Dupla fordulóval rajtolt el január végén Szaúd-Arábiában a Formula-E 2021/22-es szezonja: a „hétvége” első menetét szokatlan módon pénteken tartották. Az év első időmérőjén, a párharcos-kieséses formátum debütálásán Stoffel Vandoorne szerezte meg a pole-pozíciót a döntőben, zsebre rakva három pontot is, Jake Dennist legyőzve, míg a címvédő Nyck de Vriesnek a harmadik rajtkocka jutott.
A villanyfényes rajt után már két Mercedes vezette a mezőnyt: Vandoorne mögé a második helyre zárkózott fel De Vries, átlépve Dennis Andrettijét. Bár nagyobb incidens nem történt a startnál, Antonio Felix da Costa mégis kiállt a bokszutcába már a kör végén – a 2019/20-as szezon világbajnoka volt az első kieső.
Alig 12 perccel a rajt után megjelent a pályán a biztonsági autó: Oliver Rowland maradt a falban, miután Robin Frijnsszel ütközött. A 8. szezon új szabályai értelmében a safety car fázissal töltött minden perc után 45 másodpercet hozzáadnak a versenyidőhöz, ennyivel meghosszabbítva a futamot.
Az újraindítást követően helycsere történt az élen: Vandoorne rosszul hajtott rá a támadómód felvételére kijelölt ívre, így nem használhatott plusz kilowattokat, viszont értékes időt veszített De Vrieshez képest. Másodjára már sikerült aktiválnia a támadómódot, azonban a holland is felvette azt védekezésként, megszilárdítva a vezető pozíciót, mivel mindketten elfogyasztották a rendelkezésre álló két lehetőséget.
Eközben az utolsó dobogós helyen is pozíciócsere történt, André Lotterer tudta maga mögé Dennist. Az andretti kifékezéssel próbálta visszavenni a helyezést, de túlsodródott, ezzel biztosítva előnyt a Porschénak, de csak átmenetelig. Lotterer hamarosan négy üldözőt is maga mögött tudott: Dennis, Sam Bird, Lucas di Grassi és Nick Cassidy kvartettjét.
36 perccel a start után Dennis kemény manőverrel visszavette a dobogós pozíciót. Átmeneti dráma következett, mikor a brit defektet jelent az Andrettinek, de úgy tűnt, csak vaklárma a gumiprobléma, rövidesen elhúzott Lotterertől, akinek a helyezésére új ellenfelek pályáztak: rövidesen visszaesett a hetedik helyre.
A biztonsági autós fázis miatt 5 perc 15 másodperccel meghosszabbított futamot – ezt csak 3 perccel az eredeti táv lejárta előtt hirdették ki a szabályok értelmében – kettős győzelemmel zárta a Mercedes: a címvédő De Vries húzta be a szezonnyitót, Vandoorne bosszankodhatott elszúrt támadómód-felvétele miatt, amelyet követően a második helyre szorult. Kicentizős befutó volt: a leintésig gyakorlatilag mindenki szinte nullára merítette akkumulátorát.
A dobogó alsó fokára Dennis állt harcos futama után. A negyedik-hetedik hely között szoros csoport futott be: Bird megszerezte a negyedik pozíciót, mielőtt a célvonalt átlépve teljesen kimerült a felhasználható energiamennyisége, mögötte Di Grassi futott be az ötödik, a nagyot hajrázó Mortara a hatodik helyen. Cassidy, Vergne, a debütáló Askew és Evans végeztek a pontszerző helyen: a sokáig dobogóesélyes Lotterer, akinek valamilyen műszaki gondja is lehetett, a 13. helyig csúszott vissza. A másfél hónapja még Formula-1-es szezonzárón induló Antonio Giovinazzi a 20., utolsó helyen mutatkozott be a sorozatban.
Diriyah ePrix, első futam eredménye:
Versenyző | Autó | Idő/hátrány | |
1 | Nyck de Vries | Mercedes | 52:14.642 |
2 | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 0.636 |
3 | Jake Dennis | BMW | 8.802 |
4 | Sam Bird | Jaguar | 14.925 |
5 | Lucas di Grassi | Mercedes | 15.152 |
6 | Edoardo Mortara | Mercedes | 16.015 |
7 | Nick Cassidy | Audi | 17.265 |
8 | Jean-Éric Vergne | DS | 25.076 |
9 | Oliver Askew | BMW | 25.699 |
10 | Mitch Evans | Jaguar | 27.320 |
11 | Pascal Wehrlein | Porsche | 28.781 |
12 | Max Guenther | Nissan | 30.536 |
13 | André Lotterer | Porsche | 31.521 |
14 | Alexander Sims | Mahindra | 34.572 |
15 | Sergio Sette Câmara | Penske | 36.781 |
16 | Robin Frijns | Audi | 39.953 |
17 | Sébastien Buemi | Nissan | 41.334 |
18 | Dan Ticktum | NIO | 49.222 |
19 | Oliver Turvey | NIO | 50.965 |
20 | Antonio Giovinazzi | Penske | 1:16.527 |
- | Oliver Rowland | Mahindra | kiesett |
- | Antonio Felix da Costa | DS | kiesett |