DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök

Felbontotta az operatőrök szerződéseit az F1

Sajtóértesülések szerint a Formula-1 az idei évre felbontotta a közvetítésekben kulcsszerepet játszó operatőrök szerződéseit, ám ez nem azt jelenti, hogy feladta a versenyrendezések reményét. A döntésre azért volt szükség, mert mostanra a versenynaptár közel 50%-a parkolópályára került, és egy kamerakezelő személy kontraktusában az is szerepel, egy szezonban hány versenyen, és pontosan mely helyszíneken kell részt vennie. Egyszerűbb tehát felbontani, és a szezonkezdet előtt újat kötni, mint folyton módosításokkal lekövetni a változásokat - közölte a Racefans.

Ráadásul könnyen előfordulhat, hogy az idény bizonyos versenyei zárt kapuk mögött kerülnek megrendezésre, ebben az esetben pedig a közvetítőcsapat is kevesebb emberrel vonulna a helyszínre. 

cameracrew-2020

Fotó: DPPI

Marko szavait kiforgatták a Vettel–Audi sztori kapcsán

A múlt héten egy osztrák lap arról számolt be, hogy Helmut Marko állítása szerint Sebastian Vettel versenyben lehet az Audi üléséért, azaz ő lehet Nico Hülkenberg csapattársa 2025-ben és azon túl. Az Auto Bild felkereste a Red Bull tanácsadóját, hogy tisztázzák: tényleg van olyan értesülés a birtokában, ami a négyszeres világbajnok visszatérésére utalna?

vettel-imola-1

Marko pedig meg is tette, amire kérték, azaz tisztázta szavait, melyeket szerinte kiforgatva idéztek: „Nem titok, hogy Sebastian megkeresett egy-két topcsapatot szabad ülés után érdeklődve. Az Audi kapcsán viszont én csak általánosságban beszéltem arról, hogy milyen jót tenne nekik még egy német versenyző, és Mick Schumachert is szóba hoztam. De ez a név valahogy kimaradt a beszámolóból…”

A 81 éves szakember arról is beszélt, hogy a Red Bullnál miért nem került szóba komolyabban Vettel szerződtetése: „Sebastian már két éve elment. Hülkenberg persze még tovább volt távol, de ő jóval éhesebb, hiszen nem négyszeres világbajnok. És legyünk őszinték. Sebastian Max mellett a Red Bullban...? Nem akartam kitenni őt ennek.”

marko-doktor-2024

Átmenetileg új versenymérnököt kap Sergio Perez

Nem biztos, hogy a legjobbkor jön a változás Sergio Perez számára, hiszen a mexikói versenyző gyenge formája miatt folyamatos pletykák szólnak arról, hogy rövidesen elveszítheti ülését. De akár tetszik a mexikóinak, akár nem, tény, hogy átmenetileg új versenymérnököt kap a hétvégi Holland Nagydíjtól kezdve, ugyanis a 2021 óta vele dolgozó Hugh Bird apai örömök elé néz, s az ilyenkor kijáró szabadságra vonul.

De csak Zandvoort után, akkor még ugyanis a helyszínen lesz, hogy figyelje és segítse Richard Wood munkáját, aki nem kevesebb mint 11 éve dolgozik a Red Bullnál, s jelenleg teljesítménymérnöki pozíciót tölt be. Ő veszi át Bird helyét átmenetileg, míg Wood ülésébe az a Richard Cooke kerül, aki szimulátoros mérnökként dolgozik a csapatnál. Az új felállás várhatóan a Holland Nagydíjon és az azt követő három, azaz a monzai, a bakui és a szingapúri hétvégén marad érvényben.

perez-bird

„Fernando minden nap kondizik, 80 kilométert teker, nem csal a vacsorával”

Flavio Briatore úgy fogalmaz, „22 éve vagyunk házasok” Fernando Alonsóval, mivel azóta menedzseli a kétszeres világbajnokot. A spanyol nemrég 43 éves lett, de motivációját és fizikai állapotát nézve inkább fiatal versenyzőnek számít:

„Fernando szuper fitt, talán jobb kondiban van, mint amikor nekem vezetett. Monacóban él, ahol minden nap 60-70-80 kilométert teker. Minden nap edzőterembe megy. Ahányszor vacsorázni megyünk, nagyon odafigyel, sosem csal. Hihetetlen” – nyújtott betekintést Alonso edzés- és étrendjébe Briatore, aki azt is pedzegette, szerződése 2026-os lejárta után a spanyol marad-e az F1-ben.

Fotó: Aston Martin

„Napozva és meggyógyulva” – Piastri készen áll a bordatörése után az F1-es folytatásra

Nemrég derült ki Oscar Piastri egyik közösségi médiás posztjából, hogy a július eleji Brit Nagydíj után bordatörést diagnosztizáltak nála, ami azt is jelenti, hogy alighanem a Formula-1-es Magyar Nagydíjon sem egészségesen szerezte meg karrierje első futamgyőzelmét. Az F1-es nyári szünet végéhez közeledve aztán újabb bejegyzést tett közzé a McLaren pilótája: a képeken a párjával, Lily Zneimerrel közösen töltött vakációjának pillanatait láthatjuk, a mellékelt szöveg pedig arról árulkodik, hogy mostanra rendbe jött az ausztrál. „Napozva és meggyógyulva. Készen állok némi versenyautózásra!” – írta Piastri az Instagramon.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oscar Piastri (@oscarpiastri) által megosztott bejegyzés

Két dologról is hazudott apjának Charles Leclerc

A Ferrari versenyzőjének édesapja sosem láthatta, hogy fia Formula-1-es versenyző lesz, majd vörös overallban futamokat nyer: Hervé Leclerc 2017 nyarán elhunyt. Hogy utolsó napjaiban örömet szerezzen neki, Charles hazudott apjának: azt mondta neki, aláírta első F1-es szerződését, miközben valójában ez még nem történt meg.

„Nagyon nehezemre esett elfogadni, hogy el fog menni, mielőtt aláírom az első F1-es szerződésem. Először nagyon haragudtam magamra, hogy hazudtam neki, de aztán szerencsére tényleg leszerződtem, röviddel azután, hogy elment. Az álmom vált valósággá, de eközben annak is örültem, hogy végső soron nem hazudtam neki” – emlékezett vissza a hét évvel ezelőtt történtekre Leclerc a Gentleman’s Journalnak.

Egy másik hazugság is eszébe jutott, jóval korábbról, gyerekkorából: „Hazudtam apámnak, azt mondtam, beteg vagyok. Nem volt igaz, csak nem akartam iskolába menni. Hitt nekem és vele maradtam, a véletlen pedig úgy hozta, hogy legjobb barátjához, Philippe Bianchihoz ment, akinek gokartpályája volt akkoriban, másfél órára Monacótól. Oda mentem vele.”

A fenti eset után Philippe Bianchi – Jules Bianchi édesapjáról van szó – pályáján szerezte első gokartos élményét, amely begyújtotta benne a szikrát:

„Attól a pillanattól fogva világos volt, mit akarok csinálni” – idézte fel Leclerc.

IndyCar: Newgarden a győztes trófea mellé középső ujjat kapott csapattársától

Az Indy 500 után szezonja második győzelmét szerző Josef Newgarden nyerte az IndyCar St. Louis-i futamát közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban, a Penske amerikaijának sikerét azonban beárnyékolja egy kellemetlen kimenetelű incidens. Tíz körrel a kockás zászló előtt újraindításra került sor: az éllovas Newgarden lassú tempót diktált, a mezőny feltorlódott mögötte, Alexander Rossi pedig a harmadik helyen álló másik Penske-versenyző Will Powerbe rohant – kettőjükön kívül Jack Harvey is kiesett a tömegjelenetben. (A baleset 4:45-től látható az összefoglaló videóban.)

A Penske így kettős győzelmet szerzett – a rajtelső Scott McLaughlin lett a második –, de elvesztette harmadik autóját, Power pedig egyértelműen az esetet büntetés nélkül megúszó Newgardent hibáztatta: „rálépett, megállt, rálépett, megállt, tudtam, hogy ez lesz a vége.” A nyertes kénytelen volt magyarázni a bizonyítványt: „A legrosszabb, hogy a 12-es autó nem jutott célba, utálom, hogy ez történt a legvégén” – nyilatkozta Newgarden. Az incidenst követően Power egy középső ujjal is jelezte a pálya széléről, mit gondol csapattársáról.

A pályán ötödik győzelmét elérő Newgarden és McLaughlin mögött Linus Lundqvist lett a harmadik – a Ganassi svédje második IndyCar-dobogóját szerezte –, Alex Palou negyedik hellyel növelte bajnoki előnyét. Az ötödik Colton Herta a bajnokság új második helyezettje 59 pont lemaradásban, a plusz kiállása miatt csak 11. helyen végzett Scott Dixont szorította hátra egy pozícióval. Newgarden nyolcadik helyen áll az összetettben négy versennyel az IndyCar-szezon vége előtt.

Massa elárulta, hogy ki ellen volt a legnehezebb dolga

Felipe Massa az UOL Esporte kérdésére elmondta, hogy melyik versenyző oldalán volt a legnehezebb dolga F1-es karrierje során.

Massa többek között Michael Schumacher csapattársaként is versenyzett a száguldó cirkuszban, azonban mégsem a német legendát nevezte meg legnagyobb kihívójának.

„Nem könnyű, amikor Michael Schumacher, az első számú autóversenyző a csapattársad, hiszen egy ilyen versenyzőnek nagyon erős befolyása van a csapaton belül. Ha valamit meg akar tenni, akkor a csapat azt végre is hajtja. Néha nehezen emészthető dolgokon is túl kell tenned magad” – mondta Massa.

„Úgy gondolom azonban, hogy Alonso mellett jobban szenvedtem. Schumacher már az F1-es és a ferraris karrierje végén állt, a csapat pedig egy hozzám hasonló fiatal versenyzőbe akart invesztálni” – tette hozzá a brazil.

„A Bajnokok Ligája elegendő lesz” – Alonso

Fernando Alonso köztudottan nagy futballrajongó, kedvenc csapata, a Real Madrid pedig nemrégiben leigazolta Kylian Mbappét, aminek kifejezetten örült a kétszeres világbajnok.

„Nagyon boldog vagyok, hogy hosszú idő után – körülbelül hat vagy hét év után lezárult az ügy. Végre itt van, óriási erősítés lesz a Madrid számára. Remélem számos sikert fog elérni” – mondta Alonso.

Amikor arról kérdezték Alonsót, hogy milyen sikereket vár Mbappétól, így felelt: „A Bajnokok Ligája elegendő lesz.”

Mbappé nemrégiben a Monacói Nagydíjon tűnt fel, ráadásul ő volt az, aki leintette Charles Leclerc első monacói futamgyőzelmét.

„Az eredményei alapján nem érdemli meg” – Villeneuve szerint a szponzorpénz tartja az F1-ben Zhout

Harmadik szezonját tölti a most épp Stake névre hallgató Saubernél a Formula-1-ben Guanyu Zhou, de könnyen lehet, hogy az utolsót is, ugyanis egyelőre nemigen merült fel az ő megtartása opcióként a 2026-tól Audivá avanzsáló gárdánál. Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint a kínai eleve nem is érdemelné meg azt, hogy az F1-ben szerepeljen, csak épp a támogatói révén komoly anyagi háttérrel rendelkezik:

„Guanyu Zhounak egy nagy poggyásznyi szponzorpénze, amit valahova tennie kell, legyen az F1-es ülés vagy tartalékpilótai állás. Az eredményei alapján Zhou nem érdemli meg, hogy az F1-ben szerepeljen. Ha egy csapat meg tudja szerezni azt a rengeteg szponzorpénzt, amit Zhou hoz magával, akár még tartalékversenyzőként is, az egy nagy eredmény számukra” – szúrt oda az Instant Casinónak nyilatkozva Villeneuve.

f1-zhou-sauber

„Mind hamis” – Palou tagadja az Audi-pletykákat

Mi is beszámoltunk arról, hogy az Auto Motor und Sport értesülései szerint Alex Palou neve is felmerülhetett az Audinál annak kapcsán, ki legyen Nico Hülkenberg csapattársa az F1-ben 2025-től a Saubernél. Palou az IndyCar utóbbi éveinek legsikeresebb pilótája, már kétszeres bajnoknak mondhatja magát és úton van a harmadik címe felé, így időről időre előkerül a neve pletykaként az F1-es csapatoknál is. A fiatal spanyol azonban a mostaniakat határozottan cáfolta az IndyStarnak nyilatkozva:

„Ez mind hamis. Tudom, hogy nem veheted készpénznek a szavamat, de ez így van. Mind hamis, semmilyen kapcsolatom nincs az Audival. Zéró” – jelentette ki Palou, aki azt is tisztázta: nemcsak neki, hanem a menedzserének sincs kapcsolata a hinwili istállóval. Maga az F1-es lehetőség kapcsán hozzátette:

„Nem fogok sokat beszélni erről, de nem próbálkozom ezzel. Próbálkoztam, kaptam is egy kis ízelítőt, ami szórakoztató volt, de nem történt meg, szóval rendben vagyok. Nem követem kétségbeesetten az ottani híreket, és nem küldök e-mailt, hogy ’hé, tudom, hogy nem vagyunk kapcsolatban, de beszélhetnénk?’. Jól vagyok, jól vagyok.”

palou

Bagnaia-körrekord és három Acosta-bukás pénteken Spielbergben

Két edzéssel vette kezdetét pénteken a MotoGP Osztrák Nagydíja a Red Bull Ringen. A tét nélküli délelőtti tréningen Jorge Martin volt a leggyorsabb pramacos csapattársa, a jövőre már a VR46-nál induló Franco Morbidelli előtt, míg Francesco Bagnaia elé Pol Espargaro is befért – de persze a hangsúly a délutáni egyórás gyakorláson volt, ahol eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan az időmérő második szakaszába.

motogp-bagnaia-ducati-spielberg-day1

Ekkor pedig már Bagnaia futotta meg a legjobb időt, sőt az 1:28,508-as körrel új pályacsúcsot is állított fel egyből a regnáló világbajnok. A gyári ducatis mögött a Pramac duója következett, csak ezúttal Morbidelli megelőzte a vb-éllovas Martint. Őket a két Marquez és a közéjük ékelődő Brad Binder, majd a két Aprilia követte a sorban, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Marco Bezzecchi és Enea Bastianini fért még be – utóbbi annak ellenére, hogy az edzés végén bukott. Épp csak kiszorult a legjobbak közül Pedro Acosta, aki viszont pocsék napot teljesített, hiszen összesen három esést könyvelhetett el (persze mások is szenvedtek balesetet a két edzés során), a délelőtti második után ráadásul a piros zászlók is előkerültek. A Yamaha és a Honda különversenyéből Fabio Quartararo jött ki „győztesen” a 12. helyen.

A délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'28.508  
2. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'28.789 0.281
3. Jorge Martín Pramac Ducati 1'28.827 0.319
4. Marc Márquez Gresini Ducati 1'28.858 0.350
5. Brad Binder KTM 1'28.969 0.461
6. Álex Márquez Gresini Ducati 1'29.056 0.548
7. Aleix Espargaró Aprilia 1'29.107 0.599
8. Maverick Viñales Aprilia 1'29.117 0.609
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'29.233 0.725
10. Enea Bastianini Ducati 1'29.281 0.773
11. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'29.308 0.800
12. Jack Miller KTM 1'29.329 0.821
13. Fabio Quartararo Yamaha 1'29.380 0.872
14. Johann Zarco LCR Honda 1'29.606 1.098
15. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'29.762 1.254
16. Luca Marini Repsol Honda 1'29.809 1.301
17. Alex Rins Yamaha 1'29.822 1.314
18. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'29.881 1.373
19. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'29.952 1.444
20. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'30.058 1.550
21. Pol Espargaró KTM 1'30.183 1.675
22. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'30.421 1.913
23. Lorenzo Savadori Aprilia 1'30.545 2.037
24. Joan Mir Repsol Honda 1'30.168 1.660
25. Stefan Bradl Honda 1'30.895 2.387

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kyle Larson: Az F1-en és az IndyCaron kívül bárhol megverném Verstappent

A 2021-es NASCAR-bajnok, a sprint car-versenyzésben szép sikereket elérő és tehetségét az idei Indy 500-on is megvillantó Kyle Larsont a Knoxville Nationals megnyerését követően arról kérdezte egy újságíró, hogy szerinte le kell-e győznie Max Verstappent ahhoz, hogy a világ legjobb autóversenyzőjének tartsák. Az amerikai klasszis szerint a sokoldalúsága mellette szól a Verstappennel való összehasonlításban:

„Pontosan tudom, hogy összességében jobb autóversenyző vagyok nála” – felelte Larson. „Kizárt, hogy Verstappen beüljön egy sprint carba, és megnyerje a Knoxville Nationalst. Kizárt, hogy megnyerje a Chili Bowlt. Kizárt, hogy megnyerjen egy NASCAR-futamot Bristolban. Persze valószínűleg az is kizárt, hogy én megnyerjek egy F1-es futamot Monacóban, de szerintem nekem nagyobb esélyem lenne arra, amit ő csinál, mint neki arra, amit én csinálok.”

„Önbizalmat ad nekem, hogy tudom, jobb vagyok nála. Talán nem egy IndyCar- vagy egy F1-es autóban, de az open-wheel az egyetlen ilyen szakág. Szerintem minden másban legyőzném őt. Ezt idézhetik nyugodtan!” – mondta Larson, aki arra a felvetésre is kitért, hogy a motorsport esetleg szerepet kapna az olimpián. Az amerikai versenyző szerint sajnos nem illik az ötkarikás játékok programjába a versenyzés, pedig ő maga szívesen elindulna ott, és összecsapna más országok legjobb pilótáival – így például Max Verstappennel.

larson-indy-2024

Veszélybe került a thaiföldi nagydíjrendezés terve

Néhány hónappal ezelőtt számolhattunk be arról, hogy Thaiföld miniszterelnöke, Srettha Thavisin ellátogatott az imolai F1-es hétvégére, ahol Stefano Domenicali F1-vezérrel egyeztetett arról, hogy néhány éven belül – 2027-től vagy 2028-tól kezdve – nagydíjat rendeznének a főváros, Bangkok utcáin. Látogatása után a miniszterelnök a közösségi médiában a következő bejegyzést tette közzé:

„A thaiföldi kormány azon szándékával összhangban, hogy a közeljövőben az F1-es versenyeket Thaiföldre hozza, meglátogattam az Autodromo Enzo e Dino Ferrarit, és megbeszélést folytattam a Formula One Group vezetőivel. Ez összhangban van azzal a politikánkkal, hogy Thaiföldet a nemzetközi események és tevékenységek globális térképére helyezzük.”

A tervek azonban dugába dőlni látszanak, a projekt mellett kardoskodó Thavisin ugyanis megbukott, miután etikai problémák merültek fel kabinetje egyik tagjával szemben – az így kialakuló politikai válság pedig hátrányosan érintheti Thavisin projektjét, az F1-es Thaiföldi Nagydíj megrendezését.

bangkok-2

Russell és Schumacher kizárása: egy különös egybeesés

Harminc évvel azt követően, hogy Michael Schumachert technikai szabálytalanság miatt megfosztották 1994-es spái futamgyőzelmétől, a Belga Nagydíjat élen záró versenyzőt ismételten kizárták hasonló okból, ezúttal George Russell volt a szenvedő fél. A harminc éve a győzelmet Michael Schumachertől megöröklő Damon Hillt pedig mindkétszer ugyanott érte a hír – így azt is pontosan tudta, mit érezhetett Lewis Hamilton, amikor utólag őt hirdették ki futamgyőztesnek.

hill-1994-w

„Átéltem ezt az élményt. Azt hittem, hogy második lettem, és lehangoltan mentem a brüsszeli repülőtérre” – mondta Hill az F1 hivatalos podcastjének mikrofonja előtt, felidézve, hogy a csapata sajtósától tudta meg, hogy ő nyerte a futamot. „Ott ültem, füstölögtem, dühös voltam! Aztán a reptéri váróteremben széles mosollyal odajött hozzám, és azt mondta: gratulálok, megnyerted a versenyt!” Mire úgy feleltem, hogy elnézést, de hogy érti ezt?

„Ismét a brüsszeli repülőtéren ültem, amikor megtudtam, hogy Russellt kizárták, pontosan ugyanott” – folytatta Hill, majd kitért arra is, hogy nem a legjobb érzés így megszerezni a győzelmet. „Az ember nem így szeretné ezt, azt akarja, hogy tiszta legyen és vitathatatlan. De tény, hogy az autóknak meg kell felelniük a szabályoknak, különben kizárják őket. Nem lehet ilyenért tíz másodperces büntetést adni, mert nem tudod megítélni, hogy a szabálytalanságnak mennyit ért. Ez egy egyszerű mérés, valami vagy egy méter hosszú, vagy nem, és nem lehet körülbelül egy méter hosszú. Pontosan meg kell felelnie a szabályoknak.”

russell-spa

Zajlik a Hungaroring főépületének bontása – fotókkal!

A Hungaroring nagyszabású felújításának következő ütemeként megújul a mogyoródi versenypálya főépülete, ám ahhoz, hogy valami új szülessen, valaminek véget kell érnie. A magyar autóversenyzés szentélye által megosztott fotókon látható a főépület megsemmisítése – és egy-két egyéb kép a munkálatokról.

ring-bontas

ring-bontas-2

ring-bontas-3

ring-bontas-4

ring-bontas-5

Verstappen: Senki nem számított ilyen szezonra – és ez így szép!

Miután tavaly minden létező dominanciarekordot megdöntöttek, idén májustól kezdve korábbi formájához képest jelentősen visszaesett a Red Bull: immár zsinórban négy futamon maradtak nyeretlenek, ami 2020 ősze óta nem fordult elő velük. A negyedik világbajnoki címe felé tartó Max Verstappen elárulta, hogy ő maga számított rá, hogy véget ér a csapat egyeduralma: „Nagyon ritkán van olyan szezonja valakinek, mint a miénk tavaly, szóval mindig is fel voltam erre készülve.”

„Csak azt nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan megtörténik, hogy a többi csapathoz képest ennyire kileng majd a teljesítményünk" – mondta a holland, majd így folytatta: „A magam részéről azt hiszem, hogy ezt senki sem gondolta volna. De ez gyönyörű. Úgy értem, az emberek mindig azt gondolják, hogy ó, ez unalmas lesz, blablabla, erre jön egy ilyen szezon.”

„Szerettem volna mostanában egy kicsit többet nyerni” – folytatta Verstapppen. „De hogy őszinte legyek, mindig úgy érzem, hogy magammal mindenképpen versenyzek. Szóval nem számít, hogy 20–30 másodperccel előrébb vagy, vagy a mezőnyben harcolsz. Persze a rajongók szeretik a szorosabb csatákat látni, te magad viszont mindenből szeretnéd kihozni a maximumot, akár más csapatokkal küzdesz, mint most, akár nem.”

verstappen-russell-canada

A Porschét már nem érdekli az F1

Bár két évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a Porsche az 1990-es évek eleje óta először ismét feltűnhet a királykategóriában, a Red Bull-üzlet bedőlése – és valószínűleg más, a Volkswagen-csoporton belüli szempontok – miatt úgy alakult, hogy a 2026-ban kezdődő új érában nem lesz jelen a legendás márka. S úgy tűnik, ezt nem is bánják, legalábbis erről tanúskodnak a Porsche motorsport-igazgatója, Thomas Laudenbach szavai, aki az Autosportnak úgy nyilatkozott, hogy elégedettek a jelenlegi portfóliójukkal, és nem vágynak az F1-be:

„A téma lekerült a napirendről, nem foglalkozunk az F1-gyel, nem fordítunk rá energiát” – idézi Laudenbach nyilatkozatát a lap. „Csak arra koncentrálunk, amit jelenleg is csinálunk, és ha áttekintjük, sokféle tevékenységünk van, eléggé elfoglaltak vagyunk, és rendkívül elégedettek is vagyunk ezzel” – mondta, majd így folytatta:

„A pályanapoktól kezdve a GT4-en és a márkakupákon át egészen a profi GT-kig jelen vagyunk az ügyfélversenyzésben, ezenfelül a két legfontosabb endurance sorozatban indulunk partnerünkkel, a Penske-vel. A harmadik pillér, mivel a márkánk villamosítása nagyon fontos számunkra, a Formula–E-ben való részvételünk, mely az egyetlen magas szintű, teljesen elektromos sorozat. Úgy gondolom, hogy összességében igazán jó helyzetben vagyunk.”

porsche-logo

Szavazás: Legyen F1-es futam Afrikában?

Pitwall című műsorunk legújabb adásában – melyet a poszt alján megtalálhattok – is beszélgettünk arról a hírről, miszerint Ruanda F1-es pályát tervez építeni, s ezzel 1993 óta először visszatérhet a száguldó cirkusz Afrikába. Ezzel kapcsolatban vagyunk kíváncsiak a véleményetekre: szerintetek fontos, hogy az összes emberlakta kontinensnek meglegyen a saját versenye – avagy mit gondoltok az afrikai futamrendezésről?

F1-es nagydíjat is rendezhetnek az új Salzburgringen

A mindenekelőtt a túraautózás világából ismert, a DTM versenynaptárába vágyakozó Salzburgring igazgatója, Ernst Penninger a Motorsport Totalnak adott interjújában hangot adott annak a meggyőződésének, hogy bár jelenleg csak Grade 3-as besorolással rendelkezik, a legújabb fejlesztéseket követően akár az FIA 1-es minősítését, azaz a Formula–1-es versenyek rendezéséhez szükséges besorolást is megkaphatják.

„A vadonatúj, teljes mértékben digitalizált versenyirányítás áprilisban készült el, s májusban használatba is vettük” – idézi a lap Penningert. „Technikai szempontból Spielberggel egy szinten vagyunk, sőt a kameratechnológiánk például újabb. Modernebbek vagyunk a legtöbb DTM-pályánál, és nem jelentene problémát az F1-es versenyrendezés sem.”

Persze a rövidtávú cél nem a királykategória vendégül látása, hanem a DTM „visszacsábítása”, hiszen a német túraautós sorozat eddig egyetlen alkalommal fordult meg a Salzburgringen, egészen pontosan a jogelőd, a „régi” DTM naptárában szerepelt 1987-ben. Mint Penninger hangsúlyozta, most már csak a DTM-et szervező ADAC szándékán múlik, hogy ellátogatnak-e a Salzburgringre, és ha igen, akkor mikor.

salzburgring

„Németként a német gyártónál? Nagy lesz a felelősség…” – Hülkenberg

Tisztában van azzal Nico Hülkenberg, hogy komoly elvárásoknak kell majd megfelelnie az Audinál. A német pilóta parádés formában versenyez idén, 2025-ben viszont már a Stake autójában fog ülni, és egyúttal az Audi 2026-ban manifesztálódó gyári projektjében dolgozni.

Németként az F1-be végre-valahára beszálló német gyártót képviselni, ráadásul első igazolt pilótaként komoly felelősség – de Hülkenberg nem ijed meg ettől.

„Nagy kihívás, efelől nincs kétségem. Az Audihoz menni, amely egy német gyártó, német pilótaként nagy figyelem hárul majd rám, és nagyok lesznek az elvárások, nem lesz könnyű helyzet” – idézi Hülkenberg szavait a Racingnews365.com.

„A munkához való hozzáállásom nem változik, mindent bele fogok adni, és megpróbálok majd hozzátenni az autóban, illetve azon kívül is annyit, amennyit csak tudok. Remélhetőleg közösen sikerre vihetjük a projektet. Nyilván különleges dolog egy német márkát képviselni, de ez nem ez volt a döntő faktor” – tette hozzá azzal kapcsolatban, hogy miért írt alá az Audihoz és miért hagyta el a Haast.

1020289673-LAT-20240718-GP2413_133159_F8A5919-871_resize

fotó: Haas F1 Team