Norris már hét éve is ott volt a tűz közelében
https://formula.hu/parc-ferme/22708
Előkerült egy hét évvel ezelőtti fotó Lando Norris Twitterén, amelyen az akkor kétszeres világbajnoki címvédő Sebastian Vettel mellett pózol...

Isztambul ugorhat be Montreal helyére júniusban?
https://formula.hu/parc-ferme/28538
A múlt hétvégén Bahreinben elrajtolt a 2021-es Formula-1-es szezon, a továbbra is tomboló koronavírus-járvány miatt azonban egyáltalán nem lehetünk biztosak benne, hogy a versenynaptár további része is változatlan marad a jelenlegi menetrendhez képest. A fő kérdőjelet továbbra is az amerikai és ázsiai helyszínek jelentik a szigorú beutazási korlátozások és karanténkötelezettségek miatt, s bár ezek a fordulók ősszel kerülnek sorra, így bőven változhat addig a járványhelyzet, van egy verseny, amelynek sorsa rövidesen eldőlhet.
A Kanadai Nagydíjról van szó, amely június 13-i dátummal szerepel a kalendáriumban, egy héttel az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően. Az észak-amerikai országba belépők számára pillanatnyilag kéthetes karantént írnak elő, ami kvázi ellehetetlenítené az F1-es futam megtartását. A döntés pedig azért sürgős, mert részben utcai pályáról van szó, amely komoly előkészületeket igényel a szervezők részéről.
A Motorsport.com olasz kiadása szerint komoly veszélyben lehet a montreali forduló, de mivel a Liberty Media ragaszkodna a 23 állomásból álló versenynaptárhoz, állítólag már meg is van a vészterv: a tavaly már sikeresen beugró Török Nagydíj pótolhatná Kanadát. A lépés logisztikailag logikus lenne, hiszen Baku és Isztambul között nem jelentős a távolság. Fontos hangsúlyozni, hogy ez csak pletyka és sajtóhír, de az biztos, hogy ha lesz változás a montreali állomást illetően, arról heteken belül dönteni kell majd.
Szintén pletyka szintjén az is felmerült már, hogy az aggasztó brazil vírushelyzet miatt a novemberi Sao Pauló-i Nagydíj is ingatag lábakon áll, ez esetben pedig a mezőny a szezonhajrában visszatérhetne Bahreinbe, ahol a 2020-ban sikeresen debütáló külső körön csaphatna össze a Szaúd-Arábiai és az Abu Dhabi Nagydíjak előtt vagy után. Mivel azonban novemberi eseményről van szó, itt bőven van még idő a mérlegelésre.

fotó: DPPI
Hülkenberg egy 40 lóerős géppel kezdte meg az idényt
https://formula.hu/parc-ferme/28532
"Ma elkezdődött a szezonom! 40 lóerőm, két tonnám és nulla leszorítóerőm van" - viccelődött Nico Hülkenberg, majd elment felszántani a birtokát.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Öt másodperccel lehet gyorsabb az ausztrál pálya az átalakítás után
https://formula.hu/parc-ferme/28535
Zajlik az építkezés a melbourne-i Albert Parkban a november 18-21-én esedékes Ausztrál Nagydíjra: az eredmény egy egészen más ritmusú, sokkal gyorsabb pálya lesz. A számítások szerint a jelenlegi 1:21,0-s kvalifikációs köridő 1:15,8-ig csökkenhet, az átlagsebesség pedig 15 km/h-val nőhet, miközben a pálya csak 23 méterrel lesz rövidebb (5303 helyett 5280 méter).

A 9-10-es sikán eltűnik a nyomvonalból
A változások kulcsa a pálya középső szakaszán keresendő: a 6-os kanyart a jobb oldalon 7,5 méterrel szélesítik ki, aminek köszönhetően a sebességek ezen a ponton 70 km/h-val (219 km/h-ra) emelkednek. A versenyzők így padlógázzal haladhatnak a pálya következő szakaszán, köztük a jelenlegi 9/10-es sikán helyén, melyet kivesznek a vonalvezetésből – erre a pályaszakaszra, a 11-es kanyar elé egy negyedik DRS-zóna is kerülhet.
További, kisebb változások lesznek: az 1-es kanyarban 2,5 méterrel lesz szélesebb a pálya, a 3-as kanyarban 4 méterrel és változik a dőlésszög, a 13-as kanyar szűkebb lesz, 3 méterrel szélesebb és változik a dőlésszög, végül a 15-ös kanyar is szélesebb lesz 3,5 méterrel. Az átépítés után – amelynek része a teljes újraaszfaltozás is, 1995 óta először – átszámozzák a kanyarokat, 16-ról 14-re csökken számok.

Napi kötelező Hamilton-poszt
https://formula.hu/parc-ferme/28536
Oldalunkat gyakran éri olyan kritika, hogy elfogultak vagyunk bizonyos versenyzők, különösen Lewis Hamilton irányába. Ez a vád természetesen alaptalan, viszont már lassan dél, és még nem szerepelt oldalunkon egyetlen hír vagy poszt sem Sir Lewis Hamiltonról, ezért ideteszünk egy fotót a Formula-1 hétszeres világbajnokáról, amely a Bahreini Nagydíjon készült.
Egyúttal megkérjük kedves olvasóinkat, hogy április 1. lévén ne vegyék túl komolyan a fenti tréfát!

Alonso is az elsők között próbálja ki a 18 colos abroncsot
https://formula.hu/parc-ferme/28534
Fernando Alonso visszatérésének középpontjában a 2022-es szezon áll, ezért a spanyolt elégedettséggel töltheti el, hogy az elsők között próbálhatja ki az egyik fontos változást, a 18 col átmérőjű abroncsokat – Charles Leclerc, Carlos Sainz és Esteban Ocon után ő a mezőny negyedik tagja, aki a Pirelli 2021-es tesztprogramjában részt vesz.
A gumicég a Bahreini Nagydíjat követően háromnapos tesztet szervezett a szahíri pályán: az első nap a Ferrarié volt (amely februárban Jerezben már tesztelt) a 87 kört teljesítő Leclerc-rel, a második és harmadik az Alpine-é. Szerdán Ocon vezetett és tett meg kereken 100 kört, csütörtökön pedig Fernando Alonso következett.
A gumitesztelés az imolai hétvége után folytatódik, április 20-21-én a Mercedes teljesíthet két tesztnapot.


Ricciardo élete egyik álma, egy tesztvezetés teljesülhet egy újabb dobogós helyezéssel
https://formula.hu/parc-ferme/28533
Nagy ígéretet tett a McLaren vezérigazgatója Daniel Ricciardónak: Zak Brown azt a Chevrolet NASCAR-autót ajánlotta fel egy tesztvezetésre, amit az ausztrál pilóta gyerekkori példaképe, idősebb Dale Earnhardt az amerikai versenyszéria 1984-es szezonja során vezetett. Brown személyes gyűjteményének egyik darabja a hármas rajtszámú Monte Carlo, amivel Ricciardo akkor hajthat pályára, ha idén szerez egy dobogós helyezést a McLaren számára. A fogadás ötlete már korábban bejárta a sajtót, Brown felajánlása azonban mostanra lett "hivatalos". Ricciardo várhatóan mindent belead az eredmény elérése érdekében, hiszen még a rajtszáma is az amerikai autóversenyzőhöz kötődik.
Az egyezség Ricciardo és Cyril Abiteboul tavalyi fogadásának mintájára született meg a két fél között. A pilóta akkor egy tetoválásban fogadott korábbi csapatfőnökével, hogy szerez egy dobogós helyezést a Renault számára, mielőtt év végén maga mögött hagyja a csapatot.
Dale Earnhardt Sr's 1984 Wrangler Chevrolet Monte Carlo.
— Zak Brown (@ZBrownCEO) March 31, 2021
Get us that podium and the drive is all yours, @DanielRicciardo. @DaleJr @NASCAR pic.twitter.com/wyplavg8G3
Amikor nem tudod eldönteni, hogy ez most a National Geographic vagy autóverseny
https://formula.hu/parc-ferme/28529
A hétvégén végre elstartol a leginnovatívabb versenysorozat, az Extreme-E. A környezettudatosságot ébreszeni igyekvő elektromos széria a bolygónk olyan területein rendez autóversenyt - fenntartható módon, minimális ökológiai lábnyomot hagyva maga után -, ahol korábban ilyesmi még nem sokaknak jutott eszébe a terepviszonyok és a nehéz megközelíthetőség miatt.
Az első szezon versenynaptára öt állomást tartalmaz: április 4-én a szaúd-arábiai sivatagban, május 30-án a szenegáli Rózsaszín-tó környékén, augusztus 29-én Grönlandon, október 24-én az Amazonas esőerdőjében, december 12-én pedig a Tűzföldön fordul majd meg a bajnokság. Az alábbi videó ugyan természetfilmnek is beillene, ám az Extreme-E versenynaptárát mutatja be!
Rekordot állított be a Hamilton-Bottas-Verstappen trió - kitaláljátok, hogy miben?
https://formula.hu/parc-ferme/28528
Igen, abban: ők álltak eddig a legtöbbet dobogón így együtt, ebben a felállásban - illetve utolérték a szintén "korszakos" Hamilton-Rosberg-Vettel triót. Mindkét hármas 14-14 dobogót sajátított ki magának, a Webber-Vettel-Alonso trió 13-szor, a Schumacher-Hakkinen-Coulthard, valamint a Hamilton-Bottas-Vettel hármas pedig 12-12 alkalommal állt így együtt a pódiumon.

fotó: dppi
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A „Voltswagen” már március 30-án beetette az egész világot az áprilisi tréfával
https://formula.hu/parc-ferme/28530
Ha az ember április 1-jén találkozik egy furcsa hírrel, azonnal gyanakodni kezd, hogy itt egy átverési kísérlet bújhat meg a háttérben. A Volkswagennél is jól tudták ezt, ezért legújabb tréfájukat már március 30-án közreadták, hogy hihetőbbnek tűnjön. A csel bevált, világszerte számos médium be is számolt róla, hogy még ha felettébb furcsa húzásnak is tűnik, de a német márka az Egyesült Államokban a továbbiakban egy betű kicserélésével Voltswagen néven fogja forgalmazni az autóit - az elektromos feszültség mértékegységére való utalással ugyanis tovább szeretné erősíteni elhivatottságát az elektromos autók piacán.
A Volkswagen egy napig ringatta ebben a tévhitben a világot, és még mindig nem volt április 1-je, amikor bejelentette, az egész csak egy tréfába öltött marketinghúzás volt.
"Csak egy áprilisi tréfának indult, de az egész világot felizgatta. Kiderült, hogy az emberek ugyananolyan szenvedélyesek a hagyományaink, mint az elektromos jövőnk iránt. De hívják akár Voltswagennek vagy Volkswagennek, ha az emberek az elektromos hajtásról és a mi ID.4-esünkről beszélnek, az csakis jó dolog lehet."
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 - available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Volkswagen (@VW) March 30, 2021
What began as an April Fool’s effort got the whole world buzzing. Turns out people are as passionate about our heritage as they are about our electric future. So whether it’s Voltswagen or Volkswagen, people talking about electric driving and our ID.4 can only be a good thing. pic.twitter.com/e6my2N0VO2
— Volkswagen (@VW) March 31, 2021
Elhangzott az első Prost–Senna párhuzam Hamilton és Verstappen kapcsán – egy világbajnoktól
https://formula.hu/parc-ferme/28531
Szokás a 80-as évek két legendás versenyzője, Alain Prost és Ayrton Senna párharcához hasonlítani a Formula-1-es vetélkedéseket, különösen, ha csapattársak az illetők, mint a két legenda volt a McLarennél. Lewis Hamilton és Max Verstappen nem azok, mégis előkerült a közhelyes párhuzam, Mika Hakkinen jóvoltából, aki egyébként saját, Michael Schumacherrel való rivalizálásával is összehasonlította a hétszeres bajnok és a fiatal trónkövetelő csatáját.
„Lewis és Max győzelemért zajló csatája arra emlékeztetett, amikor én küzdöttem így Michael Schumacherrel, vagy amikor Ayrton Senna és Alain Prost harcolt egymással” – mondta a kétszeres bajnok, aki egész évben hasonlóan kiélezett harcra számít.
„2021-ben erre a duettre számíthatunk, és a Mercedesnél már tudják, hogy idén nagyon keményen kell küzdeniük a címvédésért” – fejtegette, kijelentve, hogy a mezőny legjobb motorja már a Hondáé.

2008 óta tartó sorozata szakadt meg a Renault-nak az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/28527
Sergio Perez különleges tette, a Renault 13 éves mélypontja és az egyik legrövidebb debütálófutam a Bahreini Nagydíj statisztikai érdekességei között.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bahreini sikerével újabb statisztikai mutatóban érte utol Hamilton Schumachert
https://formula.hu/parc-ferme/28526
Azt már megírtuk, hogy immár Lewis Hamilton töltötte el a legtöbb kört az élen a Formula-1 története során, de azzal, hogy megnyerte a Bahreini Nagydíjat, ez immár sorozatban a 15. olyan idénye lett, amelyben legalább egy futamot tudott nyerni. Ugyanennyi szezonon át tudott legalább egyszer felállni a dobogó tetejére Michael Schumacher is 1992 és 2006 között, így a két hétszeres világbajnok immár egyedül vezeti az örökranglistát – amelyen a harmadik helyezett Alain Prost zsinórban tíz futamgyőzelemmel zárt idényt tudhat a neve mellett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bevetődések, megforgások és a Hamilton–Verstappen csata – a legjobb bahreini onboard videók
https://formula.hu/parc-ferme/28525
Megérkezett a szokásos fedélzeti kamerás válogatás a hétvégi futamról – a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető:
A szárnyas fejvadász, a balerina és a vaddisznó – bahreini különdíjak
https://formula.hu/parc-ferme/28524
Ahogy azt a Formula Podcast futamértékelő adásaiban megszokhattuk, a stáb ezúttal is osztott ki különdíjakat a legjobb és legrosszabb teljesítmények között szemezgetve. A vonatkozó részt 1:10:49-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
„Vettel zöldben olyan, mint a bor: minél tovább nézzük, annál jobb lesz”
https://formula.hu/parc-ferme/28523
Ilyen és ehhez hasonló bókokat kaptak a rajongóktól az Aston Martin pilótái, akiknek ebben a játékban azt kellett kitalálniuk, milyen szavak hiányoznak a csapattárs által felolvasott üzenetekből. Azért Sebastian Vettel lényegesen nehezebb mondatokat kapott, mint Lance Stroll - ki gondolta volna, hogy valaki azért szeretne vele találkozni, hogy németül tanulhasson tőle!
A Mini gondolt egyet és épített egy safety cart a Formula-E-be
https://formula.hu/parc-ferme/28522
Mintha csak meghozta volna a Formula-E étvágyát is, hogy idén a Formula-1-ben már két márka, a Mercedes és az Aston Martin osztozik a biztonsági autós feladatokon, hiszen az elektromos széria most bejelentette, hogy már zajló szezonjában náluk is két különböző biztonsági autó lesz munkában: a már jól ismert BMW i Roadstert egyes versenyhétvégéken a Mini Electric Pacesetter váltja. Nincs szó rivalizálásról, hiszen a Mini 2000 óta már a BMW-birodalom része. A célirányosan erre a feladatra fejlesztett modell tömege 1230 kg, teljesítménye 135 kW, 0-ról 100 km/órára pedig 6,7 másodperc alatt gyorsul. Ezt az autót is Bruno Correia, az FE állandó safety car-pilótája vezeti majd a versenyhétvégéken.



Melyik F1-es pilóta sisakja az idei kedvenc?
https://formula.hu/parc-ferme/28517
A húsz sisak egymás alatt/mellett - melyik néz ki legjobban?
Which of these helmets is your favourite?
— Formula 1 (@F1) March 30, 2021
Let us know#F1 pic.twitter.com/vjo6Or6RlC
Így nézett ki körönként a Hamilton-Verstappen csata
https://formula.hu/parc-ferme/28519
Az F1 készített egy érdekes grafikát a két klasszis vasárnapi küzdelméről:

Így fest a Pirelli 18 colos abroncsa a Ferrarin
https://formula.hu/parc-ferme/28520
Folytatódik az olasz gumigyártó felkészülési programja a 2022-es Formula-1-es szezonra, amikor már 18 colos kerekeket láthatunk majd az autókon. A héten három napon át a hétvégi futam helyszínén, Bahreinben tesztel a Pirelli: kedden a Ferrari, szerdán és csütörtökön pedig az Alpine segíti a munkájukat. Carlos Sainz és Charles Leclerc nem is lustálkodott, hiszen a Pirelli tájékoztatása a spanyol 54, a monacói pedig 87 kört teljesített a jövő évre szánt prototípus gumikon, amelyeket így a maranellóiak vörös versenygépén csodálhattunk meg ma:


Fotó: Pirelli Motorsport
Őrült látványt és szórakozást nyújtott a NASCAR dirtversenye
https://formula.hu/parc-ferme/28521
Bár az esős időjárás felbolygatta a menetrendet a NASCAR Cup Series bristoli hétvégéjén, hétfőn végül meg tudták tartani rendhagyó, így nagy érdeklődésre számot tartó versenyt - 51 év után először rendeztek ugyanis olyan futamot, amelyen nem aszfalt vagy beton volt a pálya felülete, hanem agyag és föld keveréke, amit a szakmán belül angol szóval csak dirtnek neveznek.
Mint az alábbi bő összefoglalóból látszik, gazdagon szállított zűrt a verseny, ahol újszerű vezetési stílussal és akadályokkal kellett megbirkózniuk a versenyzőknek és az autóknak egyaránt. A futamot végül Joey Logano nyerte, aki az ünneplés részeként a pálya meghódításának szimbólumául egy kardot szúrt a talajba. Az előzetesen egyik nagy esélyesnek tűnő Kyle Larson - aki tavalyi száműzetése alatt éppen ilyen dirtpályákon halmozta a sikereket kisebb szériákban - motorcsere miatt a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni, és bár előreverekedte magát, ő is belekeveredett egy balesetbe, ami megfosztotta őt a jó eredmény esélyétől.
A szervezők mindenesetre sikeresként könyvelték el az eseményt, így már biztos, hogy a rövid bristoli ovál jövőre is dirtpályán fogadja a NASCAR mezőnyét.
.@BMSupdates has









