodott előre a futamon. Ross Brawn, az F1 sportigazgatója a széria hivatalos honlapján vezetett blogjának legfrissebb bejegyzésében ugyanakkor nem a mexikóit, hanem Fernando Alonsót látta a legjobbnak – és azt is megindokolta, hogy miért:

„Most ellent kell mondanom a rajongóknak a Nap versenyzője díj kapcsán, mert számomra Fernando volt az, nem pedig Sergio. Sergio azért indult a bokszból és azért került a mezőny végére, mert volt egy hatalmas elfékezése, azaz megint elkövetett egy óriási hibát. Egy nagydíj arról szól, hogy a lehető legkevesebb hibát ejtsük a teljes hétvége során. Mondhatjuk, hogy a csapat hibázott a Q1-ben, de ezzel az autóval nem továbbjutni nem számít jó teljesítménynek. Nem rak össze mindent jelenleg, Fernando viszont igen.”

„Fernando ravasz rókaként viselkedett vasárnap. Amikor Esteban Ocon azt mondta a rádióban, hogy gyorsabb, mint Fernando, akkor a csapattársa épp a gumikat menedzselte, mert erre volt szüksége a verseny azon szakaszában. Véleményem szerint tökéletes versenyt futott. Briliáns volt, ahogy a legvégén elcsente azt a plusz pozíciót Carlostól.”

alonso-perez-zandvoort-f1-dppi

Hamilton is üdvözölte Russellt a Mercedesnél

George Russell Mercedeshez igazolásának hivatalossá tétele után nem sokkal Lewis Hamilton is köszöntötte új csapattársát.

"Megragadom az alkalmat, hogy üdvözöljem a csapatban George Russellt. Emlékszem, amikor találkoztam vele, még fiatal volt és csak álmodott róla, hogy Formula-1-es pilóta lesz. Én már beteljesítettem a saját álmomat, szóval tudom, hogy mit jelent neki ez a nap. Remek példa ő minden srácnak arra, hogy az álmok valóra válnak, ha teljes szívünkből dolgozunk értük. A kemény munkájával teljességgel kiérdemelte a helyét ebben a csapatban. Alig várom, hogy lássam a fejlődését ebben a nagyszerű istállóban és hogy együtt dolgozzak vele azért, hogy a Mercedes még magasabbra jusson. Találkozunk jövőre!" - írta közösségi oldalán Hamilton.

pf3_6

Ezzel (is) győzhette meg a Mercedest Russell – videó

Amint arról mi is beszámoltunk, a Mercedes hivatalosan is bejelentette, hogy George Russell lesz Lewis Hamilton csapattársa 2022-ben. Az F1 hivatalos Youtube-csatornája villámgyorsan ki is rakott egy videós válogatást Russell eddigi legnagyobb F1-es pillanataiból - bravúrteljesítmények, vicces jelenetek és persze a tavalyi mercedeses beugrás. A videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_6

Megint törölték a japán WRC-futamot, Monza érkezik a helyére

Nincs meglepetés: hivatalossá vált, hogy (például az F1-hez hasonlóan) WRC-futamot sem rendeznek idén Japánban, az ázsiai ország rali-vb-re való visszatérése immár sorozatban a harmadik szezonban hiúsul meg. Az ok természetesen a koronavírus, így a (most november közepére) tervezett idényzárót ismét ott rendezik, ahol tavaly drámai fordulattal világbajnoki címet nyert Sebastien Ogier: Monzában, a tervek szerint az F1-es pálya körüli szakaszokon, valamint a 2020-ban is használt hegyi gyorsaságikon. Ez utóbbi (a monzai visszatérés) még nem hivatalos, de minden mértékadó forrás egybehangzóan erről számolt be.

wrc_2

fotó: dppi

Verstappen öröme és beszólása, „Valtteri, itt James” – így szólt a rádió Zandvoortban

Az átlagosnál hosszabb csapatrádiós válogatással jelentkezett az F1 YouTube-csatornája a hétvégi Holland Nagydíjról, benne az edzéseken elszenvedett balesetek utáni üzenetváltásokkal, az időmérős örömökkel, valamint a címben is említett momentumokkal – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

verstappen-radio-zandvoort

Világhírű DJ szórakoztatta a közönséget Zandvoortban

36 esztendő után rendeztek Formula-1-es versenyt Hollandiában, a hangulat pedig, ahogyan arra számítani lehetett, egészen elképesztő volt. A helyi szurkolók nagyon ki voltak éhezve egy saját futamra, ami már a pénteki napon is jól látszott, hiszen az első szabadedzésen is rengetegen voltak a nézőtéren. Mindezt Max Verstappen sikere koronázta meg vasárnap, így a rajongóknak jó okuk volt ünnepelni a futam után, ebben pedig az egyik legsikeresebb holland DJ, Tijs Michiel Verwest, vagyis ismertebb nevén Tiësto volt a segítségükre.

A világszerte ismert művész több mint egy órán át szórakoztatta az egyébként is nagyon boldog közönséget, ráadásul nem csak ezt az egy megtiszteltető feladatot kapta meg, hiszen az F1 hivatalos lejátszási listái közül is ő készíthette el az egyiket a Holland Nagydíjat megelőzően. A fellépés az alábbi képre kattintva tekinthető meg.

 

Videón Bottas legemlékezetesebb pillanatai a Mercedesszel

Ahogyan azt előre jeleztük, ma elkezdődött a Formula-1-es bejelentéscunami, méghozzá azzal a hírrel, hogy Valtteri Bottas 2022-től az Alfa Romeónál folytatja pályafutását. Az F1-es illetékesek már nyilván korábban tisztában voltak a hírekkel, hiszen nagyjából a bejelentéssel egy időben megjelent egy válogatás a YouTube-on Valtteri Bottas legszebb és legemlékezetesebb mercedeses momentumaiból.

Néhány humoros snitt mellett persze leginkább a finn teljesítményére lett kiélezve a videó. Bottas a Mercedes színeiben eddig 17 alkalommal kvalifikálta magát a pole-pozícióba, 54-szer állhatott fel a pódiumra és 9 győzelmet aratott a Formula-1-ben. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Hamilton Bottasnak: „A legjobb csapattárs voltál, akivel élvezet volt együtt dolgozni”

Az Alfa Romeo hétfő délután hivatalosan is bejelentette, hogy leigazolták Valtteri Bottast 2022-től kezdődően. A finn ezzel öt év után távozik a Mercedestől, ahol Lewis Hamilton csapattársa volt. A brit versenyző az Instagramon posztolt szívhez szóló üzenetet a búcsúzó finn pilótáról:

„Mérhetetlenül büszke vagyok, hogy Valtteri mellett dolgozhattam az elmúlt öt évben. Együtt részei voltunk egy csapatnak, amely sorozatban négy konstruktőri világbajnoki címet szerzett, és egymást motiváltuk, hogy átjussunk a hullámhegyeken és -völgyeken. Ő volt a legjobb csapattárs, akivel élvezet volt együtt dolgozni. A sebességed és a kitartásod lenyűgöző volt, de ami igazán kiemelkedett számomra, hogy milyen ember vagy. Nagyszerűbb vagy, mint gondolnád, és tudom, hogy fényes jövő áll előtted.”

„Köszönöm, Valtteri, a támogatásodat és a hihetetlen hozzájárulásodat ehhez a csapathoz. Hiányozni fogsz. A legjobbakat kívánom a jövőbeli kalandjaidhoz. Fejezzük be erősen a közös utunkat, és szerezzük meg azt a nyolcadikat is a csapatnak!” – utalt Hamilton a Mercedes 2014 óta tartó sikersorozatára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Változhatnak jövőre a DRS-zónák Zandvoortban

A Holland Nagydíj alkalmával két helyen volt lehetősége nyitnia a hátsó szárnyat a pilótáknak. Az első DRS-zóna a célegyenesben, míg a második a 10-es és a 11-es kanyarok között helyezkedett el. Korábban már felmerült az ötlet, hogy a döntött kanyarokban is használhassák ezt a versenyzők, ám erre az idei versenyhétvégén még nem került sor. Most az FIA versenyigazgatója is beszélt erről az ügyről.

„Ahogyan azt mindig is tesszük, úgy most is szimulációkat végzünk a DRS-zónákkal kapcsolatban és azzal dolgozunk, ami a rendelkezésünkre áll. Számunkra a döntött kanyar teljesen ismeretlen volt, ezért úgy döntöttünk, összegyűjtünk egy komplett adathalmazt az edzésekről és a futamról, hogy jobb helyzetben legyünk, ezeket felülvizsgáljuk és meglátjuk, hogyan tudunk változtatni a következő évre. Igaz, akkor már teljesen másak lesznek az autók, de azt hiszem ez egy elég jó támpontot ad nekünk arról, hogy milyen tartományban tudunk majd dolgozni” ─ idézte Masi szavait a Racefans.

Világrekord: 1730 méter repülés egy alagútban

Az extrém sportkísérletekben mindig örömmel részt vevő Red Bull közreműködésével egy Guinness-rekord született vasárnap: az olasz műrepülő, Dario Costa 1730 métert repült egy alagútban. Más csúcsok és mérföldkövek is megdőltek: a 41 éves Costa volt az első, aki végigrepült egy alagúton, az első, aki két alagúton repült át, valamint az első, aki repülőgéppel egy alagútból szállt fel.

A rekordkísérletre Törökországban, a Catalca-alagutakban került sor Isztambul közelében. Costa az első alagútban emelkedett a levegőbe, majd átrepült a másik, 1730 méter hosszú járatba. Összesen 2260 métert töltött a levegőben felszállástól a második alagút kijáratáig – mindezt mindössze 43,44 másodperc alatt, 245 km/h csúcssebességgel. A felkészülés több mint egy éven át tartott és a projekt alapcsapatában 40 ember dolgozott. Még egy adalék, hogy Dario Costa mentora Besenyei Péter, aki szintén számos repülős rekordot állított fel aktív pályafutása alatt.

Egész Hollandia összefogott Verstappen sikeréért

A hollandok korábbi F1-es pilótája, az azóta szakértőként dolgozó Robert Doornbos szerint egész Hollandia beállt a hétvégi zandvoorti futam mögé azért, hogy Max Verstappen győzelmét ünnepelhessék meg.

"Más országokban egy nagydíjat szinte teljes mértékben a kormány támogat. Itt nem. Rengeteg cég és ember állt be a futam mögé, hogy idehozhassuk Max Verstappent. Mindenkiben rengeteg adrenalin szabadult fel, Bernarc herceg könnyekben tört ki, én sem tudom, hogy képes leszek-e aludni" - mondta Doornbos a futam után az RTL-nek adott interjújában.

Hozzátette, hogy eddig általában csak stúdióból dolgozott, most viszont teljesen más élményeket szerzett azzal, hogy bent lehetett a paddockban és bárkitől kérdezhetett bármit - szerinte ezt meg kell élni, így egészen más dolgozni. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a Formula.hu, valamint az Autósport és Formula Magazin újságírója, Mészáros Sándor minden helyszínen ott lehet és gyűjtheti az információkat a paddockban...

ara

fotó: dppi

Hamilton: Mostantól Noénak fogom hívni, amikor forgalomba került, mindenki félreállt

Második helyezettként Lewis Hamilton nem mulasztotta el, hogy gratuláljon Max Verstappennek hazai futamgyőzelméhez, és elismerje, a holland kiváló munkát végzett, túl gyors volt Zandvoortban a Mercedes számára. Ugyanakkor kiemelte a szerencsefaktort is: már a futam közben szóvá tette, a lekörözéseknél milyen előzékeny volt mindenki Verstappennel, miközben ő több időt veszített a kék zászlóknál.

„Mostantól Noénak fogom hívni őt” – mondta Hamilton a Formula.hu részvételével zajló hivatalos sajtótájékoztatón. „Minden alkalommal, amikor forgalomba került, egyszerűen félreálltak előle. Nagyon nehéz volt ma a forgalomban navigálni, nekik mégis mindig kijött a lépés.”

A bibliai hasonlatot használó Hamilton Noé helyett valószínűleg Mózes történetére gondolhatott: az Ószövetség szerint ő választotta ketté a tengert.

Ma indul az F1-es bejelentéscunami

A Formula.hu információi szerint ma pont kerül Valtteri Bottas jövőjére és hivatalossá teszik, hogy hol fog vezetni 2022-ben. Úgy tudjuk, hogy ha ma nem is, de holnap megtörténik ugyanez George Russell esetében is - természetesen a két dolog erősen összefügg. Ugyanakkor továbbra is vannak még szabad ülések, amelyekért ádáz csata dúl - hamarosan erről is beszámolunk részletesebben. Figyeljetek, mert hozzuk az információkat!

bot_6

fotó: dppi

Norris úgy nevetett a saját interjúján, hogy még a könnye is kifolyt - videó

Lando Norris értékelte a Holland Nagydíjat, majd a szélre a "blowie" szót használta - aztán nem bírta abbahagyni a nevetést és még a könnye is kifolyt, hiába mondta, hogy "nem nevetek"...

Mi van a dobozban? – Sainz és Leclerc újabb kihívása

Hollandiában is folytatta játékos sorozatát a Ferrari. Pilótáiknak ezúttal kizárólag a tapintásukra hagyatkozva kellett tárgyakat felismerniük, természetesen a gyorsabb nyer alapon. Kijelenthetjük: Sainz és Leclerc még ezt is képes komolyan venni, természetesen a maguk módján!

Videó: A 36 év után visszatérő zandvoorti verseny összefoglalója

Max Verstappen - bár egyedül volt a két Mercedes ellen - ellentmondást nem tűrően nyerte meg hazai versenyét, a Holland Nagydíjat, mely 1985 után tért vissza a Formula-1-es versenynaptárba. Maga a verseny nem hozott felejthetetlen izgalmakat, de azért a Red Bull és a Mercedes taktikai csatája miatt végig tapintható volt a feszültség.

A futamot végül Max Verstappen győzelme, és az ezáltal megőrülő holland közönség tette felejthetetlenné, na meg a zandvoorti pálya ellenállhatatlan vonalvezetése. A Holland Nagydíj összefoglalója a képre kattintva tekinthető meg!

 

Így gratulál a Mercedes Verstappen hazai győzelméhez

Lewis Hamilton a holland nagydíjhétvége alatt végig tisztelettel és elismeréssel viszonyult a Max Verstappennek drukkoló népes közönséghez, és ebbe a mintába illik, hogy a futam leintése után a csapat a közösségi médiában külön gratulált a győztesnek.

„Nem történik meg minden nap, hogy az ember első alkalommal győz hazai pályán. Élvezd ki, Max Verstappen!” – írták a poszthoz. A mellékelt képen Hamilton pezsgővel öntözi a nyertest.

DTM: Lawson-dupla a Red Bull Ringen

Szombati pole-pozíciója és győzelme után újabb kiváló napot teljesített Ausztriában a Red Bull védence, Liam Lawson: büntetősúlya ellenére a második helyre kvalifikált, 26 ezredmásodperccel Marco Wittmann mögé. A BMW és a Ferrari volt a két főszereplő a folytatásban is. A rajt után Wittmann tartotta a vezetést, a bokszkiállások során – nagyon korán, a táv ötödénél sor került a kötelező kerékcserékre – azonban Lawson került az élre, köszönhetően annak, hogy egy körrel korábban bejött.

A futam későbbi távjában Wittmann lemaradása végig egy másodperc alatti volt, de Lawson megőrizte a vezetést: dupla győzelmet szerzett a Red Bull Ringen – idén neki sikerült először egy pályán kétszer nyernie. Mindössze 0,215 másodperc különbséggel a befutónál Wittmann-nak be kellett érnie a második hellyel, Maximilian Götz lett a harmadik a negyedik rajtkockából, miután a harmadikként startoló Sheldon van der Linde már az első körökben defektet kapott. Alex Albon szintén defekt miatt az utolsó, 17. helyen ért célba, a bajnokság éllovasa, Kelvin van der Linde pedig a tegnapi ötödik után egy nyolcadik pozíciót szerzett: Lawson a duplázással a hétvége kezdetéhez képest visszatért az ötödikről a bajnokság második helyére, 49-ről mindössze 12 pontra csökkentve hátrányát az összetett értékelésben.

Autóval a pályára? Minek, ha lehet helikopterrel is?

A Formula-1-es pilótáktól azt szokhattuk meg, hogy bérelt autóval vagy motorral, esetleg biciklivel közelítik meg a pályát. Az AlphaTauri párosa azonban, talán túl hétköznapinak érezve az előbb említett járműveket, teljesen más módon érkezett meg Zandvoortba.

Hauger simán nyerte a vasárnapi futamot

Ezúttal egy viszonylag nyugodt versenyt teljesített a Formula-3 mezőnye Zandvoortban, az igazi izgalmak pedig a legvégére maradtak. Dennis Hauger jól jött el a 24 körös verseny rajtnál, a Prema pilótája pedig onnantól kezdve már nem engedte ki az első helyet a kezéből. A norvég versenyző már az első körtől kezdve folyamatosan el tudott nyúlni az ellenfelektől, de mögötte is úgy tűnt, hogy elég hamar leosztották a lapokat. A második helyen David Schumacher haladt, akit a szombati második futam győztese, Victor Martins követtet, valamint jött velük a negyedik és az ötödik helyen Clement Novalak, illetve Alexander Smolyar is.

Mivel a német versenyző nem tudott igazán jó tempót menni, így a mögötte lévők egyre közelebb kerültek hozzá, a verseny vége felé pedig a hatodik helyen haladó Jack Doohan is rájuk kapaszkodott. A sorrend a 22. körig nem változott, ám ekkor Martins meglökte Schumachert, akinek így véget ért a versenye, az MP Motorsport pilótájának pedig egy 10 másodperces büntetés volt a jutalma. A végén így Hauger mögött Novalak lett a második, Smolyar a harmadik, mögöttük pedig Doohan, Collet, Sargeant, Crawford, Vesti, Leclerc és Martins zárták a legjobb tízet.

Mindenképpen említést érdemel a magyar versenyző Tóth László is, aki ezúttal a 25. helyen ért célba. A bajnokságból már csak egy hétvége van hátra, melyet Oroszországban tartanak szeptember 24 és 26 között.