Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese
https://formula.hu/parc-ferme/29074
Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.
Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.
Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.
Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton
Ki vezeti az előzéses toplistát Zandvoort után?
https://formula.hu/parc-ferme/30053
Néhány hete jelentették be, hogy a szezon végén díjazni fogják az idény során legtöbb előzést bemutató versenyzőt. A Holland Nagydíjon a Q1-es kiesése és a bokszutcai rajtja okán Sergio Perez előzte a legtöbbet, de mint az az alábbi Instagram-poszt harmadik képén látható, összesítésben továbbra is Sebastian Vettel vezeti a tabellát:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kötelezővé tenné az FIA a fiatalok pénteki szerepeltetését
https://formula.hu/parc-ferme/30052
Újabb szabálymódosításon töri a fejét a Nemzetközi Automobil Szövetség. Az ötlet első hallásra korlátozásnak tűnhet, valójában azonban a csapatok és pilóták segítése a célja. A Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali elárulta, szeretnék kötelezővé tenni az istállóknak, hogy péntekenként fiatal pilóták vezessék az autóikat. Mióta a tesztlehetőségek csökkentek, és idéntől a szabadedzéseket is egységesen egyetlen órára redukálták, mindenki igyekszik kihasználni a saját versenyzőivel töltött időt – ami viszont nem tesz jót a feltörekvő tehetségek felkészülésének, akiknek némi F1-es tapasztalat is kell ahhoz, hogy szuperlicencüket megkaphassák.
„A fiatal pilóták kérdése nagyon fontos számunkra. Felmerült néhány ötlet, amit a következő ülésen megbeszélünk a csapatokkal. Egészen konkrétan azt szeretnénk, hogy a fiatalok szerepeltetése a szabadedzésen kötelező legyen. Ez lehetőséget adna nekik, hogy kipróbálják magukat egy dinamikusabb, versenyszerűbb környezetben. Ez az egész F1-es utánpótlás szempontjából fontos” – mondta Domenicali, aki szerint még akár a nézők is profitálhatnak ebből. „A csapatok így kevesebb dolgot próbálhatnak ki a versenyre készülve, így az izgalmasabb lesz” – magyarázta.
A felvetést októberben tárgyalhatják majd.

Raikkönen pole-ja, Vettel győzelme, Schumacher elérzékenyülése – emlékezetes pillanatok Monzából
https://formula.hu/parc-ferme/30051
A Formula-1-es versenynaptár egyik ikonikus helyszíne az Olasz Nagydíjnak otthont adó pálya, így az elmúlt bő húsz évben is történt néhány emlékezetes pillanat – ezekből válogatott az F1 YouTube-csatornája, a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
James Bond-logót kap Monzában az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/30050
Az Aston Martin mint márka hosszú évtizedek óta összefonódott a James Bond-filmsorozattal: télen a csapatbemutató során is előhúzták ezt a párhuzamot. Néhány hét múlva érkezik a mozikba a 25. James Bond-film, a Nincs idő meghalni, ennek apropóján pedig a Formula-1-es csapat úgy döntött, hogy a hétvégi Olasz Nagydíjon tisztelegni fog a franchise előtt: a versenyautóik pilótafülkéjének oldalára felkerül az ikonikus 007-es logó Monzában – emellett a paddockban az istálló motorhome-ja is Bond-tematikát kap.

Nincs különlegesebb pálya az AlphaTauri számára Monzánál
https://formula.hu/parc-ferme/30049
Hazai versenye, a monzai Olasz Nagydíj előtt az alábbi egyszerű, de informatív plakáttal készült az AlphaTauri. A következő érdekességeket emelték ki a pályával kapcsolatban, ahonnan a faenzai székhelyű brigádnak két édes emléke is van:
- A célegyenes végén az autók 360 km/h óra sebességről mindössze 70 km/h-ra fékeznek.
- 1950 óta 71 Olasz Nagydíjat tartottak: 70-et Monzában és egyet Imolában (1980-ban).
- A 2020-as monzai az egyetlen győzelem, melyet Honda-motoros olasz F1-es autó ért el (AlphaTauri AT01).
- A 2008-as monzai az egyetlen győzelem, melyet Ferrari-motoros autó ért el, amely nem Ferrari (Toro Rosso STR3).
- A csapat eddigi két győzelmét Monzában szerezte: 2008-ban Vettellel és 2020-ban Gaslyval.

Hamilton esőtáncától Senna révbe éréséig: amikor a helyi hősök parádéztak
https://formula.hu/parc-ferme/30041
Max Verstappen győzött Zandvoortban néhány napja, ezzel megnyerte az első hazai nagydíját. Ennek apropóján a Formula-1 YouTube-csatornája összegyűjtött tíz alkalmat, amikor a helyi versenyzők fantasztikus teljesítménnyel rukkoltak elő hazai közönségük előtt, legyen szó egy pole-pozícióról, egy parádés esős győzelemről vagy akár csak egy kiscsapattal való pontszerzésről. A videó, amelyben szerepel többek között Lewis Hamilton, Nigel Mansell, Michael Schumacher, Fernando Alonso és Ayrton Senna is, IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:
Újra különleges festéssel készült az Alfa Romeo
https://formula.hu/parc-ferme/30048
Speciális hétvége, speciális fényezés – osztott meg képeket az Alfa Romeo Racing a C41 Olasz Nagydíjra szánt dizájnjáról közösségi csatornáin. A motorborításon megjelenő 111-es szám nem újdonság: ez a Stájer Nagydíjon felkerült már az autóra, annak apropóján, hogy akkor volt az 1910. június 24-én alapított Alfa Romeo születésnapja.
Monzában ismét hangsúlyozzák a 111 évet, ezúttal azonban az olasz nemzeti identitást jelezve zöld is kerül a színvilágba az első két számjegyben, valamint a felső légbeömlőnél. A Red Bull Ringen volt még egy változás, az Alfa modern logóját a tradicionális, háromszögű emblémával cserélték ki. Most is van különbség, az orrkúpra egy egyedi, 111-est és olasz színeket tartalmazó címer került.




Miért Russell a legalkalmasabb a Mercedes ülésére?
https://formula.hu/parc-ferme/30047
Miközben az előző két F1-es juniorjuk, Pascal Wehrlein és Esteban Ocon nem kapta meg az esélyt, George Russell számára évek óta kikövezettnek tűnt a Mercedes ülése felé. Miben más az ifjú brit helyzete, mint „elődeié” és miben hasonlít a szituáció Charles Leclerc ferraris előléptetéséhez? Többek között erről is beszélgettünk a Formula Podcast rendkívüli, a Russell-szerződéssel foglalkozó adásában, melynek e szakaszát 18:19-től hallgathatod meg!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Rekordkevés nézőre számítanak Monzában
https://formula.hu/parc-ferme/30044
Két év után újra nézők előtt zajlik az Olasz Nagydíj a 120 ezer férőhelyes monzai pályán. A koronavírusra vonatkozó szabályozások értelmében azonban csupán 50 %-os kihasználtság engedélyezett, a szervezők számítása szerint pedig a 60 ezres maximumnál is sokkal kevesebb néző lesz a legendásan hangulatos helyszínen – írja a La Gazzetta dello Sport.
A hírek szerint az olasz és külföldről érkező nézőket elrettenti, hogy oltásigazolványhoz kötik a belépést, folyamatosan maszkot kell viselni, valamint a tradíciótól eltérően idén nem engedik be a futam után a nézőket a célegyenesbe, hogy közelről nézhessék a dobogós ceremóniát.
Az olasz szövetség, az ACI elnöke, Angelo Sticchi Damiani beismerte, idén problémákat okoznak a megkötések, valamint az, hogy csak augusztus 5-én kezdték meg a jegyértékesítést. A pályát kezelő cég vezetője, Giuseppe Redaelli még borúsabb képet festett: az általa optimistának tartott előrejelzés is csak 15-16 ezer nézőre számít vasárnap. Ennek egyharmada Hollandiából fog érkezni. Általában sokkal több látogató érkezik Olaszországon kívülről, de ők idén olyan versenyeket választottak, ahol kevesebb volt a korlátozás.

Fotó: Alfa Romeo
Egyszer már volt egymás csapattársa Albon és Latifi
https://formula.hu/parc-ferme/30046
Az alábbi fotók 2018-ból származnak: a DAMS istálló Formula-2-es felállását ebben a szezonban a 23 éves Nicholas Latifi és 22 esztendős Alex Albon alkotta. Második F2-es szezonjában az ART-től átigazoló Albon négy futamgyőzelmével harmadik lett a bajnokságban George Russell és Lando Norris mögött, a harmadéves és csapatnál második szezonját töltő Latifi kilencedik helyen zárta az összetettet egy sprintgyőzelemmel.
A következő évben, 2019-ben Albon már Formula-1-es pilóta volt a Toro Rossóval, és Latifi is összekapta magát: harmadik évében a DAMS-szel ezüstérmes lett a bajnokságban, melyet a Williams-szerződés követett. A két pilóta útja ennél az istállónál találkozik újra 2022-ben.
Fotók: DPPI



Szűk utcák, történelmi épületek, kikötő: Palermo utcáit rótta Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/30043
Megszokhattuk a Red Bulltól, hogy rendre szenzációs promóvideókkal jelentkeznek. Nem kivétel ez alól az Olasz Nagydíj felvezetéseként készült alkotás sem – lenyűgöző látképek, benne Max Verstappennel és egy korábbi F1-es Red Bull-lal, az RB7-essel:
Mi van Sebastian Vettel szerződésével?
https://formula.hu/parc-ferme/30045
A George Russell szerződtetése után közreadott pilótafelállásokban Sebastian Vettel neve mellett szerepel egy apró csillag, a „megerősítésre vár” jelentéssel. De vajon mit keres ott ez a csillag? Esetleg még nem 100 százalékos a német maradása? Többek között erről is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában, melynek e szakaszát 45:08-tól hallgathatod meg!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
A legendás MotoGP-csapatfőnök nevét veszi fel az imolai pálya egyik kanyarja
https://formula.hu/parc-ferme/30042
Fausto Gresini februárban hunyt el koronavírus-fertőzésben. Az olasz exmotoros két világbajnoki címet szerzett a 125 köbcentisek között versenyzőként, majd csapatfőnökként is évtizedekig a MotoGP paddockjának meghatározó alakja volt. Gresini Imolában született, most pedig az ottani versenypálya adózik az emléke előtt azzal, hogy róla nevezik el az F1-ből is ismert helyszín egyik kanyarját: mostantól a Variante Alta kombináció a Curva Gresini névre fog hallgatni. A ceremóniára most vasárnap, szeptember 12-én délelőtt 10 órakor fog sor kerülni, amely során egy emlékkövet is lelepleznek az olasz pályán.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Balesetek, a Haasok belharca és a kaotikus első kör – a legjobb zandvoorti onboard videók
https://formula.hu/parc-ferme/30040
A Holland Nagydíj hétvégéjéről is elkészült a tíz legjobb fedélzeti kamerás felvételt összegyűjtő válogatás – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Az Olasz Nagydíj Günther Steiner hazai versenye, ez a kedvenc emléke róla
https://formula.hu/parc-ferme/30039
Mielőtt a Haas csapatfőnöke lett 2016-ban, Günther Steiner megfordult már rövid időre a Formula-1-ben: 2001-2002-ben a Jaguar ügyvezető igazgatója volt, 2005-ben pedig a Red Bull technikai műveleti igazgatójaként szolgált. A neve ellenére olasz születésű és nemzetiségű Steiner régóta a motorsportban mozgott, de csak a Jaguarral járt először a monzai F1-es nagydíjon.
„Monza a legközelebbi verseny a szülővárosomhoz, és mivel olasz vagyok, nagy érzelmet jelent. Monza a versenynaptár kiváló futama, gazdag történelemmel. Első versenyemen akkor jártam itt, amikor harmadik helyen a dobogón végeztünk Eddie Irvine-nal és a Jaguarral. Szeretnék visszatérni azokba a régi szép időkbe!” – idézi a Haas oldala Steinert. Ez a 2002-es Olasz Nagydíjon történt: Irvine harmadik lett Monzában Rubens Barrichello és Michael Schumacher mögött, a Jaguar második és egyben utolsó dobogóját megszerezve.

Ilyen volt gyerekként a Mercedes friss igazolása
https://formula.hu/parc-ferme/30038
Kedden hivatalosan is bejelentették, hogy George Russell lesz Lewis Hamilton új csapattársa a következő szezontól kezdve, így ennek köszönhetően rengetegen posztoltak a brit pilótáról a közösségi médiában. Ezek között volt a Formula-1 hivatalos Instagram oldala is, melyen nem csak a tényeket közölték, hanem egy érdekes kis összeállítást is készítettek.
A fiatal tehetség jelenleg a Williams szolgálatában áll és 2019-ben mutatkozott be a mostani csapatánál, ám az F1 ennél is régebbre tekintett vissza és 2007-től, vagyis Russell gokartos karrierjének kezdeti szakaszától kezdve osztott meg fotókat 23 éves versenyzőről.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Latifi is gratulált Russell új kalandjához
https://formula.hu/parc-ferme/30036
Azt még mindig nem tudni, hogy milyen felállással indul 2022-től a Williams istállója, azt viszont már igen, hogy kik versenyeznek a Mercedesnél. Miután a német márka bejelentette, hogy George Russell váltja Valtteri Bottast, így ezzel az is eldőlt, hogy a következő évtől már nem a fiatal brit pilóta lesz Nicholas Latifi csapattársa. A kanadai pilóta igazán jó kapcsolatot ápol Russellel, így inkább viccesre vette a figurát a gratulációja kapcsán.
„Mi van?! Azt hittem, hogy a csapattársak, akik együtt nyaralnak, azok együtt maradnak... A vakációnk, a testvériségünk a semmiért volt?! Komolyra fordítva a szót szuperül örülök neked ember! Ez egy jól megérdemelt lehetőség, amit tudom, hogy ki fogsz használni! Öröm volt melletted vezetni!” ─ írta a Twitter oldalán Latifi.
Whaaat?! I thought team-mates who vacation together stay together... Was our holiday bromance all for nothing?! In all seriousness super happy for you man! A well deserved opportunity that I know you’ll take full advantage of! Been a pleasure to drive alongside you! pic.twitter.com/h8HuX9eY2c
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) September 7, 2021
Kórházba került Jos Verstappen a Holland Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/30037
Fantasztikus hangulat uralkodott Zandvoortban a múlt hétvégén, főként a futam után, hiszen Max Verstappen megnyerte a versenyt, ezzel pedig az első olyan holland pilóta lett, aki a hazájában tudott futamot nyerni. Sajnos az öröme nem lehetett teljes, miután édesapját, Jos Verstappent nem sokkal ezek után helikopterrel kórházba szállították.
A De Telegraaf beszámolója szerint korábbi F1-es pilóta, hastáji szúró fájdalmakra panaszkodott, később kiderült, hogy bélgyulladása van, így antibiotikumot kapott, de a hírek szerint teljesen fel fog épülni.

Jön Marquez újabb nagy esélye a győzelemre?
https://formula.hu/parc-ferme/30031
A tavalyi kartörését követő visszatérése óta mindössze egyetlen győzelmet tudott aratni Marc Marquez – sőt, dobogóra is csak ekkor állhatott fel –, méghozzá a Német Nagydíjon. A Sachsenring egyértelműen a spanyol vadászterülete, hiszen 2010 óta nem győzték le azon a helyszínen. Ha pedig a múltbéli eredményekből indulunk ki, akkor most ismét bizakodhat a Repsol Honda versenyzője, hiszen a hétvégén a Motorland Aragonra látogat a MotoGP mezőnye, amely talán Marquez harmadik legjobb pályájának számít az említett Sachsenring és Austin után. Összesen hat győzelemmel rendelkezik a tulajdonképpen hazai versenyéről, ráadásul 2016 és 2019 között megállíthatatlan volt Aragóniában.
A számok persze nem véletlenek: köztudott, hogy Marquez különösen azokon a pályákon szerepel kimagaslóan, ahol többségben vannak a bal kanyarok: 70 százalékos győzelmi mutatóval rendelkezik a balos helyszínekről. Ez pedig idén hatványozottan igaz, hiszen az ilyen nyomvonalú pályákon a jobb karjával és vállával kapcsolatos nehézségek is kevésbé ütköznek ki. A Sachsenring volt az első ilyen pálya, ott – néhány csepp eső segítségével – nyert is, most pedig következhet Aragon (majd néhány hét múlva Austin). Szintén biztató jel lehet a nyolcszoros világbajnok számára, hogy az utóbbi futamhétvégéken eleve jobb formát mutatott, mint korábban: az Osztrák és a Brit Nagydíjakon is egy-egy hiba és bukás gátolta meg az erős eredményben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
MiniDrivers: A Holland Nagydíj egy másik szemmel
https://formula.hu/parc-ferme/30033
Max Verstappen győzelmét hozta a Formula-1-be 36 esztendő után visszatérő Holland Nagydíj. A hazai pályán versenyző Red Bull-os pilóta sikerét ismét egyedi módon dolgozta fel a MiniDrivers, akik minden egyes futamot követően egy vicces karikaturával mutatják be a hétvégi eseményeket.
Amellett, hogy megtudhatjuk, milyen bűvésztrükköt mutat Verstappen Hamiltonnak, azt is láthatjuk ennek az epizódnak a végén, hogy Kimi Raikkönen hol tölti a karantént és van-e még egyáltalán kedve visszatérni a visszavonulását múlt héten bejelentő finnek.












