Még egy pontokat nem érő futam megnyerése is óriási örömöt okozott a W Seriesben
https://formula.hu/parc-ferme/22659
Persze érthető is, hiszen a második asseni futamot a bajnokság állása alapján megfordított rajtrács első helyéről indulva az a Megan Gilkes nyerte, aki a tabella tökutolsó helyén állt nulla szerzett ponttal. Így pedig egy amúgy tét nélküli futam megnyerése is óriási örömmel jár, pláne ha az az adott győzelem mindössze három ezredmásodpercen múlik.
Hugs and celebrations all round for Megan Gilkes. #WSeries pic.twitter.com/T2T56Su4pr
— W Series (@WSeriesRacing) 2019. július 21.
Befutott a MotoGP-s dokumentumfilm-sorozat előzetese – és hidegrázós!
https://formula.hu/parc-ferme/31533
Miközben a Netflix Formula-1-es szériája, a Drive to Survive kapcsán még csak azt jelentették be, hogy március 11-én érkezik a negyedik évad, az Amazon által készített MotoGP-s változatnak már az első kedvcsináló előzetese is befutott. A MotoGP Unlimited címen futó, tízrészes dokumentumfilm-sorozat a 2021-es idény történéseit mutatja be, természetesen bevezetve minket a kulisszák mögé: a trailer alapján bepillantást nyerhetünk abba, hogyan készül a világbajnok Fabio Quartararo, miként tért vissza súlyos karsérüléséből Marc Marquez, hogyan zajlott Valentino Rossi visszavonulása, de talán láthatunk részleteket Maverick Vinales és a Yamaha elmérgesülő viszonyából – mindezt pedig megspékelik a látványos versenyjelenetek.
A MotoGP Unlimited március 14-én debütál az Amazon Prime-on, azaz a katari évadnyitó és az indonéziai futam között, három nappal a Drive to Survive után.
The best @MotoGP riders in the world like you’ve never seen them before.
— Amazon Prime Video Sport (@primevideosport) February 16, 2022
The thrills. The challenges. The struggles.#MotoGPUnlimited, coming to Prime Video on 14 March pic.twitter.com/tnBoKpOfkg
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Norrisnak tetszik az idei overallja - videó
https://formula.hu/parc-ferme/31531
A McLaren pilótája felpróbálta a versenyruhát:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kiszivárgott egy fotó az új Ferrariról?
https://formula.hu/parc-ferme/31530
Február 17-én, csütörtök délután mutatja be új autóját a Ferrari, azonban egy fotó már most kiszivároghatott a Scuderia legfrissebb fegyveréről. A kép a Redditen található, a frissen elkészült autót valaki "lekapta" - a fotó itt megtekinthető!
A Ferrari csak egy videót tett közzé, az autót itt még takarták...
… It can only mean one thing #essereFerrari @Charles_Leclerc @Carlossainz55 pic.twitter.com/gTOdIBwJTB
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 16, 2022
Az F2 hírhedt sereghajtója idén a DTM-ben próbálkozik
https://formula.hu/parc-ferme/31529
A német szériában új csapatként indul a Grasser Racing Team, amely kapásból négy Lamborghinit indít. A frissen bejelentett felállásból elsősorban Alessio Deledda szúr szemet: a fiatal olasz két pont nélküli Formula-3-as szezon után 2021-ben megpróbálkozott a Formula-2-vel is, de ahogy sejthető volt, csúnyán kilógott lefelé a mezőnyből: állandó jelleggel utolsó volt, rendszerint lekörözték, ami a Formula-2-ben kuriózum, előfordult az is, hogy 107 %-ot sem teljesített az időmérőn, de engedték elrajtolni.
Rajta kívül az olasz Mirko Bortolotti – aki vendégversenyzőként szerzett tavalyi dobogót a DTM-ben –, az osztrák Clemens Schmid és svájci Rolf Ineichen alkotják a GRT kvartettjét az április végén rajtoló szezonban.

Az eddigi legnagyobb kriptovaluta-szponzorációval gazdagodott a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/31528
Az új főtámogató, az Oracle után újabb jövedelmező üzletet ütött nyélbe a Red Bull: a szingapúri kriptovaluta-platform, a Bybit a Motorsport.com információi szerint három évre 150 millió dollárt fizet a csapatnak, ami éves leosztásban a nemzetközi sportvilág eddigi legnagyobb szponzorációja a kriptovaluta területről.
Lassan minden csapatnak lesz egy kriptovaluta-partnere: az Aston Martinnál a Crypto.com, az Alpine-nál a Binance, az AlphaTaurinál a Fantom, a Mercedesnél az FTX, a McLarennél a Bitci.com szponzorál. Ennek ellenére a Red Bull volt a Formula-1 első csapata, amely kriptovalutával működött együtt: a FuturoCoinnal társultak 2019-ben, de az a partnerség rövid életű volt.

Minden, ami rali: csatlakozzatok a Formula.hu új csoportjához
https://formula.hu/parc-ferme/31526
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken, vagy a képre kattintva!
Először válogattak női pilótát a Mercedes juniorcsapatába
https://formula.hu/parc-ferme/31527
A W13 bemutatása előtt bejelentette juniorcsapatának felállását a Mercedes. Az öt meglevő taghoz – az olasz Andrea Kimi Antonelli, az észt Paul Aron, a kínai Yuanpu Cui, a jamaicai Alex Powell és a dán Frederik Vesti – mellé két újonc, a spanyol-brit Luna Fluxa és a brit Daniel Guinchard csatlakozott.
Luna Fluxa a juniorcsapat első női tagja, aki az OK Junior gokartkategóriában indul 2022-ben. Guinchard a gokartról továbblépve első együléses szezonját teljesíti a brit Formula-4-ben.
A korábbi tagok közül Antonelli teljes olasz F4-es szezonjára készül a Premával, Cui az OK géposztályban indul gokartban, Aron a Formula Regional Európa-bajnokságban folytatja a Premával, a legmagasabb szinten tartó Vesti pedig az F3 után az F2-ben indul, ugyancsak Prema-színekben.

George Russell is bemutatta 2022-es sisakját
https://formula.hu/parc-ferme/31525
A Mercedes új pilótája videóban leplezte le idei sisakját - hogy tetszik?
Villeneuve 50 évesen megcélozza a Daytona 500-at
https://formula.hu/parc-ferme/31521
A hétvégén újra versenyezni fog Jacques Villeneuve, ráadásul nem is akárhol: a NASCAR-szezonnyitóként funkcionáló Daytona 500-on. Legalábbis ez a célja az 1997-es Formula-1-es világbajnoknak, hiszen előbb még sikerrel kell vennie a kvalifikációt – ami a legutóbbi, 2008-as próbálkozása alkalmával például nem sikerült neki. Ennek ellenére nem aggasztja az esetleges újabb kudarc a kanadait:
„A Daytona 500 ott van a világ legnagyobb versenyei között. Sosem hagytam abba a versenyzést, sosem tettem le róla, hogy a NASCAR-ban induljak. Egyszerűen szenvedélyesen imádom a versenyzést” – mondta el Villeneuve a most vasárnap esedékes viadalt megelőzően.

Pályán az új Williams, mégis megmutatta igazi autóját a csapat
https://formula.hu/parc-ferme/31524
Ahogy arról mi is beszámoltunk, csak egy demóautón mutatta meg idei festését a Williams, az igazi autóját nem tette közszemlére. A csapat azonban a "bemutató" után alig pár órával mégis közölt két fotót, amin a valós autót láthatjuk a pályán...
Taking to the track for the first time
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 15, 2022
The FW44 is up and running for 2022! pic.twitter.com/h4ajQkOs3I
28 év után eltűnt a Senna-logó a Williamsről
https://formula.hu/parc-ferme/31523
Az éles szeműek kiszúrtak egy apró részletet, pontosabban annak hiányát a kedden bemutatott 2022-es Williamsen: Ayrton Senna S alakú logója és az „Ayrton Senna örök” szlogen eltűnt a versenygépről. A háromszoros világbajnok 1994-es tragédiája óta ezzel a matricával tisztelgett a brazil legenda egykori csapata, elsősorban az orrkúpon. Jost Capito így magyarázta a logó hiányát:
„Azt a döntést hoztuk, hogy a jövő felé akarunk elmozdulni. Új éra kezdődik új autóval. Felfrissítettük a múzeumunkat is, ahol kiemelt hely van számára, ott tisztelgünk. Most a jövőbe kell tekintenünk, a versenyzőknek nem az S-t kell látniuk, ahányszor az autóba ülnek, ami arra emlékezteti őket, mi történt. Itt a továbblépés ideje, amellyel együtt Sennának is megadjuk a tiszteletet a különleges hellyel a múzeumban” – mondta a csapatfőnök, hozzátéve, hogy a korábbi tulajdonos, a Williams család véleményét nem kérték ki ebben a kérdésben.

Mátrix-karakterre hajaznak új szponzoruk révén az Alfa-pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/31520
Új partnert fogott az Alfa Romeo, a csapat és a Web Eyewear olasz napszemüveggyártó cég többéves partneri szerződést írt alá. A márka ezzel a svájci csapat színeiben debütál a Formula-1-ben. A cég logója természetesen az autón és a pilóták öltözetén egyaránt feltűnik majd.
A csapat három pilótája, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou és Robert Kubica már fel is próbálták az új szponzor termékeit, és kicsit úgy festenek benne, mintha titkosügynökök lennének, vagy legalábbis a Mátrixból léptek volna ki.
Welcome WEB EYEWEAR!
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) February 15, 2022
Alfa Romeo F1 Team ORLEN and the Italian eyewear brand have entered a multi-year partnership that will bring WEB EYEWEAR into the world of Formula One. pic.twitter.com/aV2pjY701d
A versenyhétvégék menetrendje – más szemszögből
https://formula.hu/parc-ferme/31518
Az F1-es újságírói munkának megvan a saját ritmusa: bár a helyszínen dolgozva természetesen a pályán zajló események köré szerveződnek a hétvégék, egyes idősávok annak ellenére is kiemelt jelentőséggel bírnak, hogy épp nem zúgnak a motorok – elég csak a péntek kora estét említeni… Hogy hogyan néz ki egy versenyhétvége menetrendje belülről, meghallgathatod a Formula Podcast legutóbbi adásában 22:38-tól.
Kémfotókon az új Alfa: Fioranóban tűnt fel a C42
https://formula.hu/parc-ferme/31522
Hivatalos bemutató helyett bejáratáson tűnt fel először az Alfa Romeo 2022-es versenygépe: a C42-t Fioranóban, a Ferrari tesztpályáján látták kedden délelőtt. Az álcafestésű autót a Motorsport.com információi szerint Valtteri Bottas vezette, bár fekete sisakjával ő is álcázta magát.
Az Alfa Romeo választotta a legfurcsább időzítést autója bemutatójára: a C42 hivatalosan február 27-én érkezik meg, azaz a barcelonai teszt után – a közös gyakorláson ideiglenes fényezéssel futnak, talán pont ugyanezzel, mellyel Fioranóban is feltűntek.
First look at Alfa Romeo's new 2022 car! The car was spotted shaking down the new C42 in a private test at Fiorano
— Autosport (@autosport) February 15, 2022
#F1 #Autosport pic.twitter.com/OyZ4tmds1y
Ma jön az új Williams – itt nézhetitek élőben a bemutatót
https://formula.hu/parc-ferme/31519
Magyar idő szerint 14:00-kor rántja le a leplet 2022-es versenygépéről a Williams. Az előzetes videók alapján számíthatunk némi csavarra a festést illetően, Nicholas Latifit és Alex Albont pedig már lenyűgözte az, amit egyelőre láttak az autóból. A bemutatót a csapat weboldalán, IDE kattintva tudjátok követni.
Today, our journey continues
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 15, 2022
We are ready. We are Williams.
Watch our season launch live today https://t.co/6j7vTtrSdN pic.twitter.com/aMJmVfbaLD
F1-es visszatérésre célozgat a hírhedt szponzor
https://formula.hu/parc-ferme/31516
Még élénken él bennünk a Rich Energy nevű energiaital – mellyel kereskedelemben nem túl sűrűn találkoztak – és a Haas 2018-as kálváriája: a cég főszponzorként csatlakozott az amerikai istállóhoz, több talicskányi pénzt és még nagyobb célokat ígérve: William Storey, a cég főnöke a Red Bull legyőzését emlegette. Az együttműködés a szezon végéig sem jutott el, röviddel féltáv után a felek viharos körülmények között szakítottak…
Azóta a Rich Energy többször megpendítette az F1-be való visszatérést, de a nagy szavakból nem lett semmi – a cég csak kisebb szériákban van jelen. Most egy 2022-es modellekre hajazó autó képét posztolták saját nevükkel felmatricázva, az „#F1” és „#2. fejezet” címkékkel. Rövidesen kiderül, ezúttal valóban történik is valami, vagy csak egy újabb (valljuk be, ügyes) reklámforgást látunk, hogy a cég bekerüljön a hírekbe.

Russell már a W13-ban mosolyog
https://formula.hu/parc-ferme/31517
Széles George Russell mosolya, hiszen túlesett az üléspróbán a Mercedes brackley-i főhadiszállásán: az idei autót, a W13-at igazították a brit pilótára a február 18-i, pénteki hivatalos bemutató előtt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nyuszis márka a Williams legújabb szponzora
https://formula.hu/parc-ferme/31515
Egy nappal keddi autóbemutatója előtt új támogatóval kötött együttműködést jelentett be a Williams istálló: a partner a jól ismert elemgyártó cég, az amerikai Duracell lett. A csapat és a vállalat közös tévéreklámra, valamint a Miami Nagydíjjal kezdve fogva több pályán szervezett aktivitásra készül. A cég neve jelentős teret kap az autón, a csapatfelszerelésen és pilóták overalljain.
Az ilyenkor szokásos sablonos kommentárba színt csempészve Jost Capito megjegyezte, miért örül személy szerint a szponzornak: „A becenevem 30 éve az, hogy Duracell – mivel sosem fogy el az energiám. Nagyon várom már a közös munkát” – mondta a csapatfőnök. Az új támogatót övezi egy még érdekesebb kérdés, melyre kedden választ kapunk: a versenyzők szereplésével a Williams hangulatfokozó videót tett közzé, amelyben Latifi és Albon arról beszélt, új szín kerül a festésbe. Ez akár a Duracell tradicionális vörösrézszíne lehet.

„A túl sok futam miatt az emberek elveszíthetik az érdeklődésüket az F1 iránt”
https://formula.hu/parc-ferme/31514
Több területre kiterjedő interjút közölt az AlphaTauri honlapja a mai autóbemutató kapcsán Franz Tost csapatvezetővel, amelyben elsősorban a 2022-es évad kihívásait és a várakozásokat érintették. Előkerült így az a kérdés is, hogy a rekordot jelentő 23 futamos idény mekkora megterhelést jelent az istálló számára, aminek kapcsán Tost aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a túl sok verseny káros lehet a Formula-1 számára:
„Tavaly szerencsések voltunk, mert rendkívül érdekesek voltak a versenyek, mindig voltak csaták, de nem számíthatunk arra, hogy mindig ez lesz a helyzet. Számomra a 23 futam az abszolút határ, nem is a munkamennyiség szempontjából, hanem mert aggódom, hogy az ilyen nagyszámú verseny ahhoz vezethet, hogy az emberek elveszítik az érdeklődésüket a Formula-1 iránt. Szerintem a legjobb a 18 és 20 közötti versenyszám lenne, mert a Formula-1-nek prémium terméknek kell maradni, így át kell gondolnunk, hogy csökkentsük a számukat, hogy továbbra is különlegesek maradjanak. Személy szerint nekem rendben van a 23 futam, de nem ez a kérdés. A kérdés az, hogy mi a legjobb a Formula-1 jövője szempontjából.”

Amit nem lehet megunni: először mozgásban egy 2022-es F1-es autó – videó
https://formula.hu/parc-ferme/31513
Az Aston Martin egy nappal a hivatalos csapatbemutatója után, pénteken már pályára is vitte Silverstone-ban az AMR22 névre keresztelt új versenygépét. A filmforgatási napról már láthattunk némi ízelítőt, de most az istálló egy hosszabb videót is megosztott arról, ahogy Lance Stroll és Sebastian Vettel először pattantak be a volán mögé 2022-ben. Stroll röviden az első benyomásait is elmondta: „Nagyon más, ez egyértelmű. Másképp viselkedik az autó. De remélhetőleg izgalmas lesz idén a versengés az új autókkal, és lehetőséget ad minden csapatnak, hogy új megoldásokkal álljanak elő” – fogalmazott a kanadai.










