A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/27925
Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.
Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Ott folytatta a M1RA, ahol legutóbb abbahagyta
https://formula.hu/parc-ferme/26404
A Slovakia Ringen folytatódik a TCR Eastern Europe 2020-as idénye, s egyelőre ismét megállíthatatlan a M1RA és Dusan Borkovic: a szerb megszerezte a rajtelsőséget, majd a szombati futamon sem talált legyőzőre a Hyundaijal, így már háromból három győzelemnél jár. A mezőnyben volt még két zengős Cupra is: Boldizs Bence a hetedik, Kismarty-Lechner Gábor a tizedik helyen zárt az első versenyen (vasárnap még egy viadal vár az indulókra).
Mindeközben a franciaországi Paul Ricard versenypályán elstartolt a TCR Európa-kupa szezonja is, méghozzá az eddigieknél is erősebb mezőnnyel: a világbajnokságot/világkupát megjárt pilóták egész sora – Pepe Oriola, John Filippi, Mehdi Bennani, Tom Coronel, Mat’o Homola és Nestor Girolami többek között – szerepelt a rajtrácson. Számunkra persze a legfontosabb Nagy Dániel szereplése volt, a BRC Racing Hyundaiját vezető magyar végül a 11. helyet szerezte meg az első futamon. A győzelmet Daniel Lloyd zsebelte be.

Mini Spanyol Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/26397
Ismét megérkezett az aktuális verseny összefoglalója a MiniDriverstől, melynek fanyar humora ezútta is ütött. Tekintsétek meg:
Sokan állítják, hogy a mai F1-ben nincsenek igazi egyéniségek: szerintünk nagyon is vannak!
https://formula.hu/parc-ferme/26401
Legutóbbi podcastadásunkban a Formula-1-gyel kapcsolatban elhangzó tíz legpusztítóbb közhelyet szedtük ízekre, többek között a poszt címében megfogalmazott "vádat" is.
Az adás erről szóló része 46:18-tól hallható.
Ha nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!
Történelemóra Williams módra
https://formula.hu/parc-ferme/26398
A csapat 1977-es meglapításától, Maldonado győzelmén és Massa utolsó pole-pozícióján át egészen a felvásárlásig eleveníti fel számunkra az F1 Instagramja, hogy micsoda öröksége van a Williamsnek. Lapozzátok végig!
Túraautó és MotoGP – mutatjuk a szombati menüt!
https://formula.hu/parc-ferme/26400
Következik Nagy Daniék első versenye, a DTM ismét a Lausitzringen vendégeskedik, és kialakul a MotoGP Stájer Nagydíjának is a rajtrácsa:
Szombat
9:00-9:35 TCR Europe, időmérő edzés
9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
10:45-11:05 DTM, első időmérő edzés
12:50-13:25 TCR Europe, első futam
13:30-14:30 DTM, első futam
13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
14:10-14:50 MotoGP, időmérő edzés (Aréna4)

Megint irtó gyors volt a bokszban a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/26396
A múlt heti Spanyol Nagydíjon Max Verstappen első kerékcseréjénel két másodperc alatt állt meg a stopper. Nem is meglepő talán, hogy ismét a Red Bull tudta hozni a hétvége leggyorsabb kiállását, miután a világrekord is az ő nevükhöz fűződik.
Indy 500: O'Ward a leggyorsabb az utolsó gyakorláson, Alonso sehol
https://formula.hu/parc-ferme/26399
Ma este megrendezték az utolsó edzést a vasárnapi, 104. Indy 500-at megelőzően, melyen a 21 esztendős, mexikói Patricio O'Ward bizonyult a leggyorsabbnak. A második helyen Scott Dixon, a harmadikon pedig Alexander Rossi végzett, míg Takuma Sato a negyedik, Oliver Askew pedig az ötödik helyen zárta a Carb Dayt. A McLarennel induló Fernando Alonso csak a 23. legjobb időt autózta, de a pole-ból induló Marco Andretti is csak a 28. helyen végzett.

Ricciardo kickboxolni tanul egy világbajnoktól
https://formula.hu/parc-ferme/26395
A kickbox nehézsúlyú világbajnoka, a 31 éves Rico Verhoeven mutatott néhány technikát Daniel Ricciardónak, de reméljük, hogy azért az ausztrál nem a pálya szélén fogja azokat kamatoztatni.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Meglepte Norris a "sisakos kislányt"
https://formula.hu/parc-ferme/26393
Különleges csomagot kapott a héten Eva, aki Lando Norris sisakjának dizájnját tervezte. A brit versenyző pályázatot írt ki, és az angol kislány lett a szerencsés nyertes, aki a napokban egy egészen különleges küldeményt kapott: egy videoüzenetet a pilótától és egy 1:1-es méretarányú sisakot, a saját festésével.
Special delivery for Eva pic.twitter.com/VzHMohexWy
— #L4NDO (@TeamL4NDO) August 20, 2020
Sajtó: Ennyiért vehették meg a Williamst
https://formula.hu/parc-ferme/26392
Péntek délelőtt derült égből villámcsapásként ért minden F1-szerető embert a hír, hogy a Williams csapatát felvásárolta a Dorilton Capital. Továbbra sem tiszta, hogy milyen arányban oszlik meg a tulajdonjog a Williams család és a New York-i vállalat között, azonban a Motorsport-Total.com információi szerint annyit már tudni lehet, hogy a grove-i istálló 152 millió eurót kaszált a csapat eladásán.

Így sem szállunk mindennap motorra
https://formula.hu/parc-ferme/26391
A Moto2 első szabadedzésén Jake Dixon mutatott be egy kis akrobata mutatványt, miután elesett a Petronas Sepang Racing Team versenyzője. Egy kis segítséggel betolták a motorját, majd egy laza felszállás következett:
Small tip-off for @DixonJake mixed in with some amateur acrobatics
— MotoGP™ (@MotoGP) August 21, 2020
A little trouble getting back on your Kalex, Jake? #Moto2 | #AustrianGP pic.twitter.com/HM7abvYr1A
Ilyen hangja van a Mercedes F1-motoros sprotautójának
https://formula.hu/parc-ferme/26389
A Project One-ban elvileg az F1-es Mercedes benzinmotorja van és egy bonyolult hibridrendszerrel összekötve ezer lóerőnél is többet tud - elhúzódott a fejlesztés, de most már talán a végleges verziót tesztelik. Erről tettek közzé egy rövid videót:
Nagy Dani rögtön az élen nyitott a TCR-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26390
Le Castellet-ben vette kezdetét a TCR Európa-kupa 2020-as szezonja, ami ennél jobban nem is indulhatott volna, hiszen a reggeli első szabadedzésen Nagy Dániel autózta a leggyorsabb köridőt!

Megmondjuk, mit gondolunk arról, hogy az FIA „csal”!
https://formula.hu/parc-ferme/26383
A Formula Podcast legfrissebb adásaiban több dolgot is kiveséztünk - például azt, hogy mi is van az FIA "csalásával". Az adás erről szóló része 32:57-től hallható.
Ha nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!
„A McLaren gyönyörű autó volt” – Hamilton újra találkozott világbajnok versenygépeivel
https://formula.hu/parc-ferme/26369
Az emlékek ösvényén sétált Lewis Hamilton. Meglátogatta a kiállítótermet, ahol az a hat Formula-1-es konstrukció – egy McLaren és öt Mercedes – sorakozott, mellyel világbajnoki címeit szerezte. Felidézte az emlékeket, melyeket a versenygépek váltottak ki belőle, de a sikerhez vezető útról és versenyzői hitvallásáról is elmerengett.
A videó magyar nyelvű, az AFM Motorsporthíradó adásából:
Ne maradj le semmiről: itt van a pénteki program
https://formula.hu/parc-ferme/26381
Megkezdődnek a hétvégi események pénteken, a MotoGP és az IndyCar kerülhet a főszerepbe:
9:00-9:30 TCR Europe, első szabadedzés
9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
13:00-13?45 DTM, első szabadedzés
14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
14:20-14:50 TCR Europe, második szabadedzés
16:45-17:15 DTM, második szabadedzés
17:00-19:00 Indy500, utolsó edzés
A teljes hétvégi program ezen a linken megtekinthető!

fotó: dppi
Hamilton a takarítónőnek ajándékozott egy aláírt sapkát
https://formula.hu/parc-ferme/26386
Lewis Hamilton arról posztolt videót, hogy Barcelonában a Mercedes-sapkát viselő "bájos takarító hölgy" számára aláírt egy különleges darabot és oda is adta neki:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megmutatta idei autóját Szabó Krisztián - nektek bejön?
https://formula.hu/parc-ferme/26388
Mit szóltok Szabó Krisztián idei Hyundai i20-asához? A magyar pilóta ezen a hétvégén kezdi meg az idei WRX-szezont, méghozzá ezzel a technikával:
Hamar megérkezhet az F1-be a Red Bull japán tehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/26385
Franz Tost, az Alpha Tauri csapatvezetője szerint inkább előbb, mint később lesz Formula-1-es pilóta a japán Yuki Tsunoda. A Red Bull juniorja újoncként már futamot nyert a Formula-2-ben és többször is a dobogón végzett, a Honda pedig természetesen nagyon szeretné, ha egy japán versenyző lenne az F1-ben - az Alpha Taurinál erre lehet is esély. Sajtóinformációk szerint a Red Bull nem túl elégedett Danyiil Kvjattal, úgyhogy ha van olyan opció, ami több potenciállal kecsegtet, akkor jöhet a váltás. Tost hozzátette: természetesen Tsunodát nem a japán nemzetisége, hanem a tehetsége miatt támogatja a Red Bull-Honda.

fotó: dppi
Alonso elmondta, hogy mi kell neki a vasárnapi Indy500-on
https://formula.hu/parc-ferme/26384
Mivel Fernando Alonso csak a 26. helyről rajtolhat a 33 fős mezőnyben a vasárnapi Indy500-on, ezért szerinte az lesz a lényeg, hogy az autója a forgalomban legyen stabil és gyors. Elmondta, hogy mivel önerőből nem elég gyorsak az élmezőnyhöz, így a beállításokkal és az autón elvégzett módosításokkal próbálnak előnyhöz jutni - szerinte a versenyen gyorsabbak lesznek, mint az időmérőn. Ha tényleg úgy fog menni az autó a forgalomban, ahogy ő azt képzeli, akkor lehet esélye egy jó eredményre - bizakodva tekint a futam elé.

fotó: dppi