Hétvégén rajtol az IndyCar, a nevelőszériájának a szezonját viszont teljes egészében lefújták
https://formula.hu/parc-ferme/25580
A mindössze két év után megszűnő Jaguar I-PACE Trophy után itt az újabb bajnokság, amelynek 2020-as idényét kukázni kellett: az IndyCar bejelentette, hogy nem a koronavírus-világjárvány miatt elmarad a nevelősorozata, az Indy Lights idei szezonja. Az 1986-ban életre hívott, s azóta számos későbbi IndyCar-sztárt kinevelő bajnokság azzal magyarázta döntését, hogy a pandémia miatt olyan mértékben kellett átszervezni a főszéria menetrendjét (ők egyébként most hétvégén futják majd az első versenyüket), számos közös állomásukat átdátumozva vagy teljesen törölve, hogy lehetetlenné vált a sorozat idei megszervezése. A jó hír viszont az, hogy a Jaguar I-PACE Trophyval ellentétben ez a felfüggesztés csak 2020-ra szól, 2021-ben „még erősebben” tervez visszatérni az Indy Lights.
Videó: Először gurult pályára az új F1-es Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/34781
Két nappal a hétfői bemutatót követően megtette az első métereket Silverstone-ban Fernando Alonso és Lance Stroll új F1-es versenygépe, a 2023-as Aston Martin. Elsőként Stroll ülhetett be a volán mögé a rövid videó tanúsága szerint, de a nap során várhatóan Alonso is autóba ül – nem mellesleg ugyancsak a brit helyszínen tartja majd a bejáratását még a mai napon a Mercedes is.
First time on track for the #AMR23. pic.twitter.com/YaUsRBKZkU
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 15, 2023
Shining in that Silverstone Sun. #F1 #AMR23 pic.twitter.com/W16zLmXMT2
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 15, 2023
Tsunoda falevelei, feketébe boruló Ocon – özönlenek az F1-es pilóták új sisakfestései
https://formula.hu/parc-ferme/34780
Nemcsak az autókat mutatják be ezekben a napokban és hetekben a Formula-1-ben, hanem a versenyzők is előállnak a sisakfestéseikkel – mármint az alapdizájnnal, hiszen rendre láthatunk különleges színezéseket az egyes nagydíjakon. Fernando Alonso bukójáról külön is beszámoltunk a minap, de azóta többek között láthattuk a Ferrari párosának, Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak a piros által dominált sisakját:
New car, new season AND new helmets
— Formula 1 (@F1) February 14, 2023
Check out @Charles_Leclerc and @Carlossainz55's lids for the season ahead
x @ScuderiaFerrari #F1 pic.twitter.com/f8iUHdjKXE
Yuki Tsunoda sisakján eközben az őszi falevelek jelentik a fő motívumot:
.@yukitsunoda07’s fresh look for 2023 pic.twitter.com/rw04nxxtbn
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 14, 2023
Az Alpine-t erősítő Esteban Ocon bukósisakja pedig feketébe borul 2023-ra:
What do you think? pic.twitter.com/TW7MUK4ag6
— Esteban Ocon (@OconEsteban) February 14, 2023
„Nem lehetünk száz százalékig biztosak benne” – Horner az esetleges újabb túlköltekezésről
https://formula.hu/parc-ferme/34779
2021-ben vezették be az F1-ben a költséglimitet, amelynek első szezonjában egyedül a Max Verstappen révén egyéni vb-címet ünneplő Red Bull költekezett túl. Igaz, mivel csak minimális mértékben – és főként nem a versenyzéshez szorosan kapcsolódó területeken elköltött pénzek okán –, az istálló „megúszta” hétmillió eurós pénzbírsággal és a szélcsatornában eltölthető idejük tízszázalékos csökkentésével (főleg ez utóbbiról gondolják azt a Red Bullnál, hogy éreztetni fogja a hatását).
Nyilván a botrány után az energiaitalosok tavaly különösen ügyeltek a költségsapkára, de vajon biztosan nem lesz-e túlköltés? „Sosem lehetsz 100 százalékig biztos benne” – fogalmazott Christian Horner az Auto Motor und Sportnak adott interjúban. „De egyértelmű, hogy figyelembe véve azokat a tényezőket, amelyek miatt túlköltekeztünk 2021-ben – amiről ne feledjük, hogy a legelső éve volt egy roppant összetett szabálynak –, magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy belül maradtunk a limiten.”
Horner arra is rámutatott, hogy kevesebb nem várt kiadásuk volt autótörések miatt, mint előtte évben: „2022-ben a fejlesztéseink száma és főleg a baleseti kár jelentősen kevesebb volt. Szóval amíg nem kapjuk meg a tanúsítványt, addig semmi sem száz százalékig biztos, de nagyon meglepődnék, ha nem maradtunk volna a sapka alatt.”
Itt nézheted élőben a Mercedes W14 bemutatását!
https://formula.hu/parc-ferme/34778
Utolsó előttiként a csapatok közül a Mercedes tartja meg szezonindító eseményét. A kezdés időpontja 10:15, innentől fogva követhető a bemutató a beágyazott YouTube-élőn keresztül – képekért és hírekért pedig a Formula.hu-t érdemes figyelni!
„Elégedett a súllyal? – Mármint rólam beszélünk?” – ismét a humorát csillogtatta Vasseur
https://formula.hu/parc-ferme/34777
A Ferrari nemrég kinevezett F1-es csapatfőnökét, Frederic Vasseurt a paddock egyik legviccesebb figurájának tartják, különösen a csapatvezetők között, amit már az Alfa Romeónál is többször megmutatott. A legelső ferraris sajtóbeszélgetése is jó hangulatban telt, s ugyanez volt elmondható a Scuderia keddi bemutatója utáni eseményen is, ahol többször is mosolyt csalt az újságírók arcára.
A legnagyobb derültséget akkor váltotta ki Vasseur, amikor az egyik kérdező a Ferrari festésében megjelenő fekete részekről érdeklődött (ami egyébként valóban tendencia idén, és nyilván tényleg a súlycsökkentést szolgálja):
„– Gondolom, ez nemcsak optikai elem, hanem a súlycsökkentést is szolgálja. Szóval elégedett már a súllyal?
– Mármint most rólam beszélünk?” – kérdezett vissza a Ferrari új főnöke, nagy nevetéseket kiváltva.
Nyolcversenyzősre duzzadt az Alpine versenyzői akadémiája
https://formula.hu/parc-ferme/34776
Ismertette versenyzői akadémiájának tagjait és idei bajnokságaikat az Alpine, aki jelentősen bővítette a programját 2022-höz képest. A két zászlóvivő Jack Doohan és Victor Martins lesz: előbbi második idényére készül a Formula-2-ben, méghozzá a Virtuosi színeiben, míg utóbbi a Formula-3 bajnoki címe után debütál az F1 közvetlen előszobájában az ART Grand Prix-vel. Az F3-ban is két érdekeltje lesz az Alpine-nak Gabriele Mini és Nyikolaj Colov személyében – utóbbi mostantól az Akadémia teljes értékű tagja. Ugyanezt mondhatja el magáról Abbi Pulling, Matheus Ferreira és Kean Nakamura: Pulling, az akadémia hölgytagja az F1 által újonnan indító női sorozatban, az F1 Academyben fog rajthoz állni, Ferreira az olasz Formula-4-ben szerepel majd, míg Nakamura egyelőre gokartban pallérozza a tehetségét. Szintén csatlakozik a programhoz Aiden Neate, aki jelenleg az arab F4-ben versenyez, a későbbi terveire pedig egyelőre nem derült fényt.
Az Akadémiáról kikerül ugyan Olli Caldwell, viszont marad az Alpine kötelékeiben: az Endurance-világbajnokságon (WEC) fog szerepelni a franciák LMP2-es alakulatában. A közlemény kihangsúlyozza, hogy az Akadémia és a sportautós részleg igyekszik szorosabbra fűzni a szálakat annak fényében, hogy 2024-ben az Alpine immár LMDh-autóval a legmagasabb kategóriában is újra jelen lesz. Végezetül a bejelentésben említést tesznek Caio Colletről, akiről csak annyit árultak el, hogy már nem lesz az Akadémia hivatalos tagja, de kapcsolatban marad az Alpine Racinggel.
Az új csapathoz új sisak is dukál: íme, Alonso 2023-as bukódizájnja
https://formula.hu/parc-ferme/34773
Az Aston Martin hétfő este tartotta az autóbemutatóját, másnap pedig fény derült új igazolásuk, a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso idei sisakfestésére is. A korábbi évekkel ellentétben a BWT-rózsaszín eltűnt belőle, helyette viszont a kék és a spanyol zászló piros-sárga színei dominálják a dizájnt, némileg emlékeztetve Alonso karrierjének korábbi szakaszaiban látott bukósisakokra:
2023 Helmet @AstonMartinF1 pic.twitter.com/tR8x4RE6jJ
— Fernando Alonso (@alo_oficial) February 14, 2023
A Ferrari árnyékában: először hajtott pályára az AT04 – videó
https://formula.hu/parc-ferme/34775
A Ferrari bemutatójával egyidőben hajtott ki először 2023-as autójával a pályára a másik olasz székhelyű csapat, a faenzai AlphaTauri, Yuki Tsunodával a volán mögött. A japán versenyző Misanóban járatta be az AT04-et.
the AT04 hits the track for the first time with @yukitsunoda07 behind the wheel! pic.twitter.com/mjdIOayCG5
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 14, 2023
A tifosi előtt járatta be új F1-es autóját a Ferrari – videó
https://formula.hu/parc-ferme/34774
Az elmúlt évek alighanem leghangulatosabb autó- és csapatbemutatóját tartotta a Ferrari: egy egész lelátónyi tifosi előtt köszöntötték a pilótákat, és leplezték le az SF-23-ast. A korona az egész eseményen viszont egyértelműen az volt, hogy a közönség előtt egyből be is járatták az új F1-es gépet: Charles Leclerc vitte el két körre az autót Fioranóban, a szurkolók éljenzése és ujjongása közepette.
Charles Leclerc takes the 2023 Ferrari out on track for the first time! pic.twitter.com/S2CIvcAbWa
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) February 14, 2023
Itt nézhetitek élőben a Ferrari F1-es autóbemutatóját
https://formula.hu/parc-ferme/34772
Valentin-napra időzítette 2023-as autójának bemutatóját a Ferrari. Az új versenygép az SF-23 nevet viseli majd, a bemutató pedig 11:25-kor veszi kezdetét, melyet a YouTube-on élőben követhettek, ide vagy a képre kattintva!
Stroll: Én inkább Schumachernek drukkoltam, mint Alonsónak
https://formula.hu/parc-ferme/34771
Szenzációs jelenet az Aston Martin bemutatójáról! A csapattal első szezonját kezdő kétszeres világbajnok Fernando Alonso a nála jóval fiatalabb Lance Stroll társa lesz idén, aki nem kertelt, mikor egy fiatal rajongó megkérdezte tőle, ki volt a gyermekkori kedvence: "Michael Schumacher! Nem fogok hazudni. Azokban az időkben Fernando sorra nyerte a versenyeket és a világbajnoki címeket, de én Michaelnek drukkoltam" - mondta új csapattársának a kanadai, nagy derültséget okozva a helyszínen, amin még Alonso is csak nevetett. Ráadásul az említett fiatal rajongó utána elárulta, hogy neki viszont Alonso a példaképe, amire még zseniálisabb reakciót adott a spanyol:
When your team mate used to cheer for your biggest rival #F1 @AstonMartinF1 pic.twitter.com/Gu4jll1yVF
— Formula 1 (@F1) February 13, 2023
„Máris április elseje van?” – Ralf Schumacher reagált Alonso nyilatkozatára
https://formula.hu/parc-ferme/34769
Igazán egyedi véleményt fogalmazott meg néhány napja az Aston Martin pilótája, Fernando Alonso: Világbajnok-alapanyagnak tartja a spanyol újdonsült csapattársát, Lance Strollt. Lehet csupán véletlen egybeesés, hogy a páratlan dicséretekkel illetett kanadai pilóta Alonso új főnökének, az Aston Martin csapatot birtokló Lawrence Strollnak a fia, mégis sokak felvonták a szemöldöküket a kétszeres világbajnok nyilatkozatát olvasva.
Így volt ezzel a volt Formula-1-es pilóta, Ralf Schumacher is: „Hát persze! Az F1-es autók meg tudnak repülni. Vagy máris április elseje van?” – reagált Instagram-posztjában Michael Schumacher fivére.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Még be sem mutatta, de már pályára vitte új F1-es autóját az Alpine
https://formula.hu/parc-ferme/34770
A csapatok közül utolsóként, csütörtök este tartja a csapat- és autóbemutatóját az Alpine, de a franciák nem várták meg a leleplezést azzal, hogy megtegyék az első métereket az A523-assal: a közösségi oldalukra feltett poszt alapján ma Silverstone-ban tartottak bejáratást a 2023-as versenygéppel (ahogy egyébként a Williams is így tett hétfőn). Persze a fotó távolról és naplementében, rossz fényviszonyok mellett készült, nehogy idejekorán eláruljanak bármilyen részletet is a gépről…
Az Alpine közleményéből az is kiderült, hogy Esteban Ocon kilenc, a csapat új igazolása, Pierre Gasly pedig nyolc kört tett meg az autóval a brit pályán. Mind a pilóták, mind Matt Harman technikai igazgató kiemelte: simán, problémáktól mentesen zajlott az A523-as shakedownja.
Silverstone Shakedown #Alpine #F1 pic.twitter.com/NXWQT9aQSp
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 13, 2023
A Ferrari partnereként folytatja a Williamsnek hátat fordító szponzor
https://formula.hu/parc-ferme/34768
Zajlik az élet az F1 háza táján, az autóbemutatók mellett ugyanis a csapatok egyre-másra osztják meg a képeket az új autókról, csapatruházatokról, vagy épp sisakfestésekről. A sorból nem maradhat ki természetesen a Ferrari sem, a maranellói alakulat a hivatalos weboldalán jelentette be, hogy a 2023-as versenygépen a Bang & Olufsen logója is feltűnik majd. A hangtechnikai és elektronikai berendezéseket gyártó dán vállalat 2022-ben még a Williamsszel kötött hosszú távú szerződést, a jelek szerint azonban felek idő előtt megváltak egymástól.
„Nagy örömmel üdvözöljük a Bang & Olufsent a fedélzeten mint a csapat új hivatalos partnerét. A vállalat az elmúlt közel egy évszázadban egyet jelentett a legmodernebb hangtechnikával, a legfejlettebb dizájnnal párosulva. Akárcsak a Ferrari, a Bang & Olufsen is referanciaként szolgál a saját iparágában, a két vállalat pedig sokban hasonlít egymásra, épp ezért nagy várakozásokkal kezdjük el ezt az együttműködést” – reagált a Ferrari közleményében a Scuderia vezérigazgatója, Benedetto Vigna. A maranellóiak 2023-as versenygépe, az SF-23 február 14-én debütál a nagyközönség előtt.
Dobogóval tért vissza a nemzetközi versenyzéshez Nyikita Mazepin
https://formula.hu/parc-ferme/34767
Egy év óta először szerepelt Oroszországon kívül autóversenyen az ex-F1-es Nyikita Mazepin. Az orosz versenyző az ázsiai Le Mans-szériába nevezett be a 99 Racing csapatával. A rövidke bajnokság két egymást követő hétvégét ölel fel, február 11-12-én Dubajban tartották az első fordulót, 18-19-én pedig Abu Dhabiban zárul a sorozat, mindkét hétvégén két négyórás futammal.
Mazepin két csapattársa eredetileg Felix Porteiro és Ben Barnicoat lett volna, de előbbi helyére Goncalo Gomes érkezett, utóbbit pedig a 2016-os Le Mans-győztes, Neel Jani váltotta az LMP2-es Orecában. Bár csak nyolcadik helyről startoltak, a leintés előtt 80 perccel Mazepin vezette az első futamot, végül az egység tizedekre a második helytől a dobogó alsó fokán végzett. A második futamot hatodik pozícióban zárták, így ötödik helyen állnak az LMP2-es értékelésben. A kategória győztese automatikusan indulhat a Le Mans-i 24 óráson – kivéve, ha Mazepin lesz az, aki jelenleg ki van tiltva az Európai Unióból.
Az LMP2-es csúcskategória mezőnyében indult a Formula-3-ban két szezont töltő Tóth László is, aki az ARC Bratislavával hetedik és kilencedik helyet ért el.
Meg is mutatta a valódi FW45-öt a Williams, meg nem is
https://formula.hu/parc-ferme/34766
Pontosan egy hete, február 6-án mutatta be 2023-as F1-es autójának festését a Williams. A csapat a mai napon pályára is gurul az új autóval Silverstone-ban, ám mielőtt ezt megtették volna, közzétettek néhány képet a hivatalos oldalukon az FW45-ről. Illetve csak renderelt képeket, amiken minden bizonnyal még bőven vannak eltitkolt részletek, mindenesetre az alábbi képre kattintva láthattok néhány fotót a Williams által leleplezettnek titulált új autóról.
Itt követhetitek majd élőben a McLaren és az Aston Martin F1-es bemutatóját
https://formula.hu/parc-ferme/34765
Ahogy arról már korábban írtunk, hétfőn két csapat is megmutatja 2023-as versenygépét a rajongóknak. Előbb 18 órai kezdettel a McLaren rántja le a leplet 60. évfordulós autójáról, az MCL60-ról, melynek bemutatóját ide kattintva követhetitek élőben a YouTube-on. A csapat egyik versenyzője, Lando Norris már a bukósisakját is megmutatta az interneten. Ezt követően 20:00-tól az Aston Martin is életre hívja az AMR23-at, melyet szintén a legnépszerűbb videómegosztó oldalon lehet élőben nyomon követni.
Csütörtökig mindegyik F1-es autóról lehull a lepel, ma kettő is érkezik
https://formula.hu/parc-ferme/34764
Ezen a héten sem leszünk híján autóbemutatóknak, hiszen még a mezőny fele adós a 2023-as versenygépének felfedésével. Eddig - sorrendben - a Haas, a Red Bull, a Williams, az Alfa Romeo és az AlphaTauri festését mutatták be, a legtöbben pedig már be is járatták a 2023-as modelleket, a mai napon pedig előbb a McLaren (18:00-kor kezdődik a bemutató), majd az Aston Martin (20:00-tól) is bemutatkozik a nagyvilág számára. A hét további részében sem fogunk unatkozni, hiszen kedden a sokak által várt Ferrarit leplezik le (11:25), szerdán jön a Mercedes (10:15), csütörtökön pedig az Alpine (21:00) zárja a 2023-as bemutatók sorát.
Különleges sisakfestést használ idén Lando Norris
https://formula.hu/parc-ferme/34763
Bemutatta idei sisakdizájnját a McLaren fiatal pilótája. A 23 éves brit a közösségi oldalain mutatta meg követői számára a 2023-ban használatos festését, ami nem sokban különbözik attól, amit az előző esztendőben láthattunk sisakján, ám a fekete részek sokaknak szemet szúrhatnak. A legnagyobb különbséget ugyanis ezek jelentik, mivel nem festettek le minden felületet. Ez a hírek szerint a súlycsökkenést segítheti elő, Norris pedig csak „fedetlen karbonként” utalt rá a képekhez mellékelt leírásban.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az Ausztrál Nagydíj lehet a kulcs Ricciardo jövőjét illetően
https://formula.hu/parc-ferme/34762
Az idei évre már nem maradt hely az F1-es rajtrácson Daniel Ricciardo számára, aki így 2023-ban a Red Bull tartalékosaként tevékenykedhet. A 33 esztendős versenyző nemrégiben elárulta, szeretné kiélvezni a szabadságát, karrierje további részéről pedig érzése szerint a nyár kezdetével hozhat döntést. Ezzel szemben most a Speedcafe által lehozott interjúban már arról beszélt, hogy hazája futamán biztosan jelen lesz, az ottani élmények pedig sokat segíthetnek neki a döntés meghozatalában.
„Valószínűleg a televízióban fogom nézni az első futamot. Ez lehet, elindít majd bennem valamit, de Melbourne lesz az első olyan hétvége, amelyen ott leszek. Úgy gondolom, hogy az ottani légkör, a zajok, a hangok és ennek az egésznek a hangulata valószínűleg megteszi majd a hatását. Akár úgy érzem, hogy izgatott vagyok és vissza szeretnék térni, akár nem. Most örülök annak, hogy egy kicsit még rajongó lehetek, a többit pedig majd meglátjuk, de azt hiszem, Melbourne vélhetőleg elég sokat fog mondani nekem” – idézte Ricciardo szavait a weboldal.