DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda

Michelisz második a szlovák időmérőn, Tassi balesetezett

Egy héttel a hungaroringi forduló előtt a Slovakia Ringen vendégeskedik a WTCR mezőnye, immár a jelentős turbónyomás-emelést kapó Hyundaiokkal együtt. A két szabadedzés után (amelyek közül az egyiken a zengős Mikel Azcona volt a leggyorsabb) következő időmérőnek ezúttal az első etapja is téttel bírt, hiszen a Q1 határozza meg a vasárnapi első futam rajtsorrendjét: a rajtelsőséget Nathanael Berthon szerezte meg az Audival, míg a magyarok közül Michelisz Norbert a hatodik, Tassi Attila a 11., Boldizs Bence a 16., Kismarty-Lechner Gábor pedig a 22. helyen zárt (a műszaki gondokkal küzdő Azcona két csapattársa közé, a 17. pozícióba kvalifikált) – a zengős triónak ezzel mindhárom versenyre eldőlt a rajthelye. Ahogy az összetettet vezető Yann Ehrlacher-nek is, aki a pluszsúlyt kapó és hasmagasság-emelésen is átesett Lynk & Cóval csupán 15. lett: márkatársai közül is csak az újonc Santiago Urrutia tudta továbbverekedni magát.

A Q2-ben a piros zászló is előkerült, méghozzá Tassi miatt, aki beleforgott a falba. Ezzel a hondás a második és a harmadik versenyre a 12. rajthelyet szerezte meg. Egyetlen talpon maradt honfitársunk, Michelisz ellenben a harmadik helyen továbbjutott a Q3-ba, méghozzá Nicky Catsburg, Gilles Magnus, Berthon és Tom Coronel társaságában. A fordított rajtrácsos második futam pole-ját a tizedikként záró Nestor Girolami zsebelte be.

Az egy-egy gyorskörből álló Q3-ban aztán Berthon megint nem talált legyőzőre, így ő két pole-lal gazdagodott. Számunkra azonban a lényeg, hogy Michelisz második lett legjobb hyundaiosként, így egy kilencedik és egy második rajthelyet gyűjtött be – illetve nem mellesleg négy világkupapontot is –, azaz mindhárom versenyen az első tízből startolhat. Mögötte Catsburg, Coronel és Magnus volt a további sorrend. A szlovákiai futamok vasárnap 9:15-kor, 12:45-kor és 14:45-kor rajtolnak.

michelisz-wtcr-skring-kvali

Ricciardo elárulta, mit érez az Achillesz-sarkának az F1-es visszatérése óta

Daniel Ricciardo a Magyar Nagydíjon tért vissza a Formula-1-es mezőnybe az AlphaTauri színeiben, azóta a sérülése miatt összesen hét versenyhétvégén vett részt csupán. Bár ezeken csak 4-3-ra kapott ki a csapattárs Yuki Tsunodától az időmérőkön, mégis a kvalifikációkat érzi a gyenge pontjának egyelőre az ausztrál:

„Ha megnézem Brazíliát és Abu Dhabit, az időmérő volt bizonyos tekintetben az Achilles-sarkam. És ezért vállalom a felelősséget, talán nem raktam össze a legjobb köröket. Nyilván Brazíliában körhátrányba kerültünk, de valójában a tempónk alapján bőven a pontszerzők között lehettünk volna. Természetesen ezek csak ’mi lett volna, ha’ helyzetek, de a tempó megvolt, szóval igazából az egykörös tempót kell orvosolnunk. Ott volt Mexikó és még néhány másik verseny, amelyek bizakodásra adnak okot ilyen tekintetben” – utalt a mexikóvárosi negyedik rajthelyére a RaceFans.net által idézett Ricciardo.

f1-ricciardo-alphatauri-3

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Alonsónak már az is megtiszteltetés, hogy Newey munkássága idején versenyez az F1-ben

Adrian Newey minden idők egyik legsikeresebb Formula-1-es tervezője, világbajnoki autók sora fűződik a nevéhez a Williamsnél, a McLarennél és jelenleg a Red Bullnál. Korábban Newey elmondta, hogy karrierjében egyedül azt bánja, hogy soha nem dolgozott együtt Lewis Hamiltonnal vagy Fernando Alonsóval. Amikor utóbbit szembesítették a szakember ezen nyilatkozatával, a spanyol arról beszélt, hogy már az is megtiszteltetés neki, hogy olyan mezőnyben szerepelhet, ahol ott vannak Newey autói:

„Ő a sport legendája. Néhányszor nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy együtt dolgozzunk, és beszéltünk erről” – idézi Alonsót a Motorsport.com portál. „Emlékszem, amikor néhány éve kiadott egy könyvet Spanyolországban, az a megtiszteltetés ért, hogy én írtam hozzá az előszót. Szerintem ő egy hihetetlen ember, akivel szerencsém volt ugyanabban a környezetben dolgozni. Még ha soha nem is dolgoztunk együtt, örülök, hogy ebben az időszakban élek és versenyzek, amikor Adrian Newey tervez Formula-1-es autókat. Bárcsak egy nap együtt dolgozhattam volna vele… Vezetem majd otthon a Valkyrie-t, és talán már attól érzek majd valami boldogságot, hogy abba beleülhetek” – utalt a 42 éves pilóta az Aston Martin projektjére, amelyet eleinte Newey vezetett.

f1-newey-alonso-podium

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Kiss Norbert is átvette az ötödik Eb-címért járó FIA-trófeáját

A péntek esti nagy gála után, amelyen a világbajnoki sorozat legjobbjait jutalmazták, szombaton is folytatódott az FIA díjátadóinak sora Bakuban: ezúttal a nemzeti és regionális szériák győztesei kapták meg az elismerésüket. Köztük volt természetesen a kamionos Európa-bajnokságot zsinórban harmadszor, összességében pedig már ötödször megnyerő Kiss Norbert is:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Goodyear FIA ETRC (@fia_etrc_official) által megosztott bejegyzés

 

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!

Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.

Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:

konyvek-naptar-2023

Zsinórban másodszor Strollé az év F1-es rajtja? – videó

Ismét összeállítást készített a Formula-1-es szezon legjobb rajtjaiból az F1 hivatalos YouTube-csatornája, a lista első helyén pedig Lance Stroll Las Vegas-i startja áll. A kanadai ezzel zsinórban másodszor végzett ilyen tekintetben az élen, hiszen tavaly pedig az esős suzukai futam rajtjánál nyújtott produkciója hozta el az első pozíciót. Az eredményeket tekintve egyébként astonos csapattársától, Fernando Alonsótól jócskán elmaradó Stroll nem kevesebb, mint tíz helyet javított a Las Vegas-i Nagydíj rajtjánál és első kanyarjaiban, amelybe persze belejátszott, hogy több incidens is történt az elindulást követően – de ez persze a válogatás több más helyezettjéről is elmondható. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

f1-stroll-start-video

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

 

Magyar dobogó a Rotax Grand Finals döntőjében

Véget ért a 2023-as Rotax Grand Finals, melyet Bahreinben rendeztek meg, a szahíri F1-es pálya tőszomszédságában. Összesen 62 ország 384 versenyzője feszült egymásnak, kilenc kategóriában, ebből pedig kilencen honfitársaink voltak, akik hat kategóriában voltak érdekeltek. Minden egyes ország Rotax Max Championsipben bajnoki címet szerző versenyzője juthatott ki a világ egyik legrangosabb gokartos eseményére, illetve sok nemzetközi sorozaton keresztül is tikettet lehetett váltani a Grand Finalsre. Minden kategóriában legfeljebb 36-an juthattak be a döntőbe, de volt, ahol kétszer ennyi volt a nevező, így már a legjobbak legjobbjai közé sem volt egyszerű bekerülni.

A legkisebbnek számító MicroMax géposztályban Rózsa Márton volt az egyetlen magyar induló, aki a rosszul sikerült elődöntőt követően a 28. helyről tört előre, s a 15. pozícióban intették le. A MiniMaxban Fally Márkó ugyan a kilencedik helyen ért célba, de rengeteg büntetést osztottak ki a felügyelők a versenyt követően, ami elől ő sem menekült meg, s az öt másodperces időbüntetés miatt csak 23.-ként értékelték, míg Deniel Lukjanov a 19. helyet szerezte meg. Lipovics Patrik a 32. helyen jutott a fináléba, ott pedig hetet előrelépve a 25. pozícióban intették le.


Fotó: ROTAX Karting

A legnagyobb durranás viszont csak ezután következett, a Senior géposztályban ugyanis a második helyen ért célba az egész héten erős tempót prodikáló Krepcsik Áron. Már a pénteki elődöntőt is a harmadik helyen zárta Áron, a döntőben pedig a hetedik pozícióból rajtolhatott, innen jött fel ötödiknek, de az élen végző hármast megbüntették, így a győzelem a szerb Andrej Petrovicé lett, Áron pedig a dobogó második fokán ünnepelhetett. Sajnos Juráncsik Balázs pont nem jutott be a döntőbe, a 37. helyen végzett.

Balázshoz hasonlóan Vida Benedek is lemaradt a döntőről, ő a 47. helyen zárta a DD2-es kategóriát, Szabó Bende révén viszont volt magyar indulónk a fináléban, ráadásul ő a nyolcadik helyről rajtolhatott, a versenyen pedig végül három helyet rontva a 11. pozícióban ért célba. Az E20 Senior kategóriában Deaák Dominiknak szurkolhattunk, aki egy helyet javítva hetedik lett a döntőben, a 15 fős mezőnyben.

A hattyú a McLaren sikerei mögött

A McLaren nagyfőnöke, Zak Brown a wokingiak hivatalos honlapján méltatta Andrea Stella csapatfőnök teljesítményét, aki munkaetikájával, kommunikációjával és teljesítményorientált beállítottságával nagyban hozzájárult ahhoz, hogy bár az emberanyag nem változott, a McLaren mégis új csapattá vált az elmúlt években – mely sikeresebb, mint az elmúlt egy évtizedben bármikor.

norris-singapore-3

Stella jellemzésekor Brown egy találó névvel illette a Ferraritól érkező szakembert: „Úgy hívom őt, hogy a Hattyú. Úgy néz ki, mint egy víz tetején cirkáló kedves fickó, de a felszín alatt gyorsan pedálozik. Nagyon kemény, nagyon profi, és nagyon érthetően beszél, egyáltalán nem politizál, egyáltalán nincs egója” – mondta Brown, majd hozzátette:

„Nemcsak az lepett meg kellemesen, hogy mit tett le az asztalra, hanem az is, hogy milyen gyorsan elérte a hatást vele, hiszen azt hiszem, mindannyian láthattuk, hogy a fordulat egészen elképesztő volt.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Hamiltont kellemes élmények érték a gyárban

A péntek este az FIA évzáró gáláján a karrierje első F1-es bajnoki harmadik helyéért járó trófeát átvevő Lewis Hamilton a sajtó képviselőinek elmesélte, hogy a szezonzárót követően ellátogatott csapata, a Mercedes két angliai gyárába, Brackleybe és Brixworth-be, ahol ezúttal is nagyon kellemes élmények érték:

„Ez mindig eléggé érzelmes pillanat. Nagyon hosszú ideje vagyok az istállónál, de minden egyes alkalommal, amikor visszamész Brixworth-be és Brackleybe, eszedbe jut, hogy milyen nagy csapat visz téged előre” – mondta a brit, majd hozzátette: „Egyesek újak a csapatnál, akkor csatlakoztak, amikor én már itt voltam, mások viszont már jóval előttem itt voltak, sőt vannak olyanok is, akik már az első nagydíjamon is az erőforrásaimon dolgoztak.”

hamilton-abu-3

A diverzitás mellett rendre kiálló Hamilton ezúttal sem mulasztotta el hangsúlyozni ennek fontosságát: „Elképesztő látni a fejlődést és a növekedést. A csapatunk egyre sokszínűbbé válik, ami nagyon tetszik nekem, hiszen látom, hogy jó irányba haladunk.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Japánban történt Zak Brown legkínosabb pillanata

Zak Brown, a McLaren első embere számos emlékezetes pillanatot átélhetett már F1-es versenyhétvégéken, és nem csak a versenypályákon! Az amerikai üzletember egy podcastben színt vallott autósportos karrierje legkínosabb pillanatáról, mely a Japán Nagydíj hétvégéjén esett meg vele:

brown-mclaren

„Azt hittem, ellopták az órámat, és Japánban nagyon komolyan veszik a lopást. Jelentettem, és a rendőrséget is bevonták, olyan volt az egész, mint egy gyilkossági helyszín, annyira komolyan vették. Érthető módon a szállodai személyzet tagjai is eléggé feldúltak voltak, azt hitték, hogy ott történt a lopás” – idézte fel Brown a történteket.

Aztán az eset gyors fordulatot vett: „Aztán... megtaláltam az órámat. A bőröndömben volt. Nagyon kínos volt.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Alonso: Nem eshetünk visszább az 5. helynél

A 2023-as szezon első szakaszában az Aston Martin minden várakozást felülmúlt, hiszen a legtöbbször ők voltak a Red Bull legközelebbi üldözői, és csak elvétve fordult elő, hogy Fernando Alonso nem végzett dobogón. Aztán a fejlesztési versenyben lemaradtak, de a végeredmény így is meghaladta a szezon előtti elvárásokat – az viszont kulcsfontosságú, hogy a 2024-es idény ne hozzon visszalépést, ahogy arra a spanyol is felhívta a figyelmet a sajtó képviselőinek nyilatkozva:

„Mindig is azt mondtuk, hogy ez az Aston Martin első éve versenyképes istállóként. Sok változás történt a csapatnál, új gyár és így tovább. Szóval ha jövőre visszább lépünk, az rossz lesz, tovább kell haladnunk előre” – mondta Alonso, aki karrierje során nem először jobb helyen zárt egyéniben, mint csapata a konstruktőri pontversenyben:

alonso-interlagos-podium

„Ötödikek lettünk a konstruktőrök között, jövőre ezen javítanunk kell. Negyedik, harmadik, második, mindegy, mindenképpen örömteli lenne. Ami pedig engem illet, a nyolc idei dobogós helyezés után remélhetőleg jövőre is valami hasonlót tudok majd elérni.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Ruandában rendezik a jövő évi FIA-gálát

Nem mindenki fogadta osztatlan lelkesedéssel azt a döntést, hogy a 2023-as FIA díjátadó gálát Azerbajdzsánban rendezik meg: Lewis Hamilton azt tette szóvá a rendezvényen, hogy környezetvédelmi szempontból aggályos, hogy miközben az FIA székhelye Párizsban található, a gála összes fontos szereplőjét át kellett reptetni az onnan mintegy 4000 kilométerre található Bakuba.

fia-prize-giving

Nos, azt egyelőre nehéz megmondani, bárki szót emel-e majd a 2024-es díjátadó helyszíne ellen, melyet első ízben rendeznek meg majd az afrikai kontinensen, méghozzá a motorsportjáról vajmi kevéssé ismert Ruanda fővárosában, Kigaliban.

A szövetség évvégi gáláját eddig kizárólag Európában és Ázsiában rendezték meg, az öreg kontinenstől legtávolibb helyszín Új-Delhi volt 2011-ben.

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Albon lesz a pilótapiac egyik főszereplője?

A Formula Podcast legújabb adásában a 2023-as F1-es szezon összes versenyzőjéről rövid véleményt mondtunk, és sorba is rendeztük őket az idei produkciójuk alapján. Az idény egyik legkellemesebb meglepetését Alexander Albon szolgáltatta, aki a paddockban terjedő vélemények szerint a nagy pilótakeringő egyik kulcsszereplője lehet. Jelenleg 13 ülés sorsa kérdéses még 2025-re, s a bizonytalan felállású csapatok jó részénél szóba kerülhet a Williamsnél másodvirágzását élő brit-thai versenyző.

A Formula Podcast nagy pilótaértékelője itt hallgatható meg:

 

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Min kellene még Verstappennek változtatnia?

A 158 nagydíjon rajthoz álló, s hosszú évek óta az F1-es közvetítések egyik arcának számító Martin Brundle újságírói és versenyzői szemüvegen keresztül is véleményt formált Max Verstappenről, aki szerinte nagyon hálás interjúalany, de azért tökéletesnek nem nevezné a hozzáállását: „Mindig is üdítő volt interjút készíteni, és egyszerűen csak beszélgetni vele. Nagyon közvetlen és őszinte, amit látsz, azt kapod tőle, és láthatóan nem különösebben érdekli, hogy mások mit gondolnak.”

verstappen-laugh

„Azonban úgy érzem, hogy egy kicsit több diplomácia és kiegyensúlyozottabb kommunikáció jobban illene az örökséghez, amit hátrahagy. Végül is mindannyian csak őrzői vagyunk ennek a nagyszerű sportnak, miközben keresztülmegyünk rajta” – folytatta Brundle, aki azt is kifejtette, hogy változott Verstappen pályán mutatott viselkedése az évek során:

„Persze tizenévesen, amikor bemutatkozott az F1-ben, kissé vad volt, de ezt rendbe tette, és ma már a nyugalom mintaképe a pályán, és ugyanolyan tisztességes, mint bárki más, ha kemény versenyzésről van szó. Nem értem, miért tekintik sokan még mindig egyfajta gonosztevőnek.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

verstappen-abu

Mit vár 2024-ben De Vriestől a Toyota?

2024-ben a Toyota hypercar-csapatának tagja lesz Nyck de Vries, aki a #7-es autóban váltja majd Jose Maria Lopezt, akit a gyártó a GT-projektre helyezett át. Az F1-ből távozó hollandról az FIA-gálán a bajnok #8-as autó stábját kérdezték meg:

„Szerintem ő ismeri az enduranca-versenyzést, versenyzett az LMP2-ben és velünk is sokat tesztelt már. Maga a versenyhétvége viszont nem könnyű, amikor egy óra alatt kell felkészülni, meg kell osztani az autót a többiekkel, szóval ez elég egyedi, és idő kell, amíg hozzászokik az ember. De jó csapattársai vannak, és maga a csapat is tapasztalt, úgyhogy felkészült lesz, és nem hiszem, hogy gondjai adódnak – de szem előtt kell tartani, hogy ez endurance, hosszúak a futamok, és célba kell érni” – válaszolta erre Sebastien Buemi.

„Én is voltam pár éve hasonló helyzetben, szerintem Nyck jól felkészült, és a csapat, valamint a csapattársak miatt hamar felveheti a ritmust. Tesztelt már, biztos, hogy meglesz a tempója” – tette hozzá Brendon Hartley, aki korábban szintén az F1-ből érkezett ide.

wec-devries-toyota

2024-ben újra olimpikon lesz Nasszer Al-Attiyah

A katari versenyző már az 53. életévét tölti majd be idén december 21-én, éppen nemrég igazolt el a Toyota gyári csapatától és váltott a Prodrive Hunterre, hogy januárban zsinórban harmadik, összességében hatodik Dakarját próbálja megnyerni, és hogy zsinórban harmadszor legyen a tereprali világbajnoka. Emellett azonban más feladatai is lesznek: a párizsi olimpián ismét részt vehet majd agyaggalamb-lövészként.

Al-Attiyah korábban hatszor volt már olimpikon, 1996-tól 2016-ig minden ötkarikás játékon ott volt, és 2012-ben, Londoban olimpiai bronzérmes lett ebben a sportágban. 2024-ben újra megpróbálja: mint mondta, nagyon szereti az agyaggalamb-lövészetet és sokat segít neki az autóversenyzésben is.

nasser1

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

fotó: FIA

Két Toyota-pilóta is balesetet szenvedett, ki kellett hagyniuk az FIA-gálát

A WRC-ezüstérmes Elfyn Evans, illetve a WEC világbajnok formációjának tagja, Brendon Hartley is balesetet szenvedett az elmúlt napokban: a Toyota mindkét pilótájának ki kellett hagynia emiatt a mai FIA-díjátadót.

Evans kerékpárral szenvedett balesetet és megsérültek a bordái, emiatt pedig az orvosok azt tanácsolták, hogy ne üljön repülőre, így nem tudott elutazni Bakuba, a gála helyszínére. Sok ideje egyébként nincs arra, hogy felépüljön a sérüléséből, ugyanis bő egy hónap múlva kezdődik a szezon Monte-Carlóban, és ő maradt a Toyota egyetlen vb-esélyes versenyzőej 2024-re.

Míg Hartley ugyan bejelentkezett videón, de elmondta, hogy egy baleset következtében eltörte egy csontját a lábában, így Monacóban lábadozik, de az első tesztre felépül, nem lesz probléma.

403604465_893938765433000_1114916150378522473_n

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Éjszakai futamnak szeretné az F1 a Madridi Nagydíjat?

Mint az a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában is elhangzott és később más sajtóértesülések is beszámoltak róla, közel állhatnak a felek a megállapodáshoz arról, hogy 2026-tól Formula-1-es nagydíjat rendezzenek Madridban. Az utcai helyszín révén abban a szezonban két spanyol forduló lehet, mivel a Circuit de Catalunya-Barcelona versenypályának 2026-ig érvényes a szerződése, hosszabb távon viszont gyaníthatóan a katalán állomás helyét veheti át a Madridi Nagydíjat az F1-es versenynaptárban.

A Motorsport.com értesülései szerint ráadásul az F1 azt szeretné elérni, hogy esti – sőt, akár éjféli! – versenyt rendezzenek a spanyol főváros utcáin. Ezzel Madrid lehetne az első európai helyszín, ahol villanyfényben versenyeznek a száguldó cirkusz szereplői. A lap ugyanakkor úgy tudja, hogy maguk a madridi szervezők inkább ragaszkodnának a megszokott nappali időponthoz.

f1-madrid-redbull

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Több magyar gokartos is a legjobb tízből rajtolhat a Rotax Grand Finals elődöntőin

Ahogy telik az idő, természetesen egyre nagyobb a tét a Rotax világdöntőn, ahol a gokartosok már túl is vannak az időmérős selejtező futamokon, így megszülettek a rajtpozíciók az elődöntőkre. MicroMaxban Rózsa Dominikot csak 35.-ként értékeltk, miután öt másodperces büntetést kapott a második selejtező futamon, emiatt csak a 22. helyről vághat majd neki a pénteki elődöntőnek. A MiniMaxban indulóknak már most is óriási a tét, hiszen itt összesen 72 versenyző indult el, ami miatt két részre lett osztva a mezőny. A három selejtező futamot követően Fally Márkó a 14., Deniel Lukjanov pedig a 20. helyet szerezte meg összesítésben. Mindketten a második elődöntőbe lettek beosztva, ahol a 7., illetve a 10. pozícióból indulhatnak majd, s mindkét elődöntő első 18 helyezettje kerül be a szombati fináléba.

A Junior géposztályban Lipovics Patrik a 29. helyet szerezte meg összesítésben, ő az A jelű elődöntőt a 17. helyről kezdheti majd meg. A Seniorok között Krepcsik Áron számára még a végső győzelem sincs elérhetetlen messzeségben, hiszen az egyik selejtező futamon az 5. helyet szerezte meg, míg a két másikon 7. lett, összességében pedig a 8. legtöbb pontot gyűjtötte a három futamon, így a B elődöntőben a 4. pozícióból rajtolhat, míg Juráncsik Balázs a 17.-ről.

A DD2-es kategóriában Szabó Bende fogott ki hatalmas napot csütörtökön, aki a 4. és 8. helyen zárta aznap a két selejtező futamot, így az A csoport 6. helyét szerezte meg, míg Vida Benedek a B csoport 19. helyéről küzdhet meg a döntőbe jutásért pénteken este. Az E20 Senior géposztályban pedig Deák Dominik a 9. helyet szerezte meg összesítésben.


Fotó: ROTAX Karting

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

F1 23: Verstappen, Alonso, Hamilton, Ferrarik

Megérkezett az utolsó frissítés az F1 23 című játék versenyzői pontszámaihoz: természetesen Max Verstappen zárt az élen, mögötte következik Fernando Alonso, Lewis Hamilton, majd a Ferrari két versenyzője. Rajtuk kívül Norris, Perez, Russell, Albon és Gasly került be az első tízbe.

f1-23

A frissítés (és egyúttal a szezon) legnagyobb előrelépője Oscar Piastri volt, aki a harmadik leggyengébb pontszámmal kezdte az „évet” júniusban, a két újabb egységgel viszont immár Esteban Ocont is beérte a 11. helyen, míg a legtöbbet, szintén két pontot Logan Sargeant veszítette, aki ezzel idén első és egyetlen versenyzőként 70 alá esett.

Az F1 23 decemberi pontszámai:

Max Verstappen 96
Fernando Alonso 93
Lewis Hamilton 92
Charles Leclerc 90
Carlos Sainz 90
Lando Norris 88
Sergio Perez 87
George Russell 87
Alexander Albon 86
Pierre Gasly 86
Esteban Ocon 85
Oscar Piastri 85
Daniel Ricciardo 84
Yuki Tsunoda 83
Valtteri Bottas 81
Guanyu Zhou 81
Nico Hülkenberg 80
Lance Stroll 80
Kevin Magnussen 78
Logan Sargeant 69


Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

Zárja ki! – Horner adott egy tanácsot Pereznek

A 2024-es F1-es szezon egyik visszatérő témája volt Sergio Perez gyengélkedése: a mexikói versenyző egy erősebb szezonkezdés után májustól folyamatosan súlyos vereségeket szenvedett Max Verstappentől, így rengeteg szó esett róla mind a sajtóban, mind a paddockban, hogy rövidesen, akár már 2023 során véget érhet számára a Red Bull-os kaland – 2024 végén pedig le is jár a szerződése, s egyelőre nem sok jel mutat a hosszabbítás irányába.

perez-verstappen-interlagos

Christian Horner csapatfőnök, aki úgy tűnik, hogy „még nem mondott le” versenyzőjéről, egy podcastben elmondta, szerinte milyen változásra lenne szükség a mexikói részéről: „Max csapattársának lenni a paddock legnehezebb feladata. Nézzük csak meg például a japán futamot, ahol Max első köre rögtön két másodperccel gyorsabb volt, mint a többieké. Ránézel az adatokra, és azt kérdezed magadtól: Már megint hogy csinálja ezt?

„Checo problémája az, hogy folyton Maxhoz hasonlítja magát” – fejtette ki a brit csapatfőnök. „Ki kell Maxot zárnia a fejéből, ezt kell tennie. Koncentráljon magára, legyen önmaga legjobb változata. Ahogy a szezon első szakaszában láttuk, ez elegendő.”

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es című szezonösszefoglaló album, valamint falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel vásárolhatóak meg!

perez-verstappen