Barcelona: WRX halasztva, már keresik az F1 új időpontját
https://formula.hu/parc-ferme/24797
Közleményt adott ki a barcelonai pálya, amelyben a katalán kormányzat friss döntéseire hivatkozva törölte soron következő versenyeit. Az Ultimate Cup (március 21-22.), ELMS (április 4-5.) és WRX (április 17-19.) fordulóit halasztották el, a promóterekkel egyeztetnek a folytatásról. Április 5-ig a pálya minden foglalását törölték más tevékenységekkel egyetemben.
A Formula-1-es Spanyol Nagydíj május 8-10-i időpontja egyelőre változatlan, de a közlemény úgy fogalmaz, „már elemezzük a különböző elérhető opciókat a Formula-1-gyel”. Ez egybevág azokkal a hírekkel, melyek szerint a május végi Monacói vagy június eleji Azerbajdzsáni Nagydíjjal kezdődhet az idény.
Szó esett a MotoGP Katalán Nagydíjáról is, amelynek június 5-7-i időpontját nem érintik a jelenlegi intézkedések.

A Hagyományos, a Fordított és az Új – bemutatták a Formula-E berlini vonalvezetéseit
https://formula.hu/parc-ferme/26095
Augusztus elején folytatódik és zárul a Formula-E hatodik, 2019/2020-as idénye, méghozzá nem kevesebb, mint hat berlini futammal. Mivel azonban a helyszín a Tempelhof repülőtér, a szervezőknek lehetőségük van többféle nyomvonal kialakítására, és ezzel – viszonylag – éltek is. Összesen három vonalvezetést fognak használni majd a pilóták – pontosabban csak kettőt, az egyik ezek közül ugyanis a már az előző évekből ismert pálya, csak fordított irányban fognak rajta haladni. Ezzel a duplával indul majd a berlini maraton augusztus 5-én és 6-án, majd jön a hagyományos irányú pálya 8-án és 9-én. Az utolsó páros versenyhétköznapra (merthogy ezek szerdára és csütörtökre esnek) pedig néhány plusz kanyart betoldottak a vonalvezetés középső szekciójába, így 12-én és 13-án tényleg némileg módosított nyomvonal köröznek majd a pilóták. Íme, a három verzió:

Videó: A Magyar Nagydíj legjobb onboard felvételei
https://formula.hu/parc-ferme/26094
A rádiós összeállítás mellett természetesen megérkezett a belső kamerás felvételek válogatása is a 35. hungaroringi F1-es futamról (a videó átkattintás után indul!):
Különleges információk a Magyar Nagydíj zárt kapui mögül
https://formula.hu/parc-ferme/26093
Legutóbbi podcastadásunkban természetesen a hungaroringi F1-es futamot veséztük ki, ráadásul törzsgárdánk tagja, Mészáros Sándor egyedüli magyar újságíróként a pályáról követhette az eseményeket, és rengeteg kulisszatitkot meg is osztott veletek. Hallgassatok belénk!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Latifi hungaroringi rajtja is megér egy visszajátszást
https://formula.hu/parc-ferme/26092
A Williams kanadai pilótájáról nem sok szó esett a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon, pedig a rajtja óriásira sikeredett: a tizenötödik helyről indulva a kör végére a tizedik helyig kapaszkodott fel. Sajnos a bokszkiállását követően a csapat hibájából fakadóan nekiütközött az egyik McLarennek, és kénytelen volt defektes autóval egy teljes kört megtenni, így az esélytelen utolsó helyre csúszott vissza.
Néhány szerencsés Budapesten összefuthatott F1-es pilótákkal
https://formula.hu/parc-ferme/26090
Bár a Formula-1 idei szezonja során az eddigieknél is nehezebb közel kerülni a versenyzőkhöz, néhány alkalom azért így is adódik rá. A Magyar Nagydíj hétvégéjén például Budapest elkerülhetetlen állomásnak számított a futamról repülőgéppel hazautazók számára, így néhány szerencsés rajongó összefuthatott például Kimi Raikkönennel, Charles Leclerc-rel, Lando Norrisszal, Lewis Hamiltonnal vagy éppen Daniel Ricciardóval. Schneider Erika fotói közül válogattunk, aki jókor volt jó helyen.





Két lány és két autó: Betekintés egy fotózás forró kulisszái mögé
https://formula.hu/parc-ferme/26086
Az Autósport és Formula Magazin egyik népszerű rovata az Egy lány és egy autó. A sorozat legutóbbi fotózására nem csupán fényképezőgéppel, hanem kamerával is felszerelkezve érkeztünk, hogy megmutathassuk nézőinknek, mi történik a színfalak mögött. Két csinos hölgy, Szabina és Virág állt modellt nekünk, és természetesen főszerepet kapott két versenyautó, egy Mitsubishi Lancer Evo 9 és egy Citroen C2.
Készül Ferjáncz Attila egykori bajnok raliautója
https://formula.hu/parc-ferme/26091
Az örökös magyar bajnok Ferjáncz Attila a nyolcvanas években a Renault több típusával is uralta a hazai bajnokságot - az egyik éppen készül egy műhelyben... Méhes László képei:



Olvasónk bemutatja: ilyen jól lehetett látni a Magyar Nagydíjat a kerítésen túlról
https://formula.hu/parc-ferme/26089
Rába Ármin már az időmérő után is küldött nekünk helyszíni felvételeket a Hungaroringről, amelyekből az otthon maradók is képbe kerülhettek azzal, milyen élményekkel gazdagodott, akit a zárt kapuk sem tántorítottak el az idei mogyoródi kalandtól. Olvasónk vasárnap is ott volt a helyszínen, alább egyedi futamösszefoglaló videóját láthatjátok.
Visszaszólt Hamilton a bajnokoknak: Sajnos vannak ilyenek az öregek között
https://formula.hu/parc-ferme/26088
A múlt két F1-es világbajnoka, Mario Andretti (1978) és Jackie Stewart (1969, 1971, 1973) kritizálta Lewis Hamiltont azért, amiért a feketék jogaiért kampányolva eltúlozza, hogy hátrányos helyzetből indulnak a színesbőrűek az autósportban. „Úgy érzem, amit most csinál, az egy kicsit képmutató. A motorsportban senkit sem érdekel a bőröd színe” – mondta Andretti.
„Csalódást keltő, de sajnos a realitás az, hogy az öregebb generációból néhányan, akiknek még mindig figyelnek a hangjára, nem képesek eltérni a régimódi gondolkodástól, és nem ismerik fel, mi a probléma” – reagált a felbosszantott Hamilton szokásos felületén, az Instagramon, felszólítva a 80 éves Andrettit, hogy tájékozódjon. „Ez színtiszta tudatlanság, de engem nem fog meggátolni, hogy tovább küzdjek a változásért. Sosem késő tanulni, ezért remélem, hogy ez az ember, akit mindig is tiszteltem, időt szán majd arra, hogy edukálja magát.”
Stewart megjegyzésére – aki szerint „nincs akkora probléma, mint amekkorának tűnhet” – már csak tömören reagált: „Megint, egy újabb. Egyszerűen csalódást keltő” – posztolta Hamilton, aki az FIA elnökét, Jean Todtot is meg akarja keresni, hogy az autósport felelősségvállalásáról beszéljen vele.

Hamilton azt hitte, Verstappen már kiesett – így szólt a rádió a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/26087
A Magyar Nagydíj után is megérkezett a szokásos rádiós válogatás, benne a versenyhétvége legjobb üzenetváltásaival (a videó átkattintás után indul!):
Vettel megállította az interjút, hogy az egyik technikus ne ázzon meg
https://formula.hu/parc-ferme/26085
A Magyar Nagydíjon Sebastian Vettelt éppen a Sky Sports interjúvolta meg Johnny Herberttel, Vettel azonban szólt neki, hogy álljunk meg, a hangosító kolléga teljesen elázik az esőben, adjanak már neki egy esernyőt - Herbert bocsánatot kért a technikustól, megoldották a gondot és így folytatódhatott az interjú:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bereznay Dani kielemezte a Magyar Nagydíjat: Hamilton idén is bajnok lesz?
https://formula.hu/parc-ferme/26084
A magyar F1-es szimulátoros versenyző legújabb videójában a Magyar Nagydíjat vette górcső alá és jó pár témát érintett - íme:
Volt legalább valami, amit nem a Mercedes nyert meg a hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/26082
A leggyorsabb kiállások különértékelésében dobogón sem végzett a Mercedes: a Williams produkálta a harmadik és második, a Red Bull pedig a legjobb kiállást a Magyar Nagydíjon. Max Verstappen autóján 2,04 másodperc alatt varázsolták fel- és le az abroncsokat. A szerelőgárdában azok után maradt még lendület, hogy 20 perc alatt javították meg Verstappen futam előtt, kivezető körön összetört autóját.
A leggyorsabb körért ugyancsak kiosztanak egy különdíjat a pluszponton felül: ezt már a Mercedes és Lewis Hamilton söpörte be 1:16,627-es eredményével a legutolsó körben. Hozzá kell tenni, a Mercedes idén először futott leggyorsabb kört, Ausztriában mindkétszer a McLarené lett az extra bajnoki egység.
Ez a Mercedes az összes versenyt megnyerheti!
https://formula.hu/parc-ferme/26081
Podcastünk triója az első három nagydíj egyik fő konklúziójáról:
Visszanézhető a júliusi Motorsporthíradó: Beindult a hazai szezon
https://formula.hu/parc-ferme/26080
Tartalom:
- Kakucson indult el a ralikorssz szezonja
- Új hibrid versenykategória indul hazánkban
- Domaházán is megküzdöttek a ralisok
- Lélegeztetőgépek gyártására álltak át a Formula-1-es csapatok
- Látogatás egy fotózáson: Két hölgy és két autó a kulisszák mögött
Michelisz és Kiss Norbert az árva macskákért
https://formula.hu/parc-ferme/26083
Meglátogatta a kápolnai Macskaárvaház Alapítvány védenceit Michelisz Norbert WTCR-bajnok, valamint Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok. A két legsikeresebb magyar autóversenyző közösen ültetett el az alapítvány területe előtt egy koreai jegenyefenyőt, mellyel kifejezték: azonosulnak a macskaárvaház céljaival, küldetésével, s letették névjegyüket a felelős állattartás mellett.
Bóday Pál, a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi elnöke a rendezvényen elmondta: az árvaház magánkezdeményezésből nőtte ki magát a jelenlegi szintre, melyhez nélkülözhetetlen volt a helyi közösség, az önkormányzati testület, valamint a működésüket biztosító segítők támogatása. Az alapítvány főként beteg, sérült vagy idős, gazdához kerülésre kevés eséllyel bíró macskák minőségi ellátására szakosodott,
A macskaárvaház területén ültetett fák mind egy-egy közszereplő voksát jelentik az állatvédelem mellett. Több Heves megyei cég és civil szervezet mellett van már itt fája a Gender Racing Team-nek, illetve Horváth László országgyűlési képviselőnek is.

fotó és forrás: kekesonline.hu
Videó: Döbbent csend a holland stúdióban Verstappen hibáját követően
https://formula.hu/parc-ferme/26079
Avagy így reagáltak Max Verstappen honfitársai a Magyar Nagydíj rajtja előtti kicsúszásra. A Tom Coronel túraautó-pilóta és Robert Doornbos egykori F1-es versenyző arckifejezése is tévéképernyőkre került.
Egyetlen fotón a Formula-1 lényege
https://formula.hu/parc-ferme/26078
Furcsa kettősség jellemzi a legtöbb technikai sportágat, hiszen a tévéadások többnyire a pilóták egyéni teljesítményéről szólnak, pedig minden eredményes pilóta mögött ott sorakozik számtalan kiváló szakember, akiknek munkája lehetővé teszi a sikereket. Az alábbi, múlt hétvégi Magyar Nagydíjon készült fotó is jól összefoglalja, miért érdemelnek rivaldafényt a háttérben dolgozó csapattagok. A Red Bull szerelői vasárnap szűk húsz perc alatt vállvetve, szívüket-lelküket beleadva javították meg Max Verstappen sérült első futóművét, aki így a hetedik helyről a másodikra tört előre a 70 körös futamon.

Fotó: Red Bull
Magnussen a mérnökének: Meg akarlak puszilni!
https://formula.hu/parc-ferme/26077
Kétirányba áradt a dicséret Kevin Magnussen és versenymérnöke között a Magyar Nagydíj leintésének pillanatában, a csapatnál ugyanis mindenki repesett az örömtől, hogy a merész taktika egy ideig dobogós helyen való autózást, majd végül a befutónál egy 9. helyet ért a tempó terén a Ferrari-motorok gyengesége miatt is a mezőny hátsó traktusába eső Haas számára a dán pilóta kezei alatt.
A rádióbeszélgetésből kiderül, hogy még az F1-es közegben ritkán feloldódó Magnussenből is nagy megkönnyebbülés szabadult fel ettől az eredménytől, amire normál körülmények között aligha számíthattak volna.
"Nem kellene ennyire örülnöm egy kilencedik helynek" - próbált egy pillanatban leszállni a talajra, majd mivel ez nem sikerült, a mérnökétől érkező hibátlan döntéseket dicsérve hozzátette: "Köszönöm, hogy mindent megkaptam, amire szükségem volt. Meg akarlak puszilni, haver!"
Valószínűleg utólag sem nagyon lohasztotta le a csapat kedvét, hogy az időhozzáadás miatt a 10. helyre sorolták Magnussent, hiszen a büntetést érő, kulcsfontosságú taktikai húzás nélkül ez az egy pont sem lehetett volna meg.
Amikor úgy köhög a motor, hogy azzal már a Doktor sem tud mit kezdeni
https://formula.hu/parc-ferme/26076
Valentino Rossinak már ezt megelőzően sem volt látványos versenyhétvégéje a MotoGP szezonnyitó Spanyol Nagydíján, hiszen a 9. helyről rajtolt és a 10. helyen haladt, amikor hét körrel a leintés előtt műszaki hiba miatt a pálya szélére kellett parkolnia a Yamahát. Kicsit még nézegette, majd lemondóan tovasétált.
Mechanical problems ended @ValeYellow46's afternoon early!
— MotoGP™ (@MotoGP) July 20, 2020
The Doctor will aim to bounce back next weekend! #SpanishGP pic.twitter.com/0MTPaAPA0n









