Gyorshajtáson kapták a Toyota WRC-csapatának vezetőjét, de nem akart fizetni
https://formula.hu/parc-ferme/24486
Az iltalehti.fi információi szerint a Toyota gyári WRC-csapatának vezetőjét, Tommi Makinent gyorshajtáson kapták - a pilótaként a sportág egyik legsikeresebb versenyzőjeként négy világbajnoki címet nyerő, majd két év alatt csapatvezetőként is a csúcsra jutó finn 149 km/h-val hajtott 100 km/h-s korlátozás mellett. Makinen ezt azzal indokolta, hogy megelőzött egy sor teherautót, de ennek ellenére (természetesen) összesen bő 37 ezer eurós bírságot kapott érte.
(A 12 millió forintnak megfelelő összeg csillagászatinak tűnhet gyorshajtásért: a finn törvények azonban a pénzbírság mértékét az elkövető fizetése alapján határozzák meg, azon analógia alapján, hogy azonos idejű börtönbüntetés is különböző bevételkiesést jelent egy szerényebben és egy magasabban kereső elítélt számára. Makkinen pénzbírsága 28 napos elzárással egyenértékű.)
Makinen azonban nem értett ezzel egyet: kevesebb pénzbírságot kért, mert hogy ő már nem keres olyan sokat, mint ami a tavalyi adóbevallásában szerepel. Ezt pedig az ügyész jóvá is hagyta, 37 ezer helyett alig több mint 2 ezer euróra csökkentette a bírságot. További érdekesség, hogy Makinen a nyilatkozata szerint 10 ezer eurót keres havonta, a 2017-es és 2018-as adóbevallása szerint viszont havi szinten több mint 100 ezer volt ez az összeg - vagy nagyon visszavágta a költségvetést a Toyota, vagy...

fotó: dppi
Ausztrál őslakosokat segít a McLaren egy új szponzori modellel
https://formula.hu/parc-ferme/31973
A McLaren és állandó támogatója, a szoftverszolgáltató Smartsheet új szponzori koncepciót talált ki: a Sponsor X kezdeményezés értelmében a Smartsheet bizonyos nagydíjakon átengedi reklámfelületét az MCL36-on egy olyan szervezetnek, amelynek nem lenne elegendő pénzügyi háttere Formula-1-es szponzorként megjelenni.
Első alkalommal, az Ausztrál Nagydíjon a cég matricáinak helyére a DeadlyScience neve kerül, egy nonprofit szervezeté, amely ausztrál őslakosoknak biztosít oktatási eszközöket. A szervezet eddig több mint húszezer könyvet és egyéb felszerelést juttatott el több mint száz közösségbe gyerekeknek Ausztráliában. A DeadlyScience a McLaren közösségi csatornáin is helyet kap hétvégén – ez lesz az első alkalom, hogy bármilyen, ausztrál őslakosokhoz köthető szervezet vagy cég szponzorként tűnik fel a Formula-1-ben.
Két csapatnál akár teljes pilótacsere jöhet 2023-ban
https://formula.hu/parc-ferme/31964
Az F1-be igyekvő juniorokkal foglalkozó legújabb podcastünkben arról is elmélkedtünk, hogy mely csapatoknál nyílhat szabad ülés a fiatalok számára a 2023-as szezonban – e szakaszt 03:06-tól hallhatod a Formula Podcast legutóbbi adásában.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
DRS-rekordot dönt meg az F1 Melbourne-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31972
Egy negyedik DRS-zónát is bevezetnek a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, a Formula-1 pedig ezzel rekordot dönt: soha egyetlen helyszínen sem volt még ennyi olyan rész, ahol a pilóták nyithatták az autók hátsó szárnyát. Eddig a célegyenesben, a kettes-hármas kanyar közötti egyenesben és a tízes-tizenegy kanyar között lehetett használni a DRS-t, az áttervezett, felgyorsított pályán viszont most már a nyolcas-kilences kanyar között is nyílhat a hátsó szárny.
Ehhez az érzékelési pont a hatos-hetes között lesz majd és aki itt nyithatja, az a következő lehetőségnél is nyithatja, nem lesz új érzékelési pont.

fotó: Formula-1
Shoey-pohárból issza saját vörösborát Daniel Ricciardo - videó
https://formula.hu/parc-ferme/31971
A St. Hugo borászattal együtt kidobott DR3-hoz a shoey-ihlette cipő formájú "pohár" is rendelhető - ezt mutatta be a McLaren ausztrálja:
Remeklő VR46-os újonc és történelmi Aprilia-siker – az Argentin GP legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/31970
Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a legutóbbi MotoGP-versenyről – ezúttal Marco Bezzecchi, Jorge Martin, a Suzukik és természetesen Aleix Espargaro a gyűjtés főszereplői:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hivatalos: Loeb rajthoz áll a DTM szezonnyitóján
https://formula.hu/parc-ferme/31969
Néhány napja már felröppentek a pletykák, hogy esetleg a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb felbukkanhat a Német Túraautó-bajnokságban, most pedig ezt meg is erősítették: a francia legenda a Formula-E-s elfoglaltságai miatt hiányzó Nick Cassidy helyére ül be a Red Bull által támogatott AF Corse Ferrariba a hónap végi portimaói nyitányon. Loeb számára nem ismeretlen a túraautózás, hiszen korábban a WTCC-ben is indult, sőt versenyeket is nyert a Citroennel, a GT3-as Ferrarit pedig nemrég Spában próbálta ki. A hírek szerint a pilóta a DTM hivatalos előszezoni tesztjén is részt fog venni, a későbbiekben pedig Cassidy további programjai miatt egyéb helyszíneken is beugorhat a bajnokság futamaira. „A karrierem során mindig szerettem azt a kihívást, amit a szakágak közötti váltás jelent” – fogalmazott Loeb.

Egészségügyi problémái miatt félbehagyja a szezont az F3-as pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/31968
Nem folytatja a versenyzést a Formula-3-ban a Red Bull juniorcsapatát erősítő Jonny Edgar: a Tridentnél szereplő pilótánál Crohn-betegséget diagnosztizáltak. A 18 éves versenyző a közösségi oldalán úgy fogalmazott: jelenleg fizikailag nem tud az elvárt szinten teljesíteni, így a kezelések végéig biztosan nem láthatjuk a versenypályán, de reméli, hogy hamar visszatérhet a volán mögé. Mint azt a Webbeteg oldalán olvashatjuk, a Crohn-betegség a bélrendszer nyálkahártyájának – gyakran mélyen az érintett bélszakasz szöveteibe hatoló – gyulladásos, hasmenéssel és fájdalommal járó, és akár az életet is veszélyeztető betegsége.
A Trident Oliver Rasmussennel helyettesíti Edgart a következő futamokon.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kínos bokszbakival debütált GT-versenyzőként Valentino Rossi
https://formula.hu/parc-ferme/31967
Bár már MotoGP-s karrierje során is indult négy keréken, Valentino Rossi a hétvégén mutatkozott be ténylegesen autóversenyzőként a GT World Challenge Europe imolai idénynyitóján. A WRT #46-os Audija, amelyen Nico Müllerrel és Frederic Vervischsel osztozott az olasz, a hétvége jelentős részében a 10-20. helyek között szerepelt. Éppen a 13. helyen haladt az egység, amikor azonban Rossi egy kellemetlen hibát követett el: egy biztonsági autós fázist kihasználva ki akart állni a bokszba, ám elvétette a saját garázsukat, így nem tudott megállni a bokszban, hanem egy körrel később tudták csak megejteni a szervizelést. A trió ezzel visszaesett a 23. pozícióba, ahonnan végül a 17. helyig küzdötték fel magukat. A háromórás versenyt amúgy a WRT másik, #32-es egysége nyerte.

Nagyot bukott hétvégén a Moto2-es Aldeguer
https://formula.hu/parc-ferme/31966
Fermín Aldeguer számára nagyszerűen kezdődött az Argentin Nagydíj hétvégéje, hiszen a spanyol motoros minden idők legfiatalabb Moto2-es pole-pozíciósává vált, miután ő nyerte meg az időmérőt, viszont sokkal keserűbben ért véget számára a dél-amerikai kirándulás, hiszen Celestino Viettivel az első helyért csatázva összeértek, a spanyol motoros pedig hatalmasat bukott. A hírek szerint komolyabb sérülés nélkül megúszta a bukást a 16 éves versenyző, azonban elővigyázatosságból bevitték a pályakórházba kivizsgálásra. A futamot végül az Aldeguerrel ütköző olasz nyerte meg.
¡Se cayó Aldeguer!
— TLT ¡La Tele Tuya! (@LaTeleTuya) April 3, 2022
Celestino Vietti lo toca en la curva y el piloto español se va al suelo #MOTOGPxTLG pic.twitter.com/AbSaC0wrL0
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Újabb új-zélandi pilóta érkezhet az F1-be
https://formula.hu/parc-ferme/31963
A Formula Podcast legújabb adásában sorra vettük, hogy kik azok a fiatal tehetségek, akik a körülmények számukra kedvező alakulása esetén akár már 2023-ban bekerülhetnek a királykategóriába. Köztük is a legnagyobb esélyesek közt kell számolnunk azzal az ifjú versenyzővel, aki hazája 10. F1-es pilótájaként érkezhet meg az AlphaTaurihoz – róla 01:00:29-től beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ez a játék nem ment olyan jól a Ferrari párosának
https://formula.hu/parc-ferme/31962
Charles Leclerc és Carlos Sainz rögtön a 2022-es szezonnyitón kettős győzelmet arattak a monacói vezérletével. Vajon a Ferrari mostani párosa meg tudja nevezni azokat a csapattársakat, akik szintén kettős sikert arattak egy versenyen azóta, hogy Charles leclerc megszületett?
Podcast, MotoGP, Rali, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból
https://formula.hu/parc-ferme/31961
A Formula.hu több mint 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.
Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.
Formula Podcast - A már lassan két éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.
Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel.
Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.
Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!
Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!
Formula.hu Rali - Új csoport! Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához!

Amikor legutóbb Las Vegasban versenyzett az F1
https://formula.hu/parc-ferme/31955
Új helyszínként csatlakozik Las Vegas 2023-ban a Formula-1-es versenynaptárhoz, ám nem ez lesz az első alkalom, hogy a száguldó cirkusz a legendás városba látogat. 1981-ben és 1982-ben egyaránt a világbajnoki címről is döntő szezonzárónak adott otthont Vegas – igaz, nem azon a pályán, amelynek most az ikonikus Strip is a része lesz, hanem a Caesars Palace parkolójában kialakított nyomvonal. Az F1 ezt a két viadalt elevenítette fel többek között – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Néztél már Hamilton szemébe?
https://formula.hu/parc-ferme/31959
Egy rövidke videót tett fel a YouTube-ra az F1, amelyen jól látszik a víztiszta plexin keresztül, mennyire koncentrál a hétszeres világbajnok vezetés közben. Nézzetek egyenesen Hamilton szemébe! A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Videó: Egy kör a felújított Albert Parkban
https://formula.hu/parc-ferme/31958
Legutóbb 2019-ben sikerült megrendezni az Ausztrál Nagydíjat, azonban a koronavírus miatt 2020-ban és 2021-ben is kimaradó melbourne-i futam most megújult külsővel tér vissza jövő hétvégén. Ugyanis több helyen változtattak a vonalvezetésen, kiszélesítettek néhány kanyart is, szóval jobb lesz átvenni, merre is van az előre az Albert Parkban, ami egyelőre még azért erősen félkész állapotban van, utcai pályáról lévén szó.
Itt a vasárnapi motorsportprogram
https://formula.hu/parc-ferme/31960
Április első hétvégéjén Termas de Rio Hondóban folytatódik a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2022-es szezonja, de lesz NASCAR is.
A vasárnapi program:
| 15:40 - 16:00 | MotoGP, Warm up | (arena4plus.network4.hu, élő) |
| 17:00 | Moto3, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
| 18:20 | Moto2, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
| 20:00 | MotoGP, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
| 21:30 | NASCAR, Futam | (tv: Aréna4, élő) |

Autósport és Formula Magazin a Spíleren!
https://formula.hu/parc-ferme/31957
A hónap első vasárnapját írjuk, így ma kerül képernyőre a Spíler1 TV-n a friss tv-műsorunk. Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb és legfontosabb hírekről az autósport világából, akkor ma 11:00 órakot kapcsoljatok a Spílerre, ahol megnézhetitek az Autósport és Formula Magazin legújabb adását!

Aleix Espargaro olyat ért el, amit még senki más a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31956
Több szempontból is történelmi volt Aleix Espargaro Argentin Nagydíjon elért rajtelsősége, hiszen ezzel az Aprilia első pole-pozícióját szerezte a 2002 óta íródó MotoGP-érában. Összességében ez egyébként a harmadik királykategóriás első rajtkockája lesz a noalei márkának: Tetsuya Harada 1999-ben Olaszországban, Jeremy McWilliams pedig 2000-ben Ausztráliában kvalifikált az élre egy Apriliával.
Ennél is érdekesebb azonban, hogy ezzel az idősebb Espargaro lett az első olyan motoros a négyütemű korszakban, aki három különböző márkával is pole-t szerez: a spanyol korábban a Forward Yamahával (2014, Assen) és a Suzukival (2015, Barcelona) is nyert időmérőt. Ilyesmire még Valentino Rossi vagy Jorge Lorenzo sem volt képes – bár hozzá kell tenni, hogy rajtuk kívül túl sok versenyzőnek elméleti esélye sem volt a triplázásra. Ha egyébként ezt vasárnap este győzelemre váltja Espargaro Termasban, akkor egy másik kategóriában pedig megszűnik különcnek lenni, hiszen a jelenlegi MotoGP-mezőnyben ő az egyetlen, aki nem rendelkezik semelyik világbajnoki géposztályból nagydíjgyőzelemmel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Így alakultak át az erőviszonyok 2021-hez képest
https://formula.hu/parc-ferme/31954
Ha a feje tetejére nem is állították az erősorrendet a 2022-es szabályváltozások, azért így is volt fel-le mozgás a csapatok között. Az F1 hivatalos Instagramján közzétett posztban azt nézhetjük meg, mennyire fest másként most az istállók közötti állás két futam után, mint tavaly ugyancsak két verseny elteltével: a Ferrari három helyet javítva az élre tört, de még így sem ugrott akkorát, mint a Haas, miközben a Mercedes és különösen a McLaren a visszaesők közé tartozik.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Las Vegas miatt alighanem el kell búcsúznunk egy jelenlegi helyszíntől
https://formula.hu/parc-ferme/31953
Néhány napja jelentette be a Formula-1, hogy 2023-tól a Las Vegas-i Nagydíj is csatlakozik a versenynaptárához. Ez egy új helyszínt jelent az idei menetrendben az Orosz GP törlését követően szereplő 22 futam mellé, de nem Vegas az egyetlen, amely plusz adalék lesz jövőre az F1-ben, hiszen a tervek szerint visszatér a Kínai Nagydíj, valamint szerződése van Katarnak is a sportág vezetőivel (értesüléseink szerint egyébként idén ősszel is Losail fog beugrani Szocsi helyére). Ez azt jelentené, hogy 25-re emelkedne a nagydíjak száma a szezonban, csakhogy a csapatokkal kötött megállapodás, a Concorde Egyezmény értelmében 24 versenyt rendezhetnek maximum egy évben jelenleg.
Magyarán egy jelenlegi pálya minden bizonnyal ki fog kerülni a körforgásból – vagy véglegesen, vagy ideiglenesen. A legnagyobb veszélyben azok a helyszínek vannak, amelyeknek 2022 végén lejár a szerződése: ezek Le Castellet, Spa-Francorchamps és Mexikó, de a hírek szerint Monaco helye sem betonbiztos, az F1 vezetői szerint ugyanis a történelmi státusz önmagában már nem elegendő a hercegség számára a naptárban maradáshoz. A szaksajtó találgatásai szerint Mexikó helye stabilabb, köszönhetően Sergio Perez népszerűségének, miközben arról már röppentek fel pletykák, hogy a Francia Nagydíjat csak minden második évben rendeznék meg. Ez egyébként eleve felmerült egy irányként, hogy bizonyos helyszínekre csak kétévenként látogatna el a mezőny, így biztosítva lehetőséget minél több rendezőnek. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója nemrég úgy fogalmazott, hogy az érdeklődők számát tekintve akár évi 30 futam is lehetne, és rövidesen ismertetik a naptárstratégiájukat a jövőre nézve.












