Pro és kontra: Schumacher vagy Hamilton a nagyobb ász?
https://formula.hu/parc-ferme/27179
Lewis Hamilton októberben előbb utolérte, majd meg is döntötte Michael Schumacher futamgyőzelmi rekordját, ennek apropóján pedig az Autósport és Formula Magazin két szerzője, Balogh Tamás és Bognár Viktor érveket és ellenérveket sorakoztatott fel mindkét extraklasszis mellett és ellen annak kapcsán, hogy melyikük is tekinthető a (leg)jobbnak. Erről és még sok más érdekességről is olvashatsz magazinunk nemrég megjelent legfrissebb számában!

Da Costának nem hátvédje, hanem elővédje lesz a vasárnapi rajtrácson
https://formula.hu/parc-ferme/26277
A negyedik berlini versenynap időmérőjén tovább folytatódott a DS Techeetah erődemonstrációja a Formula-E-ben: azok után, hogy az első két pole-t Antonio Felix da Costa szerezte meg a Tempelhof repülőtéren, a második kettőt csapattársa, Jean-Eric Vergne neve mellé írhatjuk fel, hiszen vasárnap is a francia volt az eredeti menetirányban használt pálya leggyorsabbja. A portugál viszont ott van mellette a második helyen, és egyúttal karnyújtásnyira első bajnoki címétől, hiszen 68 pontos előnyéből 60-at kell megtartania a verseny végéig ehhez. Legközelebbi üldözője, a szombaton nyerő Maximilian Günther ráadásul csak a 21. helyre kvalifikált. A DS-ek mögött a második sor a Nissanoké, a harmadik pedig a Mercedes-motoros autóké - említést érdemel Felipe Massa, aki a 6. lett a Venturival.
| SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
| 1 | Jean-Éric Vergne | DS | 1:06.107 | |
| 2 | A.F.da Costa | DS | 1:06.247 | 0.140 |
| 3 | Oliver Rowland | Nissan | 1:06.552 | 0.445 |
| 4 | Sébastien Buemi | Nissan | 1:06.564 | 0.457 |
| 5 | Nyck de Vries | Mercedes | 1:06.597 | 0.490 |
| 6 | Felipe Massa | Venturi | 1:06.777 | 0.670 |
| Q | ||||
| 7 | Alex Lynn | Mahindra | 1:06.741 | 0.257 |
| 8 | René Rast | Audi | 1:06.754 | 0.270 |
| 9 | J.d'Ambrosio | Mahindra | 1:06.778 | 0.294 |
| 10 | Robin Frijns | Virgin | 1:06.818 | 0.334 |
| 11 | Mitch Evans | Jaguar | 1:06.859 | 0.375 |
| 12 | Lucas di Grassi | Audi | 1:06.866 | 0.382 |
| 13 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:06.870 | 0.386 |
| 14 | James Calado | Jaguar | 1:06.904 | 0.420 |
| 15 | Nico Müller | Penske | 1:06.940 | 0.456 |
| 16 | Alexander Sims | BMW | 1:06.951 | 0.467 |
| 17 | Sam Bird | Virgin | 1:06.953 | 0.469 |
| 18 | André Lotterer | Porsche | 1:07.036 | 0.552 |
| 19 | Oliver Turvey | NIO | 1:07.038 | 0.554 |
| 20 | S.Vandoorne | Mercedes | 1:07.064 | 0.580 |
| 21 | Max Guenther | BMW | 1:07.103 | 0.619 |
| 22 | Neel Jani | Porsche | 1:07.119 | 0.635 |
| 23 | Daniel Abt | NIO | 1:07.351 | 0.867 |
| 24 | S.Sette Câmara | Penske | 1:07.492 | 1.008 |
Elektro-Schumiról zeng ódákat a német sajtó
https://formula.hu/parc-ferme/26276
23 éves, német, már második idényében nagyszerű dolgokat művel a pályán, és már túlvan első futamgyőzelmén is - ez akár Michael Schumacher 1992-es Formula-1-es szezonjának összegzése is lehetne, aktuálisan viszont Maximilian Güntherről is elmondható ugyanez. A BMW-nél vezető német a Formula-E legfiatalabb győztese lett, amikor januárban megnyerte a Santiago ePrix-t, majd most szombaton, a harmadik berlini futamon ismételt - mindkét diadalt hasonló stílusban biztosította be, kivárásra játszva a hajrában előzve meg az addig vezető DS Techeetah-t.
Günther, aki a Formula-3-as Európa-bajnokságban szerzett év végéi második és harmadik hellyel a zsebében érkezett a Formula-E-be, az előző szezonban a Dragonnál futott néhány villanást leszámítva látványtalan évet, ráadásul rövid időre még az ülését is elvesztette Felipe Nasrrel szemben. A hatodik szezonra azonban lecsapott rá a győzelemre is esélyes BMW Andretti, s a csapat jó formája okán a szezon első felében még a bajnoki címre is esélyesnek tűnt. Legutóbbi győzelme után a második helyre ugrott a tabellán, és bár Antonio Felix da Costa előnye már szinte behozhatatlan, bizonyosan sokat fog még a világ hallani az elektromos széria kapcsán a legígéretesebb fiatal német autóversenyzőről. A Berliner Morgenpost el is keresztelte őt Elektro-Schuminak, a szófordulatot pedig több német nyelvű sajtóorgánum is átvette.
Bár a Formula-E kommentátora, a négyszeres IndyCar-bajnok Dario Franchitti szerint az Elektro-Schumi úgy hangzik, mint egy rockegyüttes neve.


Ezt jelentette a kormány fogalma a Formula-1 különböző évtizedeiben
https://formula.hu/parc-ferme/26274
Az első 40 évben alapjaiban keveset változott a kormánykerék – leszámítva, hogy kisebb és kényelmesebb lett –, aztán az F1 mérnökkoponyái rájöttek, hogy érdemes különböző kapcsolókat felhelyezni, hogy a versenyző keze ügyében legyenek. A mai kormányok legkevésbé hasonlítanak „kerékre”, annál inkább egy miniatűr számítógépre.

Őrült befutót szolgáltattak a Formula-3 fiataljai Silverstone-ban
https://formula.hu/parc-ferme/26275
A fordított rajtrácsos sprintfutam második helyéről induló Lirim Zendeli a Tridenttel a rajt után végig vezetett, és valószínűleg ő maga is azt gondolta az utolsó, 20. kör elején, hogy már senki sem veheti el tőle pályafutása első győzelmét. Az idén többször megvillanó MP-s Bent Viscaal másképp gondolta: Zendeli arra kapta fel a fejét, hogy a kör felénél egyszer csak utolérte és megelőzte őt holland riválisa. A német visszavágott, és a pálya utolsó kanyarjait vállvetve teljesítették, hol az egyik, hol másik volt hajszállal előrébb. Az utolsó kanyarban egy bravúros körbeautózással Viscaal került az élre, és 0,559 másodperccel megszerezte az első helyet – ő győzött először az F3-ban.
0.559s. Enjoy. #F170 #F3 pic.twitter.com/32KsbVkO1L
— Formula 3 (@FIAFormula3) August 9, 2020
De a harmadik helyért is hasonló küzdelem folyt, négy autó futott be szinte egyszerre. Liam Lawson a dobogós Theo Pourchaire-t próbálta megelőzni, de visszaesett az ötödik helyre, David Beckmann mögé. Oscar Piastri lett a hatodik, ezzel egy pontra megközelítette a tabellát vezető, vasárnap kieső Logan Sargeantet.

Az első farmotoros autótól a DAS-ig: így fejlődött a technika az F1 70 éve alatt
https://formula.hu/parc-ferme/26269
Remek összeállítást készített a 70. Évfordulós Nagydíj alkalmából a Formula-1 YouTube-csatornája: végigkövethetjük, hogyan változott a technika a száguldó cirkuszban az elmúlt hét évtizedben a motorokat, az aerodinamikát, az elektronikai segédeszközöket, a biztonságot és minden egyebet illetően (a videó átkattintás után indul!):
Kezd gyári csapatra emlékeztetni a Renault!
https://formula.hu/parc-ferme/26268
Legutóbbi, negyedéves csapatértékelő podcastadásunkban sorra vettük az egyes istállók eddigi teljesítményét, s a Renault-ról alapvetően pozitívan tudtunk nyilatkozni – hallgassatok belénk:
Verseny verseny hátán Silverstone-ban, Brnóban és Berlinben – íme, a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/26267
A Formula-1-es 70. Évfordulós Nagydíj lesz a nap fénypontja, de versenyeznek az F2-esek és az F3-asok is Silverstone-ban, és nem szabad elfeledkeznünk a MotoGP Cseh Nagydíjáról, a Formula-E negyedik berlini futamáról, sőt még a portimaó Superbike-ot is érdemes lesz nézni:
9:00-9:45 Formula-E, hatodik szabadedzés
9:45-10:30 Formula-3, második futam (M4 Sport)
11:10-12:00 Formula-2, második futam (M4 Sport)
12:00-12:20 Superbike, második futam (16:00-tól Eurosport 2)
14:00-14:45 MotoGP, futam (Aréna)
14:15-15:20 Formula-E, negyedik időmérő és Super Pole
15:00-15:40 Superbike, harmadik futam (17:00-tól Eurosport 2)
15:10-17:10 Formula-1, futam (M4 Sport)
19:00-20:00 Formula-E, negyedik futam (Eurosport 1)

Lemaradtál az időmérőről? Mutatjuk a legfontosabb pillanatokat!
https://formula.hu/parc-ferme/26273
Megérkezett a 70. Évfordulós Nagydíj kvalifikációjának hivatalos mozgóképes összefoglalója (a videó átkattintás után indul!):
Milyen stratégiákkal számolhatunk a 70. Évfordulós Nagydíjon?
https://formula.hu/parc-ferme/26272
A gumistratégiákat tekintve a szokásosnál színesebb futamra számíthatunk a vasárnapi F1-es viadalon, köszönhetően a pálya karakterisztikájának és a Pirelli ezen a hétvégén elérhető (C2-C3-C4) keverékeinek. A sorozat hivatalos beszállítója úgy számolt, hogy a legjobban azok járnak, akik közepes-közepes-kemény, vagy közepes-kemény-kemény sorozattal készülnek, míg a lágy-kemény-kemény a második, a lágy-közepes-kemény pedig kisebb hátránnyal a harmadik leggyorsabb stratégia lehet. A Pirelli számításainak valószínűleg nem örül Max Verstappen, aki a kemény gumikon várja a holnapi rajtot, miközben a top 10-ben mindenki más közepesekkel indul...
Az alábbi infografika átláthatóan magyarázza a kérdést:

Még fel sem ocsúdtunk az időmérőből, már változott is a rajtsorrend
https://formula.hu/parc-ferme/26271
Már a Q1 során jelezték a felügyelők, hogy vizsgálni fogják az incidenst, amely során Esteban Ocon feltartotta a gyorskörön érkező George Russellt. Ahogy arra számítani lehetett, a renault-s nem is úszta meg szankció nélkül: a francia háromhelyes rajtbüntetést kapott, így a 11. helyett a 14. kockából fog majd indulni vasárnap. Ezzel Sebastian Vettel, Carlos Sainz és Romain Grosjean is javított egy-egy helyezést, sorban a 11., 12. és 13. helyekről fognak rajtolni.

Fél másodperces fórral támadt fel a címvédő, a bajnoki éllovas a darálóban
https://formula.hu/parc-ferme/26270
Folytatódik a Formula-E berlini hajrája: szombaton már a harmadik versenynapot rendezik a Tempelhof repülőtéren, méghozzá immár az ott kialakított pálya eredeti irányú nyomvonalán. A menetirány megfordítása pedig mintha a DS Techeetah-n belüli erőviszonyokat is fejre állította volna, legalábbis az időmérőt illetően: az előző két versenyen küszködő Jean-Eric Vergne ugyanis csaknem fél másodperces előnnyel zsebelte be a rajtelsőséget, miközben az összetettet magabiztosan vezető és szélsőséges esetben a bajnoki címet akár már ma bebiztosító Antonio Felix da Costa a Superpole-ba sem jutott be, s végül csupán a kilencedik helyre kvalifikált.
Vergne mögött amúgy a BMW-s Maximilian Günther lett a második, a mahindrás Jerome d’Ambrosio pedig a harmadik. Da Costa fő üldözői közül az összetettben harmadik Stoffel Vandoorne fért még be a legjobbak közé: a mercedeses holland negyedikként zárt. Lucas di Grassi, Mitch Evans, Sebastien Buemi és Sam Bird viszont egyaránt a tízen kívülről startol majd – a verseny 19 órakor rajtol, s az Eurosport 1 élőben közvetíti.
A harmadik berlini időmérő végeredménye:
| 1. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 1'06.597 | |
| 2. | S.Vandoorne | Mercedes | 1'06.714 | 0.117 |
| 3. | Alex Lynn | Mahindra | 1'06.731 | 0.134 |
| 4. | Robin Frijns | Audi | 1'06.740 | 0.143 |
| 5. | J.d'Ambrosio | Mahindra | 1'06.748 | 0.151 |
| 6. | Max Guenther | BMW | 1'06.846 | 0.249 |
| 7. | André Lotterer | Porsche | 1'06.867 | 0.270 |
| 8. | Nyck de Vries | Mercedes | 1'06.907 | 0.310 |
| 9. | A.F.da Costa | DS Techeetah | 1'06.938 | 0.341 |
| 10. | Oliver Rowland | Nissan | 1'06.947 | 0.350 |
| 11. | Lucas di Grassi | Audi | 1'06.960 | 0.363 |
| 12. | S.Sette Câmara | Penske | 1'07.077 | 0.480 |
| 13. | Felipe Massa | Mercedes | 1'07.090 | 0.493 |
| 14. | Edoardo Mortara | Mercedes | 1'07.098 | 0.501 |
| 15. | Sébastien Buemi | Nissan | 1'07.140 | 0.543 |
| 16. | Alexander Sims | BMW | 1'07.141 | 0.544 |
| 17. | James Calado | Jaguar | 1'07.147 | 0.550 |
| 18. | Neel Jani | Porsche | 1'07.193 | 0.596 |
| 19. | Mitch Evans | Jaguar | 1'07.197 | 0.600 |
| 20. | Sam Bird | Audi | 1'07.208 | 0.611 |
| 21. | René Rast | Audi | 1'07.261 | 0.664 |
| 22. | Daniel Abt | NIO | 1'07.331 | 0.734 |
| 23. | Nico Müller | Penske | 1'07.366 | 0.769 |
| 24. | Oliver Turvey | NIO | 1'07.521 | 0.924 |

Öniróniából jeles: a magukról készült mémekkel parodizálták ki a Mercedesnél Wolffék rollerezését
https://formula.hu/parc-ferme/26266
A második szabadedzésen még a közvetítésben is megmutatták, ahogy Toto Wolff és James Allison rollerezett egyet a pálya szélén Silverstone-ban. Utóbbi fia, Matthew pedig fogta magát, és rámontázsolta a felvételre a Valtteri Bottas számára küldött elhíresült csapatrádiós üzenetet – majd erre rákontrázva a Mercedes még azzal is poénkodott, hogy Wolff Lewis Hamilton rendszeres siránkozásához hasonlóan a gumik elhasználódására panaszkodik…
Toto’s just like: My tyres are gone.
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 8, 2020
Rossi féltestvére is a MotoGP-ben köthet ki jövőre?
https://formula.hu/parc-ferme/26265
Luca Marini pillanatnyilag a Moto2-ben húzza a gázt, méghozzá nem is rosszul: Jerezben megnyerte az egyik futamot, ennek is köszönhetően pedig mindössze ötpontos a hátránya a vb-tabellán, ahol a harmadik helyet foglalja el. Most pedig már arról pletykálnak, hogy 2021-ben akár a királykategóriában is versenyezhet, azaz egy mezőnyben féltestvérével, a vélhetően a Petronas Yamahához igazoló Valentino Rossival.
A Ducati ugyanis még mindig nem állapodott meg Andrea Doviziosóval: állítólag továbbra is az anyagiakon megy a huzavona. Ha pedig a spielbergi dupla után – amikorra a döntést ígérték – sem írják alá a hosszabbítást, könnyen lehet, hogy Jack Miller jövő évi társa az idei lesz, azaz a Pramac Racingtől felviszik Francesco Bagnaiát. Ebben az esetben viszont az első számú partnercsapatnál üresedne meg egy hely (az egyik motort állítólag Jorge Martin kapja), így kerülhetne a képbe a Moto2-ben remeklő Marini.
Francesco Guidotti, a Pramac csapatmenedzsere a MotoGP.com honlapnak annyit mondott el: egyelőre az dőlt el, hogy Miller felmegy a gyári csapathoz, és a szezont jó formában kezdő, viszont a mostani Cseh Nagydíjon megsérülő Bagnaia is marad a Ducati kötelékeiben, minden további azonban Dovizioso helyzetétől függ.

Nagyon nagy a baj az Alfánál: még az igyekezet sem érződik
https://formula.hu/parc-ferme/26264
Legutóbbi, negyedéves csapatértékelőnkben az F1-es istállók eddigi teljesítményét állítottuk rangsorba, márpedig ezen a listán igencsak alacsony helyezést ért el az Alfa Romeo. Hogy miért is? Hallgassátok meg a vonatkozó részt (meg persze a teljes adást is!):
5127 vírustesztet végeztek egyetlen hét alatt az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/26263
Közzétette legfrissebb statisztikáit az FIA a Formula-1 koronavírus-helyzetéről. A sorozatban július 31. és augusztus 6. között 5127 tesztet végeztek, ezek közül egy (Sergio Perez) lett pozitív. Az FIA az átláthatóság és az integritás jegyében minden héten beszámol a vírushelyzetről, kiemelve, hogy ők egyetlen fertőzött személyazonosságát sem hozzák nyilvánosságra.

Fotó: DPPI
Néhány szerencsés a helyszínről nézheti a DTM holland hétvégéjét
https://formula.hu/parc-ferme/26261
A túraautós sorozat pénteken közleményben tudatta a nyilvánossággal, hogy idén először a szeptember 4-6. között megrendezésre kerülő asseni fordulón enged nézőket a pályára. Ez lesz az idény negyedik versenyhétvégéje, amelyre szombaton és vasárnap is 10-10 000 néző néző látogathat ki. A paddock számukra zárva tart, és érkezési sorrendben rendelik őket a lelátókhoz. A jegyértékesítés már zajlik a sorozat hivatalos honlapján.
Ezzel a lépéssel várhatóan a DTM lesz az első jelentősebb európai versenysorozat, ami idén nézőket enged a versenyeire.

F1-es és MotoGP-időmérő, futamok az F2-ben, F3-ban és az FE-ben – itt a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/26260
Silverstone-ra, Brnóra, Berlinre és kicsit még Portimaóra is érdemes lesz figyelni ma:
9:00-9:45 Formula-E, negyedik szabadedzés
9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
10:00-10:20 Superbike, harmadik szabadedzés
10:25-11:10 Formula-3, első futam (M4 Sport)
11:45-12:15 Formula-E, ötödik szabadedzés
12:00-12:25 Superbike, Super Pole (14:30-tól Eurosport 2)
12:00-13:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Aréna4)
14:15-15:20 Formula-E, harmadik időmérő és Super Pole
15:00-15:40 Superbike, első futam (Eurosport 2)
15:00-16:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
16:45-17:50 Formula-2, első futam (M4 Sport)
19:00-20:00 Formula-E, harmadik futam (Eurosport 1)

F2: Idei második pole-pozícióját szerezte a Ferrari juniorja
https://formula.hu/parc-ferme/26262
Callum Ilott bizonyult a leggyorsabbnak a Formula-2 péntek délutáni időmérő edzésén Silverstone-ban. Az UNI-Virtuosi pilótája 1:39,062-es körrel, mindössze egyetlen tizedmásodperccel utasította maga mögé a Renault által protezsált Christian Lundgaardot, aki így a második lett. Ilott sikerét Sean Gelael megpördülése véste kőbe: a DAMS versenyzője a Copse kanyarban idézett elő sárga zászlót, így többen - például Guanyi Zhou - nem tudtak javítani a köreiken. A harmadik rajthelyet A Williams neveltje, Jack Aitken szerezte meg, a negyedik pedig Dan Ticktum lett.
A Formula-2 szombati rajtsorrendje az Autosport összeállítása alapján:

„El lehet bukni, de fel kell állni belőle!” – üzeni Marc Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/26258
Nagyjából így lehet fordítani a rajongói támogatásokat megköszönő spanyol motoros idézetét. A nyolcszoros világbajnok a felkartörését követő második műtétje miatt nem tud rajthoz állni Brnóban, sőt a hírek szerint egyik spielbergi versenyen sem, így komoly hátrányba kerül(het) a vb-összetettben. A poszt kommentjei között egyébként többek között testvére-csapattársa, Alex, valamint korábbi repsolos kollégája, Dani Pedrosa is biztató üzenetet küldött a MotoGP címvédőjének:
Csodálatos fotókkal ünneplik házassági évfordulójukat Raikkönenék
https://formula.hu/parc-ferme/26257
Ma van négy éve, hogy Kimi Raikkönen feleségül vette szerelmét, Minttut, a házaspár pedig egy-egy fotóval emlékezett meg a jeles évfordulóról az Instagramon. A 2007-es F1-es világbajnok azt írta a kép mellé, hogy „a legvégéig szerelme mellett áll majd”, míg Minttu egy idézettel rukkolt elő: „Nem azt akarom, hogy úgy éljünk, hogy mi legyünk a példa a tökéletes házasságra, hanem úgy, hogy ez legyen a legklasszabb kaland, amelyben két ember valaha is részt vett”.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonHappy anniversary my love, I'll always be beside you until the very end !