DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 23. szerda

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

A Red Bull bemutatja: Verstappen a jégen

Meglehetősen lazára fogta első 2022-es F1-es élményét Verstappen és a Red Bull, a világbajnoki címvédő ugyanis a GP Ice Race Zell am See-i pályáján mókázott egy hatalmasat Franky Zorn társaságában. Ilyen pályán pedig különlegesek a tapadási viszonyok - leginkább nincsenek -, így ehhez speciális gumira is szüksége volt a hollandnak.

Vettel már beült az idei Aston Martinba

Már most sor került Sebastian Vettel üléspróbájára: a négyszeres világbajnokhoz igazították az AMR22 pilótafülkéjét – bár az Aston Martin F1 Team idei modellje egyes hírek szerint a barcelonai tesztelésre sem fog elkészülni. A csapat videót is közzétett az eseményről, amelyen sok minden látható, leszámítva az autó bármelyik porcikáját.

Hangerőt fel: először indította be 2022-es autója motorját a Ferrari

Pénteken már az első autó- vagy legalábbis festésbemutató is megtörténik a Haas jóvoltából, de még előtte láthatunk, azaz inkább hallhatunk egy motorbeindítást, amely a leleplezések előtti időszak slágere. Ezúttal a Ferrari röffentette be az F1-75-re keresztelt versenygépe erőforrását: erről még közleményt is kiadtak, amely szerint ma nem sokkal 17 óra után esett meg a történelmi pillanat. „Ez egy különleges pillanat, még jobban is, mint az előző években, hiszen az F1-75-ös egy teljesen új autó, s annak az útnak a beteljesülése, amelyet néhány éve kezdtünk meg együtt egy egységes és eltökélt csapatként” – nyilatkozta Mattia Binotto csapatvezető. Hangerőt tehát feltekerni, íme, az idei Ferrari hangja:

F1-es színvonalon készülnek az orosz kamionok

Így aztán nem is csoda, hogy agyonvernek mindenkit a Dakaron. Tatárföld rémeinek titkait az őket igen közelről ismerő Mészáros Sándor igyekszik megvilágítani a Formula Podcast legújabb adásának 26. percétől kezdve.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Egy csapatban a Dakar címvédője és egyetlen női győztese az Extreme-E-ben

Új felállással vág neki az Extreme-E néhány héten belül rajtoló második idényének az ABT Cupra csapata – ráadásul nem is akármilyennel! A páros női tagja a Dakar Rali 2001-es győztese, a patinás versenyt nőként egyedül megnyerő Jutta Kleinschmidt lesz, aki már tavaly is részt vett az alakulattal néhány fordulón, míg csapattársa a szintén Dakar-legenda, a januári diadala óta már négyszeres győztes Nasser Al-Attiyah lesz, aki Mattias Ekströmöt váltja az egységben. A katari pilóta ki is jelentette, hogy ezzel a párosítással a céljuk az, hogy győzelmekért szálljanak harcba az elektromos tereprali-bajnokság viadalain, ahogy Jutta Kleinschmidt is hasonló várakozásokkal készül a február közepi, szaúd-arábiai nyitányra.

kleinschmidt-alattiyah-abt-xe

Mindenkit beelőz a Haas: már pénteken érkezik a 2022-es autó!

Günther Steiner csapatfőnök nemrég belebegtette, hogy a Haas akár az összes többi Formula-1-es istállót beelőzheti a 2022-es bemutató terén, s hacsak az időponttal immár egyedül adós Williams nem trollkodja meg őket, akkor ez így is lesz! Az amerikai istálló ugyanis a Twitteren közölte, hogy már február 4-én, azaz holnap, magyar idő szerint délben bemutatják az idei festésüket. Fontos hangsúlyozni, hogy a posztban csak a festést említik, szóval nem kizárt, hogy még annyira sem a végleges 2022-es versenygépet fogjuk látni a VF-22-es esetén, mint a többi istállónál.

 

Az eddig ismert csapatbemutató-időpontok:

Február 4.: Haas

Február 9.: Red Bull

Február 10.: Aston Martin

Február 11.: McLaren

Február 14.: AlphaTauri

Február 17.: Ferrari

Február 18.: Mercedes

Február 21.: Alpine

Február 27.: Alfa Romeo

Jos Verstappen raliversenyző lesz

Új kalandba vág a korábbi Formula-1-es pilóta, Jos Verstappen. Az újdonsült F1-es világbajnok édesapja a belga bajnokságban fog debütálni nemsokára. A Motorsport információi szerint a DG Sport Competition által felkészített Citroen C3 R5 Rally2 autóval fog rajthoz állni a február 26-i belgiumi Haspengouw Ralin, navigátora pedig Kris Botson lesz. A tervek szerint már tavaly megtörtént volna a bemutatkozás, ám a koronavírus okozta helyzet ezt végül meghiúsította.

„Nagyon várom már, és azt vettem észre, hogy nagyon szeretem a ralizást. Különösen azért, mert nagyon kiszámíthatatlan. Természetemnél fogva élvezem az ilyet és egy top csapat támogatását élvezem, de a navigátorommal együtt meg kell találnom a saját határaimat. Szeretném jól csinálni és azért vágok bele ebbe a kalandba, mert örömet okoz nekem. A tapasztalatnak a megszerzése lesz a legnagyobb kihívás. Ez nem hasonlítható semmihez a motorsportos pályafutásomból, számomra minden új: az autótól kezdve a munkamódszerig, a tempójegyzetek készítése és használata, az utasítások meghallgatása vezetés közben, és az összes szakasz megismerése. Nagyon kevés lehetőség van a pálya felfedezésére, így egyrészt azonnal fel kell gyorsulni, másrészt pedig el kell kerülni a felesleges kockázatokat” – mondta a 49 éves holland.

Csökkenhetnek a Ferrari bevételei az idei évben

Bár sokan a következő szezon egyik nagy esélyesének tartják a maranellóiakat, és egy korábbi támogatójuk is visszatér hozzájuk, anyagilag lehet mégsem lesz annyira kifizetődő az előttük álló év. A Ferrari beszámolója szerint az autógyártó bevételei 23%-kal nőttek az előző esztendőhöz képest, beleértve az F1-es részlegét is. Ugyanakkor a csapat 2022-re vonatkozó előrejelzésében már azt állították, hogy az F1-ből várható szponzori bevételek alacsonyabbak lehetnek, amit részben ellensúlyoz a konstruktőrök között elért előző évi helyezésük.

Váratlan időpontban mutatják be az új Red Bullt

Úgy tűnik, valóban nem jelentett gondot a Red Bull számára a törésteszten való elhasalás, ugyanis váratlanul korán, már a jövő héten bemutatják az RB18-ast. Sokáig folyt a titkolózás, emiatt pedig számos pletyka szárnya kapott, amelyeket igazából volt is mire alapozni. A Red Bull ugyanis szinte az egész tavalyi szezonját Max Verstappen világbajnoki címének szentelte, ennek következtében pedig félő volt, hogy későn kezdenek hozzá az új autó építéséhez. 

Több megnyugtató gondolat is érkezett az elmúlt egy hónapban a csapat felől, mi azonban nem hittünk nekik, hiszen az autóbemutató dátumát ennek ellenére sem tűzték ki. A mezőny nagy része túlvan a bejelentésen, és bár azt gondolhattuk, a Red Bull azért vár ki, hogy az utolsók között tegyen pontot az i-re, húztak egy váratlant és úgy döntöttek: már a jövő héten bemutatják az új Red Bullt.

Az autóbemutató dátuma: 2022. február 9.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Az eddig ismert csapatbemutató-időpontok:

Február 9.: Red Bull

Február 10.: Aston Martin

Február 11.: McLaren

Február 14.: AlphaTauri

Február 17.: Ferrari

Február 18.: Mercedes

Február 21.: Alpine

Február 27.: Alfa Romeo

AZ AS Roma egykori vezérigazgatóját szerződtette a COTA

Új embert neveztek ki az austini versenypálya stratégiáért és vállalati ügyekért felelős elnökének. A szakember Mark Pannes, aki korábban az AS Roma labdarúgócsapatának és a New York Knicks kosárlabdacsapatának vezetője volt. Pannes ezen felül az Austinban található Texasi Egyetem oktatójaként és a UT Sportkommunikációs és Média Központjának igazgatótanácsának elnökeként is tevékenykedik. A friss megállapodás értelmében a pálya felsővezetői csapatához csatlakozik, melynek élén álló Bobby Epstein a következőket mondta:

„Megtiszteltetés, hogy Markot a csapatunkban üdvözölhetjük. Üzleti háttere és szemlélete tökéletesen illeszkedik a közösségközpontú és szurkolóközpontú kultúránkhoz. Alig várom, hogy Mark segítsen a növekedésünk irányításában és további sikereink előmozdításában”

A bejelentés után nem sokkal Pannes is kommentálta a történteket: „Miután az elmúlt néhány hónapban minden idők legnagyobb látogatottságú Formula-1-es nagydíjhétvégéjének, a MotoGP-nek, a Rolling Stones-nak és a Peppermint Parkway Holiday Festivalnak adott otthont, a Circuit of The Americas óriási növekedésre készül. Az elnökünk elképzelése, miszerint a következő években gyors ütemben új ingatlanokkal és további attrakciókkal bővül a COTA, pozícionálja a létesítményt arra, hogy Észak-Amerika elsőszámú célpontjává váljon a kiemelt események tekintetében” – mondta Pannes.

Hamilton autója már Legóból is elkészült

Új autósportos készleteket ad ki tavasszal a dán játékóriás. A LEGO olyan neves versenygépeket tervez legyártani, mint a Lamborghini Countach, a Ferrari 512 M, mely a Le Mans-i 24 óráson is indult, vagy éppen a Toyota GR Supra. A márciustól érkező szettek között megtalálható a Mercedes AMG One, valamint a Lewis Hamilton rajtszámával ellátott W12-es is, mellyel a csapat 2021-ben megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet. A játékkészítő vállalat 2016 után ad ki újabb F1-es terméket, akkor a német márka teljes bokszát megkaphattuk, de korábban a McLaren és a Ferrari autó is elérhetőek voltak a kínálatukban.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Saját csapatot alapít Floyd Mayweather

Úgy tűnik egyre többen érdeklődnek a NASCAR Cup Series után. Tavaly hatalmas érdeklődés övezte a 23XI névre hallgató csapatot, melyet a kosárlabda élő legendája, Michael Jordan, valamint a mezőnyt továbbra is erősítő Denny Hamlin alapított. Az alakulat a Toyotával szerződött, most pedig egy évvel később hasonló babérokra tör a bokszlegenda, Floyd Mayweather is, így jöhetett létre a The Money Team Racing.

A csapat az 50-es rajtszámot viselő Chevrolet-val áll majd rajthoz, ami az ökölvívó veretlenségi rekordjára utal. Pilótájuk a 23 esztendős Kaz Grala lesz, aki eddig a NASCAR kisebb szériáiban szerepelhetett, a legnagyobbak között pedig beugróként szerepelt négy alkalommal. Ami egyelőre biztos, hogy az újonnan megalakult gárda még nem fog teljes szezont futni, ám már az idei évben is 15 versenyen szeretnének elindulni, hogy megfelelően felkészülhessenek a folytatásra. A terveik között az idénynyitó Daytona 500 is ott van.  

 

A február az autóbemutatók hónapja

A Formula-1 csapatai általában az év második hónapjára időzítik új autójuk bemutatóját, amire az idei esztendő is jó példa, ám a sportág közösségi oldalain emlékeztették arra a rajongókat, hogy ez a múltban sem volt másképp. Néhány esemény elég különleges helyen lett megtartva, így például a Benetton 2001-ben Velencében a Szent Márk téren, a Renault 2004-ben a palermói Teatro Massimo operaházban, a Jordan 2005-ben Moszkvában a Vörös téren, a Mclaren 2007-ben Valencia, 2011-ben pedig Berlin utcáin tárta közönség elé legújabb versenygépét.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Nem volt hiány balesetekből a Daytonai 24 óráson – videó

A hétvégén rendezték a tengerentúl egyik legpatinásabb egynapos versenyét, amelyen Helio Castronevesék diadalmaskodtak. A 24 órába pedig számos incidens is belefért – még az utolsó körben is történt ütközés! –, ezekből készítettek egy mozgóképes válogatást:

Bottas nem tudja, hova tegye a Mercedestől kapott búcsúajándékát

Valtteri Bottas az előző szezon végén, öt év után köszönt el a Mercedestől, amellyel egyéniben ugyan nem tudott felérni a Formula-1 csúcsára, de ő is hozzájárult ahhoz, hogy az Ezüst Nyilak verhetetlenek maradtak a konstruktőri értékelésben a hibridéra kezdete óta. A finn pilótának nagy partit szervezett az idény végeztével a csapat, s mint kiderült, egy „aprósággal” meg is ajándékozták őt: konkrétan a 2017-es autóját, a W08-ast kapta meg, amellyel első nagydíjgyőzelmét aratta anno Szocsiban. Bottas, akinek az első dobogós helyezését eredményező Williams is a gyűjteményét ékesíti, így beszélt erről:

„Kevésbé volt meglepetés, de szép ajándék. Most már csak azt nem tudom, hova tegyem!” – nevetett a finn a Speaking Frankly About Me podcast adásában. „Megdöbbentett, amikor láttam, mekkora búcsút szerveztek nekem: parádé, tűzijáték és zene is volt. Ráeszméltem, hogy ők is elismerik azt, amit a csapatért tettem.”

bottas-2017-szocsi-dppi

Monacói diadal, előzés az Eau Rouge-ban – Mark Webber legzseniálisabb pillanatai

Időről időre top 10-es összeállításokkal jelentkezik a Formula-1 YouTube-csatornája egyes pilóták karrierjének legnagyobb momentumairól. Ezúttal Mark Webber került sorra, akinél jaguaros időmérős remeklés, egy parádés Alonso elleni manőver és persze az első futamgyőzelem is felkerült a listára – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

webber-top10-video

2022-ben is jelöltek F1-eseket a Laureus-díjra

A rangos, sport-Oscarnak is nevezett Laureus-díj jelöltjei között szokás szerint szerepel az elmúlt szezon F1-es egyéni és csapatvilágbajnoka: Max Verstappen az Év sportolója cím egyik esélyese Tom Brady, Novak Djokovic, Caeleb Dressel, Eliud Kipchoge és Robert Lewandowski mellett, míg a Mercedes az Év csapata lehet, ellenfelei az argentin és olasz férfi futballválogatott, a Barcelona női labdarúgó-csapata, Kína olimpiai műugrócsapata, továbbá a Milwaukee Bucks kosárlabdacsapat.

A két kategóriát néhány alkalommal nyerte meg F1-es jelölt 2000, a Laureus-díj első kiosztása óta: 2020-ban Lewis Hamilton (Lionel Messivel megosztva), 2014-ben Sebastian Vettel, valamint 2004-ben és 2002-ben Michael Schumacher. A Mercedes 2018-ban és 2010-ben lett az Év csapata, utóbbi évben Brawn GP-ként, ezt a díjat 2006-ban nyerte még meg a Renault.

Az autó-motorsportból még egy jelöltet találunk a listán: az Év visszatérője kategória jelöltje Marc Marquez, aki közel egy évet hagyott ki sérülés miatt, ennek ellenére három MotoGP-nagydíjat is megnyert 2021-ben.

Nem vágyik az F1-eshez hasonló bajnoki fináléra a MotoGP-vezér

Vitatott-drámai körülmények között, az utolsó körben dőlt el tavaly a Formula-1-es világbajnoki cím Max Verstappen és Lewis Hamilton között előbbi javára. Az Abu Dhabiban történt események komoly hullámokat gerjesztettek, az FIA is vizsgálódik az ügyben, Hamilton pedig azóta is hallgatásba burkolózik. Az érdeklődést nyilván fokozta a kiélezett vb-harc és a feszült finálé, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna elnöke, Carmelo Ezpeleta mégsem vágyik hasonló végjátékra a motorosok királykategóriájában – még ha 2015-ben maga is megtapasztalhatta a Valentino Rossi és Marc Marquez közötti emlékezetes balhé kapcsán, hogy milyen, ha botrányba fullad egy szezon (a képen a sepangi incidensük):

„Nem örülnék egy olyan végjátéknak a MotoGP-ben, mint amilyet az F1-ben láttunk” – nyilatkozta Ezpeleta a Marca hasábjain. „Azt kívánom, hogy két versenyző harcoljon az utolsó futamig a címért, de ahogy az egész alakult… Fantasztikus bajnokság volt, egész éven át küzdöttek, a vége azonban vitákat generált, ami nem jó. Olyan bajnokságot szeretnék, ami ha lehetséges, a végéig kitart, de az nem tetszett, hogy a vége után kétségek maradt, a vesztes pedig azóta sem szólalt meg. Egyértelműen nem ilyenről álmodom. Ahogy nem álmodtam a Rossi és Marquez közötti 2015-ös botrányról sem, noha mindenki örült neki a médiában keltett hatás miatt. Nem vágyom ilyesmikre.”

rossi-marquez-2015

Csak az első teszt után mutatja be idei festését az Alfa Romeo

Újabb csapatbemutató időpontja vált ismertté: az Alfa Romeo F1 Team ORLEN jelentette be, hogy február 27-én, vasárnap reggel 9 órakor egy online prezentáció keretében rántja le a leplet az idei versenygépe dizájnjáról. Ez nem csupán azért érdekes, mert az eddigi legkésőbbi időpont, hanem mert két nappal a barcelonai teszt után lesz esedékes, azaz a pályán előbb fogjuk látni Valtteri Bottas és Guanyu Zhou autóját, mint a hivatalos bemutató – viszont ott még a hírek szerint más, speciális tesztfestésben fog tündökölni az autó (az F1 pedig eleve nem is szeretné, ha „rendes” tesztként tekintenénk a spanyolországi körözésre…).

Az is kiderült az Alfa Romeo közleményéből, hogy az autó a C42-es kódjelet fogja viselni. A tavalyi esetén az új szabályok elhalasztása okán a C40-est kihagyták a sorban, így felmerült, hogy esetleg most pótolják majd azt, de a csapat láthatóan el akarta kerülni a kavarodást.

alfa-romeo-auto

Most már csak három istálló adós a bemutatója időpontjával: a Red Bull, a Williams és a Haas – igaz, utóbbi kapcsán Günther Steiner nemrég elhintette, hogy lehet, hogy mindenki mást be fognak majd előzni a leleplezéssel.

Az eddig ismert csapatbemutató-időpontok:

Február 10.: Aston Martin

Február 11.: McLaren

Február 14.: AlphaTauri

Február 17.: Ferrari

Február 18.: Mercedes

Február 21.: Alpine

Február 27.: Alfa Romeo

Negyeddöntők és hosszabbítás: a Formula–E új szezonjáról

Talán túl sok focit néztek a Formula–E szabályalkotói? Az elektromos világbajnokság legújabb szezonjára bevezetett szabályok kapcsán ez is felmerült bennünk – a Formula Podcast legújabb adásában megoszlottak a vélemények a szériáit illetően, de abban azért egyetértettünk, hogy azt a bizonyos szabálykönyvet nem ártott volna még egy-kétszer átgondolni (minderről 01:03:02-től hallhatsz)!

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict