DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 23. szerda

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

Negyeddöntők és hosszabbítás: a Formula–E új szezonjáról

Talán túl sok focit néztek a Formula–E szabályalkotói? Az elektromos világbajnokság legújabb szezonjára bevezetett szabályok kapcsán ez is felmerült bennünk – a Formula Podcast legújabb adásában megoszlottak a vélemények a szériáit illetően, de abban azért egyetértettünk, hogy azt a bizonyos szabálykönyvet nem ártott volna még egy-kétszer átgondolni (minderről 01:03:02-től hallhatsz)!

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Formula-E: Egyesítheti erejét a McLaren és a Mercedes

A Mercedes már második szezonjában, a 2020/21-es évadban megnyerte a Formula-E egyéni és gyártói világbajnoki címét, melyet követően a közvéleményt meglepve közölték, hogy címvédő szezonjuk végén gyári kapacitásban kiszállnak a sorozatból: az alakulat azonban privát státuszban maradhat a kategóriában. A Mercedes a 2021/22-es szezont is acélosan kezdte, a bajnok Nyck de Vries révén futamgyőzelemmel Szaúd-Arábiában: jók az esélyek a duplázásra.

A McLaren ugyanakkor érkezik a Formula-E-be: a következő, 2022/23-as szezonban, a Gen3 szabályrendszer első évében való szereplésre opciós szerződést kötött a cég. A The Race szaklap szerint az egyik lehetőség, hogy Woking a jelenlegi gyári Mercedes utódcsapatával egyesülve száll be a sorozatba, gyakorlatilag nevét adva a struktúrájában változatlan formációnak. Zak Brown McLaren-vezérigazgató és Ian James Mercedes-csapatfőnök közt több találkozó is történt az elmúlt egy év folyamán.

Ha a két istálló egyesíti erejét, szükség lesz egy partnerre, amely a hajtásláncot biztosítja: ez a szaklap szerint a Nissan lehet. Ugyanakkor továbbra is van esély rá, hogy a McLaren nem koprodukcióban, hanem önálló csapattal indul a Formula-E-ben.

Hosszabbított egyik régi szponzorával a McLaren

A McLaren és a Hilton szállodalánc együttműködése már 2005 óta tart, és most a felek újabb, többéves szerződést kötöttek. A Hilton szállásolja el a személyzetet a világ különböző pontjain, és különböző szórakoztató projekteket is készítenek együtt, mint például az iskolába fuvarozós videót, amiről mi is írtunk.

Videó: Russell először járt hivatalosan a két Mercedes-gyárban

Habár az elmúlt években számos alkalommal tesztelt a Mercedesszel és 2020-ban egy nagydíjra is beugrott a csapathoz, George Russell először járt az istálló leigazolt versenyzőjeként a két bázison, Brackley-ben, ahol az autó készül, valamint Brixworthben, a motorgyárban. Az első hivatalos napról – amely során még egy pohár pezsgőt is a kezébe nyomtak – a Mercedes most tette közzé videóját:

Loeb újabb történelmi magasságokba jutott januárban

Az első autóversenyző, aki négy világbajnoki rangú sorozatban is dobogóra állhatott, és immár a legidősebbb WRC-futamgyőztes: ezzel egészítette ki már eddig is egészen elképesztő eredménysorát Sebastien Loeb januárban, így hát természetesen róla is szót ejtettünk a Formula Podcast legújabb adásában, melyben az év első hónapjának eseményeit összegeztük – az adás e szakasza 47:25-től hallható.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Vettel vs. Bottas, Loeb vs. Solberg – sorsoltak a Bajnokok Tornája előtt

Február első hétvégéjén, Svédországban kerül sor az idei Race of Championst: a meghívásos gálaversenyt először rendezik jeges pályán. Nem akármilyen nevezési lista állt össze a megmérettetésre, kedden pedig a sorsolást is megtartották, ahol kiderült, hogy az egyéni küzdelmek során több szakágon belüli rangadót is rendeznek már az első körben is. Összekerült például az IndyCar-menő Helio Castroneves és Colton Herta, a ralilegenda Sebastien Loeb és Petter Solberg, a WRX-ben tavaly a vb-címért is csatázó Johan Kristoffersson és Timmy Hansen, míg pikáns Formula-1-es párosítás alakult ki Sebastian Vettel és Valtteri Bottas között. További érdekesség, hogy a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson a kétszeres F1-es vb-győztes Mika Hakkinen ellen kezd, Mick Schumacher a W Series kétszeres bajnokával, Jamie Chadwickkel csap össze, de egymásnak feszül majd David Coulthard és a kilencszeres Le Mans-győztes Tom Kristensen is.

roc-egyeni-sorsolas

Az egyéni küzdelmeket a Bajnokok Tornáján vasárnap délben rendezik, ezt előzi meg szombaton ugyanabban az időpontban a Nemzetek Kupája is, ahol kétfős csapatok versengenek a végső titulusért. Ott a Vettel–Schumacher német duónak előselejtezőn kell majd részt vennie a szimulátorosok különversenyének győztesével, de érdekes lehet a Bottas–Hakkinen páros összecsapása is Coultharddal és Chadwickkel. A teljes ágrajz a képeken látható, a résztvevők listája pedig IDE KATTINTVA nézhető át.

roc-nations-sorsolas

Megérkezett a 2022-es F1-es Ferrari neve

A Scuderia esetén mindig legalább akkora érdeklődés övezi, hogy milyen szempontok alapján nevezik el az adott évi Formula-1-es versenyautójukat, mint magát a leleplezést, hiszen a legtöbb csapattal ellentétben nem egy kiismerhető mintázat alapján, folyamatosan növekvő számokkal keresztelik el azokat. Nos, az új szabályok szerint épített 2022-es gép neve F1-75 lesz: mint a csapat közleményéből kiderül, ezzel a Ferrari fennállásának 75. évfordulója előtt tisztelegnek, hiszen 1947-ben indította be először az alapító Enzo Ferrari az első autójuk, az 125 S motorját.

Az F1-75-öst, amellyel idén is Carlos Sainz és Charles Leclerc igyekszik minél jobb eredményeket elérni és a reményeik szerint a vb-címet célba venni, február 17-én 14 órakor leplezik le.

f1-75

Ezek voltak a hibridéra legkülönlegesebb festései

Hamarosan új korszak kezdődik a száguldó cirkusz történetében, az F1 Instagram-oldalán, egy rövid videóban pedig az elmúlt évek tiszteletére összeollózott egy újabb válogatást, ezúttal a 2014 és 2021 közötti időszak legjobb festéseiből. Nektek melyik volt a kedvencetek?

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Elárverezik Alonso egyik F1-es autóját

Szerdán kalapács alá kerül a Renault 2004-es konstrukciója, az R24-07 névre hallgató versenygép, melyet egy bizonyos Fernando Alonso vezetett a szezon utolsó három versenyén. Az előzetes várakozások szerint 300 000 és 385 000 font közötti összegért kelhet majd el az autó, amely több másik jármű – például néhány ritkaságnak számító Ferrari – társaságában keres majd új gazdát.

 

Nem áll le Ogier: teljes szezont fut a WEC-ben!

A nyolcszoros világbajnok WRC-legenda, Sebastien Ogier újabb kihívást talált magának. A francia hétfőn jelentette be, hogy a Richard Mille Racing csapatával teljes szezont fut a Hosszútávú Világbajnokság LMP2-es kategóriájában. Csapattársai a kategória jelenlegi bajnoka, Charles Milesi, valamint egy hölygversenyző, Lilou Wadoux lesznek.

Ogier tavaly beszélt először arról, hogy szívesen versenyezne a szériában, novemberben pedig a WEC újonctesztjén is vezethetett, a Toyota Hypercar-autóját. Természetesen a francia tisztában van azzal, mekkora fába vágta a fejszéjét. „Tudom, hogy ez nagy kihívás, de valami olyasmit kerestem, ami motivál, és nem csupán egy egyszerű megoldás. Eddig a ralis karrieremre fókuszáltam, de mostanra megérett bennem a gondolat, hogy a hosszútávú versenyzés remek próbatétel lenne” – nyilatkozta Ogier, aki alig várja, hogy végre többekkel együtt dolgozhasson a sikerért és megoszthassa azt velük. Természetesen a ralit sem hagyta még abba, legközelebb tervei szerint májusban, Portugáliában ül majd autóba a WRC-futamon.

A Mercedes mérnöke is rajthoz áll az Ázsiai Le Mans Sorozatban

James Vowles munkanapjain a Mercedes főstratégájaként tevékenykedik, februárban azonban a bokszfalról leugorva versenyautóba pattan, és egy McLaren volánja mögött részt vesz az Ázsiai Le Mans Sorozatban. A kétfordulós, összesen négy versenyt magába foglaló megmérettetésen többek között az egyik tavalyi győztes, Manuel Maldonado lesz a csapattársa.


Megmenekül Schumacher gokartpályája

A hétszeres világbajnok legenda karrierje az otthonához közeli kerpeni gokartpályán kezdődött, aminek azután a tulajdonosa is lett. A pálya enélkül sem volt jelentéktelen az autósport történetében, egészen 2001-ig még világbajnoki futamokat is rendeztek rajta, ám a hely jövője veszélybe került, amikor az RWE energetikai cég tulajdonába került a környék 2016-ban. A vállalat a Hambach-erdőben tervezett lignitet bányászni, az útban lévő aszfaltcsíktól pedig szerettek volna megszabadulni. Ezt először egy természetvédelmi akció lehetetlenítette el, mostanra pedig egyezség született az RWE és a pálya menedzsmentje között, így a legendás helyszínnek már biztosan nem esik bántódása. Az első körben tíz évre szóló megállapodás megnyitotta a kaput a pálya modernizálása előtt, amely főként újraaszfaltozást, új kerékvetők telepítését és a kerítés felújítását jelenti. A vezetőség reméli, hogy hamarosan visszatérhet hozzájuk a Gokart-világbajnokság, más neves sorozatokkal egyetemben.

Nézd vissza a januári Motorsporthíradót

Tartalom:

- A Szilveszter Ralival ért véget a 2021-es szezon.

- Bemutatjuk TOP50 magyar autóversenyző ranglista élmezőnyét.

- Vogel Adrienn, a legjobb magyar hölgyversenyző volt vendégünk.

- Így búcsúzott a Mercedestől Valtteri Bottas.

Megalakult a Motorosok az Állatokért Mozgalom

A Harley-Davidson Budapest Szalonban rendezett sajtótájékoztatón jelentették be, hogy Sarudon megalakult a Motorosok az Állatokért Mozgalom, amely összefogja azokat, akik a motorozásnak és az állatvédelemnek is a szerelmesei. Az egerhirek.hu tudósítása szerint a sajtótájékoztatón egy asztalnál ült a Harley Davidson Budapest vezetője (Hankó Ákos), a chopperes (Rádi Károly-Motorosok az Állatokért), az állatvédő (Bregócs Edina-Motorosok az Állatokért, Kapin Richárd-Szurkolók az Állatokért, Kovács Sándor-Motorosok az Állatokért), a Macskaárvaház kuratóriumi elnöke, valamint a Jet Power Hungary Kft., az elhíresült Can-Am quadok és a Sea-Doo jetskik forgalmazó cégének tulajdonosa (Bóday Pál) és nem utolsó sorban a StuntRider bajnok (Palatinus Attila). Az eseményen mindenki egyetértett abban, hogy ott, ahol közösek a célkitűzések, a sikerek és az eredmények nem maradhatnak el. Célként az ivartalanítási program népszerűsítését, valamint a szaporítótelepek, az állatviadaloztatók és az állatkínzókkal szembeni küzdelmet jelölték meg.

motorosok-az-allatokert

Videó: Így újult meg a melbourne-i Albert Park

Többször is beszámoltunk már róla, hogy több ponton is átalakításon esett át a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj helyszíne. A promóter most egy videót is közzétett, amelyben sorra veszik ezeket a változásokat, többek között Daniel Ricciardo kommentálásával. Mint az elhangzik, több kanyart is szélesebbé tettek – a 6-ost például annyira, hogy az előzetes kalkulációk szerint 70 km/h-val gyorsabban veszik majd be az autók. Összességében 23 méterrel lett rövidebb a nyomvonal, ám mivel több helyen is gyorsult a pálya, így a várakozások szerint nagyjából öt másodperccel fognak megjavulni a korábbi köridők.

Boldog új évet kíván Guanyu Zhou

A kínai pilóta nincsen komoly fáziskésésben: a kínai naptár szerint február 1-jén kezdődik el az új év, amely a Tigris éve lesz – különleges év a Formula-1-es újonc számára.

„Boldog kínai új évet! A Tigris éve, tegyünk róla, hogy jó év lesz” – posztolta az Alfa Romeo 22 éves versenyzője.

Mercedes: Már január 13-án átestünk az FIA-törésteszten

A napokban kapott szárnyra egy pletyka, miszerint a Red Bull RB18 után a Mercedes W13 sem teljesítette sikeresen a Nemzetközi Automobil Szövetség töréstesztjét. A brackley-i székhelyű csapat vasárnap cáfolta a hírt, most pedig a Formula.hu-hoz is eljuttatott egy részletesebb közleményt arról, hogy a töréstesztet már január 13-án teljesítették.

„A hétvégén láthattatok bizonyos beszámolókat 2022-es autónk homologizációjával kapcsolatban. Tisztázásként, a W13 teljesítette az FIA homologizációs procedúráját, 2022. január 13-án. A releváns procedúrák (melyek valamennyire megváltoztak az idei szezonra, beleértve egy megerősített oldalsó préselő tesztet) a 2022-es technikai szabályzat 13-as cikkelyében találhatók meg” – tudta meg a Formula.hu a Mercedes szóvivőjétől.

Ezért „fokozták le” és rejtik el a világ elől a barcelonai tesztet

A Formula-1 a múlt héten erősítette meg hivatalosan is, hogy a tesztszezon két háromnapos etapból fog állni: előbb Barcelonában köröz a mezőny február 23-tól 25-ig, majd Bahreinben március 10-től 12-ig (azaz alig egy héttel az ugyanott esedékes évadnyitót megelőzően). A közlemény azonban látványosan különbséget akart tenni a két esemény között: a barcelonaira csak amolyan „szezon előtti bemelegítésként” hivatkoztak, míg a bahreinit nevezték a hivatalos előszezoni tesztnek, ráadásul előbbiről sem élőképes közvetítés, sem élő időeredmény-követő szolgáltatás nem lesz, csupán nap végi eredménytáblázatok és rövid beszámolók, ami meglehetősen szokatlannak számít 2022-ben.

A Motorsport.com olasz kiadása szerint mindezek mögött az áll, hogy Bahrein minden áron meg akarta őrizni az idényindító státuszát, ráadásul ennek idén külön jelentősége lesz az új szabályok alapján épített autók miatt. A híresztelések szerint azt is megpróbálták elérni, hogy a csapatok Barcelonában még ne a végleges festésükkel guruljanak pályára, ám ezt az istállók a szoros menetrend miatt elvetették. Így az F1 vezetése állítólag ezzel a megkülönböztetéssel és a jóval kisebb tartalomszolgáltatással akarja elérni, hogy Bahrein továbbra is úgy érezze, hogy náluk lesz az új versenygépek „világpremierje”, éppen ezért a barcelonai alkalmat hivatalosan még tesztnek sem fogják hívni – csak hát ahogy a sprintek esetén, attól még, hogy valamit nem annak nevezünk, de ugyanúgy zajlik, mint egy teszt, akkor az bizony teszt…

barcelona-teszt-f1-dppi

fotó: DPPI

Leclerc öccse futamot nyert Dubajban, és a bajnokság élére állt

A hétvégén rendezték a Formula Regional Asian Championship második fordulóját, amelynek a dubaji pálya adott otthont. A három versenyt két különböző pilóta nyerte: az elsőn és a másodikon Hadrien David látta meg elsőként a kockás zászlót, a másodikon viszont a ferraris Charles Leclerc öccse, Arthur Leclerc, aki ráadásul ezzel az eredménnyel az összetettben is az élre állt: előnye kilenc pont francia riválisával szemben.

A mezőnyben ezúttal is ott volt Révész Levente, az Evans GP Academy színeit erősítő magyar pilótának azonban nem jött ki jól a lépés, az Abu Dhabiban begyűjtött pontok után ugyanis ezúttal nem tudott beférkőzni a top 10-be egyik versenyen sem.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Arthur Leclerc (@arthur_leclerc) által megosztott bejegyzés

Marko szerint a Ferrari jelentőset lépett előre

Dr. Helmut Marko Red Bull-tanácsadó az AutoRevue kérdésére beszélt arról, hogy mi várható az F1-es erőviszonyok terén 2022-ben. Marko szerint nem lesznek olyan innovációk, mint 2009-ben a Brawn GP dupla diffúzora, amit "politikai problémának" nevezett, ugyanis szerinte az olyan csapatok, mint a Red Bull és a Mercedes akkora stábbal és olyan technológiával dolgoznak, annyi szimulációt végeznek el, hogy ha létezik ilyen megoldás, akkor azt mindegyikük alkalmazni fogja.

Hozzátette, hogy szerinte szorosabb lesz a verseny, mint eddig (úgy fogalmazott, hogy a két topcsapat eddig lekörözhette a többieket, most majd talán nem), de nagyjából hasonló erőviszonyokra számít, mint eddig. A Ferrarit viszont külön kiemelte: mint mondta, az olaszok "világos lépést" tettek előre a motorjukkal 2021 hajrájára és úgy érzi, hogy a Scuderia 2022-re még tovább közelíthet. Úgy véli, hogy a Leclerc-Sainz párosnak egy-két futamgyőzelem is összejöhet, főleg ha a hallott előrelépés megtörténik az üzemanyaggal kapcsolatban is, de hozzátette: "kiegyensúlyozottság kell az egész szezon során" és ő nem biztos abban, hogy ezt a két eddigi topcsapaton kívül más is prezentálni tudja.

00121041_148

fotó: dppi